کد خبر 906644
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
ایوب سلیمانی

جانشین فرمانده ناجاگفت: بازگشت زائران از ۲ تاسه روز آینده در اوج خود قرار می‌گیرد که از مردم عزیز می‌خواهیم با سعه صدر بازگشت خود را مدیریت کنند تا خدای ناکرده حادثه‌ای رخ ندهد.

به گزارش مشرق، سردار ایوب سلیمانی امروز در جلسه قرارگاه اربعین حسینی(ع) که در پایانه مرز چذابه با حضور نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای تأمین در این پایانه برگزار شد، اظهار داشت: همه برای یک هدف در راستای خدمت‌رسانی به زائران اربعین اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با حداقل امکانات موجود از نقاط مختلف کشور ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نزدیک به ۲ میلیون زائر به سمت مرزها حرکت کرده و به زیارت عتبات مشرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

خدمت عاشقانه به زوار در مرز شلمچه+فیلم

توصیه‌هایی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ به زائران اربعین

جانشین فرمانده ناجا بر لزوم رعایت قوانین و مقررات و همراهی مردم با پلیس تاکید کرد و اظهار داشت: خوشبختانه در ایام اربعین شاهد کاهش ۶۷ درصدی تصادفات و ۵۰ درصدی تلفات رانندگی بودیم.

وی گفت: به فضل الهی، عنایات امام حسین (ع) و حرکت جهادی همه مسئولانی که در زمینه اربعین حسینی دخیل هستند هیچگونه مشکلی از لحاظ امنیتی اتفاق نیفتاده است.

سردار سلیمانی به وظایف نیروی انتظامی به عنوان سازمان متولی نظم و امنیت و کنترل جمعیت برای تشریفات خروج از کشور اشاره کرد و افزود: ناجا با عشق و ایمان درصدد است بتواند هرساله نسبت به سال گذشته خدمت‌رسانی مطلوب‌تری به زائران ارائه دهد.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه با تشکر از مردم استان‌های مرزی و همه مسئولان استان‌ گفت: طی روزهای گذشته مرز چذابه دچار شرایط خاص آب و هوایی شد که جا دارد از مردم و همه مسئولان برای رفع مشکلات به وجود آمده تشکر کنم.

وی درباره موج بازگشت زائران به کشور گفت: بازگشت زائران از ۲ تا سه روز آینده در اوج خود قرار می‌گیرد که از مردم عزیز می‌خواهیم با سعه صدر بازگشت خود را مدیریت کنند تا خدای ناکرده حادثه‌ای رخ ندهد.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار خودرو از مرزهای کشور وارد خاک عراق شد، گفت: مدیریت بازگشت این حجم عظیم در کنار سعه صدر مردم شهرها می تواند به سهولت تردد زائران کمک کند.

جانشین فرمانده ناجا به کار ترکیبی میان سازمان حج و زیارت، پلیس گذرنامه و سفارت عراق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با این کار ترکیبی توانستیم در یک بازه زمانی کوتاه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار ویزا صادر کنیم.

وی هدف‌گذاری مراسم اربعین حسینی(ع) را در راستای ظهور حضرت مهدی (عج) عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های ما برای چنین روزی آماده شود.

سردار سلیمانی یکی از ویژگی‌های بارز مراسم امسال را نظم‌پذیری، صبر و همراهی فوق‌العاده مردم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با این روند شاهد هیچ‌گونه حرکت غیرمعمول نبودیم که این نشان از اعتماد مردم به مسئولان دارد.

جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: اگر مدیریت راهپیمایی عظیم اربعین را به عنوان یک مدل برای اداره کشور در نظر بگیریم  می‌توانیم کشور را به راحتی اداره کنیم.

وی در خاتمه ضمن تشکر از همه مسئولان استانی و کسانی که در این مراسم عظیم به نحوی ایفای نقش کردند، گفت: امیدواریم تمام کارهای انجام شده با اخلاص و مورد رضایت خداوند قرار گیرد چرا که کارکنان ما با عشق و علاقه به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ارادت دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس