کد خبر 998035
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
سردار محسن فتحی‌زاده

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا گفت: گذرنامه زیارتی موقت صرفاً برای ایام اربعین است و تا پایان ماه صفر اعتبار دارد.

به گزارش مشرق، سردار محسن فتحی‌زاده با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار جوان از خانواده‌های مردم عزیز، پرسنل کادر نیروی انتظامی هستند، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیز از سربازان ناجا از نقاط صفر مرزی گرفته تا عمق شهرها، روستاها و جاده‌ها به ملت عزیز در سراسر کشور خدمت‌رسانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

چه تعداد از زائران اربعین تاکنون از مرز عبور کردند؟

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تصریح کرد: ناجا همواره از مردم می‌خواهد در همه جا ناظر باشند و با نظارت کارها را دنبال کنند تا اگر رفتار ناشایست یا مشکلی را مشاهده کردند به پلیس گزارش دهند.

وی افزود: نیروی انتظامی از نخستین سازمانهایی است که چندین درگاه ارتباطی مستقیم با مردم  مانند پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۹۷ دارد که مردم می‌توانند به راحتی با استفاده از این سامانه‌ها انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را در زمینه‌های مختلف مطرح کنند.

این مقام انتظامی درباره سفر زائران اربعین نیز گفت: عبور از مرزهای قانونی کشور در هر شرایطی نیازمند داشتن گذرنامه است و به هیچ وجه فردی نمی‌تواند بدون داشتن گذرنامه از کشور خارج یا به کشور وارد شود.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا تصریح کرد: برآوردها نشانگر افزایش تقاضای سفر اربعین است و از ابتدای محرم تاکنون میزان تقاضا برای سفر به عتبات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چندبرابری داشته است.

فتحی‌زاده ادامه داد: امسال تقاضا برای صدور گذرنامه، نوگذرنامه و تمدید آن، افزایش داشته به طوریکه شاهد حجم زیادی از مراجعه‌کنندگان به دفاتر پلیس ۱۰+ برای صدور گذرنامه هستیم.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا یادآور شد: برای افرادی که درخواست گذرنامه دارند و ممکن است با توجه به حجم تقاضای بالا، صدور گذرنامه زمان بر شود و احیاناً نتوانند به زیارت عتبات برسند گذرنامه زیارتی موقت صادر می‌کنیم تا امکان سفر زیارتی اربعین را داشته باشند و سپس گذرنامه اصلی را تحویل آنها می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند پس از ثبت‌نام و قرارگرفتن در نوبت برای صدور یا تمدید گذرنامه با دریافت برگ تردد موقت به عراق سفر کنند، طراحی برگ تردد اربعین انجام شده و از امروز توزیع می‌شود.

این مقام انتظامی متذکر شد: بنابراین ناجا هم مطابق برآوردها، ظرفیتهای خود را افزایش داده و در راستای تسهیل تردد زائران، تمهیدات لازم را پیش‌بینی و به منظور تسهیل در خدمات‌دهی به زوار اربعین، با هماهنگی مراجع ذیربط امسال، طرح "صدور گذرنامه زیارتی موقت" را اجرایی و عملیاتی کرده است.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی ناجا با بیان اینکه گذرنامه زیارتی موقت صرفاً برای ایام اربعین است و تا پایان ماه صفر اعتبار دارد، گفت: مطابق تمهیدات پیش‌بینی شده توسط پلیس، بابت صدور گذرنامه زیارتی موقت هزینه‌ای از زوار دریافت نمی‌شود و این خدمات صرفاً به صورت رایگان توسط پلیس ارائه می‌شود.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا ناجا با تأکید بر اینکه زائران به هیچ وجه بدون داشتن گذرنامه یا برگ عبور موقت جایگزین به نقاط مرزی مراجعه نکنند، گفت: زواری که آمادگی سفر دارند، حرکت را به زمان اوج راهپیمایی موکول نکنند، بدانند امسال شرایط متفاوت است و حجم تقاضای سفر بالاست.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرمان IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
    6 1
    من خیلی دوست دارم بروم کربلا اما پول ندارم لطفا کمکم کنید
    • سلام IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
      2 0
      در طول سال، پول ماهیانه اشتراک اینترنت ات رو جمع کنی، راحت میری زیارت،، انشاءالله
  • مهران IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    یه سوال داشتم،من امسال قصد سفر کربلا داشتم به همراه مادرم،بعد از مرز شلمچه حال مادرم بهم خورد،عراقی ها امبولانس نداشتن و ازدحام جمعیت و گرما باعث شود بدون مهر خروج برگردیم همون موقع سوارامبولانس ایرانی بشیم،مارو با امبولانس بردن تازه دیدم مهر خروج ندارم خواستم سوال کنم باید چکار کنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس