کد خبر 903787
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
محمود عباس و ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا در جدیدترین اقدام خود برای ناچار کردن رئیس تشکیلات خودگردان به قبول طرح موسوم به «معامله قرن» و ادامه مذاکرات سازش، فرستاده شخصی خود را نزد وی فرستاد.

به گزارش مشرق، کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیشب) اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا فرستاده شخصی خود را نزد «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین فرستاده تا او را مجبور به ورود به مذاکرات با طرف اسرائیلی و قبول به طرح موسوم به «معامله قرن» کند.

بیشتر بخوانید:

استقبال رژیم صهیونیستی از تصمیم ضدفلسطینی ترامپ

اسد: پیروزی در ادلب، طرح معامله قرن را به شکست می‌کشاند

بر اساس این گزارش، ترامپ «رونالد لاودر»  رئیس کنگره جهانی یهودیان را که به نزدیک بودن به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی معروف است، برای این منظور به رام‌الله فرستاده و وی علاوه بر دیدار با محمود عباس، با «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی و نیز «ماجد فرج» رئیس دستگاه اطلاعات تشکیلات خودگردان که دست راست عباس محسوب می‌شود، دیدار کرده است.

کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه اعلام کرد لاودر حامل پیامی مهم و فوری از ترامپ بوده تا عباس برای ورود به ازسرگیری مذاکرات موسوم به صلح با اسرائیلی‌ها و نیز نهایی کردن معامله قرن قانه شود.

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

همچنین بر اساس طرح مذکور، دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

تقسیم کرانه باختری رود اردن به سه منطقه «الف، ب و ج» در پیمان اسلو، در سال ۱۹۹۳ انجام شد؛ منطقه الف از نظر اداری و امنیتی توسط تشکیلات خودگردان، منطقه ب از نظر اداری توسط تشکیلات خودگردان و از نظر امنیتی توسط رژیم صهیونیستی و منطقه ج از نظر امنیتی و اداری توسط رژیم صهیونیستی اداره می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس