عریقات

یکی از اعضای ارشد تشکیلات خودگردان به وجود شکنجه در زندان‌های تشکیلات خودگردان (در کرانه باختری) اذعان کرد.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در تشکیلات خودگردان اعلام کرد از سال ۲۰۱۴ که «بنیامین نتانیاهو» مذاکرات صلح (سازش) را متوقف کرد، وی بیکار شده و اکنون مشغول رسیدگی به وضعیت سلامتی خود است.

وی در گفت‌وگویی با شبکه آلمانی «دویچه ووله» تصریح کرد : رئیس من (محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان) خشونت را نمی‌پذیرد و به همکاران اسرائیلی خود می‌گویم اگر به خود به عنوان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کمک نکنیم، هیچ کسی به ما کمک نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

روایت عریقات از مشاجره‌اش با داماد ترامپ

عریقات درباره تماس‌های تشکیلات خودگردان با دولت جدید آمریکا گفت: من و محمود عباس در سال ۲۰۱۷ ، ۳۷ بار با رئیس‌جمهور دونالد ترامپ و تیمش دیدار کردیم و معتقدم این رکورد است. ما موجودیت دولت اسرائیل را در کنار دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به رسمیت شناخته‌ایم.

وی ادامه داد هیچ کسی از باز شدن کانال گفت‌وگو با آمریکایی‌ها، بیشتر از فلسطینی‌ها سود نمی‌برد و هیچ کسی از بسته شدن این کانال بیشتر از فلسطین ضرر نمی‌کند.

عریقات هنگام صحبت درباره رئیس‌جمهور آمریکا گفت: اسنادی از ترامپ در ۶۱۲ صفحه دارم و پس از خلاصه کردن آن (بررسی آن)، من فقط برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نگران نیستم بلکه برای اروپا و آمریکای لاتین هم نگرانم.

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در پاسخ به این سوال که تشکیلات خودگردان چه دستاوردی داشته، گفت: رئیس من (عباس) اگر بخواهد به امان برود به اجازه فرماندهان نظامی اسرائیلی نیاز دارد، ما تحت اشغال هستیم، ما تشکیلاتی جوان هستیم که دستاوردهایش در طول ۲۰ سال از تأسیس بیشتر از کشورهای جهان سوم طی ۶۳ سال بوده است.

وی در ادامه به ضرب و شتم فلسطینی‌ها طی تظاهرات مسالمت‌آمیز در کرانه باختری و فساد در تشکیلات خودگردان اعتراف کرد و ادامه داد: من از برخی شکنجه‌ها در زندان‌های دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان احساس شرم می‌کنم.

روزنامه «الاخبار» شهریورماه امسال نوشت علیرغم تأکیدهای مکرر تشکیلات خودگردان مبنی بر قطع ارتباط با آمریکا پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و نیز انتقال سفارت این کشور به قدس، گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی خلاف این را نشان می‌دهد.

فراتر از این تشکیلات خودگردان بویژه رئیس آن «محمود عباس» در محافل مختلف تأکید می‌کند آمریکا دیگر میانجی بی‌طرفی در مذاکرات سازش نیست و در صورتی که این کشور بخواهد همچنان میانجی مذاکرات صلح باشد تشکیلات خودگردان حاضر به برگشت بر سر میز مذاکره نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
    7 0
    اگر امثال این خائنین نبودن تا الآن فلسطین آزاد شده بود کثافت های مزدور که خودشونو فروختن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس