کد خبر 903297
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
برنامه 90

رسانه‌های دولتی و وابسته به جریان موسوم به اصلاحات، موجی از اخبار دروغ را به‌خاطر عدم پخش یک قسمت از برنامه «۹۰» منتشر کردند!

به گزارش مشرق، ماجرا با یک اتفاق ساده شروع شد؛ طبق روال معمول، همزمانی چند مسابقه فوتبال مهم و پربیننده با برنامه‌های شبکه سه سیما ، منجر به عدم پخش این برنامه‌ها در آن ساعات شد. از روز شنبه این هفته، چند مسابقه حساس و مورد علاقه فوتبال دوستان در قالب لیگ ملت‌های اروپا برگزار شد که شبکه سه سیما نیز مثل همیشه اقدام به پخش زنده این نوع مسابقات کرد.

بنابراین، چند برنامه هفتگی این شبکه که ساعت پخش آنها با این مسابقات همزمان بود، این هفته روی آنتن نرفتند. به این ترتیب برنامه‌های «کیوسک»، «هفت در هفت»، «شوک»، «۹۰» و «متن در حاشیه» این هفته، از شنبه تا سه‌شنبه به دلیل همزمان بودن ساعت پخش آنها با این مسابقات فوتبال پخش نشدند؛ همچنان‌که قبلا نیز به خاطر پخش مسابقات ورزشی مهم و دارای اقبال عام، برنامه‌هایی که زمان پخش آنها با این مسابقات تداخل داشت، کنار گذاشته می‌شدند. اما این اتفاق معمولی، آغاز یک موج خبری دروغ بود که محور اصلی انتشار این خبرها را خبرگزاری دولتی «ایسنا» و سایت «خبرآنلاین» وابسته به دولت برعهده گرفتند. به طوری که خبرگزاری ایسنا تیتر زد «فردوسی پور را از کنداکتور پخش بیرون گذاشتند»

. «خبرآنلاین» نیز اخباری را با محتوای کنار گذاشته شدن مجری ۹۰ از سیما به طور پی‌درپی منتشر کرد! خبرآنلاین حتی پا را از صداوسیما و برنامه «۹۰» هم فراتر گذاشت و در خبر غیرواقعی دیگری، نوشت که مدیر شبکه سه از فردوسی‌پور برای تشکیل تیم مستقل در یک سری مسابقات فوتبال جلوگیری کرده است! خبری که پس از تکذیب شدن، از خروجی خبرآنلاین کنار گذاشته شد، اما یک فایل صوتی از تماس تلفنی با خبرنگار این سایت در فضای مجازی منتشر شد که خبرنگار خبرآنلاین، می‌گوید: «حالا شیطنتی بود که ما کردیم!» متعاقب این اخبار، روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز وارد میدان شدند و همین خبرهای دروغ را ضریب دادند.

این جریان‌سازی خبری کذب، فقط به چند روزنامه و خبرگزاری محدود نماند، بلکه خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای وابسته به جریان موسوم به اصلاح‌طلبی نیز در فضای مجازی، به پمپاژ این اخبار دروغ پرداختند! حتی ابراهیم داروغه زاده، از مدیران سینمایی دولت نیز وارد عرصه‌ای غیرمرتبط با مأموریت کاری‌اش شد و در این باره به مدیران صداوسیما تذکر داد!  پس از آن، کار به ارسال نظرات سازمان یافته در صفحه شخصی مدیر شبکه سه سیما در فضای مجازی رسید! جالب این است که باز هم خبرآنلاین این نظرات سازمان یافته را بازتاب خبری داد و نوشت که حجم نظرات در اعتراض به عدم پخش برنامه «۹۰» به قدری است که احتمالا علی فروغی، رئیس ‌شبکه سه سیما فرصت خواندن آنها را نمی‌کند!


 این جریان‌سازی خبری دروغ و همچنین ارسال نظرات سازمان یافته مذکور، در جهت اظهار نظر اخیر مدیر شبکه سه در یک مصاحبه است که گفته بود: «در شبکه سه در مسائل مرتبط با دولت صریح حرف زده می‌شود، کسانی که منافع‌شان به خطر می‌افتد اقداماتی می‌کنند. ما خبر داریم که یک عده پول می‌دهند که شبکه سه را بزنند و تخریب کنند.»

منبع: کیهان

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    11 3
    احتمالا ملت هم در انتخابات بعدی به کسی که کلید واژه ( دیگر نود را بگذارید برای مردم بماند) را بگویید رای میدهند و انوقت توقع گشایش اموراتشان را نیز دارند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
    12 22
    آقای فردوسی پور فوتبال ایران رو یک تنه با حاشیه کشوندن و باعث نابودی زیبایی های فوتبال شدند... کسی که فقط دوست داره فوتبالی ها دعوا کنند تا برنامش جذاب تر بشه!!! به عنوان یک هولیگان فوتبالی که دیوانه وار پرسپولیسی ام، خواستار حذف برنامه حاشیه ای و زشت و زننده نود هستم تا بتونیم فوتبال رو زیبا دنبال کنیم...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس