فروغی فردوسی پور

فروغی باید تا انتهای مسیر برود و از موضع خود (که طبق اصول سازمانی و مدیریتی، موضع برحقی است) دفاع کند، چرا که هرگونه کوتاه آمدن در این مقطع، عواقب و تبعات جدی برای مدیریت آتی او بر شبکه به دنبال دارد.

سرویس سیاست مشرق - «هنری فایول»، یکی از پدران علم مدیریت جدید، در کتاب سال ۱۹۱۶ خود با نام «مدیریت صنعتی و عمومی» که خیلی زود به یک متن کلاسیک در علم مدیریت تبدیل شد، ۱۴ اصل اساسی را برای مدیریت سازمان برمی‌شمرد. اصل دوم این اصول ۱۴ گانه ازاین‌قرار است:

"۲-اختیار و مسؤولیت: اختیار حق صدور دستور و قدرت برای درخواست اطاعت از فرمان؛ به عبارت دیگر اختیار همان حق دستور دادن است. یک عضو سازمان در موقعیت و شغلی که قرار دارد، مسئول انجام اهداف سازمان است. برای تشویق و تنبیه افراد به خاطر خوب یا بد انجام دادن وظایف محوله،  وجود مصوبات و مقررات خاصی از سوی مدیر  الزامی است."

و در اصل سوم فایول بر وجود «انضباط» در سازمان پای می‌فشارد:

" ۳- انضباط: داشتن نظم و انضباط برای اداره صحیح یک مؤسسه بازرگانی امری ضروری است لذا در هر سازمان باید احترام و فرمان‌برداری نسبت به قوانین و اهداف سازمان وجود داشته باشد."

این روزها یکی از بحث‌های بسیار داغ و جنجالی در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، تقابل و دوقطبی کاذبی است که بین «علی فروغی»، مدیر جوان شبکه سوم و یکی از کارمندان زیرمجموعه او به وجود آمده که کسی نیست جز چهره مطرح ورزشی و سلبریتی عرضه اجرای برنامه‌های ورزشی، «عادل فردوسی پور».

شکی نیست که فردوسی‌پور امروز مشهورترین مجری برنامه‌های ورزشی در ایران است و طرفداران بسیاری هم در بین عامه مردم و هم اهل رسانه دارد. بخشی از این پرطرفدار بودن به قابلیت‌های عادل به عنوان مجری بازمی‌گردد که به «روزآمد بودن»، «عشق به فوتبال»، «تسلط به زبان انگلیسی» و ارجاعات فرا متنی فوتبال مانند سینما و فرهنگ در برنامه ۹۰ بازمی‌گردد.

از سوی دیگر، قطعاً بخش مهمی از این محبوبیت به در اختیار داشتن ۱۹ ساله آنتن شبکه سوم سیما در شامگاه دوشنبه بازمی‌گردد که در همه این سال‌ها تقریباً بلا وقفه این فرصت در اختیار عادل قرارگرفته است. قطعاً تحقق این حضور پردوام و بدون انقطاع روی آنتن تلویزیون ایران، به‌واسطهٔ اعتماد مدیران صداوسیما در این ۱۹ سال به فردوسی‌پور و کمک‌های بی‌دریغ مدیران شبکه سه به‌صورت خاص و مدیران صداوسیما به‌طور عام در جهت تداوم برنامه و «برند» ۹۰ بازمی‌گردد.

باید این را در نظر داشت که در کشور ما، طبق قانون، شبکه‌های رادیو و تلویزیون باید ملی و تحت مدیریت حاکمیت باشند. گرچه در چند سال اخیر، تجربیات متفاوتی هم از راه‌اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای خصوصی (پخش از داخل کشور) و شبکه‌های اینترنتی وجود داشته است، ولی همچنان بافاصله زیاد، تولید محتوا برای اقشار مختلف مردم، تحت کنترل و سیطره رسانه ملی است. بدیهی است که در این شرایط، وقتی یک چهره در مملکتی ۸۵ میلیونی (که بخش عمده جمعیت ان جوانان زیر ۴۰ سال هستند)، ۱۹ سال فرصت و عرصهٔ ارائه محتوا از آنتن رسانه را پیدا می‌کند، فرصت و شانسی بی‌بدیل به دست آورده که هزاران جوان (با توان، استعداد و خلاقیت مشابه او) چنین فرصتی در اختیار ندارند. پس اعتبار یک «برند» رسانه‌ای به نام «۹۰» چیزی نیست که صرفاً به‌حساب فردوسی پور منظور شود، بلکه محصول تعامل و اصطلاحاً «برهم‌کنش» مجری و سازمان است و این مسئله‌ای نیست که خاص مورد فردوسی‌پور باشد، بلکه تقریباً در همه رسانه‌های بزرگ دنیا صدق می‌کند. برای مثال، «لری کینگ»، چهره‌ای که به مدت ۲۵ سال (۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰) برنامه «لری کینگ لایو» را برای شبکه CNN اجرا می‌کرد و معروف‌ترین مجری این شبکه بود، باوجود آن‌که بعد از جدایی از این شبکه آمریکایی، به شبکه راشا تودی روسیه پیوست، اما هیچ‌گاه دوباره به دوران اوج «لری کینگ لایو» بازنگشته است.

از سوی دیگر، در همه رسانه‌های بزرگ دنیا، نوعی «اقتدار سازمانی» آهنین وجود دارد که مدیران آن رسانه اجازه شکستنش را به هیچ چهره‌ای (هر چه قدر مشهور و محبوب) نمی‌دهند. در قاموس سازمان‌های رسانه‌ای دنیا، همواره و بدون استثناء، منافع برند یک «رسانه» بر منافع یک «چهره» ارجحیت دارد. چنان‌که در دو اصل مدیریتی بالا از اصول ۱۴ گانه «هنری فایول» دیدیم، «اختیار و مسئولیت» مدیران یک سازمان و «انضباط» سازمانی، جزو ستون‌های مدیریت یک مجموعه هستند که در غیاب آن‌ها، خیلی زودتر از آن‌که انتظار می‌رود، مهار کار از دست مدیران مجموعه بیرون می‌رود و اصطلاحاً «سنگ روی سنگ» بند نمی‌شود.

بعد از ۱۹ سال روی آنتن رفتن بی‌وقفه برنامه ۹۰ طبق کنداکتور پخش (به‌جز ایام تعطیلی لیگ برتر) شامگاه دوشنبه ۲۳ مهرماه، به‌واسطه تصمیم مدیران شبکه ۳ برای پخش بازی فوتبال اسپانیا-انگلستان‌که با ساعت پخش ۹۰ تداخل پیدا می‌کرد، برنامه ۹۰ از کنداکتور حذف شد.

عدم پخش این برنامه با هر دلیل و بدون هیچ قضاوتی درباره خوب یا بد بودن آن، تصمیم مدیران شبکه ۳ بود. عادل فردوسی‌پور تا زمانی که به عنوان تهیه‌کننده و مجری، کارمند رسمی سازمان صداوسیماست، طبق اصول بدیهی و طبیعی سازمانی، زیرمجموعه صداوسیماست و لاجرم باید به دستورات مافوق گردن بگذارد؛ اما یک هفته بعد از عدم پخش آن برنامه در ۲۳ مهرماه، یعنی در شامگاه دوشنبه (۳۰ مهرماه) قرار بود هم برنامه ۹۰ کما فی السابق پخش شود و هم یک آیتم در توضیح عدم پخش هفته قبل‌تر به آن اضافه شود، فردوسی‌پور در اقدامی خلاف قاعده و رفتار حرفه‌ای، حاضر به پخش برنامه خود از آنتن زنده شبکه ۳ نشد و این شروع تقابل علنی او با مدیران بالادستی بود.

گرچه این اولین باری نبود که فردوسی‌پور به تقابل با تصمیم مدیران شبکه برمی‌خاست، لیکن دفعات قبل، با پادرمیانی حامیان خود در سازمان (به ویژه اصغر پورمحمدی مدیر سابق شبکه ۳ و عضو فعلی شورای هماهنگی و سیاست‌گذاری سازمان صداوسیما)، مدیران در برابر قهر و مخالف خوانی فردوسی‌پور کوتاه می‌آمدند و حرف عادل به کرسی می‌نشست.

این بار ظاهراً قضیه فرق می‌کرد و مدیر جوان شبکه ۳، اراده کرده است که بر اساس وظایف حاکمیتی و سازمانی، چارچوب‌ها و سلسله‌مراتب را به مجری مشهور (و البته پرحاشیه دو سه سال اخیر) یادآور شود.

علی فروغی به عنوان کسی که چند ماهی از شروع کارش می‌گذرد، لاجرم باید در بعضی مواقع، سفت و محکم سر موضع خود بایستد، آن‌هم به یک دلیل ساده: تا بتواند مجموعه بزرگ و بعضاً پر از ادعای تحت مدیریت خود را اداره کند.

شبکه ۳ سیما به عنوان شبکه «جوان»، پرمخاطب‌ترین و در نتیجه مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شبکه در بین همه شبکه‌های رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی ایران است.

بدیهی است که به‌واسطه نوع کارکرد، چهره‌های مشهور زیادی اعم از سینمایی، ورزشی، سیاسی و اجتماعی با این شبکه در حال تعامل و همکاری هستند.

یک‌لحظه تصور کنید که قرار باشد هرکدام از این چهره‌ها، بر سر تصمیمات مدیران شبکه که احیاناً با طبع آن‌ها چندان سازگار نیست، دست به مقابله بزنند و مدیران را به چالش بکشند، آیا آن‌گاه شبکه ۳ یک سازمان قابل مدیریت و کنترل باقی خواهد ماند؟ آیا همین الان صداوسیما به این متهم نیست که بیش‌ازحد «چهره» سالار است و بسیاری از صاحبان آنتن و تریبون در این رسانه، به‌واسطه حمایت‌های پنهان و آشکار، ظاهراً باید حضوری همیشگی و لاینقطع در آن داشته باشند؟

چه زمانی قرار است این روندها اصلاح شود و کارکرد «شبکه»های پیچیده حمایتی و چهره‌سازی که رانت انحصاری به برخی چهره‌ها می‌دهد و خود موجد استعداد سوزی و انحصار پروری در صداوسیمای متعلق به ۸۵ میلیون جمعیت می‌شود، تعدیل گردد و سازمان بر اساس اصول حرفه‌ای، سلسله‌مراتب و چارت‌های تشکیلاتی اداره شود؟ آیا اصولاً این کار جز از طریق حذف جزایر خودمختار حاصل می‌شود؟

عادل فردوس‌پور زمانی با بهره بردن از هوشمندی خود و آشنایی با زبان انگلیسی (که در بین مجریان آن زمان سازمان چندان شایع نبود) توانست مدیران سازمان را به تهیه و ارائه نسخه‌ای از یک برنامه فوتبالی معروف بریتانیایی قانع کند و مدیران سازمان به او اعتماد کردند و فرصت و عرصه را برایش فراهم کردند تا او بتواند به آرزوی قلبی خود برسد و استعداد خود را روی آنتنی متعلق به دست‌کم ۸۰ میلیون ایرانی، متجلی سازد.

در همه این نزدیک ۲۰ سال گذشته، مدیران سازمان اعتماد و حمایت خود را به او حفظ کردند و البته متأسفانه در بسیاری از مواقع، مسئولیت‌ها، اصول سازمان خود را نیز فدای این حمایت کردند؛ اما امروز نتیجه آن عدم ایستادگی بر مواضع منطقی و بدیهی سازمانی از سوی مدیران سیما، منجر به آن شده که عادل همه اعتبار و اشتهار «برند» ۹۰ را از آن خود بداند، حرمت مدیران را نگه ندارد، به راحتی از خطوط و محدوده‌های سازمان عبور کند، آن‌ها را به ریشخند بگیرد و حتی بابت کوچک‌ترین عدم تطابق با میل خود، مسئولان بالادستی و سازمانی  را که کارمند آن است، به چالش بکشد.

همین میراث ناصواب حمایت‌های بیش‌ازحد و بدون اصول مدیران قبلی سازمان از عادل (علی‌رغم همه هنجارشکنی‌های قبلی که «زیرسبیلی» رد شد) و انعطاف و انفعال آنان در برابر زیاده‌خواهی‌های عادل (که منجر به ضربه خوردن به اقتدار و سلسله‌مراتب سازمانی شد)، به مدیر جدید شبکه ۳ هم به ارث رسید و شاهد بودیم که در جریان پخش مراسم اهدای جام در فینال جام جهانی ۲۰۱۸، علی فروغی اشتباه بزرگ اسلاف خود را مرتکب شد و اصول سازمانی را فدای «خواست» عادل کرد و صحنه‌هایی از تلویزیون ایران پخش شد که یک تابوشکنی بزرگ بود. البته علی فروغی جوان خیلی زود دریافت که راه مدیریت روابط با «سلبریتی» جماعت و تعامل با «چهره» ها، انفعال و تسلیم در برابر خواست آن‌ها، به بهای از دست رفتن اقتدار سازمانی و کاریزمای مدیریتی نیست و خریدن «ناز» چهره‌هایی چون عادل (با توجه به سوابق او و شخصیت شناسی‌ای که بعد حدود ۲۰ سال حضور او در برنامه ۹۰ حاصل شده) نه تنها آنان را نرم نخواهد کرد که به جسارت و توقعات آن‌ها دامن خواهد زد. این‌جا بود که فروغی متوجه شد برای اداره مجموعه معظمی چون شبکه ۳، اصل اول و ستون کار، روشن بودن حدود و مشخص بودن سلسله‌مراتب است.

اگر همان زمانی که فردوس‌پور برخلاف همه پروتکل‌ها و قواعد برنامه‌سازی ورزشی در سراسر دنیا، ترجیحات و خواست‌های سیاسی خود را در برنامه ۹۰ به رخ می‌کشید، از چهره‌های سیاسی یک جریان خاص روی آنتن برنامه خود دعوت می‌کرد و به شکل آشکار همدلی خود را با آن‌ها نشان می‌داد، در برنامه زنده به مسئولان سازمان و حتی به نظام نیش و کنایه می‌زد، به خاطر فروریختن ساختمان پلاسکو علناً به شهردار وقت تهران حمله کرد، در اموری چون ورود زنان به ورزشگاه که اصلاً و ابداً در حوزه کار و شرح وظایف او نبود، موضع می‌گرفت، درباره نحوه پخش خط قرمزها مرتب اظهارنظر می‌کرد و در نهایت حرف خود را به کرسی می‌نشاند، به خاطر عدم حضور «پویول» در برنامه با چهره‌ای اخمو و طلبکارانه و با تأخیر رو به روی میلیون‌ها بیننده نشست و غیرمستقیم بابت حضورش در آن شب بر سر ملت ایران منت می‌گذاشت و... مدیران سیما به جای کوتاه آمدن و زیرسبیلی رد کردن، مثل مدیران رسانه‌ای در سایر نقاط دنیا حدود و وظایف فردوسی‌پور را به او یادآور می‌شدند و جلوی آن روند ناصواب را می‌گرفتند، کار به جایی نمی‌رسید که امروز در دهن‌کجی به مدیران شبکه سه، عادل به حالت قهر به خانه برود و موبایلش را به روی مسئولان بالادست خود خاموش کند و از طریق شبکه‌های رسانه‌ای که در اختیار دارد مدیر شبکه ۳ را سیبل حمله کند...

متأسفانه «تقابل» میان فردوسی‌پور و مدیران شبکه آغاز شده و در همین یکی دو روز، علی فروغی از سوی سلبریتی‌ها و فعالان رسانه‌ای و کاربران شبکه‌های اجتماعی طرفدار فردوسی‌پور (که از جایی مشخص هم شارژ می‌شوند) ناجوانمردانه مورد حمله، توهین و تخریب شخصیت قرارگرفته است و «جوان» بودن و انتساب او به جریان «انقلابی» را دستمایه ترور شخصیت او قرار داده‌اند، در حالی که فروغی مثل هر مدیر رسانه‌ای در هر جایی روی کره زمین، تنها خواسته که محدوده اختیارات و مسئولیت‌هایش را روشن کند و انضباط را بر مجموعه تحت مدیریت خود حاکم گرداند.

حالا که جریان وارد این مسیر شده، فروغی لاجرم باید تا انتهای مسیر برود و از موضع خود (که طبق اصول سازمانی و مدیریتی، موضع برحقی است) دفاع کند، چرا که هرگونه کوتاه آمدن در این مقطع، عواقب و تبعات جدی برای مدیریت آتی او بر شبکه ۳ به دنبال خواهد داشت.

با وجود فشار سنگین هجمه‌ها بر این مدیر جوان، او اگر در این مقطع بر موضع خود ایستادگی نکند، به مصداق آن ظریفی خواهد بود که «هم چوب را خورد و هم پیاز»، چرا که انفعال و تسلیم در برابر زیاده‌خواهی و گردن‌فرازی یک مجری، کار او را برای اداره بسیاری از مجری‌ها، سلبریتی‌ها و چهره‌های رسانه‌ای که فروغی لاجرم با آن‌ها در مجموعه خودسر و کار دارد، به‌شدت دشوار خواهد کرد.

عادل چهره محبوب و مشهوری است که بخشی از این شهرت و محبوبیت را از قضاء مدیون حمایت‌های اختصاصی و انحصاری است. با این حال، در مملکت استعداد خیزی چون ایران‌ که دریایی از خلاقیت و استعداد جوانانه در آن موج می‌زند، صدها چهره در تراز فردوسی‌پور دارد که فقط فرصت و روزنه برای ظهور و تجلی قابلیت‌ها (به مانند عادل) به آن‌ها نرسیده است و چه بسیار از همین استعدادها که در سایه و پشت سر عادل ماندند و بدون تجلی از دور خارج شدند. البته ما هم خوشحال خواهیم شد که همکاری با «برند» ی چون فردوسی‌پور (که سرمایه قابل‌توجهی از رسانه ملی برای به عرصه رسیدن او هزینه شده) از سوی شبکه ۳ ادامه یابد، به شرطی که هرکسی، جایگاه خود را بداند و به اصول حاکم بر کار رسانه پایبند بماند.

اگر هم‌چنین چیزی قابلیت تداوم نداشت، علی فروغی و همکاران جوانش باید به‌یقین بدانند که با حدی  از اراده و دانش کشف و متجلی کردن استعدادها و خلاقیت‌ها در جوانان عاشق و کار بلد، چندین و چند برنامه ورزشی و غیرورزشی در تراز ۹۰ و حتی بسیار بالاتر از آن به عرصه خواهد آمد. کافی است که مدیران سازمان با چشم بصیرت «فردوسی‌پور» های دیگر را در خیل جوانان عاشق کار رسانه ببینند و بالا بکشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 152
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    اقتدار فردوسی پور به خاطر حمایت رسانه های خارجی و فضای مجازی از او است. والا واقعا حتی در گویندگی و اجرا هم جز یک مجری درجه 2 و زرد که محبوبیتش را از دو به هم زنی و دعوا درست کردن بین فوتبالیها به دست آورد نیست.
    • IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      در پاسخ به 00.20 خود فریبی بدترین درده بدترین توهین به خوده
    • امیر IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      اگه همین رشید پور و عادلم نبود که دیگه کسی صداوسیما رو دنبال نمیکرد یکی مث ریس صدا سیما لازم دارین تا یه مجری از امور اقتصادی وسیاسی انتقاد کرد توبیخش کنه دهنشو ببنده این فروغی شما دهنش بو شیر میداد عادل اجرای زنده داشت حالا مدیر مدیر میکنید آخرم جز لعنت مردم براشون نمیمونه چه فایده داره ادامه رونمینویسم مشرقم فرمایشیه قبول کنید اکثرا خبرگزاری های دنیا همینن
    • حامد IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      توی مجری ها و گوینده های ورزشی هیچکدوم جذابیت مجری گری عادل رو ندارن. مجری درجه دو و زرد فرزاد حسنی و گلزار و امثالهم هستن ! نه عادل که برنامه سازی کرده و 19 ساله برنامه اجرا کرده. برو دوغت رو بخور.
    • ناشناس IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      80 23
      بیست سال پیش فضای مجازی کجا بود
    • وحید IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      81 28
      کاری به مدیریت صدا و سیما ندارم . فقط میخوام ببینم پس این شبکه ورزش لعنتی برای چی درست شده ؟ نمیشد این فوتبال از شبکه ورزش پخش بشه و 90 هم از شبکه سه ؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      84 45
      حسادتشون در مورد فردوسی پور کاملا مشهوده. اصلا شما به همه آدم های موفق و پر طرفدار حسادت میکنین مثل فردوسی پور مثل مهران مدیری مثل رامبد جوان مثل رشیدپور مثل بهرام رادان مثل امین حیایی مثل فرخنژاد مثل پرستویی مثل سعید معروف مثل سالار عقیلی و ... از نظر شما بهترین آدم همون علی رضوانی هست که لقب چاپلوسترین خبرنگار قرن رو به خودش اختصاص داده.
    • US ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      87 25
      مگه رسانه ملي ملك شخصيه فروغي كه بايد حرف اون باشه چون متاسفانه تلويزيون خصوصي مجاز نيست در ايران بايد رسانه ملي برا هشتاد ميليون باشه چ اصلاح طلب چ اصوالگرا چ مخالف نظام همه اون هشتاد ميليون ماليات دهنده نميتونه پس بخش خصوصي مجاز به تأسيس تلويزيون بشه ***
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      56 31
      خواهش میکنم مُنصف باشید. برنامه نود به فوتبال ایران کمک زیادی نیز کرده
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      52 17
      تمام سورخ وسنبه هایی که دزدی مسئولین حکومتی را عیان می کنند باید بسته شوند از جمله برنامه نود وغیره
    • ناشناس IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      27 6
      برای یک شخصِ تازه کار، ساده ترین راهِ خودنمایی کردن، تقابل با بزرگان است
    • مهدی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      16 2
      مطمئنی که در مورد فردوسی پور داری صحبت میکنی وبهش زرد و درجه ۲ میگی ؟ گزارشگر بهتر از فردوسی پور کی هست تو ایران بگید ما هم بدونیم...هیچکی موافق انحصار نیست ولی تو این شرایط تلویزیون وقتی بهتر از عادل نیست به خاطر چی باید عوض شه؟! اگه بهتر ویا هم صطح عادل کسی بود حرفاتون قابل قبول بود...اصلا بحث یه چیز دیگس.عادل یه چیزهایی رو تو نود میگه که نباید گفته شه.در کل خودتم میدونی که داری چرت میگی
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    من اصلا از فردوسی پور خوشم نمیاد نه از شخصیتش نه از نحوه گزارش کردنش.صدا و سیما زیادی بش رو داده.
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      74 22
      خدایی خیلی مغرضانه شما هم تحلیل میکنی مشرق خان حالا دلیل نمیشه چون شخصیت فروغی به نظر میرسه به قول شما انقلابی باشه یک سویه به قضاوت بنشینی .خدایی چه خوشمون بیاد چه نیاد فردوسی پور با برنامش کلی برای همه ما خاطره ساز بوده کمی هم انصاف بد چیزی نیستا .قطعا یک چالش درون سازمانیه و قطعا به جهت مشترک بودن منافع دو طرف حل خواهد شد پس اینقدر قضیه رو سیاه و سفید جلوه ندهیم و من الله توفیق
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      45 11
      جرم عادل اینه که به بررسی و ریشه یابی فساد در فوتبال و دخالت سیاسون در ورزش پرداخت
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    آفرین تحلیل خوبی بود. دیکتاتوری بده حتی اگر از جانب یک مجری باشه
  • احسان IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    دقیقا کار آقای فروغی درسته فردوسی پور نمیتونه با اندیشه سکولار خودش برنامه90 رو پیش ببره و به نوعی از بستر رسانه ملی استفاده کنه و خوراکی رو به مخاطب جوان و نوجوانش بده مشابه خوراک های مسموم بی بی سی، فردوسی پور باید در چارچوب فکری و از پیش طراحی شده سازمان حرکت کنه در غیر این صورت مجری زیاده و براحتی جای ایشون پر میشه
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      56 18
      فردوسی پور اتفاقا یک مذهبی لیبرال هست کسانی توی صداوسیما و رسانه ها هست که فردوسی پور پیش آنها فرشته هست...
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      1 19
      دم شما گرم منم همینو میگم،
    • علی GB ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      13 30
      چطور 20 سال یک لیبرال در جمهوری اسلامی تبلیغ لیبرالیسم کرد و هیچ کس هیچ چیزی نگفت؟ دادستان باید فردوسی پور را دادگاهی کند. مرگ بر لیبرال
    • سعید IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      38 7
      کسی رو که بخاطر فامیل بودن با ... و بدون هیچ پشتوانه مدیریتی میکنن مدیر شبکه سه که بصورت شخصی تصمیم بگیره همین میشه فروغی اگه ... نبود از چند کیلومتری صدا و سیمای میلی نمی تونست رو هم بشه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    راهش اين است كه جوانان با انگيزه و مستعدي كه پتانسيل اجراي برنامه ٩٠ را دارند جايگزين فردوسي پور كند.
  • شلاق زن IN ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    66 22
    فردوسی پور باید فورا در ملاعام اعدام بشه .
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      37 12
      خخخخخخخخخخخخخ بی مزه . الان جای شوخی بود؟
    • علی GB ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      0 3
      چرت نگو و خودتو مسخره کن
  • میثم IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    78 19
    خوب ماست مالی میکنید، تا دیروز که تیتر میزدید شایعه است و کار اصلاح طلبانه، حالا میگید که باید با عادل برخورد بشه.خیلی های دیگه هم میتوانستند به جای این مدیر بی لیاقت شبکه سه باشند اگر از رانت و ژن خوب بهره مند بودند، حداقل عادل با توانایی خودش و حمایت مردم به این جایگاه رسیده.
  • حسین IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    80 47
    مشرق جان همیشه اولین اخبار را از سایت شما پیگیری میکنم بعد سایتهای دیگر اما شرافتن سطح سواد اقای فردسی پور و فروغی به یک اندازه است راستا حسینی فردوسی پور با پارتی امده یا پسر باجناق اقای ... یکم انصاف هم چیز خوبی است.
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      76 8
      سواد فردوسی پور که مشخصه در مورد سواد و تجربه و رزومه آقای فروغی بگید ما هم روشن بشیم .
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      22 71
      دوست گرامی فردوسی پور اصلا پادشاه و فروغی یک پسربچه. حرف رفتار حرفه ای درون سازمانی است. به قول خود فردوسی پور کجای دنیا دیدی که کارمند برای رییس تو یک سازمان تعیین تکلیف کنه؟ هروقت مدیر شد میتونه برای کارمنداش چنین کنه ولی فعلا به عنوان کارمند صدا و سیما و با دریافتی مالی مشخص باید تابع نظرات سازمانش باشه. دوست نداره؟ به سلامت.
    • یحیی IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      18 44
      اولا که معیار شما برای سنجش سطح سواد چی هست؟ آیا شناختی در مورد آقای فروغی غیر از این خبر زرد که پسر باجناق فلانی هست دارید؟ در مورد این اتفاق خاص اصلاً بحث سواد نیست، بلکه قواعد و اخلاق سازمانی مطرح هستش. در سازمان های سلسله مراتبی همه باید تابع سیاست های سازمان باشند. نمی شه اونجایی که دلمون می خواد قانون رو از وحی هم بالاتر بدونیم و اونجایی که دوست نداریم برای قانون پشیزی ارزش قائل نباشیم.
    • حسین IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      15 4
      اقا یحیی ملاک سواد از نظر بنده مدرک عالی گرفتن از دانشگاه صنعتی شریف و انتشار کتاب و ....هست که اقای فردوسی پور دارد ملاک شما چیست
  • میثم IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    74 17
    بازنده این داستان مطمئنا مدیر سفارشی فرمایشی شبکه سه و کل سازمان ورشکسته اش است، اعتبار نداشته ات را در معرض قضاوت مردم نگذار آقا زاده
  • USS SG ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    55 18
    امریکا باید صدا و سیما رو با یک موشک نقطه زن قاره پیما منهدم کنه .
    • برزو IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      22 32
      تو و آمریکات هیچ خ... نیستید
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      25 3
      موشک نمی خواد. با رفتار مسئولان سازمان همین الان هم منهدم شده است. حیف ان همه پول که خرج صدا وسیما می شود.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    60 7
    راسته که میگن فامیل حداد عادله؟
  • طاهره IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    25 28
    محاله فردوسی پور نود رو رها کنه ساده نباشید.... اینقدر زرنگه..... دوباره برمیگرده روز از نو روزی از نو ولی خوبیش این بود که یه نفر پیداشد که جلوش قدعلم کنه تازه همین میثاقی چند برابر فردوسی پور بهتر میتونه اجرا کنه اخلاقش هم بهتره
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    40 5
    در آبان ماه سال 1397 هستیم مردم به هزار رسانه دسترسی دارند مسئولان مشخص کنند دنبال جذب حداکثری دفع حداقلی و راه های کنترلی هستند یا جذب حداقلی و دفع حداکثری و راه های برخوردی ؟؟؟
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      3 19
      بحث جذب و دفع نیست که دوست بزرگوار؛ بحث احترام به مدیریته. اتفاقا اگر صداوسیما در این موارد کوتاه بیاد باعث جذب حداکثری برای""شخص"" فردوسی پور و دفع حداکثری ملت از "سازمان و مدیریت خودش" میشه. جذب وقتی خوبه که ملت به خاطر صداوسیما ، به خاطر "خود" صدا و سیما نه چهره هاش بیان نگاه کنن برنامه ها رو.
  • DE ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    16 17
    نه صدا و سیمای ایران بزرگتر از بی بی سی هست نه عادل فردوسی پور بزرگتر از جرمی کلارکسون و نه نود پرمخاطب تر و محبوب تر از تاپ گیر.
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      2 0
      داستان اون چیزه دیگه ای بود با مشت زده بود تو صورتش
  • نادر IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    35 1
    فکر کنم برنامه ورزش و مردم با اجرای محروم شفیع حدود چهل سال دو برابر سن نود باشه
    • سعید IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      23 0
      برنامه ورزش و مردم هیچ وقت مورد پسند مردم در حد و اندازه ۹۰ نبود
  • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    59 10
    به هرحال جناب فروغی از رویش یافتگان انقلابه و با بالا بالا ها فامیله. اصلا هم با پارتی بازی نشده مدیر شبکه 3
    • کیوان IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      9 35
      به شما چه مربوط
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      3 11
      توصیه ای به دوستان مشرقی پیشنهاد میکنم نسبت به حمایت از فروغی تامل بیشتری نمایید زیرا ایشان بسیار شهوت قدرت دارند و نظام و سازمان صدا و سیما در آینده به خاطر ایشان هزینه های بسیاری پرداخت خواهند نمود. ( البته فردوسی پور هم یکی از مشکلات مهم صدا و سیما می باشد.)
  • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    38 13
    آقای فروغی یک آدم سیاس وابسته به جریانی خاص است.او نمیتواند اعتبار برنامه 15 ساله عادل فردوسی پور را از بین ببرد.صدا سیما خود زنی را کنار بگذارد.آزاد فکر کند. همین چندتا بیننده را هم از دست میدهد. مشرق پخش کن نظرات مخالف را
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      1 6
      چند می گیری گریه می کنی
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    36 12
    این اصول مدیریتی هنری فایول را خوب اومدید . اما سئوال اینکه کی کفته این آقای فروغی مدیره ، کو سوابق مدیریتش . از نظر شما هرکی ریش داشت و پیرهنش را هم روی شلوارش انداخت مدیره . البته چون شما ها هم پیرهن رو شلواری هستید حق دارید این مطلب منو هم منتشر نکنید، چون حق همیشه با شماست
    • DE ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      3 10
      فکر نمیکنی دوران.این تهمت ها و هوچی گریها گذشته؟ فروغی الان مدیر شبکه سوم سیماست هر کی میخواد باشه جوون پیر. حق داره مثل یه مربی فوتبال بخواد مجموعه تحت نظرش رو مدریت و کنترل کنه
  • قاسم NL ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    11 31
    خداکنه نود بدن به میثاقی اجرا کنه هم اطلاعاتش بهتره هم صدا و نوع صحبتش رو مخ نیست . فردوسی پور هم تهیه کننده و یکی از نویسندگان باشه
  • US ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    20 26
    انصافا مقاله ی قشنگیست. کاش مدیر جوان شبکه سه مقاومت کندو کوتاه نیاید.
  • AU ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    24 26
    آقای فروغی اصلا نباید کوتاه بیاد وگرنه بدعت میشه. ما مردم بیخودی امثال فردوسی‌پور و بعضی معاریف هنر و ورزش رو گنده میکنیم. باید به شخصیت ارزش داد نه صرف هنر و مهارت.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      11 11
      ما مردم؟!!!!!! شما خودتو نماینده تمام مردم میدونی؟!!
  • ج IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    15 22
    برات آرزوی موفقیت میکنم مدیر جوان موفق باشی
  • مارکو IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    20 10
    مشرق جان یه درصد وجدان داشته باش فقط یه درصد...
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    25 8
    حالا همین مدیر جوان یه دفعه چجوری شده م یر شبکه سه خدا میدونه. دیگ به دیگ میگه روت سیاه
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      8 2
      یه پشتوانه ای داره که تهدید می کنه و تخریب.
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    22 14
    یکی از برنامه های خوب و پرطرفدار برنامه نود است و هیچ کس مثل فردوسی پور نمی تواند اجرا کند این برنامه خوب رو از مردم گرفتن
  • حامد IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    27 13
    یه تحلیل یک طرفه و سراسر مغرضانه بود ! کاملا مشهوده که نویسنده این متن همش از در همدردی و حمایت از فروغی قلم فرسایی کرده. توی این کسادی بازار صدا و سیمای ورشکسته، اگر چند تا برنامه ی خوب باشه که مردم رو پای تلویزیون ایران بکشه یکیش برنامه 90 هست. . برنامه سازی خلاقیت و عرضه می خاد.هر کسی عرضه کار داره بسم الله. ولی اینکه بیای بگی فردوسی پور با پارتی اومده و زیادی بهش بها دادن و کاری نکرده ، کینه و حسادت خودت رو نشون میده. مطمئن باشید هر کسی دیگه ای جز همین فردوسی پور 90 رو ادامه بده دیگه این برنامه طرفدار قبلش رو نداره. چون مردم 19 ساله که 90 رو با عادل زندگی کردن ! میفهمی یعنی چی؟ حتی توی مجری های فوتبال هیچکدوم جذابیت گزارشگری عادل رو ندارن..میخوای قبول کن یا نه ، چه برسه به برنامه سازی حاشیه زیاد داره باید اصلاح بشه سرش توی کار ورزش باشه ولی اینکه بیای دست کنی توی جیبت بگی تعطیلش کنید یه حرف مفته ! مفت!
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    17 9
    فرودسی پور رو بزارن مدیر شبکه ورزش -یامین پور هم شبکه افق ..
  • CA ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 5
    دوباره آسمون ریسمون بافتی که خودتو ثابت کنی؟ کجای صداسیما حرفه‌ای ه که تو کلا در مورد حرفه ای گری صحبت میکنی؟
  • سید IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 31
    اصولاً اصلاح طلبان چه مثل فردوسی پور گزارشگر باشد یا مثل جهانگیری در قوه اجرائیه کاره باشد یا وکیلی که روزنامه نگار زرد و وکیل الدوله هست، همه شان سر و ته یک کرباسند و از خود متشکر و طلبکار زمین و زمان و بر این باورند که فلسفه خلقت به خاطر وجود ایشان است!
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    38 15
    اين جوان كه داراي ژن خوب هست رفتني هست ولي فردوسي پور ماندني
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 5
    وقتی ندیر جوان که آقازاده مخصوص هستند میذارید مدیر این مشکلات پیش میاد و هرکسی که میبینه ناخودآگاه طرف عادل کشش داره!!! و این نوع اشتباهات که سیبل اصلاح طلبان قدرت طلب و زردوست هست باعث میشه که با فریب همین مسائل رای مردم را جذب کنند و غارت کنند از بیت المال
  • پرسپولیسی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    18 22
    باید به حکومت فردوسی پور بر فوتبال ایران از طریق رسانه ملی پایان داد او چند سال پیش با انتشار لب خوانی در یک مجمع ، کفاشیان را رئیس فدراسیون کرد و کیروش در این را ناثواب تئوریزه می کند
  • کیان IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    12 19
    نظر شما کاملا متقن و متین است.اقتدار و عقلانیت لازمه مدیریت است در غیر این صورت یک چوب خشک هم می توانیم پشت یک میز بگذاریم به عنوان مدیر.
  • من IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 19
    زنده فردوسي پورمردشجاع.آزاده.جوانمرد...........
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 7
    مشرق جان یک طرفه به قاضی رفتی.اقلافردوسی پورراهم دعوت کن بعد.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    17 21
    وقتی که بسیاری از بازیکنان و مربی های فوتبال از دست کارهای غیر اخلاقی و سخیف فردوسی پور مثل اختلاف افکنی و تجسس در گذشته و زندگی خصوصی افراد و... زجه میزدند و مدیران شبکه 3 و صدا و سیما هیچ تذکری به این فرد نمیدادند و روز به روز با حمایت هاشون در این بادکنک توخالی از فضایل اخلاقی دمیدند باید منتظر همچین روزی بودند، فردوسی پور نه خیلی باهوش هست نه نخبه بلکه فردی که علاقه اش به فوتبال و البته فرصت استثنایی و البته انحصاری دو دهه و چند سال که در اختیارش قرار گرفت اون رو امروز در این جایگاه قرار داده، فرصتی که قطعا اگر در اختیار هزاران جوان علاقه مند و مستعد و نخبه قرار میگرفت بسیار توانمند تر از او بودند.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    35 10
    متایفانه باز یکی بدون رزومه کاری مشخص پیدا شد دارد دو تا ادم تو صدا و سینا بوده را فراری می ده
  • n IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    12 2
    (که از جایی مشخص هم شارژ می‌شوند)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • اکبر IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    22 13
    تعطیل کردن نود بدون دلیل قانع کننده نشانه جهل و دیکتاتوری این آقا است که متاسفانه در مملکت ما عادی شده
  • امیدی ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    19 31
    هنوز طرفداری فردوسی پور را از جریان فتنه در سال 1388 فراموش نکرده ایم .انشاءالله جناب فروغی با اقتدار این مجری قانون شکن را یا وادار به تمکین در برابر قانون کند یا از شبکه 3 اخراج کند.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    9 13
    من که بعید میدونم مدیر جوان شبکه سه حریف فردوسی پور بشه که عمری درگیر حواشی و به جون هم انداختن مدیران فوتبالی بوده
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    7 22
    عادل ادب ندارد و در مقابل دکتر ظریف بسیار بی ادبانه نشست.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      2 8
      خیلی بهش بها دادین. حالا تحملش کنین
  • US ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    17 2
    مدیریت بیشتر از این که علم باشه یه هنره...که سرمایه های انسانی رو قدر میدونه ...
    • حسین ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      17 24
      خطاب به 9:01، قدردانستن سرمایه های انسانی به معنی مماشات در برابر بی انضباتی و قانون شکنی سرمایه های انسانی نیست.
  • منصور IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 33
    اکثر دوستانی که کامنت گذاشتند متن را کامل نخوندند بابا صحبت از بی انضباتی یه ادم تو یه شبکه ملی هست ایا فکر نمیکنید باید جلوی بی انضباطی را گرفت ایا نباید هرکس در چهارچوب وظایف خودش فعالیت کنه
  • علیرضا IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    22 15
    تعطیل کردن 90 فقط از یک مدیر بی تجربه برمی آید، برنامه نود با تمام اشکالاتی که دارد، برنامه خوبی است، رسانه ملی و مدیران آن اگر نتواند چنین وضعیتی را مدیریت کنند و منجر به تعطیلی 90 شود، مدیران بی عرضه و بی صلاحیتی هستند. و بسیار جای تاسف است که اینقدر شدت سیاست را در مسائل مختلف بالا می برید.
    • حمید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      8 17
      علیرضا عزیز، کسی منکر خوب بودن برنامه نود نیست، ولی به نظرت جناب فردوسی پور مجاز است هر رفتاری که دلش می خواهد انجام دهد؟!!!!! اگر فردوسی پور بهترین مجری تاریخ تلویزیون جهان هم باشد، باید در چارچوب قوانین عمل کند.
  • محمدامین IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 6
    مشرق جااان این ماجرا خیلی بی مزه شد،ببین دولت بااین هوچی بازی ها چه ماهی از آب گل آلودگرفت،فردوسی پور هم بدون رسانه ملی تقریباهیچه نمونه اش آن برنامه اینترنتی یورو۲۰۱۶بادرصدبینندگان بشدت پایین
  • پژمان حقیقی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    8 6
    با سلام رسانه بدون برنامه هایی مثل نود بدرد نمیخورد.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      14 13
      حالا با وجود برنامه نود مثلا دردی از مشکلات مردم کم شده؟ نود نود میکنن انگار نون شبه و اجاره خانه‌.
  • GB ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    5 7
    برای دور ماندن از حاشیه های بیخود ظاهرا راه چاره اینه برای مجری گری در برنامه 90 یک مسابقه جذب بهترین مجری رو برگزار کنن اگه کسی یا کسانی بهتر از فردوسی پور بودن که کم هم نیستند از اونا استفاده بشه و در کنار اونا فردوسی پور هم باشه اگه خواست و الا خودش خداحافظی بکنه و بره به سلامت.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    14 9
    آفرین به علی فروغی
  • Darling IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    10 9
    اگه علمی و منصفانه بحث کنیم عادل به عنوان یک مجری و تخصص گویندگی سطح بالایی نداره و محبوبیتش برای برجسته کردن نقاط ضعف و سیاه است که مردم خوششون میاد ما مجری سیاسی نمیخایم ما مجری ورزشی میخایما مجری باادب میخایم ما مجری میخایم که بتونه کلمات را درست تلفظ کنه
  • ایرانی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    12 12
    همه ی اونایی که منطقی فک میکنن و به قانون پایبند هستن از فروغی حمایت میکنن چون کاری منطقی انجام میده
  • US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    23 11
    منطق بکار رفته در این مقاله و برخی کامنت گزاران این هست که رفتار حرفه ای ایجاب می کند که فردوسی پور از مافوق خود اطاعت کند. اما به این نکته توجه نکرده اند وقتی سازمان درست کار نکند چنین قاعده ای محترم واقع نمیشود. سی ان انی که شما مثال میزنید اگر سی ان ان شده به خاطر اینه که کار رو دست کاردان سپرده نه یک شخص مثل اقای فروغی !
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      25 30
      فردوسي پور كه حتي بلد نيست حرفه اي رفتار كند شد كاردان بقيه شدند اخ
  • محمد جوادی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    12 9
    کل مقاله و نظرات را خوندم قصد این را هم ندارم که بگویم عادل خوبه فروغی بد و یا عادل بد هست فروغی خوب قصد نقد صدا و سیما را هم ندارم فقط از خودم می پرسم چرا ما بر اساس عقیده افراد نظر می دهیم و نه عملکردشان فروغی انقلابی هست همه انقلابیون دارند ازش تمجید می کنند و عادل حرف هایی زده که به نظر بعضی ها ساختار شکن بوده همش دارند عادل را می کوبند و بلعکس . همچنان که علم مدیریت ایجاب می کند بهترین راهکار برای یک مشکل اندیشیده و اجرا شود گزارشگری و مجری گری هم قلق خودش را دارد کسی که وارد نباشد خیلی زود حذف می شود البته از طرف مردم و این مدیر انقلابی بر اساس کدام علم مدیریت برنامه چند و چندین ساله را به خاطر یک مسابقه فوتبال لغو می کند و قطعاً مواردی بوده که عادل نسبت به سخنانش و اظهار نظرهایش توی برنامه خودش توبیخ شده و همین اتفاقات نود هست که باعث محبوبیت این برنامه شده و آن هم دستوری نبودنش هست . که قطعاً بعضی ها این چنین برنامه هایی را نمی پسندند . مدیران صدا و سیما هم اول تعداد برنامه های مفید و موثر و مردم پسند را افزایش بدهند بعد نظرات مدیریتی خود را در جهت مدیریت بر امور به اجر بگذارند و کل برنامه نود را برای حذف یک فرد زیر سئوال نبرند . پر کردن آنتن با مختار , اوک نیو، مسابقات آبکی و غیره هنر نیست. انقلابیون عزیز هم سعی کنند دفاع به هر قیمتی را فراموش کنند ملت صبور ما در طول این سال ها با مدیریت های نداشته مدیران مملکت خود ساخته اند وقتی شب بخوابی در حالی که دلار 3500 تومن هست و صبح زود از خواب برخیزی و ببینی دلار شده 18000 تومن آن وقت نمی پرسند چه کسی چنین کرد بلکه می پرسند چرا ساختاری نیست که جلوی این بلبشو را بگیرد این همان علم مدیریت هست که نداریم و ربطی به انقلابی بودن و یا اصلاح طلب بودن هم ندارد
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      0 2
      بروبابا
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      2 2
      چن گرفتی برای فردوسی پور گریه کنی
  • عباس ملازاده جیرفت جنوب کرمان IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 3
    اگر فوتبال جذابیت داره فقط به خاطر اجرای بسیار زیبای عادل فردوسی پور هست چون برنامه ۹۰ با روش واجرای عادل فردوسی مخاطب داشت . امیدوارم مدیر شبکه ۳ سیما با عادل این مشکل را حل کنند و این همه نظرات مغرضانه اندک راه به جایی نمی برد . مجریان جدیدی هم که شما مورد نظرتونه تماما" روش اجرای عادل را تکرار میکنند ...
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      2 1
      این که شد همون بازیکن سالاری! مثل اینه که الان برانکو رضاییان رو برگردونه و کیروش رحمتی رو. برنمیگردونن هرچند بازی هر دوشون عالیه حفظ اصول مدیریتی در هر سازمانی لازمه
  • ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 1
    این .. از کدوم... پیدا شده
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 0
    رشته این مدیر جوانتون چیه؟ یعنی یه برنامه به مدیر ربط داره؟ مدیر پخش یعنی هیچکاره است؟ مدیر تولید چی؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    3 2
    مدیر شبکه3 با سیاسی کاری اومده وگرنه از دانشگاه امام صادق علیه السلام اونو انتخاب نمی کردن والسلام
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 4
    آره فقط چهره های شما خوبن چون همیشه مجیزگویتان هستند زنده باد آزادگی زنده باد همه کسانیکه راه دکتر احمدی نژاد را پیش می گیرند چون سرورشان حسین علیه السلام است
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 0
    چرا علم مدیرین فایول فقط باید شامل برنامه نود بشه؟چرا بقیه جاهای مملکت از این علم استفاده نمیشه؟فردوسی پور بی نظیره و در این شکی نیست
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    9 0
    شما که دم از علم مدیریت می زنید میشه سوابق فروغی رو هم بنویسید؟
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      2 6
      سوابقش هرچی میخواد باشه الان مدیر شبکه سه هست. جوانگرایی یعنی همین. جسارت جوان رو.پیر ها ندارن
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    4 5
    به عنوان یک فرد انقلابی رفتار مدیر شبکه 3 رو نمی پسندم
  • alia@gmail.com DE ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    7 10
    کلا اینا با هر جی که مردم طرفدارشن مشکل دارن
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      6 3
      23 میلیون ازمردم بزرگوار ما یک سال و.نیم پیش از یه بابایی طرفداری کردن هم خودشون به غلط کردن افتادن هم بقیه رو بیچاره کردن!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 2
    ابهت و دانایی از سر روی مدیر جوان میباره
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 1
    اگه از دست مسوولین در بره و جوانگرایی هم کنن تهش در میاد
  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 2
    فهمیدن اینکه مردم یکی رو خیلی دوست دارن و برای علم ودانش و تخصص او ارزش قائل هستند برای بعضی ها سخته. درک کنید #مردم با وفا
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    15 10
    اخه سنی نداره این بچه . ..آیا از خود پرسیدید که فروغی کیه؟ چند سالشه. مدیریت را دست بچه ها ندهید. جوانگرایی یک چرت است عزیزان من
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      8 9
      میخواید صدا و سیما هم مثل دولت بشه خونه سالمندان؟ یه جا که جوون گراییه شما معترض هستید؟!
  • بابک IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    3 8
    ... کافی است که مدیران سازمان با چشم بصیرت «فردوسی‌پور» های دیگر را در خیل جوانان عاشق کار رسانه ببینند و بالا بکشند. ... و پس از چند سال، باکیفیت ترین ها و حرفه ای ترین ها و «باج نده» ترین هایش را حذف کنند و دوباره ... روز از نو !
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      4 0
      اینا هوچی بازیه دوست عزیز. هیچ باج و خراجی در کار نیست. کافی است کمی حرفه ای باشی تا بدونی باید در یک سازمان به تصمیم مسئولان بالا دستت تمکین کنی. در تمام دنیا
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    4 4
    توصیه ای به دوستان مشرقی پیشنهاد میکنم نسبت به حمایت از فروغی تامل بیشتری نمایید زیرا ایشان بسیار شهوت قدرت دارند و نظام و سازمان صدا و سیما در آینده به خاطر ایشان هزینه های بسیاری پرداخت خواهند نمود. ( البته فردوسی پور هم یکی از مشکلات مهم صدا و سیما می باشد.)
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 2
    احسنت
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    6 1
    بجای این اراجیف و پاچه گیری از همدیگر بفکر مردم بد بخت باشید که گرانی کمر همه را خرد کرده است . یک قوطی رب گوجه800گرمی = 17000 تومان و....
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      5 0
      جواب شما دوست عزیز : یک قوطی رب 3300 تومن صادرات تا دونۀ آخر یک قوطی رب 17000 تومن ( یکماه بعد ) اینه بدبختی ما
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    5 7
    هزاران جوان مستعد و باتربیت وجود دارند که جای او را فوری پر خواهند کرد. بزارید بره.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    6 11
    تصمیم آقای فروغی کاملا حرفه ای بود. هر چقدر هم عادل جذاب و با استعداد باشه دیگه بزرگتر از غول های اجرای شبکه های بزرگ دنیا نیست که به خاطر عدم رعایت اصول و مقررات سازمانی از کارشون "اخراج" شدند. طرفدارای عادل هم بدونن با قلدر بازی راهی پیش نمیبرن
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    9 2
    دارودسته مشرق نیوز:این مدیران نه نه زاده وآقازاده باعث بدبختی این سرزمین شدنداین حضرت اجل هم یکی از این مدیران کیلویی این مملکت هست که هیچکاری که برای ملت انجام نمی دهندبلکه گره به مشکلات این مردم اضافه می کنند...من جای عادل بودم همین امشب می رفتم انگلیس با بی بی سی قرار داد می بستم.برو عادل جون که کارت درسته
    • DE ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      2 1
      مشرف! مملکت جای باج دادن به هیچ کس نیست.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 3
    چرا صدا وسيما به جاي جذب بيننده سعي دردفع انان وهدايت مردم به سمت ماهواره ها و اراجيف انها ميكند مثلا ١- هنر سينما وفيلم وسريال ايران به مراتب از تركيه وكره قويتر است اما با محدوديت هاي من دراوردي باعث از دست دادن مخاطب شده اند ٢ - خبر هاي يكطرفه بخش خبر مخاطب را سمت bbc,voa.manoto ميفرستند تا اخبار مسموم انها به خورد مخاطب داده شود حتي خبر فارسي با press tv خودمان فرق دارد ٣- برنامه هاي ورزشي كه يالاترين مخاطب را دارد مثل ٩٠ راهم مسخواهيم ازدست بدهيم تمام تلاش مسئولان سياسي ومكتبي و مذهبي كردن برنامه هاست واين باعث راتده شدن مخاطب است برنامه هايي مثل ٩٠ كه كمي ازادي دارد بالاترين مخاطب وبالاترين اگهي را دارد وخرج تلويزيون را درمي اورد ازدست دادن مخاطب پايين آمدن درامد ودريافت بيشتر بودجه دولتي وبيت المال را باعث ميشود سبك برنامه هاي تلويزيون در تمام دنيا ايجاد افرادي است كه مخاطب را جذب كند مثل پرستويي وعبدي درفيلم حياتي در اخبار ،فردوسي پور در ورزش ،قراعتي دربرنامه هاي مذهبي،، اينگونه افراد خود مخاطب را جذب ميكنند وراندن انها كاهش بيننده ودرامد را باعث ميشود
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 5
    رییس صدا وسیما حتی فرق ژانرهای فیلمیک و مسایل تصویری را نمی داند(حتی فنی هم نبود ولی معاون فنی سازمان شد- در دانشکده هم زمان مدیریت خودش بر آن عضوهیئت علمی شد و فقط مبانی مدیریت درس می دهد)، معاون سیما هم عدم فرق نوار بتاکم کوچک و بزرگ را نمی دانست و مشهور است که وقتی نتوانست پتاکم را جا بزند، گفت پلییر بزرگتر بیارید چون این نوار بزرگه(در حالی که هر دو در یک پلییر میخوره) پورحسین و کرمی وخیلی های دیگه هم هیئت علمی جای دیگه هستند و بعد از کلنیک و مجله و جلسات سازمان سینمایی و .... سرکی به سازمان میزنند، فروغی هم با رشته غیر مرتبط و به صرف امام صادقی بودن وحالا رییس مهمترین شبکه شده حال این آدمها با این سابقه میفهمند تلویزیون چیه، تا اداره اش کنند!؟ در این شکل از کار آدم حرفه ای وکار کشته ای مثل فردوسی پور هر کاری دلش بخواهد می کند و از لحاظ سیاسی نیز توسط مخالفان رهبری حمایت می شود. در مجموعه های دیگر و برنامه های دیگر هم همین وضع است ولی چون کسی نمی بیند حرفی در مورد آن زده نمی شود، برونمرزی را کسی نمی بیند و زبان آنرا نمی فهمد ولی روی شبکه داخلی با بهترین کیفیت پخش میشود(یعنی ما شبکه عربی و انگلیسی داریم)، دانشگاه آنرا کنترات داده اند به جوانی تازه از انگلیس بر گشته که ۱۷ سال در ایران نبوده وتازه هیئت علمی پیمانی دانشگاه هنر!!؟ شده و تنها حسنش رشته سینمای او و سفارش شده مهاجرانی است!؟ *** *** بخواهیم جلو برویم (رییس استانها هیچ سابقه رسانه ای ندارد)مثنوی بلندی خواهد شد که دل انسان را بدرد می آورد بچه های انقلابی ، تحصیلکرده و متخصص این سازمان یا خانه نشین شدند یا کارمند وتهیه کننده ها افراد بیسواد از بیرون و بشدت ***. واین فرهنگی است که همه را فراری داد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    0 1
    وشما بچه های متدین، سیاسی و استدلال علمی بر حرفی غلط دارید، حرفها موافق خودتان را هم می گذارید و نمی دانید بچه های مؤمن چه خون دلی در این سازمان و بیرون آن می کشند، رسانه که مهمترین ابزار دست رهبری است به ضد آن تبدیل شده، آنهم توسط بدنه ای مریض و کارنابلد
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      1 4
      یعنی فروغی انقلابیه؟ سر پل صراط یقه ات را خواهم گرفت.
    • سعید ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      9 1
      خطاب به 10:11، تو نمی خواد سر پل صراط یقه کسی را بگیری، مراقب باش کسی یقه خودت را نگیرد اخوی.
  • FI ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    6 6
    طرف قیافه اش به مدیر نمیخوره. اینا کی و برچه اساسی مدیر کرده!!!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      3 4
      قیافه تو به اظهارنظر میخوره؟ یادت ندادن که انتقاد کنی ؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 2
    فردوسی پور مهندسی معماری از دانشگاه شریف داره الان هم استاد دانشگاه هست آن زمانی هم قبول شد که دانشگاه ازاد رفتن هنوز سهمیه و امتحان داشت به لطف بلد بودن زبان آمد صداوسیما!!؟؟؟؟؟؟؟
  • GB ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 2
    چه بهتر اصن بی بی سی و منوتو برنامه های ورزشی خوبی دارن کارتون فراری دادن نوابغ هست.
    • DE ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      3 3
      نابغه؟ فردوسی پور؟ کوتاه بیا!!
  • GB ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    4 1
    ملت دید مدیر انقلابی که میگن امثال ایشون هستن سوزان نیروها خودی به امید پخش نود در بی بی سی و منوتو.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 7
    در مورد برنامه نود و دادن اجرا به یکی دیگه گفته شده، خدمت این عزیزان باید گفت. نود ماله فردوسی پور هست و هر وقت بخواد میتونه اعلام کنه دیگه پخش نخواهد شد و کسی هم اگر قرار باشه جای ایشون رو بگیره یا باید فردوسی پور پای ورقشو امضا کنه و یا اینکه با شکل و شمایل و اسم و لگو و و و جدید پای کار بیاد.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      1 1
      مگر تلویزیون مال خاله این جیغ جیغو است که براش مال درست می کنید
  • ر خ IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    5 3
    کل جریان سازهای گروههای به اصطلاح اصلاح طلب و منافقین و سلطنت طلب ها الان پشت سر عادل فردسی پور در می یان بنابراین کل جریان اصولگرا و مذهبی باید از فروغی حمایت کنند فردوسی پور برای دشمن برنامه اجرا می کنه نه نظام جمهوری اسلامی ایران منافع ملی و مردم در برنامه های عادل فردوسی پور در خطر می افته مثلا همین گول زدن مردم برای رای دادن به حسن روحانی و تخریب ناجوانمردانه دائمی دولت احمدی نژاد یکی از کارهای عادل فردوسی پور به مردم بوده و هست یک بار نشد تریبون دست این باشه و از دولت قبل بد نگه حالا دولت حسن روحانی خوبه همه رو به خاک سیاه نشونده جز فئودال ها !!!!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
      1 1
      دقیقا همینه که گفتی
  • سینا IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    3 12
    ابروی صداوسیما به یک برنامه 90 شبکه سه و برنامه پایش شبکه یک است. من خود بیننده ماهواره هم نیستم و تنها نود و پایش را دنبال می کنم، ولی نمی دانم کی بیننده صداوسیما است؟!!!!!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      1 1
      ما مردم بیننده تلویزیون جمهوری اسلامی هستیم برنامه 90 مزخرف را هم اصلا نمی پسندیم و سالها است نگاه نمی کردیم تو فکر می کنی محور دنیا تو هستی
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 3
    الحسود لا يسود !! آقاي مدير جوان كه با فأميل بازي و بدون تجربه و زحمت به مديريت رسيده به فردوسي پور كه با زحمت و فكر و ابداع و بدون تكيه نه بر قيافه زيبا و نه بر رانت به اينجا رسيده ، حسودي مي كند
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      0 1
      چند می گیری گریه کنی - یاد حمید لولایی بخیر
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 0
    بهترین هم که باشی باید به موازین سازمانی پایبند باشی. در این مورد فردوسی پور حق نداره
  • علی مشهدی GB ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    2 2
    عادل فردسی پور چرا تریبون دارد؟ چون انگلیسی خوب صحبت می کند؟ انقلابی ها باید 90 را راه ببرند. زندگی خصوصی فلان فوتبالیست را دانستن که هنر نیست. 20 سال در جام جم نفوذ کردند و هیچ کس هیچی نگفت. درود بر «علی فروغی»، مدیر انقلابی شبکه سوم که جلوی لیبرال ها ایستاد.
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 3
    نود هم نخواستیم . به جاش برنامه آبکیها خودتونو بزارین .
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 2
    بیخود نبود قلعه نوعی بدبخت اینقدر داد می زد که هرچی گند وفساد از تو فوتبال در می آد ،از تو گور برنامه نود و همین فردوسی پور هست که بُلنده
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
    1 1
    مشکل ما با فروغی انتسابش به جریان انقلاب نیست انتسابش به ... است
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    1 8
    ااگر چند نفری هم تلویزیون نگاه میکنه برای همین چند برنامه شاخص مثل 90 و حالا خورشید و یک و دو برنامه دیگه هست اگر اینها را هم حذف کنند که باید تلویزیون هم بسته بشه به خاطر برخوردها و کینه های شخصی اقایون همیشه حرف حق تلخ هست چون فردوسی پور از حق دفاع میکنه آقایون ناراحتند
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      12 0
      خیلی از مردم شبکه نسیم. ای فیلم. تماشا. برای کودکان پویا و ورزش و سریال ها و ... رو نگاه میکنند. اکثریت پنداری شاخصه قماش شماست!
  • احمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 3
    مگر انتن صدا سیما فقط در اختیار فردوسی پور بوده این انتن میتونسته در اختیار هر تهیه کننده دیگر هم باشه ولی فقط یک جوان با استعداد با سواد پر تلاش پیدا میشه که بعد از بارها درخواست و شرکا در ازمون سرانجام پایش به صدا و سیما باز شد و شد فردوسی پور اگر مدیر فعلی صدا وسیما هم از همین راه یعنی تلاش و کوشش مبتنی بر استعداد ذاتی و سواد به سمت مدیریت میرسید الان به فکر قلدر بازی و خاک کردن حریف قدری مثل فردوسی پور با رانت قدرت مدیریت نبود
  • ناشناس IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    10 4
    بعد میگن چرا 80 درصد مردم ایران ماهواره استفاده میکنند
  • فرشاد IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    8 4
    یک تحلیل کاملا مغرضانه، سفارشی و پر از عقده نسبت به عادل فردوسی پور! اگه مشرق نیوز غیر از این می‌نوشت باید تعجب می‌کردیم
    • روزبه ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
      15 3
      فرشاد خان، در منطق شما جناب فردوسی پور که یک مجری توانمند و کاربلد هستند، مجاز به انجام هر کاری هستند و بی انضباطی ایشان هیچ مشکلی ندارد؟!!!!! شاید در منطق شما باید مدیر جدید شبکه سه هم صرفاً تماشاچی باشد و چشم خود را به روی قانون شکنی های متعدد جناب فردوسی پور ببندد!!!!!!! در این صورت این تحلیل در نظر شما غیرمغرضانه است!!!!!!!!
  • Reza IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
    2 2
    شما هم باید توجه داشته باشین که تعداد زیادی از مخاطبین سیما رو همین مجریان به قول شما سلبریتی با محبوبیتی که دارن تشکیل میدن و جناب فروغی هم اگر امروز اسمش برای ما آشناست به جهت پخش نشدن برنامه نود هست . و این نحوه مدیریت در شرایط فعلی همون تیشه به ریشه زدنه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس