کد خبر 902522
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
پور سید آقایی

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه‌اندازی یک خط جدید در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه همکاری صنعت ریلی عصر امروز با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی انجام گرفت.

محسن پورسیدآقایی در این مراسم اظهار کرد: اولویت ما در شهر تهران برای حل زیربنای مسئله ترافیک آلودگی هوا باید بر مبنای توسعه مترو باشد و مترو امری ضروری در تهران محسوب می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

احداث ۵۰ کیلومتر مترو تا یکسال آینده

وی تصریح کرد: هم اکنون ما 7 خط مترو در شهر تهران داریم که البته دو خط آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است علاوه بر اینکه ما باید تعداد خطوط مترو را در شهر تهران به 12 خط افزایش دهیم تا تمامی شهر تهران را که یک کلانشهر بزرگ محسوب می‌شود تحت پوشش خود قرار بدهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ما هم اکنون در بحث ساخت ساختمان مترو مشکلی نداریم گفت: در بخش تجهیزات نیز در این زمینه بخشی از آنها از خارج وارد می‌شود که در این زمینه باید تلاش شود تا با استفاده از مهندسین ایرانی این واردات قطع شود و ما بتوانیم از تجهیزات داخلی برای توسعه مترو استفاده کنیم.

پورسیدآقایی گفت: در همین زمینه جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای تامین این تجهیزات اعلام کرده است که این تجهیزات عموما مربوط به سیستم برق مترو، تهویه و سیگنالینگ و سیستم‌های کنترل تردد مسافرین در ایستگاه‌ها است.

وی افزود: با تفاهمنامه مورد نظر بین جهاد دانشگاهی و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران قرار است جهاد با استفاده از تکنولوژی تجهیزات مورد نیاز مترو را به خصوص در دو خط 6 و 7 تامین کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  گفت: البته موافقتنامه‌ها در دست تعامل و همکاری جهاد و معاونت حمل و نقل ترافیک درخصوص تجهیزات مترو از سال گذشته فراهم شد و این موضوع ارتباطی به خاطر تحریم‌ها نداشته است که البته تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز نیز خود مزید علت شد که ما بتوانیم از توان مهندسین داخلی برای ساخت تجهیزات مترو استفاده کنیم که این قطعا مقرون به صرفه نیز خواهد بود.

پورسیدآقایی گفت: بخشی از این تجهیزات در موافقتنامه اولیه آمده بود و در طی یک سال گذشته نیز بخشی از این تجهیزات در خط 6 مترو مورد تست قرار گرفتند و با این تفاهمنامه این تجهیزات وارد فاز انبوه خواهند شد که ما بنا داریم از این تجهیزات در دو خط 6 و 7 مترو استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله شهرداری تهران نیز ضمن تاکید بر تکمیل خطوط مترو (6و 7) راه‌اندازی یک خط جدید نیز مد نظر قرار دارد که البته تکمیل این خط سال‌ها طول خواهد کشید اما طرح ما آماده است و انشاءالله طی برنامه 5 ساله شهرداری تهران اجرا خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: بر همین اساس ما در تهران باید 12 خط را داشته باشیم که این طراحی‌ها نیز انجام شده است و با این برنامه‌ریزی ما می‌توانیم تمام شبکه تهران را تحت پوشش قرار بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    40 13
    خطوط 6 و 7 که قالیباف تقریبا تمام شده تحویلتون دادو تموم کنید خط جدید پیشکشتون!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    3 2
    خیلی عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس