کد خبر 899867
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
افشانی نمایه

شهردار تهران گفت: تا یکسال آینده ۵۰ کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه می‌شود و تعداد واگن‌ها تا ۳ سال آینده به ۱۰۵۰ واگن می‌رسد.

به گزارش مشرق، محمد علی افشانی در مراسم چهاردهم مهرماه روز تهران اظهارداشت: اینجا پایتخت ایران است و نماد همگرایی ایرانیان ما نه تنها تهران را بلکه ایران را از آسیب‌هایی که در اثر تفرق و عدم توجه به این واژه است نجات خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

15 شهردار پیر می‌روند

وی ادامه داد: در تهران و پایتخت ایران با توجه به اینکه مرکز تنوع دینی و مذهبی است و از سراسر کشور در پایتخت زندگی می‌کنند بنابراین دارای یک همگرایی و همدلی هستند.

شهردار تهران افزود: پایتخت ایران به این معنا است که تنوع قومی، مذهبی و گرایش‌های مختلف در آن وجود دارد و تبدیل به همگرایی ملی شده است.

وی افزود: آن روز که انسان‌ها حق رأی پیدا کردند شهروند جایگزین ساکن شد؛ در حال حاضر هیچ فرقی وجود ندارد که در تهران چه قومیتی زندگی می‌کند. 

افشانی افزود: تهران مرکز تمدن و نوآوری ایران است و ما باید حقوق ملت و حق شهروندی را به رسمیت بشناسیم و تهران موتور محرک ایران شده است و هر تصمیمی که در تهران گرفته شود در تمام کشور جاری خواهد شد.

شهردار تهران افزود: کسانی که تهران را خاص گروهی می‌دانند معنی پایتخت را متوجه نشدند.

وی افزود: قانون بلدیه ۱۱۱ سال پیش تدوین شده است و در شهری که زندگی می‌کنیم امنیت آنقدر اهمیت دارد که خداوند در قرآن به شهر امن قسم می‌خورد. بنابراین شهری که در آن زندگی می‌کنیم باید تبدیل به یک شهر امن باشد و این امنیت اجتماعی، روانی، فیزیکی و ... است.

افشانی گفت: در شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر ایمنی شهر در اولویت است و حمل و نقل مناسب، هوای مناسب و دیگر شاخص‌های یک شهر خوب نیز در اولویت اجرا قرار دارد. 

وی گفت: مهمترین شاخص سرمایه اجتماعی اعتماد مردم است و اعتماد مردم زمانی ایجاد می‌شود که بدانند مدیران، سیاست‌گذاران منافع مردم را به جریان خود ترجیح می‌دهند و دغدغه منافع آنها را دارند.

شهردار تهران گفت: شفافیت باید در شهرداری جاری باشد تا همه مردم در جریان امورات قرار بگیرند. 

وی افزود: امروز شهرداری با جدیت موضوع شفافیت را دنبال می‌کند و به دنبال هوشمند کردن شهر در تمامی خدمات هستند.

افشانی گفت: قطعاً در روزهای آینده شاهد آلودگی هوای شهر تهران خواهیم بود و شاهد روزهایی خواهیم بود که در تهران تنفس دشوار می‌شود و یکی از اقدامات ما حمل و نقل عمومی و ریلی است.

وی افزود: در راستای توسعه خطوط مترو ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی منتشر شده است و تا یکسال آینده ۵۰ کیلومتر به خطوط مترو اضافه می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: قرارداد ساخت ۶۳۰ واگن منعقد شده است و تا ۳ سال آینده تعداد واگن‌های تهران به ۱۰۵۰ می‌رسد.

وی افزود: بعضی از محلات فاقد پارک هستند و در حال حاضر ۱۷ محله داریم که پارک ندارند و باید در این محلات پارک احداث شود.

افشانی با انتقاد به انتشار لیستی از سوی روابط عمومی شهرداری تهران در خصوص رسانه‌هایی که شهرداری مورد قبول برای تعامل دارد، گفت: قطعاً ما بدون تعامل با ذی‌نفعان قادر نخواهیم بود اقدامات  مناسبی را در سطح شهر انجام دهیم. متأسفانه انتشار لیستی از رسانه‌ها برای همکاری با شهرداری تهران صحت دارد و ما روابط عمومی داریم و باید به واژه آن دقت شود. چه معنا دارد که شهرداری با تعدادی سایت وارد کار شود و تعدادی از سایت‌ها را مورد قبول نداشته باشد.

شهردار تهران گفت: آنهایی که نقد می‌کنند بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرند و از آنها انتظار دارم راست بگویند و راست بنویسند و تا می‌توانند نقد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سمانه IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی خوبه ولی چون مسئولین شهداری همه مرد هستن به جزئیات توجه نمیکنن، مثلا چند وقته اتوبوس ها و متروی تهران اصلا تبلیغات نمیگیرن و تابلوها خالی شدن که زشت کرده حسابی صورت کارو.. دست فروش ها و مخصوصا گداهایی که وارد اونجا میشن هم برای مردم مزاحمت ایجاد میکنن که باید رسیدگی بشه
  • NL ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    خوب طرح های قالیباف به اسم خودت میزن مرد حسابی
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    مترو بعد از قالیباف تعطیله دیگه..
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    مترو بعد از قالیباف تعطیله دیگه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس