کد خبر 901501
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
عربستان

یک شاهزاده سعودی از تلاش مقامات عربستان برای کشاندن وی به کنسولگری این کشور در قاهره، چند روز قبل از ناپدید شدن خاشقچی خبر داد.

به گزارش مشرق، «خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده مخالف حکومت سعودی که در آلمان به سر می‌برد به روزنامه ایندیپندنت گفته است که پنج شاهزاده سعودی هفته گذشته در دیدار با مقامات سعودی از سرکوب مخالفان حکومت ریاض انتقاد کرده بودند. به گفته وی، بعد از همین نشست و انتقادها بود که 5 عضو خاندان سلطنتی بازداشت شدند و اثری از آنها نیست.


این شاهزاده سعودی در ادامه از تلاش حکومت سعودی برای ربودن خود او نیز خبر داد. طبق روایت وی مسئولان سعودی پس از اینکه از مشکلات مالی او با خبر شده‌اند تا کنون بیش از 30 بار تماس گرفته و از او و خوانواده‌اش خواسته‌اند تا به کنسولگری عربستان در مصر بروند و یک چک چندین میلیون دلاری را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

آیا باید منتظر ایجاد شکاف بین آمریکا و عربستان باشیم؟



خالد بن فرحان تأکید کرد: «به کنسولگری نرفتم چون احتمال می‌دادم اتفاقی بیفتد».

با روی کار آمدن ملک سلمان و به تبع آن ولی‌عهدی محمد بن سلمان، وی دور تازه‌ای از تصفیه شاهزاده‌ها و مخالفان را آغاز کرده است و به نظر می‌رسد بسیار متهورانه‌تر از گذشتگان خود اقدام می‌کند.

بسیاری از رسانه‌های جهان از کشته و تکه تکه شدن «جمال خاشقچی» نویسنده و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول خبر می‌دهند. چنین اقدامی تا کنون در تاریخ حکومت سعودی و در تاریخ جهان کم سابقه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس