خاشقجی نمایه

در حالی که شرکت‌های رسانه‌ای در حال خروج از کنفرانس مربوط به سرمایه گذاری در عربستان هستند واشنگتن پست خبر داد که ترکیه ویدیوهایی در اختیار دارد که شکنجه و قتل روزنامه نگار منتقد سعودی را نشان میدهد.

به گزارش مشرق، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: آنکارا به واشنگتن اطلاع داده است ویدئوهایی در اختیار دارد که کشته شدن جمال خاشقجی را در داخل کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می کند.

در این ویدئوها خاشقجی و بازجویانش و نحوه شکنجه و کشته شدن او نشان داده می شود. همچنین صدای تیم امنیتی شنیده می شود که خاشقجی را قبل از کشتن و تکه تکه کردن مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

از سوی دیگر "ریچارد برانسون" میلیاردر انگلیسی ­گفت شرکت موسوم به گروه ورجین که متعلق به وی است گفتگو با عربستان را درباره سرمایه گذاری برنامه ریزی شده یک میلیارد دلاری متوقف کرد.

همچنین در حالی که خشم عمومی بر سر ناپدید شدن یک روزنامه نگار برجسته در داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه بالا گرفته است شرکت های رسانه ای در حال خروج از یک کنفرانس مربوط به سرمایه گذاری در عربستان هستند.

زانی مینتون سردبیر نشریه اکونومیست نیز در کنفرانس موسوم به ابتکار سرمایه گذاری آینده در ریاض شرکت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ترامپ به ماجرای خاشقجی

واکنش بعیدی نژاد به پرونده «خاشقچی»

اندرو راس سورکین مجری سی ان بی سی و روزنامه نگار کسب و کار در نیویورک تایمز نیز در پیامی در توئیتر گفت در این کنفرانس شرکت نمی کند.
وی افزود به شدت از ناپدیدشدن جمال خاشقجی روزنامه نگار و گزارش قتل وی پریشان شده است.

شرکت نیویورک تایمز نیز تصمیم گرفته است به عنوان یک حامی رسانه ای این مراسم کنار برود.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در بیانیه ای گفت در حال تجدید نظر در حضور خود در این مراسم به عنوان یک شریک رسانه ای است.

شرکت ویاکوم که مدیر اجرایی آن قرار است در این کنفرانس صحبت کند گفت به دقت اوضاع را در عربستان زیر نظر دارد. سایر شرکت های رسانه ای که قرار است در این کنفرانس حاضر شوند عبارت اند از سی ان ان و بلومبرگ.

همچنین "باب کورکر" سناتور ارشد حزب جمهوریخواه آمریکا اعلام کرد یافته های اطلاعاتی و جاسوسی نشان می دهد رژیم آل سعود به طور مستقیم در توطئه چینی و ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکام سعودی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور نقش داشته است.

سخنان باب کورکر، نماینده ی جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا در شرایطی بیان می شود که روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع خود در ترکیه گزارش داد مقام های ترکیه بر این باورند که تشکیلات حکومتی در ریاض دستور ترور جمال خاشقجی را صادر کرده بود.
سناتور کورکر روز پنج شنبه تاکید کرد هیچ تردیدی وجود ندارد که رژیم آل سعود جمال خاشقجی را به قتل رسانده است. کورکر که ریاست کمیته ی روابط خارجی مجلس سنا را بر عهده دارد گفت یافته های اطلاعاتی بیانگر آن است که سعودی ها مستقیما در ناپدید شدن خاشقجی دست داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    17 1
    جنایت وحشتناکی است...روحش شاد
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
      1 0
      خوب ترکیه از این گاو برای دوشیدن مدرک جمع می کند فقط ما از این عربستان آتو نداریم
    • بهنام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      0 0
      اینکه جنایت وحشتناکی بود که شکی نیست ولی اینکه آرزوی شادی روح خاشقچی خیلی جالب نیست. اگه یه سری به توییتهای ضدایرانی خاشقچی عربستانی بزنی دیگه همچین آرزویی واسش نمیکنی. اردوغان و بن سلمان یک روح در دو جسم هستن و به قول معروف «سگ زرد برادر شغاله!»
  • شاغلام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    49 12
    اگه گفتيد چرا با وجود ادعاى در اختيار داشتن فيلم، آنرا منتشر نكرده؟ چون عمو رجب اهل معامله است؛ سفره اى پهن شده و سعودى حراجى برپا كرده؛ عمو رجب هم منتظر دريافت پيشنهاده!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
      0 4
      شاغلام به عموت بگونامردی اگه فیلماتومنتشرنکنی وبابن سلاخ معامله کنی !!!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
      28 2
      2 نکته هست اینجا. 1- وظیفه اصلی. رهبران شیعه در طول تاریخ، در مهم ترین بخش "رهبری" بوده و بس. چه رهبران معصوم و چه غیرمعصوم،رهبران همیشه سعی کرده و میکنند تا حد امکان از اجبار و دستوری عمل کردن بپرهیزن و برای رشد مردم و خواص، راه رو نشون میدن و این مامومین هستن که باید این راه رو به جلو برن. طبعاً وقتی ماموم اماده نباشه کارها تا حدی زمین میمونه. ما به رهبر نیاز داریم برای فهم اینکه "چه کنیم"، و باید به این "چه کنیم" های رهبر (چه معصوم چه نماینده معصوم) گوش بدیم تا رشد بکنیم، چه معنوی و چه مادی. بازوهای رهبری مسئولین و مردم هستن. مغز فرمان میده، عمل با دست هاست. 2- این شبهه بوجود نیاد که رهبری هیچ کاری نمیکنه، رهبری در طول این 30سال تاثیرهای به شدت محسوسی گذاشته. جلوگیری از 2جنگ در دهه هفتاد و هشتاد (خلیج فارس و افغانستان و عراق)، موتور حرکت و پیشرفت علمی ایران از دهه هشتاد (هسته ای/فضایی/نانو/سلول بنیادی و...)، افزایش قدرت نظامی در فرماندهی کل قوا با مدیریت صحیح و دستیابی به سلاح های استراتژیک مثل موشک بالستیک، مدیریت جریان های سیاسی و اجتماعی و برقراری تعادل بین اونها در بدترین بحرانها (78-88-دعواهای دولت و مجلس و شورا و..)، ایجاد اتحاد و انسجام در ملت و بین قومیت ها، فرهنگ سازی موثر در جامعه از لحاظ سیاسی و فرهنگی (اقتصاد مقاومتی، کالای ایرانی، انقلابی گری، جنبش نرم افزاری، جهاد علمی، استکبارستیزی)، محرومیت زدایی و سازندگی با مدیریت سازمان های غیردولتی منصوب (کمیته امداد، قرارگاه سازندگی سپاه، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی و...)، کمک های جدی و پشتیبانی از تمام دولتها در پیشبرد کارهاشون در عین مطالبات جدی و گاهی ایستادن در برابر اونها، کمک و مطالبه و پیشبرد سایر نهادها مثل قوه قضائیه در مبارزه با فساد، مجلس و غیره، تربیت نسل جدید جوان و انقلابی و پرتلاش و نو در جنبش های دانشجویی، بسیج و سایر جوانها، افزایش نفوذ منطقه ای ایران با مدیریت هوشمندانه، افزایش تاثیر انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه (حزب الله/حشدالشعبی/فاطمیون/زینبیون/دفاع الوطنی/انصارالله/حماس و...)، و حفظ کشور در برابر تهاجمات دشمن از لحاظ تهدیدات نظامی و اقتصادی و کاهش تاثیر اونها تا حد "توان" و چندین و چندمورد ریز و درشت دیگه که اگر نبود رهبری امروز چیزی به اسم جمهوری اسلامی با این حجم اقتدار وجود نداشت.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    23 3
    خوشم میاد امریکا و عربستان در دنیا رسوا میشوند
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
      15 7
      وایضاترکیه!
  • احمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    7 0
    این برنامه آمریکاست برای دوشیدن عربستان ظاهرا گاوِ شیرده آمریکا، یه کمی داشته چموشی می کرده!
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      2 0
      آمریکاچراغ سبزداده واطلاع قبلی داشته ولی حالا شروع به باجگیری برای ماستمالی میکنه!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      3 0
      مثل اینکه اینبار میخواهد از شیر دوش ساخت ترکیه استفاده کند !
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    4 0
    الان فشار روی عربستان یه کاری نکنید که فشار از عربستان دور بشه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    0 0
    جدا از جنایت وحشیانه عربستان . کاش ما هم یه صندوق مثل صندوق سرمایه گذاری اینده عربستان داشتیم تا سرمایه گذارهای بیان در کشور سرمایه گذاری کنند و کشور بسازنند در حوزه های مختلف و بعد پولشون برداشت کنند . یا بهتر بگم چرا امثال ریچارد برانسون در ایران سرمایه گذاری 1 میلیاردی نکنند ؟؟؟ از مشرق درخواست دارم این پیشنهاد یا طرح رو در سایتش منتشر کنه برای دراومدن کشور از این بحران
  • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    امروز عربستان به دو جرم محکوم است 1- قتل خبرنگار 2- پنهان کاری و دروغ پردازی قتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس