فرشاد مهدی‌پور

مدیرمسئول روزنامه صبح نو گفت: طی یک ماهه گذشته، روزنامه‌ای، تصویری را منتشر کرد که در آن، کسانی که با FATF مخالف هستند، داعشی دانسته شده‌اند.

به گزارش مشرق، فرشاد مهدی‌پور، مدیرمسئول روزنامه صبح نو  با اشاره به تذکر هیأت‌نظارت بر مطبوعات به روزنامه‌های کیهان و وطن امروز، بابت انتقاد از FATF گفت: واقعیت این است که گاهی فکر می‌کنیم هیأت نظارت بر مطبوعات جلسه‌ای تشکیل نمی‌دهد یا به موضوعی رسیدگی نمی‌کند، وگرنه تعداد حملات و حجم خرابکاری‌هایی که برخی رسانه‌ها در موضوعات مرتبط با امنیت ملّی، حیثیت انقلاب، نظام و جمهوری اسلامی می‌کنند، بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید:

انتقاد تند شریعتمداری از هیأت نظارت بر مطبوعات

وی ادامه داد: طی همین یک ماهه گذشته، روزنامه‌ای، تصویری را منتشر کرد که در آن، کسانی که با FATF  مخالف هستند، داعشی دانسته شده‌اند. مجله دیگری در قضیه سینما رکس آبادان، کل موضوع را زیر سؤال برده و جریان  پهلوی را از آدم‌کشی بزرگ مبرا کرده است. نشریه دیگری در ایّام عزاداری به ساحت حضرت اباعبدالله حمله کرده، ولی ما هیچ پیگیری و تذکری از جانب هیأت نظارت نمی‌بینیم. امّا به مجرد اینکه رسانه‌ای انتقادی را از مواضع دولت می‌کند شاهد این هستیم که هیأت نظارت وارد می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه صبح نو، با بیان اینکه گویا هیأت نظارت بر مطبوعات، در یک روزهایی تشکیل جلسه نمی‌دهد و فقط در روزهای خاصی جلسه می‌گذارد، افزود: این موضوع، به طور مرتب دارد در چندماه اخیر تکرار شده است.

مهدی‌پور با بیان اینکه هیأت نظارت بر مطبوعات، یک هیأت نظارت دولتی نیست، اظهار داشت: درست است که جلسات آن را معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برگزار می‌کند و زیرساخت آن را آنجا فراهم می‌آورد و میزبانی جلسه با آن‌هاست، امّا قوای دیگری در آن هیأت عضویت دارند؛ قوه قضائیه در این هیأت عضو دارد، حوزه علمیه نمایندگانی دارد و نمایندگانی از مطبوعات نیز حضور دارند. اینکه چرا دیگر عناصر هیأت نظارت، در این مواقع واردنمی‌شوند، محل سؤال است.

وی افزود: این انتقاد به اعضای غیر دولتی هیأت نظات بر مطبوعات که ظاهراً اکثریت هیأت را هم تشکیل می‌دهند وارد است که چرا تقلایی نمی‌کنند و در این موارد مداخله نمی‌کنند.

مهدی‌پور با یادآوری اینکه هیأت نظارت بر مطبوعات، تاریخچه مفصلی دارد و برای اینکه یک هیأت فراقوه‌ای و ملّی باشد، چندبار در قانون مطبوعات تغییر وضعیت داده، گفت:  حالا ممکن است بخش دولتی این هیأت، بخواهد مسیر خاصی را در پیش گیرد؛ سؤال این است که چرا سایر عناصر هیأت، فعّال نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    این رو باید از «تکرار»کنندگان پرسید
  • سید رضا IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    برادر من ! روزی نامه های اصلاح طلب ، با کدخدا ساختن ، که دارن ده رو میتازن !!
  • CA ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    چراش در برخورد نکردن با جرائم و تخلفات هر روزه کیهان جوان امروز، مشرق ، تنسیم و غیره است
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    براي من هم سوال هست
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    مخالفان FATF پولشو و قاچاقچی هستن
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    0 0
    برای اینکه داعشی نبودن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس