ضربه مهلک به داعش در دیرالزور

نیروهای آمریکایی به حومه شهرک راهبردی هجین (مهم ترین پایگاه داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات) اعزام شده‌اند و مسئولیت دارند به شبه نظامیان کُرد برای تصرف این شهرک کمک کنند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (نوار ساحلی شرق رود فرات) حاکیست، درگیری ها میان شبه نظامیان کُرد و عناصر تروریستی داعش هچمنان به شدت در جریان است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نزدیک به یک ماه از عملیات شبه نظامیان کُرد در نوار ساحلی شرق رود فرات می گذرد اما آنان پیروزی قابل توجهی را در میدان نبرد به دست نیاورده اند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های داعش به شدت از مواضع اشغالی خود در نوار ساحلی شرق رود فرات دفاع می کنند، گفت: شبه نظامیان کُرد با وجود پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف غربی موفق به پیشروی خاصی در این محور نشده اند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

وی افزود: ناکامی های متوالی شبه نظامیان کرُد در نوار ساحلی شرق رود فرات باعث شد تا ارتش آمریکا به صورت مستقیم وارد درگیری ها شود و دهها تن از یگان ویژه نیروی دریایی را وارد میدان کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای آمریکایی به حومه شهرک راهبردی هجین (مهم ترین پایگاه داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات) اعزام شده اند و مسئولیت دارند به شبه نظامیان کُرد برای تصرف این شهرک کمک کنند.

به گزارش مشرق، یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا (مارینز) با ۶ خودروی نظامی، ۴ کامیون حامل موشک و تجهیزات نظامی خود را به حومه شهرک هجین رسانده اند تا شبه نظامیان کُرد را در تصرف مناطق تحت اشغال داعش کمک کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای آمریکایی در حالی به حومه شهرک هجین اعزام شده اند که باز هم تلاش شبه نظامیان کُرد برای اشغال این شهرک ناکام ماند و با متحمل شدن خسارت های سنگین و تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شدند.

تله های انفجاری کار گذاشته شده توسط داعش در منطقه منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شبه نظامیان کُرد شده است؛ از حومه شمالی شهرک باغور فوقانی خبر می رسد، نیروهای کُرد عملیات جدیدی را با پشتیبانی یگان های هوایی و توپخانه ای ائتلاف غربی علیه تروریست های داعش انجام دادند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند حدود ۲ کیلومتر در عمق این محور پیشروی کنند و خود را به ورودی روستای» المراشده» برسانند.

شبه نظامیان کُرد در محور شمالی شهرک «الشجله» حملات سنگینی را علیه تروریست های داعش انجام دادند و  به ورودی های شهرک «السوسه» رسیدند؛ این شهرک در ۲۲ کیلومتری شهرک هجین واقع شده است.

به گفته منابع میدانی، در حال حاضر، حدود ۹۶ کیلومتر مربع از مساحت نوار ساحلی شرق رود فرات (شهرک ها و روستاهای مهمی از جمله الشعفه، الکشمه، ابوحسن، ابوالخاطر و هجین) در اشغال تروریست های داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • DE ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    21 15
    حالت خوبه مشرق.
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    12 42
    الان وقتشه کمکهایی به داعش بشه تا جلوی امریکاییها تلفاتی بهشون بزنه و مزدوران منطقه ای اونها رو هم تضعیف کنه تا ارتش سوریه راحت سوریه رو یکپارچه بکنه
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      30 13
      چی میگی احمق
    • US ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      14 26
      10:48 پانکردی بیشرف؟
    • US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      13 15
      پژاکیها چه زود بهشون برمیخوره واقعا خجالت نمیکشن مزدوری امریکا رومیکنن برای تجزیه کشورها
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      10 4
      15:28 مزدوریه آمریکا بده ولی حمایت از داعش اوج وقاحته
    • US ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      3 21
      08:51 امام خمینی گفت امریکا شیطان بزرگ هست
  • US ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    28 9
    اولویت با حذف داعش است. اینکه به دست چه گروهی البته مهم است ولی در اولویت بعدی
  • حمید IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    14 18
    جوک میگی مشرق؟!. نیروهای امریکایی و مقابله با داعش؟؟؟!!!!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    6 11
    برادرا.این دفعه مشرق جوک نمیگه.خب واقعا آمریکاییا علیه داعش عملیات هایی هم انجام میدن(بالاخره ظاهر کار هم باید حفظ کنن)اما ..
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    23 21
    نیروهای کردی و داعش هر دو بازیچه ی دست آمریکا هستند
  • LB ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    13 18
    مثل اینکه یک عده ساده لوح هنوز نفهمیدن! بابا امریکا خودش اقرار کرده به تاسیس و اموزش و پشتیبانی داعش. جایی که موشک زدیم هم بغل گوش امریکا بود. چند روز پیش هم سران داعش رو از اونجا منتقل کردن. خیال کردین با شش تا ماشین نظامی میشه به جنگ داعش رفت؟ به جنگ دایی اش هم نمیشه رفت! اینا همش بازیه. چهارتا جوان فریب خورده پاپتی رو هم میکشن میگن داعش رو نابود کردیم
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    21 6
    داعش مگه نابود نشده؟!
  • GR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    3 10
    جوک نمیگه حمید جان.سعی کن رو فهم خودت کمی بیشتر کار کنی
  • AE ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    35 18
    ارتش دموکراتیک کابوس 5 ساله داعش زنده باد نیروهای مدافع خلق کردستان
    • US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      9 2
      ملت اگاه شدن خطر نیروهای دموکراتیک از داعش بیشتره فکر میکنی نمیدونند مردم که نیروهای دموکراتیک برای تشکیل کشور جعلی کردستان تلاش میکنند نه جنگ با داعش و نه کمک به ارتش و مردم سوریه
    • BE ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      10 0
      زپرشک
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    5 13
    چند وقت پیش مستندی پخش شد به اسم ارباب جنگ که برای اولین بار تصاویر و مستنداتی را افشا کرد در این مستند تصاویر پهبادهای آمریکایی که توسط نیروهای مسلح ایران هک شده بود به نمایش درآمد مشخص شد که آمریکایی ها در تمام این سال ها واضح تمام مقرهای فرماندهی و تحرکات سران داعش را زیرنظر داشتند اعدام لباس نارنجی ها از لحظه خروج از حبس تا محل اعدام و تجمع انبوه داعشی ها را دیده اند محل تجمع تانکرهای قاچاق نفت داعش از ایستگاه تا نقطه تحویل را می دیدند حتی جزئیاتی مثل کاشت تله های انفجاری با مختصات دقیق با تصاویری بسیار واضح از نزدیک رصد شده درواقع در تمام این سال ها هیچ فعالیتی از داعش نبوده که از دید ماهواره ها و پهبادهای آمریکایی پنهان بماند و اصلا یکی از محل های اصلی حملات مستقیم ایران به داعش در عراق و سوریه و یا مخابره به واحدهای سوری عراقی برای زدن استفاده از همین تصاویر هک شده از پهبادهای آمریکایی بوده . همچنین خبر هست که جاسوسان و افسران آمریکایی در حلقه فرماندهان داعش حضور دارند و اینکه اسم اصلی ابوبکر بغدادی ، الیوت سیمون و اسرائیلیه ؛ شرایط به اندازه کافی واضح هست که بگیم آمریکا با داعش مبارزه نمی کند یا تبلیغاتی است یا مثل عملیات 2 سال پیش که مقر داعش در شمال سوریه را زدند 1نفر فرار کرد و در ادامه پهبادها با یک ساعت تعقیب و گریز شکار کردند مربوط می شه به زدن داعشی هایی که تحت فرمان نیستند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس