مرز عراق.jpg

درگیری بین شبه نظامیان دموکراتیک سوریه با عناصر گروه تروریستی داعش در محور شرقی رود فرات شدت گرفته است.

به گزارش مشرق، عملیات شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای ائتلاف غربی در جنوب شرق و جنوب استان دیرالزور (نوار ساحلی شرق رود فرات) وارد هفته چهارم شده و خبرها حاکیست درگیری های سنگین با عناصر تروریستی داعش در این محور ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده در بیست و یکمین روز درگیری ها، تروریست های داعش ضد حملاتی را انجام دادند و موفق شدند شبه نظامیان کُرد را از ورودی شهرک «السوسه» عقب برانند و یک بار دیگر به شهرک راهبردی «باغور فوقانی» نزدیک شوند.

به گفته منابع میدانی، با عقب راندن شدن نیروهای شبه نظامی کُرد، عناصر تروریستی داعش به دروازه های غربی شهرک «باغور فوقانی» نزدیک شدند؛ در حال حاضر، شهرک های باغور فوقانی و شجله در کنترل نیروهای کُرد هستند.

گفته شده تروریست های داعش به شدت مواضع شبه نظامیان کُرد را در حدفاصل شهرک های السوسه و شجله هدف قرار می دهند و درصدد پیشروی های جدید در این محور هستند اما نیروهای کُرد با وجود متحمل شدن خسارت های سنگین همچنان مقاومت می کنند.

به گزارش مشرق، شبه نظامیان کرد با پشتیبانی ائتلاف غربی تلاش می کنند ابتکار عمل را در دست گیرند و از لاک دفاعی خارج شوند؛ همزمان چند گروه از نیروهای کمکی به منطقه اعزام شده اند.

شبه نظامیان کُرد در تلاش هستند مناطق تازه اشغال شده را دوباره به تصرف در بیاورند و تاکنون حدود یک کیلومتر در حدفاصل شهرک های السوسه و شجله پیشروی کردنده اند؛ نیروهای کُرد همچنین یک خودروی انتحاری داعش را هم در این محور هدف قرار دادند و منهدم کردند.

تروریست های داعش درصدد بودند با انفجار این خودروی انتحاری در میان شبه نظامیان کرُد، راه را برای پیشروی های جدید و نفوذ به شهرک باغور فوقانی باز کنند اما با اقدام به موقع نیروهای کُرد ناکام ماندند و این حمله خنثی شد.

به گزارش مشرق، ۲۰ تن از عناصر تروریستی و نیروهای شبه نظامی کُرد در جریان درگیری ها در حدفاصل شهرک های السوسه و شجله کشته و زخمی شدند؛ زدو خوردهای سنگین در این محور میان طرفین ادامه دارد.

از حومه شهرک «هجین» خبر می رسد، تروریست های داعش  موضع دفاعی دارند و در مقابل حملات شبه نظامیان کُرد به شدت مقاومت می کنند؛ این شهرک مهم ترین پایگاه تروریست های داعش در نوار ساحلی شرق رود فرات است.

در حال حاضر، حدود ۹۸ کیلومتر مربع از نوار ساحلی شرق رود فرات (شهرک ها و روستاهای مهمی از جمله الشعفه، الکشمه، ابوحسن، ابوالخاطر و هجین) همچنان در اشغال تروریست های داعش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    8 9
    با شلیک موشک به اینجا عملاً به نظامیان کرد ها کمک کردیم
    • سیروان مهابادی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      21 26
      نظامیان نه، شورشیان کرد وابسته به اسرائیل و امریکا که هر از چند گاهی یادشون میره که داعشی که بلای زندگیشان است را همان اسرائیل و امریکا ساخته اند و تنها کشوری که به دادشان رسید ایران بود .
    • hezbollah IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      19 32
      من با سیروان موافقم . کردهای سوریه و عراق خیلی زود یادشان رفت که سپاه ایران بود که نوامیسشان را از پروسه جهاد نکاح بیرون کشید و به آغوش خانواده برگرداند و سرزمینهایشان را از زیر چکمه داعشی ها رها کرد
  • سیروان مهابادی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    14 17
    نابودی ظالمی بدست ظالمی دیگر
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      18 15
      ظالم تو هستی که نمیفهمی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    11 23
    تروريست بر عليه تروريست
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    14 15
    خوب شد دو دسته تروریست با هم جنگ کنند تضعی شوند و لقمه کوچکتری برای ارتش سوریه شوند
  • GR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    10 18
    تو ٱیینه نگاه کن دوست 9:34 فکر کنم رو به روت یه تروریست باشه
    • US ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      12 25
      سلام پژاکی.معلوم شد کار حمله به سفارت ایران در یونان کار شماهاست
  • میثم GB ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    32 16
    زنده باد ارتش دموکراتیک کابوس داعش و گروه های تروریستی منطقه
    • سیروان مهابادی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      17 15
      اصطلاح ارتش مربوط به کشوریه که رسمیت داره . من در هیچ نقشه رسمی، کشوری به نام کردستان نه میبینم و نه به رسمیت می شناسم و ضمنا این که شما به نام ارتش نام بردی چیزی جز یک مشت شورشی تروریست نیستند که هر از چندگاهی به پاسگاههای مرزی ما تعرض می کنند . بژی سپاه
  • GB ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    19 14
    نقشه های اطراک در سوریه به باد رفت ...اطراک از شکست داعش ناراحتند و ممکنه به مواضع کردها در گری سپی حمله کنند
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    17 21
    بازی با کلمات اصلا کار خوبی نیست کدام شبه نظامی و یا کدام گروه دموکراتیک در اصل همان تروریستهای پ ک ک و پژاک هستند و ارتباطی هم با کردهای هیچ کشور و حتی سوریه ندارند مزدور آمریکا و صهیونیستها و سعودیها هستند
    • US ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
      20 25
      ترک ها مزدور کدام کشور هستند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس