کد خبر 900475
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹
دیدار پمپئو با اون

کره شمالی در دیدار پامپئو با رهبر این کشور درخواستهای عجیبی از وی داشته‌اند.

به گزارش مشرق، اخیرا مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مذاکرات "سازنده و فوق العاده‌ای" را در پیونگ یانگ برگزار کردند که در آن مذاکرات آینده تقویت همکاری دوجانبه و ارتباط میان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش یک منبع آگاه و به نقل از بلومبرگ، اندکی پیش از گفتگوهای پامپئو و کیم  در پیونگ یانگ، یک مقام ارشد کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا گفت که امکان حضور مترجم پامپئو در این گفتگوها وجود نداشته و  محافظ پامپئو نیز باید سلاح خود را در این جلسه تحویل دهد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مکالمه پمپئو و رهبر کره شمالی

پامپئو در واکنش به این درخواست محدودیت‌های اعمال شده بر محافظ خود را بی اهمیت جلوه داد و به شوخی گفت که  این مرد بزرگ (محافظش) از پس این کار برخواهد آمد.

بلومبرگ با اشاره به این اتفاق گزارش داد که وزیر خارجه آمریکا تا چه اندازه برای اخذ کوچکترین امتیاز از رژیم کره شمالی و رسیدن به هدف خلع سلاح این کشور با سختی مواجه است.

محور گفتگوهای بین پامپئو و رهبر کره شمالی بحث درباره مسیر خلع سلاح کره شمالی و دیدار احتمالی دوم بین ترامپ و کیم بود.

پامپئو به نوبه خود از پیشرفت در فرایند خلع سلاح شبه جزیره استقبال کرد و طرفین بر ادامه تلاش برای پایبندی به تعهدات نشست سنگاپور تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 0
    جوری سر کره ی شمالی رو به دیوار بکوبه که نفهمه از کجا خورده عامو کیم ، اخه فکر کردی تو از صدام، حسنی مبارک،قذافی گنده تر هستی، منتظر سایه ی B52های امریکا برای برقراری دموکراسی بر بالای سر کشورت باش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس