روزنامه

بررسی سخنان امام خمینی (ره) نشان می‌دهد ایشان نه تنها در برابر آمریکا و خوی استکباری شیطان بزرگ عقب نشینی نداشته‌اند بلکه عقب نشینی ها را هم محکوم می‌کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** محمد هاشمی: امام مخالف آتش زدن پرچم آمریکا بود!

«محمد هاشمی» در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اگر سخنرانی آقایان اوباما یا کلینتون را طی سال‌های گذشته در سازمان ملل در نظر بگیرید آنها مانند آقای ترامپ صحبت نکرده و هیچ زمانی به مسئولان ما توهین نکردند. امام راحل میان ملت و دولت آمریکا تفکیک قائل بودند. حتی خاطره‌ای از امام دارم که امام میان ملت و دولت آمریکا تفکیک قائل بوده و به یک چشم به آنها نگاه نمی‌کرد. یاد دارم زمانی در ایران هنگامی که رژه‌ای انجام می‌شد پرچم آمریکا را آتش می‌زدند و در ادامه صداوسیما از این حرکت فیلمبرداری و در نهایت در تلویزیون پخش می‌شد. آن زمانی که در صداوسیما مشغول بودم یک روز امام راحل من را صدا زدند و فرمودند پرچم متعلق به ملت آمریکاست، ما با ملت آمریکا مشکل نداریم بلکه با دولت آمریکا مشکل داریم، چرا که دولت آمریکا با ما بدرفتاری کرده است؛ بنابراین اینگونه تصاویر را در صداوسیما پخش نکنید».

متاسفانه طیف اصلاح طلب همواره در پی پیاده سازی پروژه «امام منهای خط امام» هستند.

محمد هاشمی پیش از این نیز این خاطره بدون سند را چندین بار مطرح کرده بود. این در حالی است که هر مطلب و متنی که به نقل از امام خمینی (ره) از سوی اشخاص در رسانه‌ها منتشر می‌شود، باید مستند باشد. تاکنون هیچ مستندی از جانب امام (ره) در راستای نمایش ندادن به آتش کشیدن پرچم امریکا در تلویزیون مشاهده نشده است. افرادی که به ذکر خاطره از امام می‌پردازند باید در این خصوص دست خط، امضا، صدا و تصویری را از امام ارائه دهند.

لازم به ذکر است که صحیفه امام تنها مرجع رسمی و معتبر در زمینه ارجاع به سخنان ایشان است.

متاسفانه این قبیل اظهارات علاوه بر تحریف اندیشه امام، در پی کوتاه کردن دیوار استکبارستیزی است. بررسی سخنان امام خمینی (ره) نشان می‌دهد ایشان نه تنها در برابر آمریکا و خوی استکباری شیطان بزرگ عقب نشینی نداشته‌اند بلکه عقب نشینی ها را هم محکوم می‌کردند.

پس از انتخاب ترامپ در آمریکا، مخالفین سیاست‌های او در خاک آمریکا-در اقدامی مسبوق به سابقه- اقدام به آتش زدن پرچمشان کردند! ترامپ اعلام کرد که این افراد باید مجازات شوند اما یک قاضی آمریکایی با استناد به قانون اساسی کشورش حکمی را مبنی بر آزاد بودن آتش زدن پرچم کشور در خاک آمریکا صادر کرد. در گذشته نیز افرادی که خود تبعه آمریکا بودند و حتی در ارتش این کشور شاغل بودند اقدام به آتش زدن پرچم این کشور نمودند که تصاویر آن در فضای وب موجود است! حال سؤال این است که زمانی که مراد ما از آتش زدن پرچم این کشور اعتراض به سیاست‌های خصمانه و جنایت‌های آمریکاست و قضات این کشور هم این اقدام را توهین به ملت نمی‌دانند «پس چرا برخی کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند»!

FATF ** معیشت مردم را درست می‌کند، دقیقاً مثل برجام!

روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز به صورت گسترده و هماهنگ به تعریف و تمجید از FATF و هشدار درخصوص نپیوستن به این سازمان بین دولتی پرداختند.

در همین رابطه روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «یک گام تا خروج از حصر مالی» نوشت: «فردا مجلس با رأی خود خطر انزوای مالی و پولی را از بین می‌برد».

روزنامه ایران نیز در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» نوشت: «چندی پیش که اعتراضاتی نسبت به مشکلات اقتصادی و گرانی بروز پیدا کرد، برخی افراد خواستند دست پیش بگیرند تا پس نیفتند و در نتیجه اقدام به تظاهرات و اعتراض کردند و در فضای رسانه‌ای نیز اظهارات گوناگونی از آنان منتشر شد که مسئولیت امور متوجه ما نیست و این دولت یا به تعبیری غیرروحانیون هستند که باید پاسخگو باشند. هنوز پژواک این صداها به کلی از میان نرفته بود که آزمون FATF نادرستی ادعاهای آنان را برملا کرد».

عبدی در ادامه نوشت: «مشکل اینجاست کسانی که می‌توانند تهدید به رد این لایحه کنند، چرا مسئولیت تبعات آن را نمی‌پذیرند؟ اختلال خرید و فروش کالا با جهان خارج، نقل و انتقال پول و... که ریشه بخش مهمی از مشکلات ما است، ریشه در همین نگرش دارد».

هیاهوی رسانه‌ای اصلاح طلبان درخصوص پیوستن به FATF دقیقاً مشابه هیاهوی این طیف در موضوع برجام است.

جریان اصلاح طلب در پی آن است تا با دوگانه دروغین «FATF-معیشت»، اینطور القاء کند که اگر به FATF بپیوندیم، همه مشکلات اقتصادی کشور رفع شده و اگر از این اقدام امتناع کنیم روزگار مردم سیاه می‌شود.

گروکشی معیشت مردم و استفاده ابزاری از آن برای نیل به اهداف سیاسی-که عمدتاً مغایر منافع ملی نیز هست- تقریباً به یک دستور کار برای طیف اصلاح طلب تبدیل شده است.

افکار عمومی هنوز وعده‌های اقتصادی دولتمردان و طیف اصلاح طلب درخصوص برجام را فراموش نکرده است. وعده‌هایی از قبیل «لغو یکباره همه تحریم‌ها از جمله تحریم‌های مالی و بانکی»، «کاهش قیمت ارز»، «رفع مشکل بیکاری، گرانی و رکود»، «سرازیر شدن سرمایه خارجی به کشور»، «به تاریخ پیوستن همه تحریم‌ها» و...

بدون برجام دلار ۳۳۰۰ تومان بود و با برجام به مرز ۱۹ هزارتومان هم رسید. پراید ۴۰ میلیونی و سکه ۵ میلیونی و افزایش ۷۲ درصدی قیمت مسکن در یکسال و گرانی سرسام آور اقلام ضروری خانوار همگی نتیجه اجرای برجام و به عبارت دیگر نتیجه غفلت از ظرفیت‌های عظیم داخلی و بی توجهی به مقاوم سازی اقتصاد کشور است.

به اذعان مقامات ارشد دولت، آمریکا، آل سعود و چند کشور دیگر نقش ویژه‌ای در اخلال بازار ارز داشتند. کشورهای مذکور از اعضای اصلی FATF هستند. به نظر شما چرا معاون خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران- صراحتاً از تأخیر در پیوستن ایران به FATF ابراز نگرانی کرده است؟! آیا آمریکا دلواپس معیشت مردم ایران است؟!

** ایران و آل سعود باید دست دوستی به هم بدهند!

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «قاسم محبعلی»- از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات- نوشت: «در خصوص توییت آقای ظریف و دعوتی که ایشان از عربستان سعودی برای تشکیل یک مجمع منطقه‌ای در راستای تأمین امنیت داخلی در آن نیز باید گفت که اگر عربستان بپذیرد که در مقابل پیشنهاد آقای ظریف دست دوستی دراز کند کار بسیار خوب و مهمی انجام داده است».

اکنون قریب به ۴ سال است که آل سعود در یمن مشغول جنایت است و زنان و کودکان بی گناه را به خاک و خون کشیده است.

تجهیز و حمایت از گروهک‌های تکفیری تروریستی در عراق و سوریه، سرکوب مردم بحرین، فاجعه منا، اخلال ارزی در بازار ایران و...تنها بخشی از اقدامات ضد انسانی آل سعود در سالهای اخیر است.

اما متاسفانه فعالین اصلاح طلب به موارد مذکور به هیچ عنوان توجه نکرده و با ژست مضحک «تنش زدایی» پالس ضعف و انفعال ارسال می‌کنند.

لازم به ذکر است که «قاسم محبعلی»-مرداد ۹۷- در مصاحبه با القدس العربی در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود که فشارهای اقتصادی کارساز نیست و باید شوک نظامی به ایران وارد کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    37 8
    دولت روحانی با پذیرش FAFT دنبال اعطای امتیاز جدید به امریکاست!
    • FR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      18 5
      اصلاح طلبان : تسخه جریان ۱۴ مارس ایرانی..
    • هادی IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      7 7
      دلیل برخی مخالفت‌ها درداخل کشور برای پیوستن ایران به «FATF»این است که مافیایی که پول‌های زیرزمینی چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی مبادله می‌کند " نگرانی‌شان از پیوستن به این سازمان از دست دادن منافع شان است و عملا با تصویب این لوایح زمین گیر می شوند.
    • قیم نیستی جناب مسئول IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      2 4
      اگر نگرانی ای از این بابت بود طرح اعاده اموال نامشروع هم که طرحی از جنس همین لایحه بود رو اصلاح طلبان تعمدا و با بهانه بنی اسراییلی هزینه بر بودن امضایش نکردند .و عجیب است اینقدر مصرانه دنبال امضای طرح های ضداستقلال کشور هستند
  • نیاورانی GB ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    11 21
    بن سلمان رو نگاه به ظاهرش نکنید ذات پاکی دارهه .
    • FR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      12 6
      قعرمان عباس عبدی و زیبا کلام شده بن سلمان !! خخخخ
  • شب نم نیستم IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    27 0
    دوباره چی زده این. هرکی ندونه همه مردم ایران میدانند که امام خمینی چقدرزیاد ضدامریکایی بود. شیطان بزرگ و هیچ غلطی و ما آمریکا را زیر پا میگذاریم . آقای ریگان .. و همه رو امام گفته بود و رسمی هم گفت
    • عبدالله IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      1 0
      محمد آقا بدون سند صحبت نمی کند !!! حتما" شب قبل جناب اخوی را در خواب دیدند و برایش خاطره تعریف کرده ( این هم سندش ) !!!
  • احسان IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    21 9
    محمد ... صنعتی و سنتی رو با هم مصرف کرده خخخ
  • GB ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 26
    به نظر من ایران باید قضیه برجام 2 رو ختم به خیر کنه و کار رو یک سره کنه . اون دوستانی که نگران مسائل دفاعی و . . . هستن هم نگران نباشن . ایران میتونه درخواست پیوستن به ناتو رو به امریکا تسلیم کنه . حمله به یک کشور عضو ناتو = حمله به همه . و اینطور از نظر دفاعی هم درسته دیگه موشک ندارید ولی عوضش F35 ها ازتون محافظت میکنن .
  • رضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    20 3
    مرگ برآمریکا مرگ بر آل سعود خائن
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    19 3
    هر دروغ شفاهی را به امام (ره) نزنید .
  • ربع البهلوی شاسکول DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    13 4
    ..نزاده رضا پالونی دوم دیبازاده البهلوی که خوب به عربستان دست دوستی داده و... بن سلمان شده .
  • علی GB ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    20 4
    کلا این خانواده هاشمی باید قصه گو می شدن .
  • ali IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    7 25
    شما یا نادانی یا منافقی پرچم خیلی مهمه خیلی .اگر واقعه کربلا رو بخونی میفهمی که حضرت عباس تا جایی که میتونست پرچم رو نگه داشت اصلا چرا یه پهلوانی مثل حضرت عباس پرچم دار بوده . آتش زدن پرچم امریکا مثل آتش زدن قلب اونهاست
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      8 5
      پس چرا دادگاه آمریکا افرادی را که پرچم این کشور را در جریان تظاهرات علیه ترامپ آتش زدند تبرئه کرد؟ چون گفت پرچم نماد نظام حاکم است و نظام آمریکا هم سکولار است و هیچ قداستی ندارد.
    • محمد IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      7 8
      نخیر مثل اتش زدن قلب سگ های مزدور امریکاست!!
  • سید رضا IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    14 5
    خاندان هاشمی ؛ کلا تو کار تحریف تاریخن ! آخه دروغم حدی داره ؟!!
  • محمد IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    4 6
    هرچه به این آقایون مدافع FATFباید میگن این گاو FATFنر هست بازاصراردارن اونو بدوشن آقایون اگر به حرف خودشون واقعا اعتقاد دارن ضمانت حقیقی بدن تا اگر مثل برجام یا بدتر از اون شدخودشون واموالشون ضامن باشه
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 1
    جناب امام همیشه می فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر امریکا مستضعف جهان در برابر آنان، و به‏خصوص در مقابل آمریکاى جهان‏خوار ایستادگى خواهیم کرد.(22) آمریکاى جهان‏خوار باید بداند که ملت عزیز و خمینى تا نابودى کامل منافعش او را راحت نخواهند گذاشت و تا قطع هر دو دست آن، به مبارزه خدایى خود ادامه خواهند داد.(23) ما تا آخر عمر، علیه دولت آمریکا مبارزه مى‏کنیم و تا آن‏را به جایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادى کمک نکنیم تا آن‏ها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خویش را به دست گیرند، از پاى نمى‏نشینیم.(24) دنیا باید آمریکا را از بین ببرد و الا تا این‏ها هستند، این مصیبت‏ها در دنیا هست. اینجا نشد، یک جاى دیگر
    • Reza IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
      0 0
      اقای عزیز اگه آمریکا از بین بده مردم آمریکا چی میشه؟
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 1
    برخی از این جماعت فقط بدون سند چقدر بر خلاف مسیر اب حرکت می کنند. حاصر نیستند سخنان حضرت امام راجع به لیبرالیسم ومنافقین ونهضت ازادی وامریکا رابیان نمایند. فقط خوب بلدن برخلاف مصالح نظام و وحدت ملی حرف بزنند ونقد کنند. اخیرا هم بدون استناد یاد گرفتند حرف بزنند.
  • سینا AT ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    0 10
    من نمیدونم این هاشمی ها چی میزنند که نتیجه اش میشه این نظرات چرند و بی ربط
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    1 0
    کلا این خاندان در داشتن خاطره ید طولایی دارند و اینکه بخواهند تاریخ و سخنان وگفتار های امام را تحریف و به نفع خود و اربابانشان و دشمنان کنند جناب حتما این خاطره از خاطره های برادر بزرگوارتان می باشد
  • نظام IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    1 0
    قانونFATF نوشته آمریکا اجرا فقط برای ما ولاغیر بخدا قسم برجام برویم کنار یک تا پیروزی تا ادب کردن عربستان یک سال تا فرار آمریکا از غرب آسیا باهمه خدم وحشم ....ما میتونیم و قلمرو بینهایت ...خون همه شهدا گریبان همه شما خائنین مملکت را خواهد گرفت...امام رااز خط استکبار ستیزی ایشان را جدا کردن...مرگ بر اول منافقین داخلی وبعد امریکا
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
    0 0
    گروه حرف بزن اومدن دوباره برجام دیگری درست کنند بعدهم وقت خود ومردم را پر می کنند و.... هیچ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس