روزنامه 27 بهمن

برخی یک روز با بالا رفتن از دیوار لانه جاسوسی و ژست سوپرانقلابی قهرمان شدند. چند سال بعد پشیمان شدند و از دیوار پایین آمدند و با بزک آمریکا و شرکای کدخدا! ژست اصلاح طلبی گرفتند.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** توهین وقیحانه ارگان دولت؛ لابد اگر برجام نبود، امام زمان (عج) هم ظهور کرده بود!

روزنامه ایران در سرمقاله امروز که بدون نام منتشر شد، نوشت: «اگرچه از روز روشن‌تر است که هرچه به گوش تندروهای ایران بخوانیم و انتظار داشته باشیم که نه حتی به اندازه زیاد، بلکه به مقدار کمی عقلانیت به خرج دهند و این همه علیه برجام و در زمین ترامپ بازی نکنند، فایده‌ای نخواهد داشت و آنان همچنان در مسیر زیانبار خود حرکت می‌کنند».

ارگان دولت در ادامه نوشت: «هفته پیش کنفرانس "آسا" [امریکایی، سعودی و اسرائیلی] درباره خاورمیانه در ورشو برگزار شد…آمریکایی‌ها...تا آغاز این نشست چند گام از ادعاهای اولیه خود عقب‌نشینی کردند. ولی امیدشان این بود که از تنور ورشو نانی برای خودشان بپزند، فقط برایشان معلوم نبود که این تنور تا چه حد داغ شود که در پایان کنفرانس معلوم شد سردتر از آن بود که نان به دیواره تنور حتی بچسبد؛ لذا نان آنان داخل تنور افتاد و سوخت. پرسشی که اکنون باید طرح کرد این است که اگر برجام نبود این کنفرانس چه وضعیتی داشت که اکنون ندارد؟ خب به راحتی می‌توان مدعی شد که هیچ فرقی نمی‌کرد و حتی از ترس قدرت تندروهای ایران برگزار هم نمی‌شد و حتی بالاتر از آن اینکه، اگر برجام نبود تا حالا عربستان سعودی و اسرائیل از صفحه روزگار محو و امریکا نیز دچار فروپاشی شده بود و خلاصه همه چیز گل و بلبل بود، به احتمال فراوان می‌توانستند بگویند تا کنون ظهور آقا امام زمان (ع) هم محقق شده بود و فقدان همه این خوبی‌ها ناشی از پذیرش برجام است!».

ایران در ادامه نوشت: «مسأله اصلی ما در برجام کنار گذاشته شدن قطعنامه‌های شورای امنیت بود و نه حتی تحریم‌های ایالات متحده».

متاسفانه وقاحت حامیان برجام به جایی رسیده است که حتی ظهور امام زمان (عج) را هم به تمسخر می‌گیرند! ارگان دولت چندی پیش انتقادات ائمه جمعه به دولت را غیراخلاقی! و غیر عقلانی! نامیده بود! روزنامه دولت همچنین چندی پیش منتقدان ظریف را عجوزه! و نابخرد! نامیده بود!

دولتمردان پیش از این، منتقدان را با تعابیری همچون: «بی‌سواد، بی شناسنامه، مزدور، انقلابیون نفهم، یک‌مشت لات، کاسب تحریم، کودک صفت، حسود، بزدل، ترسو، جیب‌بر، بی‌قانون، مستضعف فکری، بیکار، متوهم، غوطه‌ور در فساد، سوءاستفاده‌گر، خرابکار، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده، عصر حجری، هوچی‌باز، منفی‌باف، یأس آفرین، ناشکر، باید به جهنم بروند و…» خطاب قرار داده بودند. وزارت خارجه نیز در سالهای اخیر منتقدان و صاحبنظران را «عقده‌گشا»، «تازه از راه رسیده»، «دروغ‌گو»، «سخیف»، «متوهم»، «کم‌اطلاع» و…نامیده است.

ادبیات رسانه‌های دولتی در مواجهه با منتقدان مملو از فحش‌های ریز و درشت است؛ اما ظاهراً عدم اقدام قضایی در مواجهه با این رفتار از سوی دستگاه‌های ذیربط، وقاحت را به جایی رسانده که حتی مسائلی همچون ظهور امام زمان (عج) نیز مورد تمسخر قرار می‌گیرد!

این رفتار عصبی و گستاخانه رسانه‌های دولتی به دلیل بی دستاوردی برجام است. به همین خاطر است که ارگان دولت در سرمقاله امروز با توهین به شعور مردم نوشته است که «مسئله اصلی برجام، تحریم‌های آمریکا نبود»!

** نباید با حادثه تروریستی زاهدان برخورد احساسی کنیم!

روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «خاش در خون» نوشت: «برخورد با عاملین این جنایت و همچنین طبق گفته رهبر انقلاب، پیگیری قصور احتمالی برای تسکین افکار عمومی لازم است؛ اما برخورد احساسی باعث ایجاد شکاف‌هایی خواهد شد که بستری مناسب برای معاندین فراهم می‌کند».

تاکنون نه در اظهارات مقامات ارشد نظامی و نه دیگر مقامات، هیچ واکنشی که نشان از برخورد احساسی باشد مشاهده نشده است، اما متاسفانه اصلاح طلبان به گونه‌ای فضاسازی می‌کنند که واکنش قاطع و پشیمان کننده به تروریست‌ها، واکنشی احساسی تلقی شود!

البته طیفی که در روزنامه‌های خود «سیلی موشکی سپاه به تروریست‌ها» را سانسور می‌کند و البته خبر شهادت ۲۷ پاسدار جان بر کف و حافظ امنیت کشور را هم سانسور می‌کند، اصلاً بعید نیست که پاسخ قاطع و بازدارنده ایران را برخوردی احساسی جا بزند.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور در توئیتی تأمل برانگیز نوشته بود: «مرزبانان ما به شهادت رسیدند؛ اما ما در دام چرخه خونین و باطل انتقام نخواهیم افتاد. مسئولیت بر عهده آمران و دیه بر عهده عاقله است»! این توئیت تأسف برانگیز با واکنش منفی افکار عمومی و خانواده شهدا مواجه شد.

** اگر در کنوانسیون‌هایی مدنظر FATF نباشیم، یعنی اصلاً در جامعه بین المللی نیستیم!

«سعید لیلاز» در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «مخالفان برجام مثل مخالفان FATF و مخالفان کنوانسیون پالرمو منافع و مصالحشان در انزوای ایران است. اینطور نیست که بگوییم دلشان برای ارزش‌ها می‌سوزد! شما وقتی عضو این کنوانسیون‌ها نباشید به این معناست که اصلاً در جامعه بین المللی حضور ندارید».

اصلاح طلبان که دستشان از استنادات کارشناسی و فنی در موضوع FATF خالی است، صرفاً به فراکنی و اتهام زنی به منتقدان می‌پردازند.

این طیف برای جاده صف کنی برجام، منتقدان را «کاسب تحریم»! نامید و حالا برای جاده صاف کنی FATF منتقدان را «همکار قاچاقچیان»! «آلوده به پولشویی»! و «عده‌ای که مصالحشان در انزوای ایران است»! جا می زند!

گفتنی است اکنون بیشترین آمار پولشویی در کشورهای اداره کننده FATF رخ می‌دهد. از سوی دیگر قرار نیست که ایران در آینده به FATF ملحق شود بلکه اکنون بیش از ۲ سال است که دولت ۳۷ بند از ۴۱ بند دستورات FATF را اجرا کرده است؛ اما هیچ تغییری در مبادلات بانکی ایران ایجاد نشده است. FATF تصریح کرده است که حتی اگر ایران ۴۱ بند دستورات را هم تمام و کمال اجرا کند، هیچ تضمینی وجود ندارد که گشایش خاصی در مبادلات بانکی ایجاد شود!

مقامات آمریکایی صراحتاً اعلام کرده‌اند که از به تعویق افتادن عضویت ایران در FATF نگران هستند. دستورات FATF در حقیقت اجرای دستورالعمل وزارت خزانه داری آمریکا در اجرای تحریم است.

** ابتکار: من از دیوار سفارت آمریکا بالا نرفتم

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من از دیوار سفارت (آمریکا) بالا نرفتم…من دانشجوی سال دوم مهندسی شیمی دانشگاه پلی تکنیک بودم که در روز سوم با من تماس گرفتند و گفتند "با توجه به تسلط خوبی که بر زبان انگلیسی دارید به ما کمک کنید". من همه آن دانشجویان اعم از آقا و خانم را می‌شناختم و از اعضای انجمن اسلامی بودند...دوستان زیادی بودند. هم دانشگاهی‌های خودم از جمله آقایان محسن میردامادی، عباس عبدی و برخی دیگر ازآقایان حضور داشتند».

برخی یک روز با بالا رفتن از دیوار لانه جاسوسی و ژست سوپرانقلابی قهرمان شدند. چند سال بعد پشیمان شدند و از دیوار پایین آمدند و با بزک آمریکا و شرکای کدخدا! ژست اصلاح طلبی گرفتند.

چندی پیش «ابراهیم اصغرزاده» فعال اصلاح طلب که در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشت گفته بود: «حاضرم بابت تسخیر سفارت آمریکا عذرخواهی کنم».

علاوه بر این، «عباس عبدی» نیز علیرغم اینکه در تسخیر لانه جاسوسی حضوری جدی نداشت، اما بعدها به این موضوع شهره شد. عبدی در مرداد ۷۷ با «باری روزن» مشاور مطبوعاتی لانه جاسوسی دیدار و گفت و گو کرد. روزنامه لوموند در واکنش به این دیدار نوشت: «آشتی گروگان و گروگانگیر، باید اصلاحات سیاسی ایران را باور کرد». اگرچه او در یک جلسه مطبوعاتی با طرف آمریکایی از اقدام دانشجویان، دفاعی اجمالی کرد و از عملکرد حکام وقت آمریکا انتقاد نمود اما در رسانه‌های غربی این دیدار را «نوعی اعتراف به اشتباه» تلقی کردند و با تاکید به بخش‌هایی از صحبت عبدی که خواستار ایجاد فضایی جدید فارغ از آنچه در گذشته رخ داده، شده بود ایران را پشیمان و کرنشگر در برابر غرب ترسیم نمودند. «باری روزن» در شرح این دیدار گفت که «عبدی از ما عذرخواهی کرد»، اما عبدی این موضوع را تکذیب کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    76 20
    شما اصلاح طلبها خوب می دونید چه گلاه گشادی سر مردم گذاشتید خودتون رو به اون در می زنید قطعا اگه ۷سال به جای برجام هر کار دیگه ای می کردید نتیجش بهتر ازاین بود
  • سید IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    42 36
    در تهوع آوری اصلاح طلبان به ویژه روزی نامه نگارهایشان حدّی نمی توان متصور شد!
  • AE ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    36 15
    کسیکه گفته نباید با شهادت پاسداران احساسی برخورد .اون بی دین ها بگند چطور باید برخورد کرد .آیا اگر پسر یا برادر یا پدر خودشان شهید میشد چه حسی داشتند .راحت ۲۷دسته گل شهید شدند هیچی به هیچی همین ...اینا از نفهمی کسیکه اون حرفها رو زده.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
      14 22
      نباید باشهادت 40 سرباز وطن احساسی کرد اما برای برخورد با یک مترسک بی بی سی که روسری سر چوب می کنه اقای روحانی احساسی می شه و فوری دستور رسیدگی ویژه و حمایتی می کنه. اقای روحانی لطفا لباس پیامبر را تحویل دهید و بیش از این مردم و دین را دستاویز اهداف شوم خود نکنید.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    38 21
    اف به وادادهای غرب
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    26 14
    خاک برسر این روزنامه ی...که اسمش ایران هست...به مظلومه ابتکارهم باید24ساعت بهش خندید بیچاره !عکست توی فضای مجازی هست ملتو چی گیر اُوردی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    26 22
    اقای روحانی و امثالهم بی دینی تان نیاز به تشریح ندارد از شمایی که برای انتخاب مسئول امنیت مردم در جواب بی دانشی و بی تجربگی وزیر اطلاعات نام حضرت زهرا را بازیچه اهداف سیاسی ات قرار میدهی و بعدها در کمال وقاحت می گویی میشود امامان را هم نقد کرد از شما ها مردم انتظار دینداری ندارند باری اگر مرحم زخم نیستید نمک نپاشید اگر دیندار نیستید دین ستیز نباشید
  • مهدی IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    25 16
    بله اگر برجام نبود و مشکلات و تحریمها، شیعیان را در تنگنای شدید قرار داده بود یقینا نصرت الهی شامل حالشان میشد چه با ظهور آقا چه از طرق دیگر!!! تمام شکستهای اخیر آمریکا و غرب در سالهای اخیر و گرفتار شدن به کسی مثل ترامپ احمق، ربطی به برجام و... نداره و همش بخاطر دعا و جهاد و ایثار شیعیان مومن است که نصرت الهی را جذب میکند!
  • FR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    7 23
    وقتی برچام را خدا آورد ! انشالله امام زمان را هم بی سرانجامی برجام خواهد آورد..... توی دهان این اصلاح طلبان منافق ودوگانه سوز باید زد!
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 0
    باید چنان ضربه ای بهشان زد که به ازای هر شهیدی از ایران ده نفر از این شیطان صفتان به درک واصل شوند و چنان ضربه ای بزنند سپاهیان تا هفت پشتشان هم احساس کنند تا تسلی خاطر خانواده شهدا بخصوص خانواده این عزیزان شهید که نا جوانمردانه به شهادت رسیدند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    9 18
    خاک بر سرتون که مسئله اصلی تون کنار گذاشتن قطعنامه شورای امنیت بود ونه حتی تحریم ها امیدوارم خودتون هم به یه دروغ تبدیل بشید
  • سید رضا IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 22
    اتفاقا ؛ اگردست شما بی تدبیران بود ، که ظهور آقا را هم منوط به امضای برجام نافرجام می کردید !!
  • حامد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    10 17
    خائنین به کشور وملت را از حرفهاشون در روزنامه بد نام دولتی ایران شناسائی کنید که روز روشن علیه شهدای سپاه در فاجعه حادثه تروریستی خودشون را لو میدهند اینها همان خائنینی هستند که نفوذی در این نظام میباشند لعنت بر اونها
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
    8 13
    وقتی رئیس جمهور ادبیات محترمانه درمورد ظهورحضرت بکارنمیبره ازاین نوچه هاچه انتظاری هست؟باخیانت مسئولین قطعاظهوربه تعویق خواهدافتاددراین تردیدی نیست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس