کد خبر 89824
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴

شهید ستاری در خاطرات خود از اهالی باغ خواص اینگونه یاد می کند: «اهالی باغ خواص در مسائل دینی و مذهبی بسیار قوی و ریشه دارهستند، همیشه ، شیعه محکمی بوده و بسان یک دژ مستحکم در دل کویر عمل کرده‌اند»

به گزارش مشرق ، فارس نوشت :

پانزده دی  سالروز شهادت امیر سرلشکر شهید منصور ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی است که بی شک به مدد نبوغ نظامی خود منشاء خدمات بسیاری در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهید ستاری در اردیبهشت ماه 1327 در ورامین دیده به جهان گشود و  بعد از اخذ دیپلم متوسطه در این شهر، وارد دانشکدة ‌افسری شد.  پس از پایان دورة ‌دانشکده به درجة ستوان دومی نایل آمد . وی افسری مؤمن، متعهد، شجاع، آگاه، تیزهوش و کاردان بود . طرح‌ها و ابتکارهای زیادی در تجهیز سیستم‌های راداری و پدافندی به اجرا گذاشت که در طول جنگ تحمیلی توان نیروی هوایی را در سرنگونی هواپیماهای متجاوز دشمن دو چندان نمود.

شهید ستاری ، در بهمن ماه سال 1365 با درجة سرهنگی به سمت فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و تا هنگام شهادت عهده دار این مسئولیت بود . وی در طول مدت فرماندهی خود بر نیروی هوایی با اجرای دهها طرح و برنامه‌،  منشأ خدمات ارزشمندی  بود که امروز نیروی هوایی و نیز پدافند هوایی کشور را به این سطح از آمادگی و توان رزمی رسانده است.

شهید ستاری در سوم  آذر ماه 1373 (42 روز قبل از شهادتشان) مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) و امام خمینی(ره) و همچنین هفته بسیج  جهت افتتاح حسینه امام سجاد(ع) باغ خواص ورامین میهمان اهالی این روستا بود.
باغ خواص از توابع بخش مرکزی ورامین است که بیش از 40 شهید گرانقدر، ده‌ها جانباز و ایثارگر و آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نموده است. شهید ستاری در خاطرات خود از اهالی باغ خواص اینگونه یاد می کند: «اهالی باغ خواص در مسائل دینی و مذهبی بسیار قوی و ریشه دارهستند،  همیشه ، شیعه محکمی بوده و بسان یک دژ مستحکم در دل کویر عمل کرده‌اند»

در زیر بخشی از متن سخنرانی شیوا و نافذ ایشان در  مراسم افتتاحیه حسینیه امام سجاد(ع) باغ خواص  آمده است.
 
نام فاطمه(سلام الله علیها)  در این جنگ 8 ساله، برای پیروزی کافی بود

سلاله  پاک حضرت فاطمه پشت و پناه این انقلاب، جمهوری اسلامی و ما است ، او بالاترین شفیع همه ماست  و کسی است که شفاعتش نزد خدای بزرگ از همه شفیعان بالاتر است . 

نام فاطمه(س) در این جنگ 8 ساله ما برای پیروزی کافی  بود، برای در هم کوبیدن دشمن کافی بود. برای مقابله با تمام حرکات سوء استکبار کافی بود . اتکاء به این نام و این خانواده تا به امروز موجب حرکت  در این کشور و بالاخره پایه گذار انقلاب ما در این عصر و زمان شد. ما در نیروی هوایی از یک زمانی به بعد تنها با نام او به مبارزه با این همه فشار از سوی استکبار رفتیم.

نیروی هوایی آن زمانی که با بالاترین فشار استکبار، کمک‌های وسیع دشمن- همه دشمنان در شرق و غرب-  و مجموعه استکبار در جهان، وقتی که در پشت سر رژیم بعثی عراق ایستادند، حمایتش کردند، تجهیزش کردند و او را آمده کردن برای سنگین ترین حرکات بر علیه ما، این نام همیشه برای ما مایه حرکت، مایه روحیه و مایه توانمندی بود و نتایج بسیار خوبی توانستیم داشته باشیم.

بعد از اینکه استکبار تصمیم گرفت به هر قیمت که شده این جنگ را به نفع عراق پیش ببرد و بعد از اینکه باشکست‌های مکرر مجموعه عزیزان این امت رو به رو شد، دامنه جنگ را به انواع شکل‌ها تا حضور خود استکبار در جنگ وسعت داد. -اصلا اجاره دادن هواپیما و تجهیزات در جنگ عراق مُد شد که حالا بعضی جاهای دیگر هم انجام می شود.- و نهایتا وقتی نتوانستند رو به روی رزمندگان اسلام بایستند و آنجا که رو در روی عزیزان می‌ایستادند همه جا بازنده بودند، هجوم به مردم غیر نظامی، هجوم به تاسیسات و امکانات که زیر بنای کشور را می سازد، هدف خودشان قرار دادند و به صورت بسیار وسیع، در کشوری بسیار وسیع، شروع به انجام این قبیل عملیات کردند . همزمان با آن،  عملیات رزمندگان اسلام همواره ادامه داشت، عملیات سنگین رزمندگان اسلام ادامه داشت و هر بار که نوبت عملیات‌ها می‌شد، شکست دشمن قطعی بود .

و ما وقتی با این روز و روزگار رو به رو شدیم تنها با اتکاء به نام فاطمه زهرا(س) توانستیم خودمان را به شکلی جدید مقابل این دشمن آرایش دهیم و به نتایج عجیبی دسترسی پیدا کنیم. بسیاری از امکاناتی که ما به خدمت این بخش از جنگ بردیم به نام مقدس او مزین بود. قرارگاه‌های عملیاتی و مراکز عمده موشکی ما نام کوثر را به خود گرفت . و شروع حرکت  را هم او بود که هدایت کرد به یکی از بهترین شیوه‌ها و نهایتا موفقیت‌های عجیبی که این شیوه‌های جدید در جنگ برای ما به ارمغان آورد،  آنقدر برای ما با ارزش بود که تا آخرین روز جنگ ما از این نام نگذشتیم و آنچنان این حرکات کوبنده و بالنده بود که شما بدانید مجموعه نیروی هوایی در طول قرونی که حضور خواهد داشت هرگز از نام کوثر نخواهد گذشت. آنچنان این سرچشمه فیاض ما را سیراب کرده که هرگز جز این راه، راه دیگری نخواهیم رفت.

امام خمینی(ره) موجد همه آنچه که در آینده دنیا را به حرکت در خواهد آورد

امروز همچنین مصادف است با روز تولد حضرت امام (ره) یادش بخیر، مردی بزرگ، فرزند زهرا(س) و پایه گذار بزرگترین انقلاب در طول تاریخ، و موجد همه آنچه که در آینده دنیا را به حرکت در خواهد آورد و تمدنی جدید، متکی بر عقاید و آرایی متعالی، در سراسر این جهان را پایه گذاری کرد و ادامه خواهد داد. یاد او همواره باید در ذهن ما باشد مردی که با حرکتی شجاعانه و توفنده و با اتکاء به آنچه که تکلیف می دانست برای خود راهی را شروع کرد، سالها در این راه زحمت کشید انقلابی را به ثمر رسانید حرفی نو برای جهان بیچاره امروز و مظلومان این دنیا آورد و قطعا بدانید این راه راهی است که با صلابت طی خواهد شد. و نتایج عجیبی در آینده خواهد داشت .

ما بسیجی خواهیم بود، ما بسیجی فکر خواهیم کرد، ما بسیجی خواهیم ایستاد

این هفته همچنین هفته بسیج هم هست . عزیزان ما بدانید این مجموعه ای که در این امت شکل گرفت با این باور که پشت سر امام(ره) و امروز پشت سر مقام معظم رهبری بایستد و دفاع کند . این حد و مرزی نخواهد شناخت. همه ما بسیجی هستیم، بسیج یک کلمه عام و وسیع و در برگیرنده همه احاد این امت است. از بچه‌های کوچک تا پیرمردها و پیرزن ها، و تا آن روز که هستیم این چنین خواهیم بود. ما بسیجی خواهیم بود، ما بسیجی فکر خواهیم کرد ما بسیجی خواهیم ایستاد و مقابل همه فشارها با این روحیه خواهیم ایستاد .

لباس، شکل و نوع کار ما تاثیری در این عقیده نخواهد داشت. همه شما بسیجی هستید، ما نظامی‌ها هم اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، مجموعه ما بسیجی هستیم. و تا روزی که بسیجی فکر کنیم مطمئناً کسی نمی تواند گوشه چشمی به این انقلاب داشته باشد . بسیج مکتب انسان ساز است می‌گویند به سنگ گفتند انسان شو گفت هنوز آنقدر سخت نشده‌ام که انسان شوم. انسان این چنین است، واقعاً سخت‌تر از سنگ است . اگر اتکاء ما بر عقائد، مکتب، رهبری و حرکت مان و بر تعالی حرکت مان ارزش این مکتب  باشد، چه باک از دیگران، از استکبار، از قدرت‌های مادی آنها، ما مسئله اصلا نداریم. این هفته خیلی هفته با ارزشی است، بیاد همه ما می‌آورد که چه باید باشیم و این چیز بسیار با ارزش است.

بحمدالله فرمانده‌ای داریم بسیار قدرتمند، او فرمان می‌دهد ما فرمان می بریم

این مجموعه بی غم و غصه و بی کم و کاست در مقابل هر گونه توطئه، مردانه خواهد ایستاد شما غصه نخورید،  مبادا از کسی در این دنیا بترسید ما همه فدائیان شما هستیم، مردان این راه هستیم بحمدالله فرمانده‌ای داریم(مقام معظم رهبری) بسیار قدرتمند که پیشاپیش همه ما در حرکت، و حرکت شان هم توفنده است. در همین یکی دو ماه اخیر دیدید توطئه‌های که در اطراف ما بر پا شد، دیدید حرکت عراق را، دیدید حرکت در کویت را،  دیدید حرکت دوباره انگلیسی‌ها و امریکای‌ها  را در این منطقه، دیدید حرف‌های بعضی از اینهایی که وجودشان زائد است در این منطقه، راجع به جزایر ما و بعد در مقابل حرکت طوفنده مقام معظم رهبری را هم دیدید . بی هیچ واهمه، بی هیچ شک، تاختن به قلب دشمن، هدف ماست. او فرمان می دهد و ما فرمان می‌بریم.

امروز مگر بچه بسیجی‌ها می‌گذارند اینها در این آب باقی بمانند

و در همین مدت گوشه چشمی از آنچه خواهیم کرد، دیدند و از این منطقه فرار کردند. اینها مقابل این بچه‌ها  نمی‌توانند بایستند. اینها همان‌های هستند که وقتی ناوگانشان از آن طرف دنیا حرکت می‌کرد، حکومت ها  فرو می‌ریخت، کودتاها برپا می‌شد، کشورها بهم می‌ریخت، اما امروز مگر بچه بسیجی‌ها می‌گذارند در این آب باقی بمانند. 

 یک کلام، اگر لازم باشد اینجا را به حمام خون و دریای خون مبدل خواهیم کرد، اینها هنوز از ترس خون و خونریزی فرار می‌کنند. این انقلاب اینجوری دفاع خواهد شد. ما لباس‌های رنگارنگی به تن داریم، شما هم همین طور است. اینها معنی جدایی نمی دهد، ما برادرانی هستیم قدرتمند و متحد ،مرد می‌خواهیم برای این میدان، هل من مبارز هم می‌طلبیم، رجز هم می‌خوانیم .

این انقلاب آنچنان مجهز شده است که دیگر ترسی از این قدرت‌های مادی وجود ندارد. این هم به حرف نبوده، شما هشت سال جنگیدید. اینجا کویت نیست، آن کویت است که اگر قرار است عراق حمله کند، باید پیشاپیش هتل‌ها را در عربستان اجاره کرد. اینجا ،آنجا نیست.

اینها دیدند که 8 سال این انقلاب چه می‌کند، در مظلومیت، در حصر کامل، چه می‌کند . چه طور، ذره، ذره خاکش را پس می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس