اخبارویژه

اغلب رسانه‌های غربی دیروز پس از جنایت گروهک الاحوازیه که منجر به شهادت 25 نفر و مجروحیت 70 نفر شد، حاضر نشدند حتی لفظ اقدام تروریستی را برای جنایت مذکور اطلاق کنند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

تیر خلاص گروهک تروریستی مقیم اروپا به FATF

جنایت تروریستی الاحوازیه و نوع واکنش دولت‌های غربی به آن، بار دیگر دروغ بودن دستاویزی به نام FATF را نشان می‌دهد.


اغلب رسانه‌های غربی دیروز پس از جنایت گروهک الاحوازیه که منجر به شهادت 25 نفر و مجروحیت 70 نفر شد، حاضر نشدند حتی لفظ اقدام تروریستی را برای جنایت مذکور اطلاق کنند و به عنوان حمله به رژه نیروهای مسلح بسنده کردند.


از سوی دیگر سران دولت‌های غربی و وزارت خارجه آنها نیز غالباً در قبال جنایت دیروز اهواز سکوت کردند و از محکومیت آن طفره رفتند و این در حالی است که در پی اقدامات مشابه تروریستی در پایتخت‌های اروپایی، بلافاصله رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران اقدام به محکومیت صریح حرکت تروریست‌ها می‌کنند.


اما موضوع صرفاً به سکوت دولت‌های اروپایی و آمریکا محدود نمی‌شود بلکه گروهک‌های تروریستی معارض با جمهوری اسلامی، غالباً از سوی سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی تأسیس، تجهیز و تقویت می‌شوند و حتی برخی از این گروهک‌ها و سران آنها- نظیر سازمان منافقین، الاحوازیه و برخی گروه‌های تروریستی کردی- در پایتخت‌های اروپایی (پاریس، لندن، استکهلم، کپنهاک و...) اقامت دارند.


با عنایت به این واقعیت، عجیب است که برخی محافل داخلی طی یکی دو سال گذشته بر اجرای انتظارات کارگروه FATF و تصویب ملحقات آن در مجلس اصرار داشته‌اند. ادعای اصلی FATF مبارزه با تأمین‌کنندگان تروریست‌ها می‌باشد و سؤال اصلی این است که غیر از آمریکا، فرانسه، انگلیس و آل‌سعود، کدام کشور دیگر می‌تواند تأمین کننده اصلی تروریسم در منطقه باشد؟ و به این ترتیب آیا پذیرش مطالبات مافیای پنهان در پشت نقاب FATF، نوعی خودزنی و توهین به شعور خود نیست؟ گفتنی است سران الاحوازیه در لندن و برخی پایتخت‌های دیگر اروپایی اقامت دارند.


ترور رذیلانه و کور دیروز در اهواز البته، نکته قابل تأمل دیگری هم دارد و آن اینکه آمریکا و برخی متحدان روسیاهش مدعی تابستانی داغ برای جمهوری اسلامی بودند و از قیام مردم علیه رژیم خبر می‌دادند اما با سرشکستگی مطلق در پایان موعد ادعایی خود، مجبور شدند «نقاب دموکراتیک» و «مردمی» را از صورت این پروژه عقیم بردارند و علناً از تروریسم کوری رونمایی کنند که 40 سال است علیه ملت ما در جریان است و به جای تضعیف ملت ایران، موجب تقویت اتحاد و اقتدار و دشمن‌شناسی بیشتر او شده است، چنان که در فرجام سیاه گروهک‌هایی نظیر منافقین و ریگی و داعش دیدیم.
 


شیرین هانتر: به کری گوش ندهید دولتمردان آمریکا سر و ته یک کرباسند


«ایران به توصیه‌های جان کری گوش ندهد، رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، بهتر از ترامپ نخواهد بود.»


لوبلاگ به قلم شیرین هانتر نوشت: براساس گزارش رسانه‌ها، جان کری، وزیر اسبق امور خارجه، در دیدارهایش با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، گفته بهتر است تهران این چند سال باقی مانده از دولت ترامپ را تحمل کند تا سپس با جانشین دموکرات او وارد مذاکره شود. پیشنهاد کری به ظریف، در راستای منافع ایران نیست. این اقدام باعث بدتر شدن مشکلات اقتصادی و سیاسی ایران می‌شود و ممکن است واشنگتن تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند و حتی خطر حمله نظامی احتمالی آمریکا را نیز افزایش می‌دهد. طرفداران استراتژیِ منتظر ماندن برای پایان دوره دولت ترامپ، معتقد هستند که سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا در قبال ایران بسیار متفاوت از سیاست‌های دولت ترامپ بوده است و امیدوار هستند که دولت دموکرات بعدی و شاید هم یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه میانه‌رو، رویکرد متفاوتی در قبال تهران اتخاذ کند.

اما سیاست‌های دولت‌های قبلی آمریکا (دموکرات‌ها) از سال 1988 به بعد، به شدت نشان‌دهنده این موضوع است که بعید است چنین تغییری رخ دهد. یکی از دلایل اصلی این بدبینی ایران، تغییر یافتن ساز و کار بین‌المللی از زمان فروپاشی شوروی است. بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در دسامبر 1991 جیمز بیکر، وزیر امور خارجه طی سفری به آسیای مرکزی اعلام کرد که دولت جورج دبلیو بوش پدر از حضور ایران در کشورهای پساشوروی ممانعت خواهد کرد. سپس نوبت به سیاست‌های بازدارنده دولت کلینتون رسید و در سال 1996 تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را اعمال کرد. هدف این سیاست‌ها نیز تغییر نظام بود، گرچه تحریم‌ها و سایر فشارها کارساز نبودند. پس از حادثه یازده سپتامبر سیاست‌های بازدارنده جای خود را به سیاست علنی تغییر رژیم در بسیاری از کشورهای خاورمیانه از جمله ایران داد. به عنوان مثال، دولت جورج دبلیو بوش ایران را یکی از محورهای شرارت خواند. اما حتی دولت اوباما نیز سیاست اعمال فشار را ادامه داد و هیلاری کلینتون اولین کسی بود که سخن از اعمال تحریم‌های فلج‌کننده به میان آورد. ماهیت سیاست‌های ترامپ که همان به زانو در آوردن ایران از طریق اعمال فشار است، مانند سیاست‌های چهار دولت قبلی آمریکا است.


سیاست آمریکا در قبال ایران به طرز قابل توجهی بدون تغییر بوده است چون اختلافاتی که بین ایران و آمریکا به وجود آمده همچنان به قوت خود باقی هستند.
 


محرم پررونق امسال پروژه تابستان داغ را خاک کرد


«حادثه اهواز ذیل یک میز بالادست مشترک ضدایرانی در خارج از ایران هدایت و طراحی شده که تروریست‌های امروز تنها یکی از پیمانکاران این میز محسوب می‌شوند.»


جهان‌نیوز با اشاره به جنایت تروریستی دیروز در اهواز نوشت: حادثه اهواز ادامه تحرکات قدیمی برای به هم زدن اقتدار امنیتی و نظامی کشور است و هم ادامه تحرکات سنتی ضدامنیتی در استان‌هایی با ویژگی قومی و مرزی است. در استانی همانند خوزستان پیمانکاری این تحرک سنتی برعهده گروه‌هایی همچون الاحوازیه است و یا در استانی مانند سیستان و بلوچستان نیز گروهی همانند گروه عبدالمالک ریگی را به استخدام درمی‌آورند. جالب‌تر آنکه این دو گروه رسما از چند سال قبل با هم توافقنامه امنیتی و نظامی امضاء کرده‌اند! البته طبق معمول سرویس‌های اطلاعاتی عربستانی ذیل سرویس مثلث بالادست امنیتی انگلیس، اسرائیل و آمریکا واسطه این توافقنامه بوده‌اند.


اقدام تروریستی اهواز نشان داد که جنگ اقتصادی در ایران ناامیدکننده پیش می‌رود. این پروژه اگر موفق می‌بود سرویس‌های اطلاعاتی دوباره به اقدام کور تروریستی متوسل نمی‌شد. آن هم در شرایطی که همواره پس از اقدام تروریستی، کشورهایی همچون آمریکا و اسرائیل در ایران منفورتر می‌شوند.


زمان اقدام گروه‌های تروریستی از قبل و با حساسیت خاص توسط سرویس‌های اطلاعاتی بالادست تعیین می‌شود. طبیعی است که تابستان داغ یکی از زمان‌های مناسب برای اقدام تروریستی در ایران محسوب می‌شده است. اما تابستان داغ در حالی در ایران تمام شد که روزهای آخر این فصل با ایام عزاداری سالار شهیدان همراه شد. ماه محرم همواره انقلاب در ایران را در همه ابعاد فرهنگی و اعتقادی دوباره به روز می‌کند. امسال با وجودی که همزمان با جنگ اقتصادی در ایران، خباثت علیه محرم با عملیات انتحاری برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز همراه شد، ولی یک بار دیگر محرم امام شهیدان در دو هفته گذشته انقلاب در ایران را دوباره به روزرسانی کرد. محرم امسال یک بار دیگر تفکر ایستادگی در برابر همه جلوه‌های استکباری - جنگ اقتصادی، رسانه‌ای، تروریستی و تجزیه‌طلبی - را در عموم مردم کشورمان به روزرسانی کرد. به همین دلیل دیروز در اهواز بیش از همه چیز از محرم انتقام‌گیری شد. عصبانیت مجدد از محرم آنقدر سنگین بود که میز ضدامنیتی بالادست غربی را مجبور به انتحار کرد.



ما  اصلاح‌طلبان نمی‌خواهیم بیش از این برای روحانی هزینه بدهیم


در حالی‌که سوء‌مدیریت اقتصادی دولت مردم را رنج می‌دهد، عضو فراکسیون امید می‌گوید این فراکسیون در روز سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور سوالی نداشته است.
عبدالرضا هاشم‌زایی به ایلنا گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوالی نکردند.


وی با اشاره به نطق نمایندگان مجلس گفت: همه نمایندگان از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهند که تیم اقتصادی تغییر کند و تیمی جدید با رویکردی دیگر وارد عرصه اقتصادی کشور شود که جسارت داشته باشند اما این کار انجام نمی‌شود، یعنی اگر آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی خود را ترمیم کرده بود کار به اینجا نمی‌رسید که هر روز یک وزیر استیضاح شود.


هاشم‌زایی تصریح کرد: وقتی طی یک هفته ارزش پول ملی به نصف می‌رسد، آیا افکار عمومی از پارلمان که نماینده مردم هستند نمی‌خواهند عکس‌العمل داشته باشند؟ رئیس‌جمهور که حاضر نیست حرف گوش کند، نماینده‌ها هم ابزاری جز سوال و استیضاح در دست ندارد و نمی‌توانند دستور اجرایی بدهند. بالاخره وزرایی که به هر نحوی مدیریت‌شان از نظر مجلس ضعیف است استیضاح‌شان مطرح می‌شود و بعضا ممکن است برخی استیضاح‌ها از نظر سیاسی هم پررنگ باشد.


هاشم‌زایی در پاسخ به این مسئله که برخی معتقدند استیضاح پی‌درپی وزرا در راستای اهداف برخی گروه‌ها و افراد برای تحت فشار قرار دادن دولت است، اظهار کرد: آن گروه‌ها اینقدر قوی نیستند که بتوانند خط کلی را به مجلس بدهند، بالاخره باید زمینه‌ای باشد تا گروه‌هایی که این مسائل را تعقیب می‌کنند امکان عملیاتی کردن اهداف و نظراتشان وجود داشته باشد. وی با اشاره به جلسه سوال از رئیس‌جمهور گفت: اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور سوال نکردند اما رای منفی به رئیس‌جمهور رای اصلاح‌طلبان بود. قانع نشدن صد و نود نفر نماینده شوخی نیست. اصلاح‌طلبان انتظار داشتند که آقای روحانی موانع را بگوید که به چه علت برجام شکست خورده است؟ آیا همه‌اش عوامل خارجی بود یا موانع داخلی هم بوده است؟ چرا وضعیت تعامل‌های بین‌المللی ما با کشورهای منطقه به این شکل درآمده است.


هاشم‌زایی در پاسخ به این سوال که اگر این رویکرد رئیس‌جمهور همچنان ادامه داشته باشد این رابطه به کجا ختم خواهد شد؟ گفت: به جایی ختم نمی‌شود، بلکه در اینصورت ایشان رئیس‌جمهوری خواهد بود با مقبولیت پایین؛ اما اطلاح‌طلبان به اندازه کافی از روحانی حمایت کرده‌اند و نمی‌خواهند در افکار عمومی بیشتر از این هزینه بدهند.

خراسان

انحلال رسمی ستاد هدفمندسازی یارانه ها تایید شد

در حالی که هیئت وزیران دولت قبل در یکی از اولین جلسات خود در تاریخ 24 شهریورماه سال 1392 و بنا به پیشنهاد حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور، مصوب کرد که به منظور بررسی و آسیب شناسی اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها و طراحی و پیش بینی ساز و کارهای اجرای مرحله دوم آن و تصمیم گیری و نظارت در خصوص موضوع یاد شده، ستاد هدفمندسازی یارانه ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت 13 مسئول مهم اجرایی تشکیل می شود، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه شماره ۷۰۸۱۹ روزهای اخیر خود به اعضای کابینه، از لغو این مصوبه سال 92 دولت وقت خبر داده است.

دستور دولت برای توسعه اتومبیلرانی و اسب سواری بانوان

طبق دستورالعمل جدید دولت به تعدادی از وزیران و معاونان رئیس جمهور، از آن ها خواسته شده با توجه به ضرورت ارتقای تندرستی و نشاط زنان و دختران از طریق ورزش، علاوه بر اجرای طرح ملی فراغت با ورزش ویژه بانوان شاغل و عادی کشور، در خصوص توسعه توریسم ورزشی ویژه بانوان در رشته هایی چون طبیعت گردی، کویر نوردی، کوهپیمایی، اتومبیلرانی، اسب سواری و ... به تفکیک مناطق شهری و روستایی اقدام کنند.   

ایران

بانک‌ها شعب مازاد و زیانده را تعطیل کنند

سرپرست وزارت اقتصاد با تأکید بر لزوم تعطیل کردن شعب و باجه‌های مازاد و زیانده بانک‌ها گفت: این کار نیازمند برنامه است.به گزارش تسنیم، سید رحمت‌الله اکرمی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک سپه، اضافه کرد: دومین مطلب، واگذاری اموال و املاک مازاد است که باید به‌طورجدی مورد پیگیری قرار گیرد. وی افزود: در جلسه‌ای که اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری داشتند بحث فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها مورد تأکید جدی معظم له بود.وی با تأکید بر لزوم تعطیل کردن شعب و باجه‌های مازاد و زیانده گفت: این کار نیازمند برنامه است. همچنان که فروش اموال و املاک مازاد نیز به برنامه روشن و شفاف نیاز دارد.

اختصاص ١٣میلیارد دلار ارز برای دارو و کالای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی از اختصاص ۱۳میلیارد دلار ارز برای دارو و کالاهای اساسی خبر داد که به‌ تدریج تأمین می‌شود و واردات آنها در حال انجام است. به گزارش بانک مرکزی، عبدالناصر همتی تأکید کرد از مجموعه 19 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در 5 ماهه نخست امسال صادرات گاز و فرآورده‌های نفتی معادل 3 میلیارد دلار بود، لذا حدود 16 میلیارد باقیمانده آن است که باید به چرخه اقتصاد برگردد. وی افزود: مجموع ارز عرضه‌شده در سامانه نیما در مدت اجرای بسته جدید ارزی تاکنون نزدیک 2میلیارد یورو بوده است که بیش از 80درصد مربوط به شرکت‌های پتروشیمی بوده و بقیه صادرکنندگان غیرنفتی سهمی کمتر از 20درصد در بازار ثانویه داشته‌اند.همتی از بقیه صادرکنندگان غیرنفتی خواست با عرضه ارزهای حاصل از صادرات خود در تعمیق بازار ثانویه نقش‌آفرینی کنند. البته بانک مرکزی نیز جهت تنظیم این بازار برخی از انواع ارزهای مورد نیاز واردکنندگان را عرضه می‌کند. وی عرضه ارز توسط صادرکنندگان را یک مطالبه ملی دانست که باید انجام پذیرد. همتی تأکید کرد اسکناس مربوط به نیازهای واقعی مردم نیز توسط بانک‌ها و صرافی‌ها تأمین می‌شود. ورود اسکناس به کشور توسط صرافی‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز شده و در حال افزایش است و کنار آن بانک مرکزی هم باقیمانده نیاز را تأمین می‌کند، مضافاً بخشی از ارز سامانه نیما توسط صرافی‌ها به‌صورت اسکناس وارد کشور و در بازار عرضه می‌شود.وی افزود: مسئولان ذیربط در بانک مرکزی تعامل خوبی با کانون صرافان داشته و جهت روان‌سازی خرید و فروش ارز در صرافی‌ها، برنامه‌هایی دردست اقدام دارند.

افغانستان: ممنوعیت واردات از ایران به علت تحریم‌ شایعه‌ است

وابسته بازرگانی سفارت افغانستان در تهران، ممنوعیت واردات کالاهای ایرانی توسط دولت افغانستان را شایعه و بی‌اساس خواند و گفت: بازار افغانستان با افتخار پذیرای کالای ایرانی است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، جابر انصار، با اشاره به بی‌اساس بودن شایعه‌ها مبنی بر بسته شدن مرزهای افغانستان به روی کالاهای ایرانی اظهار داشت: سرپرست وزارت مالیه افغانستان پس از انتصاب، اقدام به تغییرات، اصلاحات و مبارزه با مفاسد اداری بویژه در گمرکات افغانستان نموده که یکی از این تغییرات تنظیم امور اداری در مرز ابونصر فراهی است.وی با تأکید بر اینکه محدودیت موقتی ایجاد شده برای ورود کالاهای تمام کشورها به افغانستان اعمال می‌شود، گفت: کالاهایی که ورودشان از مرز ابونصر فراهی با محدودیت مواجه است از مرزهای میلک و دوغارون می‌توانند به کشور افغانستان وارد شوند.

دلالان انبار شرکت‌های پتروشیمی را «قرق» کرده‌اند

با افزایش اقدامات کنترلی دولت، دلالان و سوداگران محصولات پتروشیمی با پرداخت جریمه دیرکرد حمل حاضر به حمل کالاهای خریداری شده از بورس نیستند و عملاً انبار شرکت‌های پتروشیمی به قرق دلالان درآمده است. به گزارش فارس،«احمد مهدوی» دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با ارسال نامه‌ای به «بیژن زنگنه» وزیر نفت خواستار تعیین تکلیف محصولات ذخیره‌سازی شده در انبارها و کریدورهای عبوری سایت شرکت‌های پتروشیمی شده و تأکید کرده است: ذخیره‌سازی محصولات از نظر مقررات و ضوابط HSE هم مشکلاتی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کرده است. در بخشی از نامه دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به وزیر نفت، آمده است: « سودگران از حمل محصولات خریداری شده خودداری می‌کنند و با توجه به حاشیه سود بالای محصولات خریداری شده با رغبت کامل جریمه دیرکرد حمل کالا را هم پرداخت می‌کنند.»

وطن امروز

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه تروریستی در اهواز


در پی حادثه تروریستی صبح دیروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیامی صادر کردند. متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسمه‌تعالی
حادثه‌ تلخ و تأسفبار شهادت جمعی از مردم عزیزمان در اهواز به دست تروریست‌های مزدور، یک بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران را آشکار ساخت. این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش می‌گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق‌ بشر می‌زنند. دل‌های پرکینه‌ آنان نمی‌تواند تجلی اقتدار ملی در نمایش نیروهای مسلح را تحمل کند. جنایت اینها ادامه‌ توطئه‌ دولت‌های دست‌نشانده‌ آمریکا در منطقه است که هدف خود را ایجاد ناامنی در کشور عزیز ما قرار داده‌اند. به کوری چشم آنان ملت ایران راه شرافتمندانه و افتخارآمیز خود را ادامه خواهد داد و مانند گذشته بر همه‌ دشمنی‌ها فائق خواهد آمد. اینجانب تسلا و همدردی خود را به خانواده‌های این شهیدان عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علو درجات برای شهیدان مسألت می‌نمایم. دستگاه‌های مسؤول اطلاعاتی موظفند با سرعت و دقت دنباله‌های این جنایتکاران را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ مقتدر قضایی کشور بسپارند.
سیدعلی خامنه‌ای
۳۱ شهریور ۹۷


ضرورت اصلاح مصوبه مجلس در ارتباط با لایحه ایجاد مناطق آزاد


در نشست هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار شد با برگزاری نشست‌های مشترک، مصوبه نهایی مجلس‌ شورای اسلامی درباره لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری، اصلاح و مغایرت‌ها با سیاست‌های کلی ابلاغی، رفع شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز گذشته به ریاست محسن رضایی تشکیل جلسه داد. در جریان این نشست، انطباق لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی با سیاست‌های کلی نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس این گزارش، در نشست هیأت‌عالی نظارت مجمع که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز حضور داشتند پس از ارائه گزارش کمیسیون نظارت دبیرخانه مجمع، دیدگاه‌های نمایندگان دولت، مجلس و اعضای هیأت عالی، درباره رعایت بندهای 11 و 17 و بند ۱ جزء «د» سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مورد بحث قرار گرفت و قرار شد با برگزاری نشست‌های مشترک،  مصوبه نهایی مجلس‌ شورای اسلامی اصلاح و مغایرت‌ها با سیاست‌های کلی ابلاغی، رفع شود.

امیر سیاری: نیروی دریایی ایران به ۳۰ کشور در امنیت منطقه کمک کرده است


معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: نیروی دریایی ایران به ۳۰ کشور جهان در بحث امنیت منطقه کمک کرده است. به گزارش فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح دیروز در نشست شنبه‌های انقلاب که با موضوع اقتدار نظامی در باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد، با بیان اینکه نام ناوشکن‌ها به نام قله‌های کشور نامگذاری شده است، اظهار داشت: تا سال ۸۶ اصلا زیردریایی نداشتیم و امروز در حال حرکت به سمت ساخت زیردریایی‌های سنگین هستیم. وی تصریح کرد: ما به ۳۰ کشور جهان در بحث امنیت منطقه کمک کردیم. ما برای نخستین‌بار از سوئز عبور کردیم و در لاذقیه پهلو گرفتیم یعنی از کنار سواحل اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی گذشتیم و به ایستگاه‌های این رژیم اصلا پاسخ ندادیم. معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ناوگان دریایی ما به سواحل چین هم رسید و برخلاف پیش‌بینی آمریکایی‌ها به غرب اقیانوس اطلس نیز رفتیم. وی اظهار داشت: ما مجاز هستیم در هر جای جهان که نامش آب‌های بین‌المللی است طبق قوانین بین‌المللی حضور یابیم. ما پس از انقلاب در عرصه دفاعی در دریا زیر صفر بودیم اما الان در اوج قدرتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 1
    2 تاشون فقط 2 تاشون جلو همه اعدام شن دیگه از این غلطا نمیکنن
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    این مزدوران قسی‌القلب که به روی زن و کودک و مردم بیگناه آتش می‌گشایند وابسته به همان مدعیان دروغگو و ریاکارند که پیوسته دم از حقوق‌ بشر می‌زنند.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    در جلسه‌ای که اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری داشتند بحث فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها مورد تأکید جدی معظم له بود
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 0
    ستاد هدفمندسازی یارانه ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت 13 مسئول مهم اجرایی تشکیل می شود، یک مسئول ارشد اجرایی در ابلاغیه شماره ۷۰۸۱۹ روزهای اخیر خود به اعضای کابینه، از لغو این مصوبه سال 92 دولت وقت خبر داده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس