محمد جواد لاریجانی

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان می‌گوید در اسناد سازمان ملل از گروهک‌های تروریستی دفاع شده و دبیر کل این سازمان باید بلافاصله از ملت ایران به خاطر گزارش‌های جدید و قدیم‌اش عذرخواهی کند.

به گزارش مشرق، ۱۲ رمضان ۹۶ و ۱۲ محرم ۹۷، دو تاریخ مهمی است که هرگز از حافظه ملت غیور میهن عزیزمان پاک نخواهد شد؛ اولی مربوط به حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام خمینی (ره) در پایتخت ایران اسلامی است که با ۶ موشک پاسخ داده شد و دومی مربوط به حمله تروریستی در کربلای جبهه‌های ایران یعنی اهواز عزیز است که سپاه اطمینان داده «انتقام مهلک و فراموش‌ناشدنی» آن را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

خط و ربط تروریست‌های تکفیری و تجزیه‌طلب به کجا ختم می‌شود؟ +عکس

بنا داشتند «تابستان داغ» رقم بزنند، اما صرفا به دل چند مادر داغ گذاشتند و این آغاز پایان حیثیت نداشته سازماهای بین‌المللی از جمله سازمان - به اصطلاح بین‌المللی - ملل متحد است که دبیر کل وقت آن با وقاحت تمام نام متحجرترین و بی‌آبروترین رژیم پادشاهی منطقه یعنی آل سعود را از فهرست سیاه ناقضان حقوق بشر سازمان ملل خارج کرد و دبیر کل فعلی آن نیز در ظاهر برای قربانیان حمله تروریستی اهواز اشک تمساح می‌ریزد، اما سازمان تحت حاکمیت او از عاملان این جنایت وحشیانه، تمام قد دفاع می‌کند.

برای کنکاش پشت‌پرده و ابعاد مختلف حمله تروریستی اهواز و ماهیت گروهک‌های تروریستی که از سوی دول غربی برای انجام اینگونه اقدامات حقیرانه اجیر می‌شوند به سراغ دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران رفتیم.

آقای دکتر بدوا تشکر می‌کنم که وقت خودتان را در اختیار ما قرار دادید

لاریجانی: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم. من هم متقابلا از شما و از همکاران پرتلاش‌تان تشکر می‌کنم.

حمله تروریستی اهواز با موتور تحریکی صهیونیست‌ها و امکانات مالی مزدوران آمریکا

اجازه بفرمایید اولین سوالم را درباره آخرین رویداد مهم کشورمان بپرسم که روز شنبه در اهواز رخ داد و متاسفانه جمعی از هموطنان عزیزمان بر اثر یک حمله تروریستی کور به شهادت رسیدند. درباره ابعاد مختلف این حادثه و پشت‌پرده آن بفرمایید و اینکه گروهک‌های تروریستی اجیر شده، فی نفسه در قد و قواره‌ای هستند که دست به چنین اقدامان حقیرانه بزنند؟

لاریجانی: حادثه جنایتکارانه روز ۳۱ شهریور امسال در اهواز، در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، اتفاق جدیدی نیست. ملت ما در طول ۴۰ سال گذشته تنها توسط مزدوران منافق و سایر گروهک‌های تروریستی، قریب به ۲۰ هزار شهید را تقدیم کرده است. این حادثه اخیر، بخشی از زنجیره عملیات تروریستی علیه نظام ماست که با رهبری آمریکا و موتور تحریکی صهیونیست‌ها و امکانات مالی مزدوران آمریکا و صهیونیسم در منطقه و با بکارگیری عناصر مردود و مطرودی که در جامعه وجود دارند، شکل گرفت.

کف‌گیر آمریکا در تهاجم علیه ملت و حکومت ما به تهِ دیگ خورده است

این عملیات نه اولین عملیات تروریستی علیه مردم و نظام ما بود و نه آخرینِ آن. کف‌گیر آمریکا در تهاجم علیه ملت و حکومت ما به تهِ دیگ خورده است، چون ورود به مقوله تروریستی، آخرِ خط است. البته از لحاظ انسانی، جنایتی که در اهواز رخ داد خسارت غم‌باری برای ملت ما به وجود آورد، اما این جنایت هیچ تاثیری در نظام جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت.

آمریکایی‌ها خیلی خوب می‌دانند که در این قضیه موفق نخواهند بود. جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین کشورهای جهان در زمینه مقابله با تروریسم است. ما بودیم که نقش اصلی را در شکست داعش ایفا کردیم. سایر کشورها در حال آموختن از تجربه‌های ما هستند. ما یک توان عظیم و بی‌مثال را در زمینه مقابله با توطئه‌های تروریستی در کشور توسعه دادیم و این امر، یک ثروت بزرگ دفاعی برای ما محسوب می‌شود.

بدون شک، آمریکا در پشت پرده، طراح اصلی جنایت اخیر در اهواز است

اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با ایجاد نارضایتی اقتصادی و سوار کردن موج ناامنی بر روی آن می‌توانند نظام جمهوری اسلامی ایران را به اختلال و فروپاشی نزدیک کنند، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده‌اند. زنجیره کارهای تروریستی علیه ملت و نظام ما، کوچک‌تر از آن هستند که به نظام و ملت ما آسیب بزنند. بدون شک، آمریکا در پشت پرده، طراح اصلی جنایت اخیر در اهواز است. آن‌ها با موتور صهیونیستی و پول‌های ملت‌های مسلمانی که در کشورهای سعودی و امثال آن دزدیده شده، تروریست‌ها را بکارگیری کرده‌اند.

دفاع از گروهک‌های تروریستی در اسناد سازمان ملل

یکی از موضوعات مهمی که این روزها بیشتر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته، این نکته است که سرکرده‌های گروهک‌های تروریستی آزادانه در کشورهای غربی می‌چرخند و می‌چرند و موضوع رفتار دوگانه غرب با تروریسم را بیش از پیش آشکار می‌کنند. غرب و سازمان‌های بین‌المللی چه توجیهی برای این رسوایی می‌توانند داشته باشند؟

لاریجانی: یک مسئله جالبی که وجود دارد اینکه در اسناد سازمان ملل - چه قطعنامه‌ها و گزارش دبیر کل و چه گزارش گزارشگران کشوری که برای ما انتخاب می‌شود - دو تا سه پاراگراف در دفاع از همین گروهک‌ها به اسم وجود دارد و جمهوری اسلامی را محکوم کرده‌اند که چرا به گروهک‌ها میدان عمل نمی‌دهید؟ و امروز یک رسوایی عظیمی پیدا شده است.

فضاحت سازمان مل برای فعالیت‌های تروریستی با عنوان مدافعان حقوق بشر

به نظر من دبیر کل سازمان ملل باید بلافاصله از ملت ایران به خاطر گزارش‌های جدید و قدیم اش عذرخواهی کند. حالا معلوم شد حرف ما درست بوده است امروز یکی از خبط و فضاحت‌های بزرگ سازمان ملل این است که پوششی برای فعالیت‌های تروریستی با عنوان مدافعان حقوق بشر درست کرده است.

حمایت سازمان ملل از عاملان حمله تروریستی اهواز

این گروهکی که مدعی شده اند این جنایت را در اهواز عزیز ما انجام داده اند این‌ها گروه بسیار سطحی‌ای هستند. این گروه به اسم، مورد حمایت قطعنامه‌های سازمان ملل، گزارش دبیرکل و گزارش گزارشگر ویژه است حالا دنیا فهمید که چرا ما گزارشگر ویژه را به ایران راه نمی‌دهیم. این گزارشگر مدافع حقوق بشر نیست، مدافع حقوق تروریستهاست. حالا دنیا فهمیده که چرا ما قطعنامه شورای امنیت را در امر حقوق بشر قبول نداریم به خاطر اینکه قطعنامه حقوق بشر ما مدافع تروریست‌ها هستند. امروز باید سازمان ملل از ملت ما عذرخواهی کند، به خاطر این گزارش‌های بسیار نامربوط، نادرست و در جهت خلاف مقاصد حقوق بشری تائید کرده است.

کشورهای اروپایی لانه فساد تروریست‌هاست

سرکرده‌های این گروهک در انگلیس و دانمارک هستند و با رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند...

لاریجانی: بله امروز کشورهای اروپایی لانه فساد تروریست‌هاست و دامن آن‌ها را خواهد گرفت، امروز منافقین، گروهک‌های پژاک و کومله و امثال این‌ها از کوچک و بزرگ در کشورها و پایتخت‌های اروپایی به راحتی زندگی می‌کنند در آنجا پول جمع آوری می‌کنند و شبکه‌های اطلاعاتی سیا و دیگران به این‌ها پول می‌دهند و نیروهای مختلفی را به کار می‌گیرند و توطئه می‌کنند و همه این‌ها خلاف مقررات بین المللی است.

فضاحت بزرگ کشورهای غربی

کشورهای اروپایی در این قضیه تخلفات عمیقی انجام می‌دهند و نه تنها حمایت‌های عملی دارند بلکه در اسناد سازمان ملل به طور رسمی از این‌ها حمایت کرده اند. یک فضاحت بزرگی برای کشورهای غربی است.

فرانسه لانه فساد تروریست‌های آدمکش و داعش‌های بدون ریش است

امروز حرف ما ادله بسیار روشنی پیدا کرد، غیر قابل مناقشه. امروز باید دولت فرانسه در اینکه آنجا را محل امنی برای تروریست‌ها و منافقان کرده پاسخگو باشد. ژست‌های انسان دوستانه و لیبرته و ایگالیته و... این‌ها به جایی نمی‌رسد. فرانسه لانه فساد تروریست‌های آدمکش آدمخوار است، داعش هستند، این‌ها داعش‌های بدون ریش هستند. همچنین کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و بقیه کشورهای اروپایی که سرزمین هایشان را در اختیار این‌ها قرار داده اند این‌ها شریک این جرم‌ها هستند و امروز تمام کشورهایی که از این‌ها حمایت می‌کنند شریک این جنایت هستند و از لحاظ جهانی باید مورد پیگرد قرار بگیرند.

حقوق بشر یک وسیله سیاست‌بازی شده است

حضرت‌عالی در حال مذاکره حقوق بشری با کشورهای غربی هم هستید، در این مذاکرات این موضوع را پیگیری خواهید کرد؟

لاریجانی: یکی از اقلام مهم مباحث ما با اروپایی‌ها و غربی‌ها این است موانع مهمی در مذاکرات سازنده در امر ارتقا حقوق بشر توسط خود غربی‌ها ایجاد شده است. مانع اول آن هم استاندارد دوگانه است. ایران که مهد دموکراسی در غرب آسیاست مورد تهاجم است و دوستان کودک کش غربی‌ها در منطقه، کشورهایی هستند که کسی راجع به حقوق بشرشان صحبت نمی‌کند. دوم مسئله سیاست بازی بسیار شیطنت آمیز است، یعنی حقوق بشر یک وسیله سیاست‌بازی شده است. یکی را دوست ندارند می‌خواهند به او فشار وارد کنند و کد حقوق بشر برایش درست می‌کنند. مسئله سوم هم پوشش دادن به گروه‌های تروریستی است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس