کد خبر 894921
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
7.jpg

در شب عاشورای حسینی، بارگاه منور رضوی یک‌دست سیاه‌پوش و عزادار و مملو از حضور زائران است.

به گزارش مشرق، در شب عاشورای حسینی و شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هزاران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی خود را به حرم مطهر امام مهربانی‏‌ها رسانده تا در غم شهادت مظلومانه حضرت ثارالله(ع) به سوگ بنشینند.

ساعتی قبل همزمان با غروب تاسوعا و در آستانه شب عاشورای حسینی خیابان‌های منتهی به بارگاه رضوی مملو از جمعیت زائران و مجاورانی بود که یا در دسته‌های عزاداری در حال سینه‌زنی و زنجیرزنی بوده و یا در صفوفی متحدالشکل و مرتب به سمت بارگاه رضوی حرکت می‏‌کردند.

حرم ثامن الائمه(ع) در این شب و روز شاهد حضور صدها هیات‏‌ عزاداری است که در قالب دسته‏‌های سینه زنی و زنجیرزنی وارد این مکان مقدس ‏شده تا در صحن‏‌ها و رواق‏‌های مختلف این بارگاه منور ضمن عرض تسلیت شهادت سالار شهیدان دشت کربلا به پیشگاه مقدس ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) به عزاداری بپردازند.

از سوی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز به مناسبت شب عاشورای حسینی ویژه برنامه متعددی چون روضه‏‌خوانی، قرائت زیارت عاشورا، اقامه نماز جماعت، سخنرانی، احیاء قرآنی، مجلس خطبه خوانی و ... تدارک دیده شده که همه این مراسم‏ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در حال انجام است.

محوری‎ترین برنامه‏‌های حرم مطهر رضوی در شب عاشورا ویژه برنامه عزاداری در رواق امام خمینی(ره) و برگزاری آیین سنتی خطبه‌‏خوانی شب عاشوراست که با حضور گسترده خادمان، زائران و مجاوران و هیئت‏‌های عزاداری برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    13 0
    صلی الله علیک یا ابا الحسن یا علی ابن موسی الرضا
  • محمد IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 0
    ااسلام علیک یا امام رضا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس