کد خبر 894945
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
مراسم عزاداری ظهر تاسوعا در میدان امام حسین(ع)

همزمان با روز عاشورای حسینی مشهدالرضا(ع) یکپارچه سیاهپوش شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با عاشورای حسینی؛ اینک مشهدالرضا(ع) یکپارچه عزادار و سیاهپوش است و به هر کجای این شهر که بنگری دسته‌های عزاداری را می‌توانی مشاهده کنی و وجب به وجب شهر و خیابان به خیابان آن به سوگ نشسته‌اند و دسته‌های متعدد عزاداری در شهر روان شده‌اند.

اینجا پایتخت معنوی ایران است؛ از دیرباز این شهر به اقامه عزا با آداب و آئین‌های متنوع برای سرور و سالار شهیدان شهره بوده است و اینک در روز عاشورای حسینی نیز بار دیگر شهر یکدست سیاهپوش شده است.

بیشتر بخوانید

مراسم سوگواری قمر بنی‌هاشم(ع) در شهرهای مختلف کشور برگزار شد +عکس

بار دیگر امروز هم مشهدالرضا(ع) و در راس آن بارگاه منور رضوی محور و کانون قرار گرفته و همه عاشقان میعادگاه نهایی خود را حرم رضوی قرار داده‌اند تا باشکوه‌ترین نماز ظهر عاشورا را در آنجا برپا کنند.

اگر همین لحظه سری به خیابان‌های اطراف حرم رضوی بزنید شاهد سیل خروشان جمعیت خواهید بود که از چهار سوی مختلف یعنی خیابان نواب و طبرسی و شیرازی و امام رضا(ع) به سوی بارگاه امام هشتم شیعیان روانه هستند.

در تمامی محورها و مسیرهای منتهی به بارگاه رضوی اینک شاهد حضور پرشور و متعدد عزاداران می‌توانی باشی؛ عزادارانی که سبک و سیاق خاص خود را در برگزاری عزای حسینی دارند و این امر بیانگر این است که مشهدالرضا در این روز خاص میزبان فرهنگ‌ها و آئین‌های مختلف است.

بوی اسپند در سراسر خیابان امام رضا(ع) پیچیده است؛ کاروان‌های مختلف سینه‌زنی می‌کنند و برخی نیز زنجیرزنان به سمت حرم منور رضوی روانه شده‌اند.

امروز قرار نیست کسی آرام و قرار داشته باشد؛ همه در تب و تاب هستند؛ چه کسی که درون هیئت در حال سینه زنی است و چه کسی که رهگذر است؛ او نیز محو عزاداری شده است و ناخودآگاه به درختی در گوشه خیابان تکیه می‌دهد و سینه زنی می‌کند و یا قطره اشکی می‌ریزد و سپس همزمان با هیئت و دسته عزاداری به سمت حرم رضوی به راه می‌افتد.

گنبد و بارگاه رضوی از دور نمایان است؛ دسته‌های عزاداری همه نگاهی به این گنبد منور دارند و عرض ارادت می‌کنند؛ نماز ظهر عاشورا انتظارشان را می‌کشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس