کد خبر 893326
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
نماز جمعه

محور سخنان ائمه جمعه در این هفته مبارزه با مفسدان اقتصادی و مقابله جدی با محتکران بود.

به گزارش مشرق، نمازجمعه این هفته (97/06/23) با حضور گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شد. محور سخنان ائمه جمعه در این هفته مبارزه با مفسدان اقتصادی و مقابله جدی با محتکران بود؛ هم‌چنین تذکر در خصوص تلاش دشمن برای اختلاف بین ایران و عراق و تشکر از اقدام موشکی سپاه از دیگر محورهای مهم سخنان این هفته نمازهای جمعه بود. بازخوانی حادثه عاشورا و تاکید بر امر به معروف و نهی از منکر از دیگر محورهایی بود که ائمه جماعات بر روی آن متمرکز بودند.

بیشتر بخوانید

باید سراغ گردن کلفت های سیاسی و اقتصادی رفت

ضرورت برخورد جدی با رشوه‌خواران دانه‌درشت

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر بررسی عاشورا در ابعاد مختلف گفت: مردم موظفند در صورت مشاهده، رشوه‌دهندگان، رشوه‌خواران و دلالان رشوه را معرفی کنند.

وی در ادامه، ماه محرم را بهترین فرصت برای بیان فضائل سید و سالار شهیدان، جایگاه گریه و عزاداری، توسل بر امام حسین(ع) و درس‌های اصحاب باوفای سیدالشهدا(ع) دانست و افزود: در زندگی هریک از  یاران سیدالشهدا (ع)، آموزه‌ها و درس‌های بزرگی است که آموختن و الگو قرار دادن آنها در جامعه امروزی امری ضروری است.

دولت سریع‌تر اقلام اساسی را قیمت‌گذاری کند؛ دستگاه قضایی اجازه ندهد حق مردم ضایع شود

امام‌جمعه اراک گفت: دولت باید در قیمت‌گذاری اقلام تسریع کند و دستگاه‌های قضایی و تعزیرات نیز نظارت داشته باشند و اجازه ندهند حقوق مردم ضایع شود.

امام‌جمعه اراک بر ضرورت تبیین فکر و مکتب امام حسین (ع) تأکید کرد و افزود:  مراسم عزاداری و عاشورا و تاسوعا را باید به بهترین نحو ممکن برگزار کرده و فرصت محرم را برای نمایش عزت اسلامی و ملی مغتنم شماریم.

خطر تبدیل‌شدن هورالعظیم به کانون ریزگرد/ حمله به کنسولگری ایران در بصره نقشه‌ سعودی-صهیونیستی بود

امام جمعه موقت اهواز گفت: وزارت نیرو مقداری از آب سد کرخه را جهت آبگیری هورالعظیم رها کند و چاره‌ای جز این نیست زیرا با آتش گرفتن نیزارها، هور به کانون ریزگرد تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به تعرض به کنسول‌گری ایران در بصره، افزود: مردم بصره از کمبود خدماتی مانند آب و برق ناراحت بودند و به بی‌توجهی دولت اعتراض داشتند اما عده‌ای ضد عراق و ضد اسلام به‌همراه گروهک‌های منافق، سوار موج اعتراضات شدند و به حشدالشعبی و کنسولگری ایران تعرض کردند.

دشمنان دو ملت ایران و عراق به دنبال حذف تجمع میلیونی اربعین هستند

امام جمعه تبریز گفت: اقدام فتنه‌انگیز آتش زدن کنسولگری ایران در عراق، توطئه طراحی شده از طرف دشمنان دو ملت بوده است.

وی در ادامه آتش زدن کنسولگری ایران در بصره، شهر شیعه‌نشین عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هفته اخیر شاهد رویدادهای خرابکارانه و مشکوک بودیم به طوریکه حمله برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری باعث وارد شدن خسارت زیادی شد که البته این حمله وحشیانه از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

پاسخ ایران به هر تجاوزی کوبنده و دقیق است

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: حمله موشکی سپاه به تروریست‌های اقلیم کردستان عراق نشان داد که پاسخ ایران به هر تجاوزی کوبنده و دقیق است.

امام‌جمعه خرم‌آباد به حمله موشکی سپاه به مقر تروریست‌ها در اقلیم کردستان طی چند روز گذشته اشاره و آن را هشدار جدی به آمریکا، اسرائیل و حکومت خودمختار کردستان بیان کرد و افزود: این حمله موشکی نشان از تسلط، اقتدار و اشراف اطلاعاتی نیروهای مسلح ایران از موقعیت‌های تروریست‌ها و دشمنان متجاوز است.

ضرورت کمک دولت از محل افزایش درآمدها به محرومین

امام‌جمعه شیراز گفت: توقع داریم دولت برای اقشار آسیب‌پذیر که گرانی‌ها فشار بسیاری به آنان آورده، اقدام جدی کرده و از محل افزایش درآمدها به آنان کمک کند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه درآمد دولت افزایش داشته و باید به مردم کمک شود، خاطرنشان کرد: توقع داریم دولت برای اقشار آسیب‌پذیر که گرانی‌ها فشار بسیاری به آنان آورده، اقدام جدی کرده و از محل افزایش درآمدها به آنان کمک کند.

کمرنگ شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطالبه دشمن است

امام جمعه کرج گفت: دشمن در نظر دارد فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم مسلمان و شیعه کمرنگ شود و از بین برود.

خطیب نماز جمعه کرج، با بیان اینکه تمام حرکت امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و تشکیل حکومت اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: امروز گروهی شعارهایی می‌دهند که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را کمرنگ کنند.

عزاداری‌ها در ماه محرم باید کاملا رنگ الهی داشته باشد

امام جمعه کرمان گفت:عزاداری‌ها در ماه محرم باید کاملا رنگ الهی داشته باشد و هیات‌های مذهبی اشکالات و ایرادات خود را برطرف کنند و ضوابط دینی و شرعی کاملا رعایت شود.

وی با اشاره به فرق حاکمیت مسلمان و حاکمیت اسلام افزود: حاکمیت مسلمان سهمش این است که مسلمانانی که در شعار و شناسنامه مسلمان هستند حاکم شوند که اگر اینها به بخش‌های مختلف حکومت راه یابند، نمی‌توانند حاکمیت اسلامی داشته باشند.

امام جمعه کرمان گفت: در قانون اسلامی و حکومت دینی یعنی همه ضوابط و مقرراتی که خداوند خواسته باشد باید اجرا شود، در سیاست خارجی باید نسبت به کفار غیظ و خشم داشته باشید و در بین خودتان مهر و رحم داشته باشید.

هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر به ادامه فعالیت‌ نخواهد بود

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون کمک و پشتیبانی مردم قادر نخواهد بود به فعالیت‌های خود ادامه دهد؛ گفت: از همین رو نباید اعتماد مردم به دستگاه‌های دولتی؛قضایی و نیروهای مسلح از بین برود.

وی با اشاره به برگزاری اجلاس اخیر ایران؛ روسیه و ترکیه در راستای ریشه کن کردن تروریسم در سوریه اضافه کرد: آمریکا همواره سعی کرده است با ایجاد مشکلات در خاورمیانه برای ایمن نگاه داشتن رژیم غاصب صهیونیستی حرکت کند. 

سپاه با حمله به مقر حزب دموکرات آنها را ذلیل کرد

امام جمعه ارومیه گفت: سپاه با حمله به مقر حزب دموکرات آنها را ذلیل کرد و نقطه‌زنی دقیق موشک‌ها و اشراف اطلاعاتی سپاه در این حمله جای بسی شگفتی دارد.

وی افزود: سپاه با این عملیات آنها را ذلیل کرد و نقطه‌زنی دقیق موشک‌ها و اشراف اطلاعاتی سپاه در این حمله جای بسی شگفتی دارد چرا که این افراد نقشه‌های مختلفی برای ضربه زدن به ایران داشتند که سپاه با این اقدام چنان ضربه‌ای به آنها زد که هرگز جرات حمله به ایران را پیدا نکنند و سپاهیان ایران الگوی خود در دفاع از کشور در برابر دشمنان را حضرت علی‌(ع) قرار داده‌اند.

حضور در اربعین امسال جنگ مستقیم با استکبار است

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت حضور باشکوه در مراسم اربعین امسال گفت: این حضور جنگ مستقیم با استکبار است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی منکر سیاسی کنونی در جهان را آمریکا دانست و گفت: منکر اقتصادی زمانه سعودی‌ها و رسانه‌هایی که حقایق را وارونه نمایش می‌دهند منکر فرهنگی و رسانه‌ای هستند.

تلاش وهابیت پلید برای تبلیغات منفی علیه شیعیان

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به تبلیغات منفی وهابیت علیه شیعیان جهان گفت: وهابیت به دستور آمریکا مخالف اسلام و مسلمین است.

امام جمعه موقت یاسوج بیان کرد: وهابیت پلید که ساخته انگلیسی‌ها بود همواره مقابل مسلمانان به ویژه شیعیان و مقدسات دینی جهان اسلام ایستاده‌اند و در حال تبلیغ منفی علیه شیعیان بودند و هم‌اینک به شدت مخالف اسلام و مسلمین به دستور آمریکا  هستند.

مسؤولان با مدیریت صحیح مشکلات را برطرف کنند

امام جمعه شهرکرد گفت: در 40 سال گذشته مردم ما فتنه‌ها، تحریم‌ها و مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند، ما باید از مسؤولان بخواهیم تا با مدیریت صحیح این مشکلات را رفع کنند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که گرفتار غفلت باشد به مقصد نمی‌رسد، افزود: برخی افراد سعی می‌کنند با برخی اعمال و شادی‌های کاذب جامعه را در غفلت نگه دارند و امروز گریه بر اباعبدلله یکی از ابزار بیداری است.

برخی شایعه‌سازی می‌کنند، مردم هم باور می‌کنند/ مراقب بازار سیاه ترفندها باشیم

امام جمعه موقت همدان با اشاره به برخی شایعه‌سازی‌ها در خصوص کمبود یک کالای خاص در کشور و هجوم مردم برای خرید آن و یا احتکار برخی دیگر گفت: این راه و رسم همیاری در جامعه نیست ضمن اینکه باید در مقابل این ترفندها هوشیار بود.

وی با بیان اینکه دشمنان با تحریم دارو، بانک‌ها، فروش نفت و تجارت با ایران درصدد از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، گفت: متأسفانه در این میان مدیریت داخلی نیز از سوی برخی از مسؤولانضعیف است و نباید دیگر این سوء مدیریت را گردن استکبار بیاندازیم.

عاشورا رساله شیعه است

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه عاشورا یک روز نیست بلکه مکتب است، گفت: عاشورا رساله شیعه است. امام حسین (ع) برای تمام قرن ها و عرصه فرا زمانی است و بعد از 13 قرن خودش را نشان می‌دهد.

طبرسی با بیان اینکه گرانی بی‌حد و حساب به معیشت مردم را فشار وارد می‌کند و رهبری در جریان همه چیز است و از آن طرف دشمنان می‌خواهند فلش این همه گرفتاری را به سوی رهبری بکشاند، اظهار کرد: به نهادهای انقلابی با پیام‌ها و نامه در مجلس سخنرانی می‌کنند و همه چیز را زیر سوال می‌برند، مقابل شورای نگهبان، رهبری، بسیج و سپاه ایستادند تا انقلاب ایستاد را زیر سوال می‌برند.

قوه قضاییه با قاطعیت، سرعت و عدالت با عوامل مشکلات اقتصادی برخورد کند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اگر دشمن با ما جنگ اقتصادی دارد چرا عده‌ای آب به آسیاب آن‌ها میریزند؛ ما از قوه قضاییه می‌خواهیم با قاطعیت، سرعت و عدالت با عوامل داخلی مشکلات اقتصادی برخورد کند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری ارتش ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب پیرامون اهداف مبارزه با آمریکا فرمودند اگر همه خواسته ای آمریکا را انجام دهیم نشکل آن ها با ما حل نخواهد شد چرا که در ۸سال دفاع مقدس تمام دنیای غرب دست به دست هم دادند و با تمام نیرو امکانات خود مقابل جمهوری اسلامی ایستادند اما با روح مقاومت و فداکاری مردم شکست خوردند و به این نتیجه رسیده‌اند که با جنگ نظامی موفق نخواهند، شد و به همین سبب از راه اقتصاد و فرهنگ وارد جنگ شدند، رسانه‌های مجازی و سایت‌های دشمن و... همه بسیج شده‌اند برای جنگ فرهنگی و اقتصادی.

مسؤولان در دام گرگ پیشگان نیرنگ باز گرفتار نشوند/ برخی در داخل به جنگ روانی دشمن دامن می زنند

امام جمعه قم گفت: اگر امروز سران آمریکا خواهان مذاکره با بزرگان ما هستند بدانند جز مکر و نیرنگ دستاورد دیگری ندارد و مسؤولان با عزت و اقتدار در مجامع جهانی شرکت کرده و در دام گرگ پیشگان نیرنگ باز قرار نگیرند.

امام جمعه قم با بیان اینکه برخی در داخل به جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن دامن می زنند، افزود: هر کسی که در جامعه تاثیرگذار است باید تلاش کند به بهبود وضع موجود کمک کند؛ بدبینی به سپاه، دولت، مجلس، قوه قضاییه و دیگر نهادها امری خطرناک است که خواست دشمن است.

گرانی درد بی‌درمان جامعه امروز است/ مسؤولان به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گرانی درد بی‌درمان جامعه امروز است، گفت: مسؤولان باید به فرامین رهبری جامه عمل بپوشانند و پاسخگوی مشکلات باشند.

وی با بیان اینکه 40 سال دشمن با اعمال انواع تحریم‌ها، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی، جنگ روانی کشور را تهدید کرده است، بیان کرد: اخیراً نیز دشمن از جبهه جنگ رسانه‌ای وارد عمل شده و با بزرگ‌نمایی برخی مشکلات، به مسائل کشور دامن می‌زند؛ اما رمز پیروزی ملت ایران در مقاومت و اطاعت از رهبری خلاصه می‌شود و دشمن مانند همیشه شکست خواهد خورد.

ماه محرم فرصتی برای جهاد اکبر امر به معروف و نهی از منکر است

امام جمعه سنندج گفت: ماه محرم فرصتی برای جهاد اکبر یعنی اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی به نقل از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: وجود حاکم و امام عادل که مسلمانان را مورد ظلم قرار ندهد، عالمانی که مسلمانان را به راه راست هدایت کنند، جوانانی که مسلمانان به امر به معروف و نهی از منکرتشویق نمایند و رعایت حجاب در جامعه چهار چیزی است که آن جامعه را از گناه و بلا به دور می‌سازد.

ماموستا خدایی عنوان کرد: روز عاشورا روزی است که توبه حضرت آدم برای بی‌امری خداوند در آن روز را پذیرفت و کشتی نوح هم در آن روز نجات یافت.

بدبین کردن مردم از انقلاب یکی از توطئه‌های جدید و شوم دشمن است

امام جمعه ایلام گفت: بدبین کردن مردم از انقلاب یکی از توطئه‌های جدید و شوم دشمن است .

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ویروس بدبینی یکی از ترفندهای مهم و مولفه‌های جنگ روانی دشمن برای جدا کردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی است که در اوضاع آشفته اقتصادی و سوء مدیریت مسؤولان کلید خورده است.

روحانیون و وعاظ منابر را از سکولاری بودن دور نگاه‌دارند

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه محرم و عزاداری سید وسالار شهیدان الهام‌بخش مبارزات سیاسی است گفت:اهالی منابر و دانشمندانی که برای مردم درباره حماسه حسینی و کربلا سخن می‌گویند بایداز واقعیت سخن بگویند و منابر را از سکولاری بودن دور نگاه‌دارند.

کمک احتکارکنندگان داخلی به دشمن در ناکارآمد نشان دادن نظام

امام جمعه قزوین با بیان اینکه فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند، گفت: دشمن طی این روزها شرایط نابسامانی را برای کشور ما ایجاد کرده است که متاسفانه بی‌تدبیری مسئولان نیز کمک دشمن شد؛ البته احتکارکنندگان نیز در راه‌اندازی این آشفته بازار بی‌تقصیر نیستند.

وی ادامه داد: امروز دشمن با کمک احتکارکنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و هدف آنها این است که مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند؛ البته دشمن کور خوانده است و ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب هستند.

نباید از پیام عاشورا غفلت کنیم/ دشمن آرزوهای خود را به گور خواهد برد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمنان گمان می‌کنند با فشار اقتصادی خواهند توانست مردم و انقلاب اسلامی را به زانو درآوردند اما دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان داشت: چهل سال است آمریکا در هر صحنه‌ای که با نظام جمهوری اسلامی روبرو شده بینی‌اش به خاک مالیده شده و نتوانستند به اهداف خود برسند لذا نشان دادن اقتدار آمریکا نوعی آب در هاون کوبیدن محسوب می‌شود.

مشکل امروز ما عملیات روانی است نه مشکلات اقتصادی

امام جمعه مشهد با بیان اینکه آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی است؛ گفت: در سبد هزینه یک خانواده طلا و سکه چه جایگاهی دارد؟ این یک عملیات روانی است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ما اکنون در شرایطی قرار گرفتیم که دشمن سفره ما را هدف گرفته و درگیر جنگ اقتصادی هستیم؛ اشاره کرد: اکنون، زمان مؤاخذه و بازخواست نیست، باید جبهه را متحد کرده و در مقابل دشمن بایستیم و مردم و مسؤولان یک جبهه متحد و متفق تشکیل داده و واقع‌نگر باشند.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه آنچه امروز در کشور ما مشکل ایجاد کرده مشکلات اقتصادی نیست بلکه عملیات روانی است؛ یادآور شد: در سبد هزینه یک خانواده طلا و سکه چه جایگاهی دارد؟ این یک عملیات روانی است.

وی با اشاره به‌مسئله ارز بیان کرد: سه بازار ارز داریم، بازار اول بازار دولت برای کالاهای اساسی است، بازار دوم بازار ثانویه برای تولید و واردات مواد اولیه است، بازار سومی نیز وجود دارد که کسانی که در مقام خروج ثروت از کشور هستند از این بازار سوء‌استفاده و یا زمینه مصرف عیاشی را فراهم می‌کنند و این ارز را شناور بالا و پایین می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس