کد خبر 891874
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴
علی مطهری

در روزهایی که مردم با بهت و حیرت شاهد بالا رفتن لحظه‌ای مایحتاج روزانه خود و آب شدن سرمایه‌هایشان هستند، دغدغه علی مطهری «چند ملیتی بودن بازیکنان تیم‌های ملی در جام جهانی» بوده است.

به گزارش مشرق، در روزهایی که مردم به خاطر وضعیت بد اقتصادی و بی‌عملی مسئولان مربوطه، روزهای سختی را پشت سر می‌گذرانند، علی مطهری باز هم در اقدامی که تنها از فردی مانند وی بر می‌آید، نمایندگان ملت در مجلس خبرگان را به دلیل پیگیری مطالبات مردم مورد حمله قرار داد!

بیشتر بخوانید:

بدعت در اداره مجلس شورای اسلامی

روزنامه اصلاح طلب: نمی‌توان از رفتار مطهری چشم پوشی کرد

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منتشر شده، علی مطهری در بیانیه‌ای، به نمایندگان خبرگان حمله کرده و مدعی شده است: «مجلس خبرگان به کلی از مسیر قانونی خود خارج شده و وارد حوزه اختیارات مجلس و دولت شده است. ورود به موضوع بازار ارز و سکه چه ارتباطی با وظایف این مجلس دارد؟ حال که مجلس خبرگان به وظیفه اصلی خود نمی‌پردازد بهتر است از برگزاری اجلاس‌های خود که موجب استهلاک بیت المال است صرف نظر کند.»

برای پاسخ به این ادعای علی مطهری ضروری است به نکات ذیل توجه شود:

۱- بیشتر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری جزو علمای ذی‌نفوذ و محبوب بلاد کشور بوده و همواره محل رجوع مردم برای پیگیری مشکلات و مصائب آن‌ها هستند. برخی از آن‌ها در قامت ائمه جمعه استان‌ها و شهرها و برخی دیگر هم به علت داشتن پایگاه مردمی مورد احترام مردم بوده و هستند. حال جناب مطهری باید پاسخ دهند که چرا به‌جای تقدیر از این بزرگان که به‌عنوان تریبون مردم، مطالبات مردم را به گوش مسئولان رسانده‌اند، اینچنین برآشفته شده و با لحن توهین‌آمیز با خبرگان منتخب ملت صحبت می‌کنند.

۲- این نماینده تازه اصلاح‌طلب‌شده مجلس که نگران بیت‌المال شده، آیا در طول دوره نمایندگی خود این تذکر را به خود و دیگر نمایندگان همسو با خود داده است؟ بر اساس آنچه حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفته است، هر دقیقه اداره مجلس بیش از ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دارد [۱]. آیا جناب مطهری تاکنون نسبت به هدررفت این پول ملت توسط نمایندگان همسو با خود در مجلس که برای آن می‌توان چندین شاهد مثال آورد، سینه چاک داده و فریادی زده است ؟

۳- اما مهم‌ترین مساله در بیانیه علی مطهری، ادعای ورود مجلس خبرگان به حوزه اختیارات مجلس و دولت می‌باشد؟ این ادعا اشکالات متعددی از جنبه حقوقی دارد اما حتی با فرض پذیرش این ادعای نماینده حامی دولت، پس باید در طول چند ماه گذشته و پس از بهم ریختن بازار در کشور، علی مطهری به عنوان نماینده مردم در مجلس به پیگیری مطالبات اقتصادی مردم از مسئولان دولت پرداخته باشد اما با مرور مواضع ایشان، همه نوع موضع‌گیری پیدا می‌شود غیر از پیگیری مطالبات اقتصادی!

به بخشی از دغدغه‌های علی مطهری در طول ماه‌های گذشته و در اوج خُرد شدن کمر ملت زیر بار وضعیت اسف‌بار اقتصادی و چند برابر شدن قیمت اقلام در بازار توجه کنید:

الف) دیدار با خانواده سران فتنه در شانزدهم فروردین‌ماه

ب) انتقاد از صدا و سیما به دلیل حذف نام محمدرضا شجریان در یک برنامه تلویزیونی[۲]

پ) اعتراض به ایجاد محدودیت برای تلگرام در نطق میان‌دستور در جلسه علنی مجلس[۳]

ت) سؤال از وزیر ارشاد درباره علت عدم اجرای قانون منع استفاده از کلمات بیگانه[۴]

ث) دفاع از کوه‌نوردی رئیس‌جمهور در اوج بهم ریختگی بازار[۵]

ج) انتقاد از حضور بازیکنان ملیت‌های مختلف در تیم‌های ملی در جریان بازی‌های جام جهانی و درخواست از فیفا برای حل این مشکل![۶]

چ) انتشار یک یادداشت در واکنش به در آغوش کشیدن بازیکنان توسط رییس‌جمهور زن کرواسی در مراسم فینال جام جهانی و «مادرانه» خواندن این اقدام![۷]

ح) سؤال از وزیر اطلاعات درباره دلائل دستگیری تعدادی از ادمین‌های کانال‌های تلگرام که به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی توسط مسئولان امنیتی دستگیری شدند.[۸]

خ) حمله به فرمانده کل سپاه به دلیل پاسخگویی به تهدیدهای دونالد ترامپ[۹]

د) سؤال از وزیر دادگستری درباره حصر سران فتنه[۱۰]

ذ) توهین به یک جوان منتقد در گلپایگان و خطاب قرار دادن وی با الفاظ ناشایستی چون «احمق» و «نادان»[۱۱]

همانگونه که از مرور مواضع، سخنرانی‌ها و فعالیت‌های علی مطهری در داخل مجلس شورای اسلامی و بیرون از آن مشخص است، ظاهرا مشکلات اقتصادی مردم اهمیت چندانی برای وی نداشته است!

به عبارت ساده‌تر در روزهایی که مردم با بهت و حیرت شاهد بالا رفتن لحظه‌ای مایحتاج روزانه خود و آب شدن سرمایه‌هایشان هستند، دغدغه فردی که نمایندگی آنان در مجلس را بر دوش دارد «چند ملیتی بودن بازیکنان تیم‌های ملی در جام جهانی» و یا تلاش برای توجیه «آغوش مادرانه رئیس جمهور کرواسی» بوده است!

حالا از جناب مطهری باید این سؤال را پرسید که وقتی این مسائل دغدغه نمایندگان مجلس شده است، چرا وی از پیگیری مطالبات مردم توسط علمای بلاد و افرادی که همواره مورد رجوع مردم برای انتقال مشکلاتشان به مسئولان هستند، آشفته شده است؟

پی‌نوشت:

۱- www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۵/۰۷/۰۷/۱۱۹۸۵۰۹

۲- www.isna.ir/news/۹۷۰۲۱۴۰۷۵۵۴

۳- www.isna.ir/news/۹۷۰۲۱۶۰۸۳۰۷

۴- www.isna.ir/news/۹۷۰۲۲۶۱۴۶۳۰

۵- www.isna.ir/news/۹۷۰۴۰۵۰۲۷۹۷

۶- www.isna.ir/news/۹۷۰۴۱۶۰۸۹۲۲

۷- www.isna.ir/news/۹۷۰۴۲۸۱۵۴۷۰

۸- https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-۶۴۷۰۴۸

۹- www.isna.ir/news/۹۷۰۵۱۲۰۶۲۵۳

۱۰- www.isna.ir/news/۹۷۰۵۱۶۰۸۶۰۰

۱۱- www.fardanews.com/fa/news/۸۶۵۳۱۹

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 43
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    8 1
    این علی مطهری خدا زدست، کاری به کارش نداشته باشین بزارین راحت باشه
  • حمید IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 19
    اگه واقعیت را بپذیریم و حرف رهبری را گوش بدیم موازی کاری همین هست که خبرگان ورود به اقتصادبکنه
  • ساعد IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    16 1
    متاسفاته فرزندان بعضی از بزرگان اسلام مزدور شیطان می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس