کد خبر 887405
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
نورورزی

نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس گفت: اگر نقدینگی کشوری به مرز یک برابر برسد یعنی ورشکسته اما نقدینگی ما ۴ برابر تولید و خدمات است.

به گزارش مشرق، حسن نوروزی نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور داریی با اشاره به ماده سوم برنامه ششم توسعه که براساس آن باید رشد اقتصاد سالانه 8 درصد، بهره‌وری همه عوامل تولید 2.8 درصد، هزینه‌های مصرفی 5 درصد، نرخ تورم 8.8 درصد، و نرخ بیکاری 10.2 درصد باشد گفت: از شما سوال دارم آیا این برنامه را اجرایی کردید اگر انجام شده رشد متوسط سالانه چقدر است.

بیشتر بخوانید:

بهادری: لباس اقتصاد به تن کرباسیان نمی آید

وی افزود: مقدار نقدینگی در مقابل جی‌دی‌پی چقدر است از آغاز سال 96 نقدینگی 350 هزار میلیارد بود اما آخر سال 96 به 1600 هزار میلیارد شده است. اگر کشوری نقدینگی‌اش نسبت به تولید و خدمات به مرز یک برابر برسد یعنی ورشکسته شده ولی ما نقدینگی‌مان چهار برابر تولید و خدمات است جیب مردم را خالی کردید و قدرت خرید مردم 4.5 برابر افت کرده است. در این شرایط مردم به سمت مسکن و ارز و سکه رو می‌آورند و این تورم می‌سازد شما نسبت به مهار تورم چه کار کردید؟

نورزی با بیان اینکه بزرگترین مشکل مبارزه با قاچاق عدم کنترل گمرک است، اظهار داشت: آقای کرباسیان شما مسئول گمرک کشور بودید اگر 10 میلیارد قاچاقا وارد کشور شود 30 میلیارد به تولید ضربه می‌زند سه ماه قبل نیروی انتظامی یک محموله هزار خودروی قاچاق را کشف کرد اما شما گفتید که اشتباه شده و اطلاعات دیر ثبت شده و هیچ چیز را گردن نگرفتید.

وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات واصل شده 70 درصد قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود عدم کنترل گمرک و سامانه ثبت اطلاعات موازیکاری در سامانه شناسایی کالا و... باعث این شرایط شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس