کد خبر 886640
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
رحیم پور ازغدی

اوایل دبیرستان اما عاشق مطالعه شده بودم و بیشتر هم همین مطهری و شریعتی و جلال را می‌خواندم!

به گزارش مشرق، حسین قدیانی فعال رسانه ای طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرامش نوشت:

در کتاب‌خانه‌ی چوبی و بزرگ بابااکبر، هم کتاب‌های استاد مطهری بود، هم کتاب‌های دکتر شریعتی، هم کتاب‌های آل‌احمد! اوایل راهنمایی، گاهی ناخنکی به این آثار می‌زدم ولی خب! چیزی نمی‌فهمیدم، جز «داستان راستان» که قصه بود و راحت‌الهضم!

اوایل دبیرستان اما عاشق مطالعه شده بودم و بیشتر هم همین مطهری و شریعتی و جلال را می‌خواندم! چه بسیار سئوال سخت که جواب آسانش را در «خدمات متقابل اسلام و ایران» و «آری! این‌چنین است برادر» و «در خدمت و خیانت روشنفکران» پیدا می‌کردم!

در همان مقطع دبیرستان، عمدتا از دعوای مطهری‌چی‌ها و شریعتیست‌ها فرار می‌کردم، چرا که اولا؛ عقلم به گنده‌گویی‌های جماعت نمی‌رسید و ثانیا؛ دلم، هم با استاد شهید بود و هم با دکتر شهیر! صدالبته به حیث «قلم» جلال چیز دیگری بود برایم، به‌خصوص پادشاه‌کار «خسی در میقات» که رسما مرا مجنون و شیفته‌ی آل‌احمد کرد! تا اینکه رفتم دانشگاه اما نه با کیف و کلاسور، که با ساک ورزشی! نه به رشته‌ام «مدیریت صنعتی» علاقه داشتم و نه تداخل ساعت‌های فوتبالم با کلاس‌ها قابل مدیریت بود! طبیعی بود که دانشجوی منظم و درس‌خوانی نبودم ولی هم‌چنان عشقم به آثار مطهری و شریعتی و جلال، پابرجا بود!

یادداشت دیگری از حسین قدیانی را بخوانید:

دهه‌ات گذشته مربی!

ائتلاف قاسم و باقر

آن‌قدر که هرگز دم به تله‌ی شایگان و آشوری و سروش و شبستری و کی و کی ندهم! همان ایام با خود می‌گفتم؛ کاش روشنفکر متعهدی یا ملای فاضلی بیابم که آمیخته‌ای از مطهری و شریعتی و جلال باشد تا این‌که یک‌روز دانشگاه ما جناب ازغدی را دعوت کرد سخنرانی به مناسبت روز دانشجو گمانم! سال ۸۰ بود گمانم! حسب ساعت تمرین، من فقط می‌توانستم یک ربع از سخنان ایشان را گوش دهم ولی به خود که آمدم، دیدم نه فقط تا آخر سخنرانی را مانده‌ام بل‌که بعد از سخنرانی هم افتاده‌ام دور استاد رحیم‌پور با این سئوال که «آیا نظریه‌ی دموکراسی متعهد شریعتی، همان تئوری ولایت فقیه امام نیست؟!» پاسخ استاد را الساعه یادم نیست ولی این را خوب یادم هست که در خلال سخنان آتشین‌شان، هم فهم و شعور مطهری را می‌دیدم، هم شور و شعار شریعتی را و هم هویت و حریت جلال را!

بگذریم که بابت این استشهاد، هزینه‌ی بدی دادم و چند جلسه، نیمکت‌نشین شدم در تیم امید پاس! غرض این‌که نقد اخیر جناب رحیم‌پور به کم و کیف حوزه، امروزی شده‌ی نقدهای دیروز استاد مطهری به این نهاد است! و اصلا زیبنده نیست عالم ما، در برابر یاوه‌گویی سکولارها و روحانی‌نماها ساکت باشد اما ۴ کلمه حرف حساب یک دلسوز را این‌گونه تند جواب دهد که مشتی لیبرال ضددین، مدافع حوزه شوند برای ما!

نمردیم و دفاع پاپتی‌های بی‌خدا را هم از مراجع و حوزه دیدیم! همان‌ها که «تقلید» را کار میمون می‌خوانند، ولو تقلید از مراجع! حوزه یعنی معبدی برای نوکری خدا، نه معبری برای پرورش نفس! و چه سود از عالم زمان‌نشناس؟! و مگر استاد رحیم‌پور چه گفت که این‌همه خواب بعضی‌ها پریشان شده؟! عالم حوزه اگر در برابر ۴ کلمه حرف حساب جناب ازغدی که گیرم برخی جاهایش هم غلیظ- و نه غلط!- ادا شده باشد، این کند؛ چه خواهد کرد در برابر رشته‌کوهی از سئوالات نسل جوان جامعه؟! جا دارد بپرسیم؛ «این، حوزه‌ی اسلام است یا معبد آمون؟!» چه خبر است؟! چرا بی‌خود شلوغش می‌کنید؟! اصلا مگر چه گفت استاد رحیم‌پور؟!

الا تکرار همان سخنان استاد مطهری؟! نه! «فاجعه» در کلام جناب ازغدی نبود و حتی در آن شعارک کذا هم نبود! «فاجعه» آن‌جاست که عالم ما روی حوزه و حجره، متعصب‌تر از اصل و اساس دین باشد! و در برابر نقد درست و گیرم نادرست به امثال هاشمی و روحانی، متعصب‌تر باشد تا اباطیل ناظر بر معصومین! صدالبته باید مراقب شأن عالم و منزلت حوزه بود لیکن حرمت امام‌زاده با متولی آن است! جای تعجب از عالم و مرجعی است که عوض گرفتن گریبان دولتِ «تقریبا هیچ» و دادخواهی مردم، این‌همه تند بشود علیه کسی که سخن را از زاویه‌ی دلسوزی و اصلاح، بیان کرده است! آری! بر منکر «رساله‌ی مرجع» لعنت اما بر منکر «رسالت حوزه» هم! اگر ظاهر دین، زنده به رساله است؛ باطن دین را باید با مدد از رسالت حوزه، حفظ کرد! و «حوزه‌ی بی‌رسالت» مرده‌تر از «حوزه‌ی بی‌رساله» است!

اگر وضع حجاب این است و اگر وضع عدالت این است و اگر وضع مبارزه با بی‌عدالتی هم این‌قدر مبتذل است؛ همه‌ی این‌ها یعنی حوزه «رساله» دارد و «رسالت» نه! و اما قوه! ضمن لایک سخنان استاد در نقد قوه‌ی قضا و نیز اشاره به دفاع اخیرم از نامه‌ی آیت‌الله آملی؛ نامه‌ای که حتی با طعنه و تمسخر حزب‌اللهی‌ها هم هم‌راه شد، از قاضی‌القضات مملکت، سئوال واضحی می‌پرسم؛ چرا نه کاری با قالیباف دارید، نه کاری با روحانی؟!

همین جا تأکید کنم که حقیر، قالیباف را هنوز هم بهترین فرد برای سمت ریاست بر قوه‌ی مجریه می‌دانم لیکن اگر ایشان ناظر بر خانه‌ی آقای روحانی، دروغ گفت و تهمت زد، چرا با قالیباف برخورد نمی‌کنید؟!

آیا مردم عادی هم مجازند رئیس‌جمهور را متهم کنند به رانت و ویژه‌خواری یا گردن باقر کلفت است؟! و اگر قالیباف، راست گفته، چرا خانه‌ی روحانی را مصادره و ایشان را محکوم نمی‌کنید؟! آیا مردم عادی هم مجازند با رانت و ویژه‌خواری، خانه تهیه کنند یا گردن شیخ‌حسن کلفت است؟! یا گردن اخوان رؤسای قوا کلفت است؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 68
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    من از مواضع آیت الله مکارم حمایت نمی کنم اما می دانم اگر آرزوی ازغدی برآورده می شد و حوزه وارد مباحث سیاسی و اقتصادی می شد یا باید هر روز مشغول گیس و گیس کشی با نظام و مبارزه با عرفی سازی دین توسط نظام می بود یا باید دین خود را می فروخت و اباحه گری های علنی که توسط نظام در زمینه های مختلف مانند ربا و ورزش زنان و موسیقی و.. می شود را امضا می کرد.
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      52 18
      آخه دفاع از اسلام و انقلاب کار سیاسی هستش؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      23 14
      آخه دفاع از اسلام و انقلاب کار سیاسی هستش؟؟؟؟
    • جوادی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      45 3
      وظیفه حوزه کاملا مشخص است . ارشاد و تربیت کارشناس دینی . برای این کار هم باید هزینه اش را هم بپردازند . برخورد منفعلانه و یا از روی مصلحت اندیشی هاست که اعتقادات مردم امروزه را اینچنین گرفتار کرده است . برا ی تبیین صحیح ترین شیوه و روش نیاز نیست حتما برداشت های شخصی خودشان از سیره فلان عالم یا رویا های بهمان عابد را در شرح دستورات دین قرار دهند . در غیر این صورت پرستیژ حوزه روز به روز ذوب خواهد شد و جای آنها را افراد بی دین و لامذهب خواهند گرفت . چیزی که در رسانه های امروز وجودش را به وفور می توان دید . قداست حوزه در این است که قران و عترت و عقل را ابتدا جهت اهداف قرار دهند و بعد به اجماع فکر کنند . این موضوع امروز به عنوان کمیاب ترین ها در سیره عملی حوزه جولان می دهد .
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      10 26
      چرت نگو
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      16 3
      البته این بیان تلویحا حمایت از مکارم هستش ولی این را باید گفت به قول شهید مدرس : سیاست ما عین دیانت ماست ، اسلام اگر میخواست محدود به احکام فردی باشه پس صفین و عاشورا چرا به وقوع پیوست؟ پس چرا باید نظام اسلامی باشد ، حکومت اسلامی باشد ، انقلاب اسلامی بشود تا مقدمات ظهور منجی فراه شه
    • به جوادی IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      4 17
      حرف شما متین. اما اگر حوزه نتیجه گرفت که اقدامات حاکمیت در مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خلاف شرع است تکلیف چیست؟ آیا چاره ای جز سکوت خواهد داشت؟ آیا این همه اعتراض علما در قضیه دیرکرد بانکی یا مخالفت با حضور زنان در ورزشگاههای مردانه نتیجه ای داشت؟ جز اصطکاک بیشتر بین حکومت و حوزه؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      5 3
      تبیین فقهی و دینی مسائل جاری مردم و تلاش برای تطبیق دادن زندگی مردم با دین کار بدی است؟؟؟!! مطالبه چهل ساله نظام برای بررسی مسائل حکومتی دین باید ناکام بماند که متهم به سیاسی کاری نشود؟!!
    • احمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      57 5
      از پیامبر میشه انتقاد کرد، با عمربن سعد هم میشه مذاکره کرد. ولی از شیخ حسن و برجام نمیشه انتقاد کرد با نیروهای انقلابی و حزب اللهی نمیشه اصلا حق صحبت هم نباید داشت.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      22 2
      امان از عالمان بی عمل
    • DK ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      36 1
      حرف بدی نزده که عمو این همه بودجه صرف دفاتر و بنیاد های به درد نخور میشه بدون هیچ خروجی ،زشته مردم گرسنه بمانند و این به ظاهر دفار و بنیادها مفت خوری کنند،الان دیگه وضعیت جنگی است ول کنید این مسائل را ،دم گرم ازغدی اولین بار حرف حساب شنیدیم ازت
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      0 0
      پس لااقل حوزه بیاد وظیفه و رسالت خودش رو بگه تا هممون دوزاریمون بیافته الان معلوم نیست حوزه این طرفیه یا اون طرفی
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    84 21
    خدا حفظش کنه انشاءالله...مردی منتشر کن مشرق...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    26 21
    خدا رحمتش کنه انشاءالله...مردی منتشر کن مشرق...
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    11 58
    بدبخت شد رفت نباید با حسن روحانی در میافتاد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    13 1
    چی فکر کردی.و نمیشناسی اینها رو. حالا صبر کن تازه اولشه
  • علی IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    80 15
    به قول استاد رحیم پور : در این گونه مواقع که مسائل انحرافی جای مسائل اصلی رو می گیره میگم خوب... جناب آقای دکتر روحانی از دلار چه خبر؟ از ترک خوردن تحریم ها چه خبر ؟ از قیمت سکه چه خبر؟ از گرسنگی و فقر مردم چه خبر؟ از پروژها ی عمرانی انجام نشده چه خبر؟ از.... استاد حق بزرگی به گردن جوان های امسال ما داره همین طور جواب همه این هوچی گری ها رو هم داره آقای رئیس جمهور
  • علی IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    52 15
    به قول استاد رحیم پور : در این گونه مواقع که مسائل انحرافی جای مسائل اصلی رو می گیره میگم خوب... جناب آقای دکتر روحانی از دلار چه خبر؟ از ترک خوردن تحریم ها چه خبر ؟ از قیمت سکه چه خبر؟ از گرسنگی و فقر مردم چه خبر؟ از پروژها ی عمرانی انجام نشده چه خبر؟ از.... استاد حق بزرگی به گردن جوان های امسال ما داره همین طور جواب همه این هوچی گری ها رو هم داره آقای رئیس جمهور
    • عباس IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      34 23
      دمت گرم علی...
  • علی اکبر IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    10 48
    من که نفهمیدم چی شد و عمرا اگه خودتون هم فهمیده باشین ، برید خودتون رو مسخره کنید .
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      11 8
      تو برای ولایت خطرناکی با ای تفکرت استاد ازغدی پور از معدود انسانهای خوب و باایمان و معتقد به خدای متعال...
  • یاوه گو IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    2 1
    آخرش چی شد؟قسمت پایانی مهم بود که بهوئی تمام میشه!!! مقداری توضیح میدادید
  • محسن IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    15 35
    مگه نمیگفتین میزان حال افراد است چی شد خخخخخ اگه یه غیر همفکرتون اون حرفا رومیزد خداییش چکار میکردین بله اینه دلیل بی اعتباری شما اسولسوارها
  • صفی الله IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    این مرد برای ایران اسلامی و حکومت عدل حضرت امیر خطرناک است. جای شرم است که علما و فضلای حوزه بنشینند به سخنان یه من قار یک انسان دگم و جاهل گوش بدهند.والله بالله این مرد (رحیم پور ازغدی) برای بسیجیان ولایی و امت اسلامی خطرناک اسا
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      45 11
      در عوض وجود تو بسیار برای حکومت ضروریه
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      37 23
      خفه شو!!!!!!!
    • م AE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      100 2
      اگر درایران هزارنفرولایی باشند استاد یکی از آنهاست شما دارید معبدی فکرمی کنید ایران رابا مصر باستا اشتباهی گرفته اید
    • امیرارسلان AE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      12 2
      چرت نگو
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      4 1
      داداش انتقاد تند و مشکوک میزنه
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      10 1
      تو برای ولایت خطرناکی با ای تفکرت استاد ازغدی پور از معدود انسانهای خوب و باایمان و معتقد به خدای متعال...
    • گوگوللی مگولی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      9 3
      مرده شور اون اعتقادی رو ببره که دین رو به صورت سکولار قبول داره و لعنت خدا بر اون مرد کرواتی و اخوند حوزه ای و استاد دانشگاه و ... که ازین تفکر انحرافی به اسم اسلام دفاع میکنه و تف به شرف اون کسانی که به انسان هایی که حرف حق رو میزدند، حمله کرده و تهمت زده و تمسخر میکنند، برید تاریخ بخونید و صحبت های بنی ابن زیاد و مسلم ابن عقیل رو بخونید، برو توبه کن شاید خدا گره از مشکلاتت باز کنه
    • BE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      28 3
      درود بر استاد رحیم پور ازغدی گل
    • میثم IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      8 0
      خفه شو دگم تو هستی و همه ی هم فکرات تو هم آخرش میشی مثله همونهایی که داری ازشون طرفداری میکنی همونهایی که از درد دل مردم خبر ندارن و تو دفتراشون جا خوش کردن
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 27
    بهتره اينو به استادت هم تذكر بدي تا هر حرفي رو نكه .شايد بهتر باشه كمي تو حوزه تحقيق كنه بعد...
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    ازغدی ال شهادت است امروز نه تنها اصلاح طلبان بلکه دین به دنیا فروشان باظاهر موجه اگر بتوانند همچون شریح قاضی این فرزند روح الله راتکفیر میکنند ...وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • حسن IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    35 1
    افرین کلا نمیشه حرف زد بحثم نمیشه کرد این بیچاره اگه مثه قمشه ای محو نشه باید خدا را شکر کنیم. قرائتی گفت چو ایران نباشد تن من مباد غلطه. چو حق نباشد تن من مباد درسته. خدا کنه حق زبانان حق کردار باشن.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    32 78
    جمع کن بابا خودت ! استاد مطهری کجا و این کجا! جناب طلا رو با آهن پاره مقایسه نمی کنن! امثال مطهری ها همچون طلای نایاب هستند برادر من!
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      21 1
      اتفاقا خود مطهری ها هم در زمان خودشان در حوزه مورد تف و لعنت بودند.
    • BE ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      9 3
      شما معلومه از خودت هم بدت میاد
  • نیک پندار IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    29 32
    "به عمل کاربراید به سخنرانی نیست"درجامعه ی امروز ما سخنرانان ،مداحان،شاعران ،منتقدان ومفسران خوش سخن وخوبی امثال آقایان رحیم پور،مطیعی،رائفی پور،حسن عباسی و...وجوددارند واینها کارشان شده فقط غلط گرفتن وهمیشه از جامعه ی مهدوی وجامعه ی عدالت محورحرف زدن ولی به جرائت میتوان گفت که همین آقایان را هم اگر برمسند وزارت وصدارت ونمایندگی مجلس بگذارندحتی نمیتوانند مدیریت یک دبیرستان را هم درست انجام دهند.ولی هرروز ازاین وآن ایراد میگیرند،لازم نیست اعدام شوند بلکه اگر توان دارند راه حل ارائه نمایند.به چای نقدتوهین نکنند،خدشان را به آن راه نزنندومشکلات را واقعی بررسی کنندنه جناحی وگروهی.
    • صابر خراسانی IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      16 11
      حسن عباسی رو قاطی بقیشون نکن، حزب الله رو ایشون علم کرد و خاری تو چشم اسرائیل شد، بدون یک کلمه حرف مفت، ازغدی هم یک جنگجوی به تمام معناست، هم در جبهه واقعی و جنگ، هم غیر آن.
    • گوگوللی مگولی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      6 2
      شما ظاهرا هنوز نتونستی بین کار اجرایی و کار فکری و تربیتی و تئوری تفکیک قائل بشی، ابتدا کمی مطالعه کن بین امور تمییز قائل شو بعد وارد بحث شو
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      7 5
      دوست عزیز اینها که نام بردید صاحب منصب نیستند و برای تصدی منصب دست و پا نشکستند و اگر صحبت های دوستانو دنبال کرده باشید بارها راه حل هم پیشنهاد کردند
  • الیکا US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    21 6
    اگه اعدام میکردید هم اتفاق خاصی نمی افتاد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    47 7
    ازغدی در فیضیه وارد حریم ممنوعه برخی از جریانات و آقایان شد و بخاطر همین با هجمه و اطلاعیه های بی سابقه مواجه شد....
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      1 0
      تو برای ولایت خطرناکی با ای تفکرت استاد ازغدی پور از معدود انسانهای خوب و باایمان و معتقد به خدای متعال...
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    29 46
    اینکه تا سن ۲۳ سالگی نتوانستی از محضر شهید مطهری و دکتر شریعتی و جلال آل احمد مطلب دریافت کنی، بنظر میرسد میزان فسفر مغزی به ان اندازه نرسیده بود. خاصه اینکه فوتبالیستا از بچه تنبلای کلاس بودند. اینکه با ان درجه از هوش و فراست جذب ازغدی شدی، طبیعیست.
    • امین IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      11 1
      آقا محمد، کلاً میزان فسفر مغز خودت چه اندازه است که داری در مورد فسفر مغز دیگران اظهار وجود می کنی؟!!!!!!
    • امین IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      6 0
      آقا محمد، کلاً میزان فسفر مغز خودت چه اندازه است که داری در مورد فسفر مغز دیگران اظهار وجود می کنی؟!!!!!!
  • محمد غ IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    36 16
    من که چیزی نفهمیدم,ولی این را فهمیده ام که اقای ازغدی خطا نمیکنند,و دین شناس و ادم شناس قهاری هستند.
  • IN ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    25 9
    دشمن دشمنی اش هم بسیار زیبا است اما چرا خودی ها شیفته زیبائی های دشمن می شوند عجیب است به گفته استاد رحیم پور برای اسلام زندان هم باید رفت. آتش به اختیار فرد انقلابی همین است
  • یک اصلاح طلب IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    23 33
    کی هست حالا این بابا
    • DE ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      10 3
      راستی آقای اصلاح طلب الان اصلاحات کیلویی چنده؟ فله ای از دم خروار خروار حساب کن میخواهیم برای صادرات به ترکیه آخه اونها هم به اصلاحات چی ها کود انسانی دادند بالاخره بده بستان بهتر است از بگیر بستان.
    • م IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      8 4
      کسی که باعث سوزش شما ها شده
  • احمد بادپرخو IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 6
    خیلی نادانی عزیزم
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    19 82
    ایشان اقیانوسی به عمق یک بند انگشت هستند. مشکل ایشان این است که می خواهند درباره هر چیزی حرف بزنند. در حالی که اگر قدری خاموشی پیشه کند کسی به او لال نمی گوید.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      7 1
      عمق و وسعت اقیانوس علم شما چقدر است؟! ایشان حرف حقیقتی که شجاعت اظهار آن از عهده کم‌تر کسی برمی‌آید را مطرح کرد به جای توهین لطفاً پاسخ مستدل ارائه شود‌ البته از طرف بزرگان نه من و شما.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      9 3
      اتفاقا ایشون در مباحث کلامی و فلسفی بسیار وارد و عمیق هستند . حداقل چند سخنرانی ایشان را گوش کنید و بعد نظر بدهید .
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      4 0
      این حرف بیشتر شایسته ی خودت هست :)
    • متین IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      3 38
      ای که گل گفتی اقیانوسی به عمق یک بند انگشت بچگانه
  • شهید مطهری خوانده IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    67 26
    تفاوتی بین استاد مطهری و ازغدی نیست. لطفا تکفیری نباشید برادران عزیز مدعی ام. ایشان برای اسلام و انقلاب، مایه ی افتخار است. ایشون نباید نقد کند تا ضد انقلاب و ضد اسلام نقد کند؟ بنده ایشون رو فردی دغدغه مند، انقلابی و ولایی می دانم.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      7 1
      مرحبا
  • حمید IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 2
    با سلام خدمت دوستان دوستان ببینید اقای پر ازغدی از روی دلسوزی این نصیحت ها میکنند ولی ما ایرانی هاص تحمل نصیحت نداریم فکر میکنیم افردا اخوند و حوزوی معصوم هستند اگر به سخنان امام خمینی توجه کنی میفهمیم اشتباه یک اخوند مساوی است با از بین رفتن عقاید زیادی فساد همه جا هست پس خواهشا منصف باشید
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    9 3
    سلام ودرود بر جناب استاد رحیم پور ازغدی بزرگوار به خواست خدا وندهمین کار باعث شد استاد بیشتر وبهتر شناخته شود
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    10 4
    ۱-چی شده همه انانی که نه دین ونه نظام ونه مراجع را قبول داشتن حالا دل سوز حوزه وروحانیت شدند ۲-چرا کسی نوشته های دیگر را ندید مانند دو تابیعتی ااسکاتلندی ومدرک قلابی از سوی روباه پیر را ندید وفقط گیر دادن به غریق استخر فرح
  • محمود دیناد نژاد IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 0
    آخرش نفهمیدیم پرتغال دسته کیه قاضی هم به ما نخواهد گفت چون شاید دست خودشه .انشالله خدا ، دست هرکی هست رسواش کند و راه راست را هم نشان ما دهد .
  • صادق US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 5
    همتون مثل همید وخوب و بدوبهتر ندارید همتون باید اعدام شوید وبربد بدرک که دین خدا و پیامبد ومملکت شهیدان را به غارت و نابودی کشاندید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 1
    منکه توصحبت های رحیم پور،حرف عجیبی ندیدم،همش مشکلات روزجامعه روگفت،حالاچرابعضی خوششون نیومد!!!!!!الله اعلم
  • حسین NL ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    8 3
    حضور امثالی چون استاد ازغدی برای این مملکت و مردم ضروری است...
  • مردم IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    7 1
    احسنت به این مقاله
  • مردم IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    9 1
    احسنت به این مقاله
  • US ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 7
    حال میکنم بین شما اختلاف افتاده. اونم به دست خودتون. با همین فرمون برید جلو.
  • علی US ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 5
    متاسفانه آقای ازغدی ادبیات خوبی ندارند گاهی به چنار میزنند ولی این تلنگری باشه برای مدیران باندی و مراجع حزبی حوزه که به رسالت الهی خود عمل کنند . و از ولایت و حقوق ملت و آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع کنند لااقل آن دسته ای که مدعی انقلابی گری هستند .
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    6 4
    قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری ایشان دنیای علم و عمل هستند پیشنهاد می کنم سخنرانی هاشون و بدون تعصب گوش کنید
  • فرهاد IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    2 2
    اقای صفی الله نمی دانم از کدوم طیف . گروهک هستی هر چه هستی لااقل مثه اسمت با مسمی باش یا عوضش کن مثلا وصف الشیطان
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    2 1
    هیچ کس معصوم نیست
  • سید اکبر رمضانی IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    1 0
    بگذارید بجای کلی گویی ایشان منطق خودشان را ادائه کنند
  • حسین IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    4 9
    درزمان احمدی نژاد که با بی تدبیری کشورمان را با معضلات جدی مواجه شد ، چرا وعاظ مکرم به مرخصی سکوت رفته بودند...
    • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      7 2
      بی تدبیری مال دولت تدبیر و امیده که کاری کرده شاخص امید به زندگی در کشور با سرعت عجیبی کاهش پیدا کنه . وضعیت اقتصادی مردم رو مشاهده کنید ببینید قدرت خرید رشد داشته یا کاهش ... البته حرف بسیاره و ... فعلا از گلابی های برجام نوش جان بفرمایید تا شاید فرجی شد.
  • احمد IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    9 2
    آقای رحیم پور ازغدی انسانی آگاه به مسائل دینی و سیاسی روز هستن . این همه هجمه علیه او به خاطر گفتن واقعیات هستن واله ایشان فردی انقلابی و جهاد گر در همه زمینه ها هستن.
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
    11 2
    سلام همه مردم استاد رحیم پور ا غدی خوب میشناسن داتسمند ومردن عمل ومخلص واتقلابی است خداوند حفظش کنه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    5 2
    سلام بهترین موقع مناظره استاد رحیم پور... با انتقاد کنندگان می باشد اگه موافقت کنند
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    2 29
    ازغدی چند تا پوست بیندازد تازه میشود کاریکاتور دکتر سروش
    • صدیقی IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
      0 0
      اینو نگی چی بگی. استاد رحیم پور عالی هستن
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    0 0
    اخوی، با اینکه شناختی از جناب عالی ندارم اما کاملأ با شما موافقم.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
    0 0
    اخوی، با اینکه شناختی از جناب عالی ندارم اما کاملأ با شما موافقم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس