کد خبر 885486
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
بطحایی نمایه

بطحایی گفت: در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور بسیار اسناد پیشرفته و نوینی نسبت به سند ۲۰۳۰ داریم که گفته‌های بسیاری در این اسناد وجود دارد و اصلا نیازی به استفاده از سند ۲۰۳۰ نیست.

به گزارش مشرق، بطحایی در خصوص نگرانی‌هایی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی بخش‌های آموزش و پرورش اظهار کرد: بارها اعلام کردم و رسماً نیز ابلاغ شد و تقریباً در تمام جلسات مدیران‌کل آموزش و پرورش به این موضوع اشاره کرده‌ام که سند ۲۰۳۰ از نظام آموزشی کشور کاملاً کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید:

فلسفه پذیرش برجام، امضای FATF و سند 2030 چیست؟

وی با تأکید بر اینکه هیچ جلسات کارشناسی و کارگروهی برای عملیاتی کردن سند ۲۰۳۰ نباید تشکیل شود، افزود: این نبایدها فقط به دلیل تأکید مقام معظم رهبری روی این موضوع نیست بلکه واقعاً خود ما در آموزش و پرورش و نظام آموزشی کشور بسیار اسناد پیشرفته و نوینی نسبت به سند ۲۰۳۰ داریم که گفته‌های بسیاری در این اسناد وجود دارد و اصلا نیازی به استفاده از سند ۲۰۳۰ نداشته و نداریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این نکته را اشاره کنم اتفاقاتی که در بعضی از کلاس‌ها ممکن است بیفتد، ظاهرش ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارد یعنی مفاد سند ۲۰۳۰ نیست اما رویکردها و جهت‌گیری‌های سند ۲۰۳۰ را دنبال می‌کند که بنده تقریباً از آغازین روزهایی که در وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزیر حضور داشتم، کارگروهی را شخصاً برای این موضوع به صورت متمرکز پیش‌بینی کردم.

وی اضافه کرد: همواره به تمام دلسوزانی که نگران بودند و مطلبی شنیده می‌شود که این سند اجرا می‌شود، اعلام کردم اگر به بنده مصداق بدهید که در کدام منطقه و مدرسه در حال اجراست، بلافاصله وارد عمل می‌شوم و بازرسینی که برای این کار انتخاب شدند مستقیماً بدون انجام سلسله مراتب اداری و بدون نامه‌نگاری به مدیران، وارد مدرسه می‌شوند و بررسی می‌کنند.

بطحایی ادامه داد: در مواردی که ثابت شود بر خلاف سیاست‌های کشور فردی به سلیقه خودش، این کار را انجام می‌دهد و خطایی مرتکب می‌شود، جلوی آن خطا گرفته می‌شود و اگر اصرار بر اجرای خطا داشته باشد، برخورد اداری می‌شود.

وی با تأکید بر پیگیری عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش، گفت: بنده از همینجا تکرار می‌کنم و به نمایندگان مجلس که هر کدام نگرانی دارند گفتم بگویید در کدام مدرسه  و منطقه صورت گرفته است و اگر بنده در مدت یک هفته، عکس‌العمل نشان ندادم از بنده گله کنید. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: از مردم متدین و خوب کشورم که دلشان برای فرزندان‌شان شور می‌زند و نگران هستند نیز درخواست می‌کنم که اگر مواردی را مشاهده کردند که به نوعی مرتبط با سند ۲۰۳۰ است، بلافاصله گزارش کنند و بنده پیگیری کرده و به آنها نتیجه را هم اطلاع می‌دهم.

وی تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ کاملا متوقف شده و هرگونه مقاله، تجزیه و تحلیل در حوزه سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش ممنوع و خلاف است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس