کد خبر 882489
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
عکس/ عبور روباه از جلوی دفتر نخست وزیر انگلیس!

دولت انگلیس از تحریم آمریکا علیه روسیه به اتهام حمله با گاز اعصاب به یک جاسوس سابق روس‌تبار در خاک انگلیس،‌استقبال کرد.

به گزارش مشرق، دولت انگلیس روز پنج‌شنبه از تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه در رابطه با حمله ادعایی گاز اعصاب در خاک انگلیس استقبال کرد.

شب گذشته یک مقام ارشد دولت آمریکا با تکرار ادعای لندن مبنی بر نقش داشتن روسیه در مسمومیت یک جاسوس روس‌تبار در شهر «سالزبری» انگلستان، از تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های تازه علیه مسکو خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: «پاسخ قدرتمند بین‌المللی به استفاده از سلاح شیمیایی در خیابان‌های سالزبری، پیام صریحی به روسیه می‌دهد که رفتار بی‌پروا، و تحریک‌برانگیزش بدون پاسخ نخواهد ماند».

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است که بعد از استفاده از گاز اعصاب نوویچوک برای ترور شهروند بریتانیایی «سرگئی اسکریپال» و دخترش «یولیا اسکریپال»، آمریکا در روز ششم آگوست ۲۰۱۸ براساس قانون حذف و کنترل تسلیحات شیمیایی، مطمئن شده که دولت روسیه از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی استفاده کرده و قوانین بین‌الملل را نقض کرده است. به گفته وزارت خارجه آمریکا، این تحریم‌ها روز ۲۲ آگوست علیه روسیه اعمال خواهند شد. 

در ماه می گذشته یک جاسوس سابق روس‌تبار که قبلا به انگلیس پناهنده شده بود به همراه دخترش در مقابل یک مرکز خرید در سالزبری در انلگیس به طرز مشکوکی از حال رفتند و به بیمارستان منتقل شدند. تحقیقات دولت انگلیس به نتیجه رسید این دو با گاز اعصاب نوویچوک متعلق به روسیه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

روسیه هرگونه دست داشتن در این اقدام را بارها رد کرده و خواستار تشکیل کمیته‌ای برای تحقیقات مشترک در این زمینه شده است. انگلیس این درخواست را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس