کد خبر 88195
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۴

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اوضاع منطقه را تحت كنترل قرار داده ایم و نیروهای فرامنطقه ای در كنترل و رصد نیروی دریایی هستند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، امیر حبیب الله سیاری  افزود: یگان های شناور و پروازی نیروی دریایی ارتش، ناو هواپیمابر فرامنطقه ای را كه از منطقه خلیج فارس خارج شده و وارد دریای عمان شده بود، بطور كامل رصد كردند.

وی با بیان این كه یگان های پروازی نیروی دریایی از این ناو هواپیمابر عكس ها و فیلم هایی تهیه كرده اند، گفت: این موضوع نشان دهنده آن است كه نیروی دریایی ارتش توانسته است منطقه را در كنترل داشته باشد و بطور كامل هر گونه تحرك و اقدامی در منطقه را رصد كند.

امیر دریادار سیاری یادآور شد ناوهای فرامنطقه ای برابر با قوانین بین المللی وارد دریای عمان شده اند، اما در منطقه ای كه ما در حال برگزاری رزمایش هستیم، وارد نمی شوند و در صورت ورود به این منطقه، با اخطار یگان های شناور نیروی دریایی روبه رو خواهند شد.

وی خاطر نشان كرد در روزهای گذشته هم یك فروند بالگرد نیروهای فرامنطقه ای و همچنین یگان شناور آنها كه به نزدیكی محدوده برگزاری رزمایش نزدیك شده بودند، با اخطار نیروی دریایی ارتش منطقه را ترك كردند.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش از روز شنبه در محدوده شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند آغاز شد و روز 13 دی ماه این رزمایش خاتمه می یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس