کد خبر 88080
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۶

رئیس مرکز تحقیقات علوم، قرآن، فقه و حدیث گفت: برخی افراد با جمع‌آوری تعدادی از آیات و احادیث مدعی طب اسلامی شده‌اند، در صورتی که اسلام طب مدون نیاورده بلکه قرآن را به عنوان کتاب انسان‌سازی معرفی می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمدمهدی اصفهانی، رئیس مرکز تحقیقات علوم، قرآن، فقه و حدیث و استاد دانشکده طب سنتی در کارگاه آموزشی فرهنگ، آداب و میراث پزشکی که امروز در دانشکده طب سنتی برگزار شد، با بیان اینکه بخش عظیمی از طب سنتی به حفظ سلامت می‌پردازد، اظهار داشت: تنها بخش کمی از این طب به درمان، شیوه تغذیه و زندگی می‌پردازد.

وی افزود: تفکر طب سنتی حفظ سلامت و ارتقاء آن در انسان است که با حفظ شیوه زندگی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اصفهانی به جایگاه طب سنتی در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت این طب در تمدن اسلام و ایران، طب سنتی حرف‌های بسیاری در بحث سلامت انسان در کنار دانش روز دارد.

استاد دانشکده طب سنتی با اشاره به آیات قرآن ادامه داد: خداوند را‌ه‌های دستیابی به سلامت را در قرآن به انسان‌ها نشان داده است البته این سلامت ابعاد مختلفی دارد که تضمین کننده سلامت جسم، روح و سلامت معنوی انسان است.

وی طب سنتی را طب الهی دانست و گفت: بخش مهمی از این طب متأثر از نگاه توحیدی است. ما از طب یونان استفاده‌های زیادی برده‌ایم اما طبق شواهد موجود قبل از بهره‌گیری از طب یونانی بهره‌گیری از دانش ایرانیان در زمینه طب سنتی وجود داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات علوم، قرآن، فقه و حدیث بیان داشت: برخی افراد در جامعه مدعی طب اسلامی هستند و با جمع‌آوری تعدادی از آیات و احادیث مدعی این امر شده‌اند، در صورتی که اسلام طب مدون نیاورده بلکه قرآن را به عنوان کتاب انسان‌سازی معرفی می‌کند البته رهنمودهای پزشکی در قرآن کم نیست.

وی اضافه کرد: طب سنتی پیشروتر از هر طب دیگر از آخرین دستاوردهای علم روز استفاده می‌کند و این یکی از وظایف طب سنتی است اما باید برخی مسائل را از فیلتر خود عبور دهد تا حرام و حلال خدا رعایت شود.

استاد دانشکده طب سنتی با اشاره به اینکه تأمین سلامت جسم و روان به بهترین شیوه در طب اسلامی تعریف شده است، گفت: در این زمینه یک هزار و 502 کتاب طب سنتی بازیابی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس