کد خبر 880449
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
حراس‌الدین جایگزین جبهه‌النصره شد

ائتلاف تروریستی جبهه تحریر الشام عملیات امنیتی را در ادلب و ریف آن آغاز و ادعا کرده است که هدفش بازداشت همه کسانی است که مصالحه با دمشق را تبلیغ می‌کنند.

به گزارش مشرق، منابع خبری وابسته به معارضان سوریه، از آغاز عملیات ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام»، به محوریت «جبهه النصره» در شهر ادلب و ریف آن خبر دادند.

خبرگزاری «اباء» وابسته به تحریر الشام گزارش داد که هدف از این عملیات امنیتی کسانی هستند که از آنها تحت عنوان «مروجین مصالحه» با دولت سوریه یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

درعا و قنیطره کاملا از لوث داعش و النصره آزاد شد

اباء به نقل از «حمزه الفاروق»، مسئول امنیتی تحریر الشام نوشت هدف از این عملیات کسانی هستند که در شهر «خان شیخون» و روستای «مدایا» به دنبال مصالحه با دولت سوریه هستند.

الفاروق اعلام کرد که در این شهر و روستا چند نفر نیز بازداشت شده و قرار است از آنها بازجویی به عمل آید.

این مسئول امنیتی تحریر الشام اعلام کرد که ۱۷ نفر بازداشت شده‌اند و باید به دادگاه فرستاده شوند.

همزمان با این تحرکات، پایگاه خبری معارض عنب مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه قصد دارند عملیات نظامی را در ادلب آغاز کنند.

پس از بسته شدن پرونده جنوب سوریه از جمله استانهای درعا و قنیطره است، هم اکنون استان ادلب در صدر رخدادهای سوریه قرار دارد.

در استان درعا نیز تروریستها به کسانی که خواستار مصالحه بودند، حمله می‌کردند و دهها نفر از آنان را ز پای درآوردند، ولی بعدها مجبور شدند شروط دولت سوریه را بپذیرند و از جنوب خارج شوند.

چند روز پیش تحریر الشام ۱۱ نفر را از شهرک «الهبیط» واقع در ریف جنوبی ادلب بازداشت و ادعا کرد که این افراد به خاطر تعامل با دولت سوریه بازداشت شده‌اند.

گفته می‌شود این افراد قصد داشتند با مسئولان سوری تماس برقرار و با دمشق مصالحه کنند.

الفاروق در همین راستا ادعا کرد: «آنچه در درعا و سایر مناطق رخ داد، اجازه نمی‌دهیم در شمال سوریه تکرار شود. سرنوشت هر خائنی مانند سرنوشت پیشینیانش است»..

عنب اعلام کرد که گروههای تروریستی حاضر در استان ادلب می‌ترسند که مناطق شمال سوریه به موجب توافقهای مصالحه با دمشق از اشغال آنان خارج شود.

«صفوان القربی» نماینده ادلب در پارلمان سوریه تأکید کرد که با تروریستهای حاضر در این استان «بیش از آنکه دیگران انتظار دارند، تماس برقرار شده است».

القربی تصریح کرد که «بخش اعظم ادلب به صورت آرام، سریع، امن و راحت [به دامان دولت سوریه] باز خواهد گذاشت، ولی بخشی از آن نیازمند انجام عمل جراحی سختی است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس