کد خبر 877216
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
صفوان القربی

نماینده ادلب در پارلمان سوریه با اشاره به تمایل ساکنان این استان برای مصالحه با دولت سوریه اعلام کرد که دولت ترکیه در خصوص مسئله ادلب به بن‌بست خواهد رسید.

به گزارش مشرق، «صفوان القربی» نماینده ادلب در پارلمان سوریه تأکید کرد که با تروریستهای حاضر در این استان «بیش از آنکه دیگران انتظار دارند، تماس برقرار شده است».

القربی در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه تأکید کرد که «بخش اعظم ادلب به صورت آرام، سریع، امن و راحت [به دامان دولت سوریه] باز خواهد گذاشت، ولی بخشی از آن نیازمند انجام عمل جراحی سختی است».

بیشتر بخوانید:

مقصد ارتش سوریه پس از جنوب کجا خواهد بود؟

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت پس از ۷ سال به مرزهای جولان اشغالی رسیدند + نقشه میدانی و تصاویر

وی با بیان اینکه مناطق تحت اشغال جبهه النصره و تروریستهای چچنی، ازبک و اویغوری نیازمند عمل جراحی سختی است، تصریح کرد: «همان گونه که درعا و قنیطره به صورت مثبت ملت سوریه را غافلگیر کرد و بازگشتش [به آغوش دمشق] سریعتر از انتظار همه بود، ادلب نیز در همین مسیر حرکت خواهد کرد و با همان سرعت به آغوش حکومت بازخواهد گشت».

این نماینده سوری در خصوص موضع ترکیه در قبال تحولات احتمالی ادلب اظهار داشت که این کشور به زودی «به بن بست خواهد رسید... یا اینکه [ترکیه] در روند [مذاکرات] آستانه مشارکت خواهد داشت و طرف اصلی در نابودی این گروههای تروریستی خواهد بود، یا اینکه این گروهها به سمت خاک ترکیه فرار خواهند کرد؛ مسئله‌ای که در زمینه امنیتی و سیاسی در داخل ترکیه، نقطه ضعف بزرگی خواهد بود».

القربی ادامه داد، ترکیه در حال حاضر در تلاش است که تا حد ممکن عملیات نظامی را از ادلب دور کند و مدعی است که این استان باید تحت نظارتش باشد، ولی همه می‌دانند که ادلب به آغوش دولت بازخواهد گشت.

نماینده ادلب در پارلمان سوریه با اشاره به اینکه دمشق از طریق پایگاه «حمیمیم» با تروریستهای ادلب تماس برقرار کرده است، تأکید کرد که اعلام آمادگی افراد مسلح حاضر در این استان برای همکاری با دمشق، مسئولان روسیه را غافلگیر کرده است.


وی با اشاره به اینکه «همه گروههای مسلح حاضر در ادلب تروریستی نیستند»، خاطر نشان کرد که برخی از این گروهها تحت شرایط دشواری مجبور شدند سلاح به دست گیرند، ولی امروزمی‌توان به وضعیت بخش اعظم آن رسیدگی کرد و این بخش نیز به همکاری با دمشق تمایل دارد.

یک منبع آگاه نیز تأکید کرد که تماس با ساکنان ادلب از رهگذر کمیته‌های مصالحه‌ موجود در این استان انجام می‌شود، ولی این کمیته‌ها ناشناخته هستند و نامشان فاش نمی‌شود تا بتوانند به دور از آذار و اذیت تروریستها، به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس