تاج

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه گفتگو محور 10:10 دقیقه از حاشیه های فوتبال، شایعات و حقایق فوتبال پرده برداشت.

به گزارش مشرق، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در برنامه گفتگو محور 10:10 دقیقه از حاشیه های فوتبال، شایعات و حقایق فوتبال پرده برداشت.

فیلم گفت و گوی «10:10» دقیقه با مهدی تاج، رئیس فدارسیون فوتبال

در آستانه جام جهانی دچار کسالت شدید، الان حال شما خوب است؟
الان بهتر هستم.

حال فوتبال ما بعد از جام جهانی چطور است؟
حال فوتبال به نظر من خیلی خوب است، شاید در 40-30 سال گذشته به این خوبی نبوده است از حیث نتیجه ما شرایط خوبی داریم. 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به جام باشگاه‌های آسیا رفتند و جزو 8 تیم هستند و سابقه نداشته است 2 تیم پرسپولیس و استقلال در 8 تایی‌ها وارد شوند. هر بار یکی وارد شده است. از بابت تیم ملی هم نتایج آن را دیدید و خیلی عالی بود و خیلی‌ها تصور می‌کردند از این گروه یک امتیاز هم نمی‌گیریم. 4 امتیاز گرفتیم و خیلی‌ها اعتقاد دارند اگر شانس با ما بود شاید صعود می‌کردیم. در گروهی که خیلی سخت بود. بالاخره خیلی بی سابقه به جام جهانی صعود کردیم. تا کنون این طور نبوده است...

البته خیلی‌ها از نتایج تیم ملی در بازی‌های جام جهانی خوشحال شدند. اما برخی انتقاداتی داشتند و می‌گویند این چنین نبود و تیم ملی ما خوب عمل نکرد و استناد به بازی تیم پرتغال و اسپانیا می‌کنند که خیلی زود حذف شدند. یا به نتایج تیم ژاپن استناد می‌کنند که توانست از گروه خود صعود کند. می‌گویند ما نسبت به تیم ملی کم‌توقع هستیم. نظر شما چیست؟

ارزیابی من از تیم ملی به این جهت مثبت است که اسپانیا در یک بازی تدارکاتی، که من خود این بازی را با کرده دیدم، 6 گل به این تیم زد. همین تیم به آرژانتین 6-5 گل قبل از جام جهانی زده بود در بازی دوستانه! تیم خوبی بود، گروه خوبی بود، بچه‌ها بسیار خوب بازی کردند و بالاخره مراکش قهرمان آفریقا بود، یکی قهرمان دنیا بود و پرتغال قهرمان اروپا بود و ما هم قهرمان آسیا بودیم. در مجموع بازی‌های بسیار خوبی کردیم. فکر نمی‌کنم هیچ وقتی شود همه در حوزه فوتبال به بخش واحدی برسند. یعنی یک نظر واحدی بدهند، همیشه اظهارنظرها متفاوت بوده، زاویه دیدها متفاوت بوده است.

ارزیابی همه مردم از تیم ملی مثبت بود/یک عده ای همیشه کج هستند

یک عده می‌گویند ما خودباوری نداشتیم. اگر این خودباوری را داشتیم می‌توانستیم خیلی راحت از گروه خود صعود کنیم و به دور بعدی مسابقات برویم.
شاید این چنین بود. بالاخره اگر توپی که آقای طارمی زد گل می‌شد قاعدتاً ما اول گروه صعود می‌کردیم یا اگر بازی‌های قبلی اینها یکی با مراکش مساوی می‌شد. خیلی‌ها با 4 امتیاز صعود کردند، همین ژاپن با 4 امتیاز صعود کرد و ما در این گروه با 4 امتیاز حذف شدیم. ارزیابی من مثبت است، فکر می‌کنم ارزیابی همه مردم هم مثبت بود، بخشی هم همیشه هستند که دو گروه هستند. یکسری همیشه کج هستند که می‌گویند تو چه با ما کج، با خود کج، با خلق خدا کج، آخر قدمی راست بیا ای همه جا کج! یعنی یک عده ای همیشه کج هستند.

یعنی شما به منتقدان اعتقادی ندارید؟ هیچ کسی حق ندارد انتقاد کند؟
خیر. می‌گویم یک گروهی همیشه کج هستند یعنی تیم ملی را با همین آثار که مردم خوشحال شدند و مردم قضاوت کردند و در خیابان‌ها ریختند و تیم ملی و سرمربی را تشویق کردند ولی یک عده‌ای این باور را ندارند. سابقه اعتراض داشتند. یک عده‌ای از مردم هستند که شریف و درست هستند و پیش‌فرضیه ندارند و آنها منتقد هستند و این افراد همیشه قابل احترام هستند و برای ما حرف‌های آنها شنیدنی است.

مابقی خیر؟
عده‌ای که من سوابق آنها را به ستیزه‌جویی با تیم ملی می‌بینم، خیر.

ما در فوتبال چیزی به نام محرمانه نداریم/ سرمربی تیم ملی از ما بازی با آرژانتین و برزیل را نخواسته بود

به جزئیات این بحث خواهیم رسید. در جام جهانی و حین آن اگر کسی انتقاد می‌کرد مسئولین آماده‌سازی تیم ملی می‌گفتند اعلام نکنید و شرایط تیم به هم می‌ریزد. اما  می‌خواهیم الان درباره چیزهایی که آن زمان نقد وجود داشت سوال کنیم و درباره آن صحبت کنیم. چرا ایران قبل از جام جهانی بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشت؟ کی‌روش نخواست یا فدارسیون نتوانست که بازی‌های خوبی را برگزار کند؟
ما در فوتبال چیزی به نام محرمانه نداریم و هر کسی هر زمانی بخواهد انتقاد می‌کند. این چنین نیست که ما سازمانی داشته باشیم . در صداوسیما این شبکه یک چیزی می‌گوید و در شبکه دیگر چیز دیگری می‌گوید، این موردی ندارد ولی یک فرماندهی واحدی بخش رسانه‌ای ندارد که بگوئیم انتقاد نکنید. همه انتقادها را می‌کنند و می‌گویند و ما مکلف هستیم پاسخ دهیم یعنی وظیفه ما این است.

چرا ایران بازی‌های تدارکاتی خوبی نداشت؟
بازی‌های ما ده بازی تدارکاتی بود .در بازی‌های تدارکاتی ما روسیه، یونان و ترکیه هم بود که تیم‌های بدی نیستند. کنار اینها ازبکستان بود وسیرالئون هم بود که خیلی هم به آن انتقاد شد. ولی اینها درخواست‌های سرمربی است که متناسب با گروه و شرایطی که در آن حضور دارد، معلوم می‌کند ما با چه تیم‌هایی بازی کنیم.

خود آقای کی روش می‌گفت از روند این آماده سازی‌ها راضی نیست.
اردوی خوبی بود و باز بهترین کمپ را در روسیه گرفتیم. آن آماده‌سازی خوبی بود و بهترین کمپ ها و پرهزینه ترین را گرفتیم یعنی گران تر از کمپ لکوموتیو در روسیه وجود نداشت.

البته بحث من بیشتر روی بازی‌های تدارکاتی است.
بازی‌های تدارکاتی آن چیزی بود که سرمربی خواسته بود البته سرمربی به ما نگفته مثلاً ما با آرژانتین بازی کنیم یا برزیل . منتها اگر می‌گفت هم برای ما میسر نبود.

چرا الان تیم ملی ما سه ماه است که سرپرست ندارد؟
سه ماه نیست، بیشتر است. کار سرپرستی را آقای ساکت انجام می‌دهد.

خود آقای ساکت؟
بله.

چرا رسماً هیچ کسی به عنوان سرپرست معرفی نمی‌شود؟
آقای ساکت 2 ماه اردو های تیم ملی را برنامه ریزی و سرپرستی کرد و در کمپ بشیکتاش همراه تیم بود.

یعنی روی نیمکت به عنوان سرپرست می‌نشستند؟
خیر. دلیلی ندارد... اتفاقاً یکی از بحث‌هایی که با فیفا هست این که هیچ ضرورتی نمی‌بیند ولی کارهای سرپرستی اعم از تدارکات، پشتیبانی، برنامه‌ریزی، حمایت، انتقال خبرها به فدارسیون، برنامه‌ریزی با فدارسیون فوتبال را آقای ساکت و خراطی هر دو هم در اردوی بشیکتاش و هم در اردوی لکوموتیو انجام دادند.

ضرورتی ندیدم آقای ساکت روی نیمکت تیم ملی بنشیند/زبان انگلیسی ایشان در حد مراودات خوب است

برخی اذعان داشتند که آقای کی روش اجازه نمی‌دهد ایشان روی صندلی بنشیند.
خیر. این چنین نیست. اگر می‌خواستم این کار بشود حتماً می‌شد . اگر ضرورت می‌دیدیم یک اتفاقی است و یک نقصانی ایجاد شده و یا خلایی است که ضرر به ما می‌زند و اگر نباشد چنین می‌شود، حتماً این کار را می‌کردم ولی این مشکلی برای ما وجود نمی‌آورد.

چون زبان انگلیسی بلد نیست اجازه نمی‌دهند بنشینند؟
خیر. این نیست.

یا شما نمی‌خواهید آقای کی‌روش ناراحت شوند؟
خیر. زبان انگلیسی آقای ساکت در حد مراودات و مذاکرات خوب است. این هم باید یک بار بیایید و در مراودات ببینید که در حد مراودات خوب است ولی اگر این را ضرورت می‌دیدیم این کار را انجام می‌دادیم.

چرا ضرورت نمی‌بینید؟
حالا نمی‌بیینم. سرپرست تیم ملی دوره جام جهانی قبلی که آقای نبی بود، آن زمان ایشان دبیر کل فدراسیون فوتبال بود و این کارها را انجام می‌داد و روی نیمکت هم می‌نشست، این بار هیچ ضرورتی نبود و خیلی از کشورها این چنین هستند.

آقای تاج این جوابی که شما می‌دهید به نظر خودتان کسانی که برنامه را می‌بینند قانع می‌کند؟
من خیلی صادقانه می‌گویم که اگر ما ضرورت می‌دیدیم انجام می شد. چه چیزی روی زمین ماند شما که اطلاع دارید؟ چه کاری در کمپ بشیکتاش روی زمین ماند؟

بحث روال کار است. خوب به آقای نبی هم اجازه نمی‌دادید بنشیند.
نبی 4 سال پیش نشست و به عنوان دبیر کل رفت و الان هم به ذهن خودم این بود که الان ضرورتی نمی‌بینیم. اگر هر جا ضرورت دیدیم سرپرست بگذاریم می‌گذاریم.

درباره نقدها مصداقی صحبت کنم ناراحت نمی‌شوید؟
خیر. من هم مصداقی پاسخ می‌دهم. من صریح هستم.

یک نمونه این که آقای کی‌روش به شدت با برخی مربی‌های باشگاه‌های مختلف ما درگیر می‌شود و همیشه دیدیم که شما حق را به آقای کی‌روش دادید.
خیر. این چنین نیست.

 برای این، مثال نقض دارید؟
بله. من در بسیاری از مواقع با آقای کی‌روش صحبت داشتم. بسیاری از مسائل که سرمربی‌ها درگیر می‌شدند و شما دیدید که اردوی ما، حتماً اطلاعات شما ضعیف است یا برای شما ننوشتند...
این را خودم تهیه کردم برای این که ذهن شما را آماده کنم. بالاخره یک مجری که می خواهد جلوی مهمان بنشیند باید یکسری مطالب برای خود آماده کند که دست پر خدمت مهمان برسد. من چیزهایی که ذهنم کمک نمی‌کند را مکتوب می‌کنم.

خیلی کار خوبی می‌کنید.

سلامت باشید

اردوی ما آغاز جام جهانی حتماً به سابقه رجوع کنید، که با 4 نفر تشکیل شد. با چند نفر؟
با 4 نفر.
بیشترین انتقادات را به فدراسیون داشتند. قبل از جام جهانی، یعنی دقیقاً قبل از جام جهانی با 4 بازیکن. چه کسی این کار را کرد؟ رئیس فدراسیون! به این نتیجه رسید که جام باشگاه‌های آسیا مهم است. پرسپولیس و استقلال مهم‌اند و تکلیف نکرد و پیگیری هم نکرد که بازیکن پرسپولیس و استقلال و ذوب آهن به تیم ملی مراجعه کنند.حتی آقای کی‌روش نامه نوشت که با 4 بازیکن بهتر است من بروم. گفتم شما کار خود را انجام دهید. شما ماموریتی دارید و آن را با 4 بازیکن انجام دهید. اما بعد ما بازیکنان پرسپولیس و استقلال را در اختیار ایشان گذاشتیم. بقیه باشگاه‌ها هم در اختیار ایشان بود. جام باشگاه‌های آسیا که این 4 تیم در آن درگیر بودند بازی‌ها را انجام دادند.پرسپولیس و استقلال بازی‌ها را انجام دادند چون استقلال هم با ذوب‌آهن یک بازی داشت ولی آسیایی بود همه بازیکنان در اختیار تیم های باشگاهی بودند و وقتی بازی‌ها تمام شد همه بازیکن‌ها در اختیار تیم ملی قرار گرفتند. بازی‌ها وقتی تمام شد من گفتم بازیکن‌ها برای تیم بروند. این به چه مفهوم است؟ مفهوم این است که جایی که حق با باشگاه‌ها است محکم ایستادیم و حق را به باشگاه‌ها دادیم.

یکی از افتخارات فوتبال ما این است که رهبر انقلاب ما را مورد تفقد خود قرار دادند/اظهارات آقای کی روش در مورد برانکو مورد تایید من نیست

من می‌خواهم الان موضوعی را مطرح کنم.

بفرمایید.
در بحبوحه بازی‌های خوب ما در جام جهانی، بازی‌ها تمام می‌شود ملت شاد و خوشحال هستند و همه در خیابان‌ها هستند و از بازی خوب بچه‌های تیم ملی کیف می‌کنند. آقای کی‌روش وسط این شادی علیه آقای برانکو مصاحبه می‌کند و به ایشان اتهام می‌زند.
من این را توضیح می‌دهم. بدهم؟

بله بفرمایید. بعد شما بیانیه می‌دهید. می‌گویید هیچ کسی حق انتقاد از آقای کی روش را ندارد.
خیر. این را توضیح می‌دهم. رسانه ملی یکی از بخش‌هایی که اسم نمی‌برم، متاسفانه به ما نامه‌ای زد، به خود من، گفت من می‌خواهم با آقای کی روش درباره بیانیه مقام معظم رهبری صحبت کنم. درباره پیامی که آقا دادند. طبیعی است که من به مسکو گفتم بگذارید چون خودم ایران بودم، به جام جهانی نرفتم. گفتم بگذارید این مجموعه بروند و با آقای کی‌روش صحبت کنند.
چون بالاخره مقام معظم رهبری پیام دادند. یکی از افتخارات فوتبال این است که ایشان را راضی کردیم و کل تیم ملی و جامعه فوتبال را مورد تفقد قرار دادند. رفتند و اولین سوال آن مجری درباره برانکو بود. مثلاً هیچ سوالی درباره پیام رهبری نکرد. گفت برانکو به نظر شما این را گفته و آن گفته و آقای کی‌روش هم جواب دادند. مورد تائید من نیست ولی آن چه سوال است این است که ما برنامه‌ای به باشگاه‌ها دادیم و این که گفتم هیچ کسی حق انتقاد ندارد این است، خوشحال هستم که در این برنامه از من سوال کردید که مجالی برای پاسخ‌گویی برای من بود، من اعتقادم این است که برنامه‌ای که به باشگاه‌ها دادیم یعنی سازمان لیگ به باشگاه‌ها برج 7 سال گذشته داد، الان برج چند است؟

برج 5 است.
یعنی یک سال پیش از این برنامه‌های سازمان لیگ به کل باشگاه‌ها ابلاغ شد. به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم و گفتیم اگر کسی اعتراضی به این برنامه دارد اعلام کند، هیچ کسی اعتراض نکرد، پرسپولیس انتقاداتی داشت و انتقادات را جواب دادیم. با آقای برانکو صحبت کردیم، با آقای شفر صحبت کردیم. یعنی سازمان لیگ، آقای فتاحی با همه اینها صحبت کرد. آنها هم حق دارند، آقای برانکو حق دارد برای تیم خود دفاع کند و حق طبیعی او است. هر کسی حق دارد.منتها وقتی به یک برنامه مدونی می‌رسیم و همه به این جمع بندی می رسیم که باید از این برنامه دفاع کنیم برای آماده‌سازی خودمان در جام ملت‌های آسیا، من می‌گویم در این جا کسی حق ندارد اعتراض کند. متوجه شدید چه گفتم؟
یعنی اینجا کسی حق ندارد اعتراض کند. وقتی ما با هم به یک توافقی رسیدیم، برنامه را ابلاغ کردیم، کسی به برنامه اعتراض نکرده دیگر وسط بازی‌ها کسی حق ندارد اعتراض کند. می‌گویند چرا این اردو را گذاشتید، چرا بازیکن من باید به تیم ملی بروند، جای این چراها اول برنامه بود که برنامه‌ای که با آقای کی‌روش می‌بندیم ممکن بود این برنامه را ببیند و بگوید با این برنامه من اصلاً سرمربی نمی‌مانم. من وقتی می‌آیم که این برنامه اجرا شود. وقتی برنامه را ابلاغ کردیم و باشگاه‌ها اعتراض نمی‌کنند، من می‌گویم آنجا محل اعتراض نیست، نه این که اصلاً هیچ کسی حق ندارد به کی‌روش اعتراض کند.

من قبول می‌کنم آقای تاج، کسی حق ندارد به چیزی که توافق کردیم اعتراض کند اما این حق را به مربی‌ها می‌دهم که به نحوه‌ اجرای این توافق اگر اعتراض دارند مطرح کنند.
بله. درست است.

الان حرف همین است.
درست است. اگر حرف این است درست است. نحوه اجرا همیشه قابل اعتراض است و حرف درستی است. من می‌گویم برنامه را نباید اعتراض کرد. مثال دیگری بزنم. لیگ ما از دیروز شروع شده است، درست است؟

درست است.
ما مثلاً اعلام کرده بودیم بازی پرسپولیس و پدیده 20:45 دقیقه است. درست است؟ یکباره یک شورای تامین یا مجمعی به ما اعلام کردند بازی باید ساعت 6 شود. سازمان لیگ مخالفت کرد. چرا مخالفت کرد؟ چرا پای حرف خود ایستاد؟ برای این که توافق قبلاً شده بود. توافق کرده بود بازی 20:45 شود به دلیل این که در نماز مغرب و عشاء و اذان نیفتد به علاوه این که ترافیک نباشد و مردم راحت بتوانند بیایند و تلویزیون هم بتواند بازی را نشان دهد و ما هم دنبال اسپانسر و پول  برای باشگاه هستیم. اسپانسر گفته 20:45 بیننده‌های بیشتری من دارم. این را نمی‌توان تغییر داد. این چیزی نیست... این در برنامه است. برنامه را قبلاً ابلاغ کردیم.

این موضوع شفاف‌سازی شد. می‌خواهم از این عبور کنم.

خیر. متاسفانه حرف شما اینجا درست است. ما باید بیش از این برای همه توضیح می‌دادیم. درست است. باید توضیح بیشتری روی این می‌دادیم.

اختلافات کی روش و برانکو رودررو حل نمی شود/ حرف‌هایی از دو طرف شنیدیم که این حرف‌ها را شما نشنیده اید

سوال بعدی من این است که شما به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال تا کنون کاری کردید اختلاف بین آقای برانکو و سرمربی تیم فوتبال ما از بین برود؟
من در دوره قبلی که این اتفاق افتاد بیش از سه جلسه با آقای برانکو داشتم. من و آقای طاهری، مدیر عامل قبلی، حتی در دفتر خودم جلسه گذاشتم و با آقای برانکو نشستیم و صحبت کردیم، با آقای کی‌روش صحبت کردم. به هر جهت هر دو مربی‌های خوبی هستند و نقطه ‌نظرات متفاوتی دارند. به نظرم می‌رسد باید این کار ادامه پیدا کند.

کی این اختلاف حل می‌شود؟
 دو مربی هستند و هر دو نقطه نظرات خاص خود را دارند.

چرا رودر رو نمی‌نشانید؟
رودررو اگر فکر می‌کردیم نتیجه خوبی می‌دهد ابتدا این کار را می‌کردیم. شاید به این نتیجه رسیدیم، با حرف‌هایی که از طرفین شنیدیم، شاید الان نتیجه ندهد و در آینده شاید این کار نتیجه دهد.

چرا الان نتیجه نمی‌دهد؟
عرض من این است که ما حرف‌هایی از دو طرف شنیدیم که این حرف‌ها را شما نشنیده اید و بقیه مردم هم از دو طرف نشنیده اند و جمع بندی ما این است که الان بخواهیم رودررو کنیم آن نتیجه مطلوبی که انتظار دارید به دست نیاید.

یک جایی شنیدم که در مجامع خصوصی به اعضای بلندپایه فدارسیون گفته بودید فقط منتظر هستید جام جهانی تمام شود تا با آقای کی‌روش تقریباً ادامه ندهید. من نمی‌خواهم بپرسم این حرف درست هست یا خیر چون قطعاً الان تکذیب می‌کنید. اما سوال من این جا است که با در نظر گرفتن رفتارهای آقای کی‌روش و گاهاً درخواست‌های عجیب و غریب ایشان که مثلاً به سازمان وظیفه دستور می‌دهند سربازی بازیکن‌های من را لغو کنید یا مثلاً به مدیران باشگاهی دستور می‌دهند هر برنامه‌ای دلشان خواست را پیاده کنند یا کسی حق ندارد با ایشان مخالفت کند. چه افقی برای مواجهه و کار کردن با آقای کی روش برای خود پیش‌بینی کرده‌اید؟

آقای کی‌روش اصلاً نه با باشگاه‌ها طرف است و نه با نظام وظیفه!
می دانم در قرارداد ایشان آمده 4 بند را آورده و گفته یکی بازی‌های تدارکاتی مناسب می‌خواهد، امکانات مناسب می‌خواهد، به وضعیت سربازی بازیکنان پرداخته... اینها جزو شرایطی است که گذاشته. وقتی شرایط می‌گذارد...
من خدمت شما عرض می‌کنم. پس او نه به نظام وظیفه نامه می‌نویسد و نه درخواست می‌کند. ولی حق قانونی او است که از رئیس فدارسیون درخواست کند و رئیس فدراسیون حق قانونی دارد که در کشوری که کار می‌کند که فوتبال را همه مردم قبول دارند و به هر جهت فوتبال ما الان بهترین فدارسیون آسیا شده است، یا درست یا غلط، بهترین فدراسیون آسیا امسال فدارسیون ایران است.بعد همه تیم‌ها هم جام جهانی رفته اند، باز به درست یا غلط، سوم دنیا در فوتسال و فوتبال ساحلی است، حال به درستی یا غلط. ولی این فوتبال از مسئولان نظام وظیفه انتظار دارد که سربازانی که در سیستم ما بازی می‌کنند که 7 نفر هستند که بازیکنان بسیار خوبی هستند، عالی هستند. حتی یکی را که دروازبان ما است آقا فرمودند کاری کرد کارستان! این هم سرباز است.

کی روش می گوید اگر 7 بازیکن سرباز خود را نتوانم به جام ملت ها ببرم نمی توانم سرمربی تیم ملی باشم/ این حرف حقی نیست؟

آقای تاج شما بهتر هستید یا فدراسیون کشتی؟
من در مقام مقایسه نیستم. همه فدارسیون‌ها از ما بهتر هستند. اصلاً نمی‌دانم از این سوال در صداوسیما چه چیزی درمی‌آید؟

خیر. من می‌خواهم این را بیان کنم که آقا نسبت به علیرضا کریمی هم نظر لطف داشتند، والیبال هم نتایج خوبی می‌گیرد. به نظر شما باید همه ورزشکاران معاف شوند؟
خیلی بد است که من باز در صداوسیما وارد یک اینچنین موضوعی می شوم .... چه کسی حرف معافی زد؟ ببینید قانونی داریم... من خواهش دارم قدری اطلاعات بیشتری، نه به شما بگویم، چهار نفر را دعوت کنید و چهارتا سوال کنید، اطلاعات حداقلی بگیرید و بعد بگویید مدیری بیاید و صحبت کند.

من از منبع اطلاعاتی که روبه روی او نشسته‌ام سوال می‌کنم. می‌خواهم اطلاعات ناقص خود را تکمیل کنم.
من الان این سوال را جواب می‌دهم. ما یک قانونی به نام سرباز قهرمان داریم. این قانون را می‌دانید؟

خیر.
با این قانون سربازانی که قهرمان هستند می‌توانند از معافیت استفاده کنند. المپیک باید قهرمان شوند یا در یکی از ...

بله بله. قهرمان کشتی در ...
آفرین. استحضار دارید که این قهرمانان می‌توانند از معافیت استفاده کنند. در فوتبال این نیامده است. در حوزه فوتبال قهرمانی ما این که در جام جهانی خوش بدرخشیم نیامده که معاف شوند. اینکه مردم بیایند و مورد استقبال قرار دهند نتایج را و قبول کنند این تیم ملی درست است که نبرد و یا صعود نکرد ولی این بازی را قبول داریم و از ته دل بازی کردند. واقعاً آمدند که ببرند، پرتغال را قدری تلاش بیشتر داشتند برده بودند. این را مردم پذیرفتند. ما به مردم نمی‌توانیم چیزی بگوییم، مردم هوش بیشتری از ما دارند. انتخاب‌های مردم خیلی به هنگام‌تر است و به حرف من و دیگران هم نیستند.مردم بپسندند می‌پسندند و اگر نپسندند هم نپسندیده اند، این را ما قبول داریم. مردم انتظار دارند . حرف آقای کی‌روش این است که اگر سربازان من همانند 4 سال پیش که در استرالیا 4 بازیکن خود را نتوانم ببرم نمی‌آیم سرمربی تیم ملی شوم که 7 بازیکن خود را نمی‌توانم ببرم. این حرف حقی است.حرف درستی است به نظر شما؟

خیر.

چرا درست نیست؟ خیلی درست است. بالاخره یک مربی آمده و گفته من اگر نمی‌توانم سربازان خود را ببرم 7 بازیکن که سرباز هستند نمی‌توانم دنبال من بیایند، نمی‌توانم سرمربی تیم ملی باشم.
دلیل مخالفتم را بیان کنم؟

بله
البته اگر عصبانی نمی‌شوید.

ابداً
من ترسیدم این گوشه نشستم.

من در خدمت شما هستم.

سلامت باشید. چرا مخالف هستم؟ چون در والیبال هم شرایط مشابه داریم.
والیبال قهرمانی می‌توانند از سرباز قهرمان استفاده کنند. در فوتبال نداریم. فوتبال اگر در آسیایی قهرمان شوند یا المپیک که نداریم و به جای آن جام جهانی داریم، امیدهای ما المپیک دارند.

والیبال هم فرضاً بازی ویژه‌ای از خود نشان می‌دهد که همه مردم قبول می‌کنند این بازی فوق‌العاده بود. یعنی حتی برای باخت مقابل فرانسه شادی می‌کنند. به خاطر والیبال هم در شهرها جشن شادی برگزار شد.

والیبال ما خیلی عالی بود.

اگر قرار باشد آنها را هم در نظر بگیریم جامعه وسیعی می‌شود این معافیت ها
ما قانون که می‌گذاریم چه از آن یکی درآید و چه هزار نفر، قانون قانون است. یعنی وقتی قانونی را وضع می‌کنیم می‌گوییم حرف ما این است که بازیکنان تیم ملی ما سربازان ما در اختیار ما در جام ملت‌های آسیا باشند. این حرف ما است. یا حرف زیاده‌ای است و آن حرف دیگری است، اگر این حرفی که می‌گوییم حرف نابه‌جا است یعنی انتظار بی‌جایی از مملکت داریم، می‌گویم بازیکنانی که با ما در جام جهانی کار کردند، با ما بودند و جزو این گروه هستند، سیستم ما را می‌دانند و در سیستم ما رشد کردند، با تیم ملی بودند، اینها نمی‌توانند برای تیم ملی بازی کنند چون سرباز هستند. این حرف زیاده است، مردم قضاوت کنند و بگویند حرف اینها زیادی است و انتظار بی‌جایی است و ما هم قبول می‌کنیم. شما این را به مردم نشان دهید.

قضاوت با مردم باشد.
مردم ما بگویند این انتظار زیادی است ...

من یک مطلبی را بیان کنم
تیم ملی هم نیست. ما الان برای جام باشگاه‌های آسیا، پرسپولیس و استقلال می‌خواهند بروند. سرباز اگر باشند برای آنها هم هست.

دقیقاً همین را می‌خواهم بیان کنم.
... آنها هم باید بروند.

اگر مردم موضوع معافیت فوتبالیست ها را زیاده خواهی می دانند ما قبول می کنیم/ به معافیت 7 فوتبالیست تیم ملی خیلی امیدوارم

ستاد کل نیروهای مسلح همیشه نسبت به ورزشکاران لطف داشته و همکاری هم داشته است و برخی مواقع از آن طرف عدم اعتماد گرفته همانند مهرداد پولادی که تعهد داد بازی کند و رفت دیگر نیامد و تعهد خود را انجام نداد. می‌خواهم بگویم گیر این بحث سربازی به خاطر بحث ورود و خروج بازیکنان است. آنها تعهد کرده اند ما همکاری می‌کنیم، راحت بروند و بیایند.
ما دو چیز داریم. اولاً این که موضوع ما موضوع ستاد کل نیروهای مسلح نیست. چون درباره سربازان گفتید این زیاده‌خواهی آقای کی روش است، من نظرم به عنوان رئیس فدارسیون این است که این زیاده‌خواهی نیست، زیاده‌خواهی فدراسیون هم نیست. اگر مردم این را زیاده‌خواهی می‌دانند این را قبول داریم. مسئله دوم این که درباره ستاد کل موضوع دیگری است. ستاد کل هم همکاری با ما داشته و هم همکاری خواهد داشت، هم آقای سلطانی‌فر با آقای سرلشگر باقری صحبت کردند، من ایشان را از نزدیک می‌شناسم، بسیار آدم فهیمی است. من خودم با آقای سردار ربانی، معاون هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، صحبت کردم که همشهری‌ ما هم هست. ایشان گفت نامه را بفرستید و من پیگیری می‌کنم. خودم با آقای سردار میراحمدی صحبت کردم که مسئولیت بالایی در ستاد کل نیروهای مسلح ....


با سردار کمالی چطور؟
با ایشان صحبت نکردم. با اینها صحبت کردم و گفتند نامه را بفرستید. نامه را فرستادیم. موضوع این بود، نامه را فرستادیم و ستاد کل گفت نامه با امضای وزیر ورزش بیاید. دوستانه به خود من گفتند. من رفتم نامه را با وزیر ورزش صحبت کردم، همان روزی که در حضور آقای سلطانی فر بودیم من به یاد دارم همان جا نامه را ایشان دستور دادند تایپ کردند، امضا کردند و برای آقای سرلشگر باقری فرستادند. این در دستور کار است.

چقدر امید دارید این مشکل حل شود و به آن چه می‌خواهید برسید؟
خیلی زیاد.

می‌خواهم سراغ موضوع دیگری بروم. برخی می‌گویند فدارسیون شما در مواقع لزوم آن اقتدار لازم را ندارد. مثلاً کجا؟ می‌خواهم مصداقی صحبت کنم. مثلاً درباره آقای فغانی، داوری که به نمایندگی از جمهوری اسلامی به روسیه رفتند، افتخارآفرینی کردند و افتخار همه ما بودند و در بین داوران بین‌المللی خوش درخشیدند. اما همین آقای فغانی در جام جهانی حرکتی را می‌کند که خلاف ارزش‌های اسلامی ما است و صریح می‌گویند اگر کسی چیزی بگوید من از ایران می‌روم. مردم می بینند فدراسیون علاوه بر این که به آن رفتار واکنشی نشان نمی‌دهد حتی نسبت به تهدید ایشان هم موضعی نمی‌گیرد.
آقای فغانی ...

من سوال دیگری درباره ایشان دارم.
آن هم بفرمائید.

نامه ای به من رسید که خواسته بود فغانی را به جام جهانی اعزام نکنیم/درباره تهدید فغانی چیزی نشنیدم

می‌گویند نامه‌ای برای شما از نهادی ارسال شد که ایشان به جام جهانی نروند و ایشان را به جام جهانی نفرستید. این هم صحت دارد؟
ببینید آقای فغانی یکی از افتخارات داوری کشور است. محصول جمهوری اسلامی است. یعنی در این جمهوری اسلامی رشد کرده، داوری او به نبوغ رسیده و فعال شده، در فینال المپیک سوت زده و بسیار از رویدادهای مهم جهانی را قبل از جام جهانی سوت زده است. لذا این را یکی از محصولات جمهوری اسلامی می‌دانیم و یک افتخاری برای جمهوری اسلامی است که در میادین با چنین انسان‌ها و داوری خود بتوانیم حضور داشته باشیم چون در داوری مدت مدیدی بود که چنین سوابقی نداشتیم که مثلاً فرض کنید نیمه نهائی جام جهانی را سوت بزنیم.
آقای فغانی را بله نامه‌ای به من رسید که به هر جهت بنده به عنوان رئیس فدارسیون این نامه را قبول نداشتم یعنی اعتقاد من این بود که آقای فغانی هم باید اعزام شود، البته آن نامه هم هشداردهنده بود نه این که بگویند اصلاً...

نامه چه بود؟
حالا نامه‌ای بود و روزانه 30 نامه می‌آید و نباید در رسانه اعلام کنم .ولی نامه‌ای بود که به عنوان رئیس فدارسیون اعتقادم این بود که باید هم آقای فغانی را اعزام کنم و هم باید حمایت کنم.

و هم مسئولیت رفتار ایشان را بپذیرید؟
هم مسئولیت آن موضوعی که آنها گفته بودند را بپذیرم که بحث دیگری است. آن حرکت هم ما تائید نمی‌کنیم، شما هم نمی‌کنید، خود ایشان هم نمی‌کند ولی اتفاقی است و گاهی رخ می‌دهد و به نظر من باید از این عبور کرد. صحبت‌های لازم هم با ایشان شده است.

آن تهدیدی که بیان کردند چطور؟
من این را نشنیدم. آن که ایشان گفته بود را من نشنیدم... الان روزی ده موضوع را به فدارسیون منتسب می‌کنند. مثلاً قرراداد 8 ماده ای کی‌روش به فدراسیون رسید، کی‌روش با مصر قرارداد بست، کی‌روش با الجزایر ... همه اینها را ما گوش می‌دهیم و همه را نمی‌توانیم جواب دهیم. درباره پیراهن تیم ملی دیدید چه کردند. این پیراهن را دیدید؟
بله.
چطور بود؟

من نظری ندارم.
اصلاً پیراهن را دیدید؟

بله.
به نظر ما یکی از زیباترین پیراهن‌هایی بود که در جام جهانی بود ولی همین پیراهنی که ما پوشیدیم سه ماه قبل در صداوسیما یا برخی رسانه‌ها پیراهن را نشان دادند که یک زیرپیراهنی بود و نمی‌دانم این را از کجا آورده بودند. همه گفتند این پیراهن تیم ملی است. همه هم انتظار داشتند که آبروی ما رفت، این چیست، یک شورت هم درست کرده بودند که پاچه‌های آن یکسان نبود. گفتند این پیراهن این شورت را هم می‌خواهد.
ما فقط گوش دادیم. برخی دوستان من در فدارسیون گفتند باید جواب داد، گفتم ولش کنید، بالاخره جام جهانی می‌رسد و پیراهن ما را همه می‌بینند.

این موضوع آقای تاج...
فغانی را اگر قانع نشدید بگویم؟

قانع نشدیم. چون شما گفتید من نشنیدم ایشان تهدید کرده است.
خیر. من نشنیدم. به علاوه این که حرف‌هایی که برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها بیان می‌کنند مثال آوردم همانند موضوع آقای کی روش است که به من نامه زدند که ایشان با الجزایر قرارداد بسته است. اینها را نمی‌خوانید که می‌گویند با کجا و کجا قرارداد بسته است؟

می خوانم
روزی 5 جا را مطرح می‌کنند که با مصر تمام شد، با امریکا تمام شد. ما مجبور نیستیم همه اینها را پاسخ دهیم... شما به من گوش می‌دهید یا به گوشی؟

(خنده مجری)
اگر به گوشی گوش می‌دهید بگوئید داخل بیایند و حضوری بیان کنند.

برخی مواقع من یکسری اطلاعات می‌خواهم که دوستان مجبور هستند از گوشی به بنده منتقل کنند.
منظور این است که می‌توانند اینجا کنار ما بنشینند و هر چه می ‌خواهند بیان کنند. من ایرادی نمی بینم.

(خنده مجری) آقای تاج تصمیمات خود را در فدارسیون انفرادی می‌گیرید؟
خیر.

ما هم مشورت می‌کنیم.
درست است.

تخصص من ورزش نیست. وقتی می‌خواهم جلوی مسئول ورزشی بنشینم ممکن است نکاتی را اشاره کنید که دوستان من مجبور شوند در گوشی به بنده بگویند ولی قاعدتاً جای آنها آنجا است و اینجا فقط باید مجری بنشیند.
قبول است.

وزیر ورزش قبلی شاید علاقه ای به فوتبال نداشت که به جام جهانی نرفت/دوره قبل دو و نیم برابر دوره فعلی به جام جهانی اعزام شدند

سوال آخر ما درباره حضور آدم‌ها در جام جهانی است. در دوره قبل، زمان وزیر ورزش قبلی مردم می‌شنیدند خیلی‌ها به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها به مسابقات جام جهانی اعزام نشدند اما این دوره دقیقاً برعکس آن اتفاق رخ داد.
باز هم برای شما متاسفم. دوره قبل دو و نیم برابر دوره فعلی اعزام شدند. این عدم اطلاع بد است. سوالی را می‌کنید که ... دو و نیم برابر است. توضیح می‌دهم که چه کسانی اعزام شدند. همه را توضیح خواهم داد.

آقای گودرزی که آن زمان وزیر ورزش بودند نرفتند.
وزیر باید برود. شاید ایشان علاقه ای به فوتبال نداشتند که نرفتند. جام جهانی یکی از کنگره‌های عظیم فوتبالی جهان است. درست است؟
بله.
یکی از کنگره‌های عظیم فوتبالی جهان است. یعنی رخدادی روی می‌دهد که دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. کشورهایی که در جام جهانی هستند و کشورهایی که در جام جهانی نیستند. فوتبالی‌ها این طور تقسیم می‌کنند، می‌گویند کشورهایی که در جام جهانی هستند و کشورهایی که در جام جهانی نیستند. ما جزو 32 کشوری بودیم که در جام جهانی بودیم. 1070 نفر، چند نفر؟
1070 نفر.
1070 نفر فیفا به ما مجوز داد که می‌توانید با خود کارشناس، بازیکن، مربی، داور و غیره بیاورید که اینجا محلی آموزشی است که همه چیز را ببینند.
با هزینه فیفا؟
با هزینه فدارسیون فوتبال 1070 نفر می‌توانستند بروند.

با هزینه فدارسیون خودتان؟
بله. 1070 نفر را بلیط داد که برای همراهان بود. از این 1070 نفر چند نفر را بردیم؟ شما گفتید خیلی‌ها رفتند. چند را بردیم؟
من که نمی‌دانم.
پس چرا گفتید خیلی‌ها؟
عدد را بگوئید.
این که شما سوال کردید بر چه اساسی گفتید خیلی‌ها رفتند.
عدد را شما بگوئید آقای کی‌روش!
من کی روش نیستم، تاج هستم. الان می‌گویم. پس خیلی‌ها نرفتند.
65 نفر فقط خبرنگار بودند.
68 نفر خبرنگار بودند. دو نفر دیگر هم اضافه شدند و 70 نفر بودند. 70 نفر خبرنگار بردیم. از مجموع 118 نفری که بردیم 70 نفر یعنی بیش از نیمی خبرنگاران بودند. چرا بردیم؟ برای این که خبرنگاران را فیفا تاکید کرده بود که کلیه کسانی که متقاضی هستند حتی المقدور بیایند در این کنگره عظیم و نحوه مسابقه، نحوه داوری، نحوه اعتراضات، تماشاگران، استادیوم‌ها، انعکاس جام جهانی برای مردم کشور، همه را فیفا خواهان شده بود که انجام دهیم. کمیته‌ای به نام کمیته رسانه داریم. از صداوسیما هم عضو این کمیته هستند. از صداوسیما کمیته رسانه فدراسیون فوتبال 3 عضو دارد. همه اصحاب رسانه‌ها هستند. خبرگزاری‌های معتبر کشور هم هستند و از رادیو و از صداوسیما هستند و در این کمیته تصویب شد .یعنی فدارسیون ما یک نفر را توصیه نکرد برود. کمیته رسانه این تعداد را معلوم کردند. شما به من گوش می‌دهید یا گوشی؟ متوجه هستید من چه می‌گویم؟
بله. برای این که اعتراض نسبت به گوشی دارید من گوشی را برمی‌دارم.
الان که تمام شد.
من چند دقیقه بدون گوشی با شما صحبت کنم.
پس ما  70 نفر از کمیته رسانه آوردیم.

فدراسیون لیست نفرات اعزامی به جام جهانی را اعلام کرد/از نمایندگان مجلس هیچ کس به جام جهانی نرفت

درباره همین 70 نفر صحبت کنیم که چه ضرورتی داشت این تعداد بروند؟ 70 خبرنگار؟! من اهل رسانه هستم. شما دنبال خبرنگاری رفتید از یک رسانه‌ای که بحث ورزشی آن به این اندازه مطرح نبوده است.
عرض کردم ما نه در ضرورت و نه در تکذیب و نه در تائید آن نقشی نداریم. کمیته‌ای است به نام کمیته رسانه! کمیته رسانه در فدراسیون فوتبال سال‌ها است شکل گرفته و جزو کمیته‌های مصوب فیفا است و سه عضو این از رسانه ملی هستند. اینها هم جزو کمیته رسانه ما هستند. این کمیته که نماینده وزارت ارشاد، نماینده همه رسانه‌ها همانند ایسنا، ایرنا، مهر، فارس، تسنیم در آن حضور دارند این جمع‌بندی را داشتند که این تعداد 70 نفر را ببرند. فدارسیون فوتبال در این نقش نداشته است.
الان وزیر ارتباطات لیست واردکنندگان گوشی را منتشر می‌کند، آنهایی که با ارز دولتی وارد کردند.
ما همه اینها را بیان کردیم.
نام کسانی که به جام جهانی رفتند را منتشر کردید؟
بله. من می‌گویم اطلاعات کم است. ما همه اینها را زدیم، اگر ما نزده باشیم تمام سایت‌ها زدند.


این سوال برای خود من باقی مانده است. از نمایندگان مجلس کسی رفت؟
هیچ کسی نرفته است. نمایندگان مجلس و برخی نهادهای دیگر را زدند، از نماینده مجلس هیچ کسی نرفت. از وزارت ورزش 5 نفر رفتند. از فدراسیون فوتبال 4 نفر رفتند. اگر خیلی زیاد است زبان من قاصر است. این تعداد اگر زیاد است ... تعدادی لیدر بردند. یک عده می‌گویند چرا لیدر بردید، جمع‌بندی آن مجموعه این بود که باید لیدر برای تشویق تیم و بسیج مردم ببرند. یکسری برای کار فرهنگی رفتند و این مجموعه 120 و خرده‌ای شد. این تعداد زیادی نیست. یک دهم آن مجوزی که فیفا به ما داده بود.
آقای تاج می‌بینید که الان گوشی ندارم.
بله بفرمایید. گوشی را بگذارید.

سوال آخر این که در دوره شما روی بحث مبارزه با فساد به عنوان شعار تاکید می‌کنید. مهم‌ترین کاری که درباره مبارزه با فساد کردید چه بود؟
اولین موضوعی که خود داریم و الان هم داریم و در برنامه شما هم اعلام می‌کنیم، این است که فساد چیزی نیست که من ادعا کنم ریشه آن را کندم و بگویم در فدارسیون ما فساد وجود ندارد. این چنین نیست. هر جا پول هست و هر جایی امکانات هست و هرجایی شهرت هست فساد هم هست. چیزی که خیلی خاضعانه می‌توان در مورد فساد صحبت کرد این بود که ما از همه مجموعه‌هایی که درباره فساد فوتبال صحبت کردند یک درخواست کردیم یعنی فدراسیون فوتبال یک بیانیه داد، یعنی هیات رئیسه گفت اگر فسادی از کسی سراغ دارید، این خیلی خوب است، گفتیم هر کسی سراغ دارد به سه بخش می‌تواند ارجاع دهد. یک می‌تواند به کمیته اخلاق بدهد. کمیته اخلاق خود فدارسیون که چند قاضی خیلی محترم هستند و رسیدگی می‌کنند. حالا یکی می‌گوید من این کمیته اخلاق را که در خود فدارسیون است قبول ندارم. ما گفتیم می‌توانند به نهادهای نظارتی بدهند. دادستانی، بازرسی کل کشور هستند. دیگر بیش از این نمی‌توان دست را باز کرد.این درباره فدارسیون است. اعضای فدارسیون را سراغ دارید نشان دهید. الان در برنامه شما اعلام می‌کنم هر کسی هر چیزی درباره فدارسیون فوتبال دارد به هر شکلی می‌تواند به کمیته اخلاق بدهد.

هیچ حقی از تیم‌های اصفهانی ضایع نشده است /وقتی سرمربی و مدیر باشگاه مرتب در اصفهان عوض می شوند این تقصیر فدراسیون نیست

یک حاشیه است و بپرسم و برنامه را تمام کنیم.
بفرمایید.
درباره خود فدارسیون یکسری حرف‌ها را بیان می‌کنند که می‌گویند فدارسیون شما پایگاه اصفهانی شده است. شما و آقای اسلامیان و آقای ساکت رکن اصلی فدارسیون از اصفهان هستند. گلایه دارد. از طرفی تیم‌های اصفهانی هم گله‌مند هستند و می‌گویند برای این که این شائبه‌ها را کاهش دهید به تیم‌های اصفهانی توجه نمی‌کنید. یعنی دو طرف گله می‌کنند.
اولاً هیچ حقی از تیم‌های اصفهانی ضایع نشده است و می‌توانند مستندات تحویل دهند اگر فکر می کنند حقشان ضایع شده... هیچ حقی از آنها ضایع نشده چون وقتی یک تیمی خود نتیجه نمی‌گیرد سرمربی یا مدیر باشگاهی مرتب در اصفهان عوض می‌شود، این تقصیر فوتبال نیست و من معتقدم هیچ حقی از اینها ضایع نشده است. درباره اصفهانی‌ها، هیات رئیسه ما نه نفر است. دو نفر ترک، چون سراغ گویش رفتیم، از این ها دو نفر اصفهانی هستند، آقای ساکت و دبیر کل، سه نفر لر هستند، دو نفر هم برای تهران هستند. پس تقسیم بین همه گویش‌ها است.درباره پرسنل‌ها هم نائب رئیس اول من، نائیب رئیس دوم من برای لرستان است که رئیس سازمان لیگ است. لیگ مهم‌ترین بخش فدارسیون فوتبال است که برای لرستان است. از خوزستان آقای ممبینی و آقای طالقانی هستند که یکی کمیته بازیابی و دیگری کمیته امور استان‌ها که بسیار کمیته‌های قوی هستند. آقای اصفهانیان برای زنجان است. درست است که اصفهانیان است ولی برای زنجان است و ترک هم هستند. ایشان برای زنجان هستند و رئیس کمیته داوران ما است. آقای کفاشیان برای تهران هستند. بقیه بخش‌ها هم هستند. همه افرادی که متفاوت هستند. این که بگوئیم مجموعه اصفهانی‌ها زیاد هستند موضوعیت ندارد.

آقازاده‌ای را در فدارسیون فوتبال من سراغ ندارم/دختر آقای اسلامیان یک ریال از فدراسیون نگرفته است

ژن خوب ها چطور؟
ژن خوب یعنی چی؟
ژن خوب را نمی‌دانید یعنی چه؟
خیر. یعنی آقازاده‌ها؟
بله.
آقازاده‌ای را در فدارسیون فوتبال من سراغ ندارم.
دختر آقای اسلامیان روانشناس تیم فوتبال ما شده است.
خیر. ایشان نه یک ریال پولی دریافت کرده و نه یک قرارداد دارد. اگر یک ریال گرفته باشد... چون روانشناس بودند یک دوره با تیم ملی.... این را برای خیلی‌ها متاسفم. یک ریال اگر دختر آقای اسلامیان پول گرفته باشد یا مزایا، چون تیم ملی فوتسال بانوان قهرمان آسیا شد و به آنها مزایایی دادیم، اگر ایشان مزایایی گرفته باشد، یا یک ریال پول گرفته باشد این ژن خوب کاملاً تعریف دارد.
فقط به جهت یک امر خداپسندانه آمدند مشغول شدند یعنی؟
آمده و کار کرده است. الان هم نیامده است. آمد و دید این بحث‌ها وجود دارد دیگر کار نکرد... وقتی شما کار می‌کنید، در صداوسیما ژن خوب را به چه کسی می‌گویید؟ به این می‌گویید که فلان مدیر شبکه بچه او قرارداد و کار و منتفع مالی شود. غیر از این نیست؟ انتفاع مالی ژن خوب می‌شود. وقتی ژن خوب یک ریال کسب درآمد نمی‌کند اسم آن ژن خوب است؟ من به این خدمت می‌گویم. یکی می‌گوید ژن خوب است.
عرصه خدمت را برای کسانی که مشتاق هستند باز می کنید؟
بله. کسانی داریم که الان برای ما رایگان کار می‌کنند. 9-8 نفر هستند که در فدارسیون فوتبال  هستند که کار رایگان می‌کنند و خیلی زحمت می‌کشند. ماموریت‌های بسیار خوبی انجام می‌دهند، آنها هم افراد خوبی هستند و در فدارسیون کار می‌کنند.
خیلی متشکرم.
خواهش می‌کنم.
محبت کردید برنامه 10:10 تشریف آوردید. از شما هم ممنون هستم که برنامه امشب ما را تماشا کردید. همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم. سلامت و سرزنده باشید. یا علی مدد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    10 3
    باعث شرمه که عدده ای پرسپولیسی به خاطر یک خارجی با زیرپاگذاشتن عرق ملیشون هرکاری کردن که تیم ملی زمین بخوره و بارها تیم دیگری به غیر از تیم ملیمون رو تیم ملی خوده بیچارشون دونستن.
    • نادر IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
      0 0
      اونی شرمنده شدکه برانکو مودریچ و کرواسی رو داشت قبل جام جهانی مسخره می کرد اونی شرمنده شد که می گفت بازیکنان لیگ و پرسپولیس آماده نیستن و لژیونرها آماده هستن همین که تو داری دست و پا می زنی برای شرمنده شدن مشخصه کی شرمنده شد
  • فرشاد IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    2 3
    برو بابا خودتی خبرنگار بدون اذن شما رفت اولین سوال در مورد برانکو بود دست بردارید ... بس کنید الان چندین سال شماها در فدراسیون لانه کردید تا همه چیز به نفع خودتان مصادره کنید
  • نصیر IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
    0 0
    این بازی با برانکو رو دوستان ژورنالیست بهتره دیگه تمام کن پرسپولیس کلا فقط یک بیرانوند رو دیگه در تیم ملی داره...کیروش هم بهتره بهانه جدیدی پیدا کنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس