کد خبر 881564
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
تیم ملی فوتبال ایران

سردار موسی کمالی اعلام کرد که خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد.

به گزارش مشرق، وضعیت خدمت سربازی ورزشکاران شاخص و ملی‌پوش یکی از مسائل مهم ورزش ایران در این سالها بوده است وبا اعلام سردار کمالی بهترین اتفاق ممکن برای ورزشکاران مشمول رخ داد و آنها دیگر دغدغه سربازی نخواهند داشت.

سردار کمالی، رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تصمیم جدید اتخاذ شده در خصوص خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی امروز گفت:« با توجه به اینکه ورزشکاران حرفه‌ای که در سطح قهرمانی فعالیت دارند مدت زمان معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی هستند و در این مدت می‌بایست به صورت پیوسته فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کنند تصمیمات جدیدی درخصوص زمان اعزام به خدمت ورزشکاران ملی و حرفه ای گرفته شد.

از سوی دیگر باشگاه‌های ورزشی نیز عنوان می‌کردند که بر روی نوجوانان و جوانان در قالب تیم‌های ورزشی سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده ولی خدمت سربازی آنها در اوج عمر حرفه‌ای این سرمایه‌های ملی باعث لطمه خوردن به آنها شده و خدمت این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان در تیم‌های نیروهای مسلح هم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی این قهرمانان با مشکل مواجه شود.»

کمالی با بیان اینکه همچنین برخی از تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها نیز برای خروج از کشور این قهرمانان که در قالب تیم‌های امید و بزرگسال مشغول به خدمت بودند با مشکل مواجه هستند گفت:

با توجه به جمیع جهات از یک سال پیش طرحی برای حل این دغدغه‌ها در نظر گرفته شد و بر اساس ‌آن مقرر شد تا قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای همچون افرادی که در حال تحصیل هستند برخورد شود و از این رو خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این طرح به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از ارزیابی نتایج آن و در صورت مثبت بودن این نتایج استمرار یافته و سایر رشته‌های ورزشی را نیز شامل می‌شود. بر اساس دستورالعمل تدوین شده که به یگان‌های نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده است اعضای تیم‌های ملی ۳ رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال از سوی وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر هم از طریق فدراسیون‌های مرتبط معرفی خواهند شد.

بر اساس این دستورالعمل اگر هر یک از این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تا پیش موعد در نظر گرفته شده از تیم ملی حذف شوند و یا در باشگاه‌های لیگ برتر کشور حضور نداشته باشند ۶ ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

به گفته رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در دستورالعمل تدوین شده ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این ۳ رشته ورزشی می‌توانند در باشگاه‌های خارج از کشور تا مهلت در نظر گرفته شده نیز فعالیت داشته باشند.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده و تمام ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این ۳ رشته قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در تیرماه در نامه‌ای به سردار سرلشکر پاسدار دکتر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح خواهان معافیت سعید عزت الهی ، سردار آزمون ، سید مجید حسینی ، علیرضا جهانبخش ، علیرضا بیرانوند ، مهدی ترابی و علی قلی زاده از خدمت سربازی شده بود.

سردار کمالی بلافاصله در صفحه اینستاگرام خود با این درخواست وزیر ورزش مخالفت کرد. حالا با قانون جدید مشکل لژیونر شدن بسیاری از ورزشکاران ملی‌پوش فوتبال، بسکتبال و والیبال حل خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    8 0
    چرا این قانون را برای کشتی گیرها در نظر نگرفتند؟؟
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 1
    از شهدا خجالت بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس