کد خبر 877956
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
ژن خوب

این روزها نام خواهرزاده یک مدیر ارشد بنیاد شهید دولت حسن روحانی به مناسب‌های مختلف در رسانه‌ها شنیده می‌شود .

به گزارش مشرق، این روزها نام «م ص» که عنوان می‌شود خواهرزاده یک مدیر ارشد بنیاد شهید در دولت حسن روحانی است، به‌مناسب‌های مختلف در رسانه‌ها شنیده می‌شود؛ یک بار به‌عنوان سرمایه‌گذار فیلم‌های سینمایی و یک بار هم به‌عنوان متهم پرونده بانک دِی و یا یکی از لیدرهای سابق شرکت‌های هرمی، که به علت تخلفات مالی که در بنیاد شهید داشته، بعد از مدت بسیار کوتاهی از سمت معاونت پژوهش‌های فرهنگی بنیاد شهید عزل می‌شود.

وی قبلاً مدیرکل حوزه ریاست بازرسی ویژه دفتر رئیس‌جمهور در دوران مسئولیت اسفندیار رحیم‌مشایی بود، که همان موقع هم با حکم همان مدیر ارشد فعلی بنیاد شهید منصوب شده بود، اما بعد از مدتی به علت تخلفاتش توسط حراست ریاست جمهوری عزل می‌شود.

گفته می‌شود «م ص» مشاور و دوست نزدیک علی‌اکبر جوانفکر در روزنامه ایران و خبرگزاری ایرنا نیز بوده است که پس از بازداشت وی به علت تخلفات مالی از آن رسانه اخراج می‌شود.

شایان ذکر است که خواهرزاده مدیر ارشد بنیاد شهید دولت تدبیر و امید، پیشتر و در دوران شهرداری محمود احمدی‌نژاد نیز معاون ناحیه ۶ شهرداری منطقه ۴ تهران می‌شود، اما از آنجا هم پس از مدت کوتاهی به علت اخذ رشوه کلان اخراج می‌شود.

بنابر این گزارش‌، پرونده تخلفات وی در بانک دی در شعبه ۷ «ویژه» دادسرای کارکنان دولت در جریان بوده و هم‌اکنون ممنوع الخروج است و بر اساس برخی گزارش‌ها بعد از عزل از معاونت بنیاد شهید، به سفارش دایی‌اش مامور به تحصیل در مقطع دکتری در جزیره کیش شد و بدون اینکه بر سر کارش حاضر شود، به‌عنوان مشاور، حقوق و مزایا دریافت می‌کند.

امیر خجسته رئیس هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید روز سه‌شنبه گفته بود: 

«خواهرزاده یکی از مدیران ارشد بنیاد شهید طبق مستندات در طول مدتی که ادعا شده از بنیاد شهید اخراج شده از آن حقوق و اضافه کاری دریافت کرده و با پول شهدا بورسیه دکتری در دانشگاه آزاد کیش شده و همین یکی دو روز اخیر با موافقت آقای شهیدی در حال مامور شدن از این بنیاد به شرکت نفت پاسارگاد از زیر مجموعه شستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است».

م . ص به‌تازگی وارد عرصه سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی سینما نیز شده بود، ولی به‌واسطه اطلاع‌رسانی یکی از روزنامه‌ها نسبت به اهدافی که گفته می‌شد در نظر دارد، امکان ادامه کار را نیافت.

خجسته در این مورد اظهار داشته است:

«جالب است که همین فرد برای تطهیر و گم کردن رد درآمدهای مشکوک خود به حوزه های فرهنگی و هنری ورود کرده و با جازدن خود به عنوان تهیه کننده فیلم‌های ارزشی به دنبال کسب اعتبار بوده که با اطلاع رسانی به موقع، جلوی این کار گرفته شد».

گزارش‌ها حاکی است خواهرزاده این مدیر ارشد بنیاد شهید در دوران دولت حسن روحانی از طریق نفوذ در شرکت‌های بنیاد و اخذ امتیازات ویژه و انتصابات مسئله‌دار و نیز نفوذ در بانک دی، ثروتی کلان اندوخته و پرونده‌های متعددی درباره  وی در جریان است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرده بود:

«آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که با وجود ادعاهای گذشته با چه حجت و مجوزی میلیون‌ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده‌های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با چنین پرونده مفتوحی در قوه قضاییه داده است».

خجسته تصریح کرده بود که این فراکسیون با توجه اسنادی که در دست دارد و از طریق مراجع مربوطه از انتقال «م.ص» به شستا جلوگیری به عمل خواهد آورد تا پرونده قضایی وی در موضوع اختلاس بانک دی تعیین تکلیف شود.

هرچند رئیس هیئت ویژه مجلس شورای اسلامی برای تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به‌واسطه مسئولیتش در این هیئت، عمدتاً درباره اتهامات م . ص در بنیاد مذکور اظهار نظر می‌کند، اما با نگاهی به اتهامات قبلی وی با موضوع تخلفات مالی در سایر مسئولیت‌هایش تعدد پرونده‌های اتهامی «ژن خوب بنیاد شهید» با توجه به سنّ او در نوع خود قابل توجه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 4
  • AE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    5 0
    بازهم ژن های آلوده
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    12 0
    چه بخور بخوریه اون بالا بالاها اونوقات کارگر بیچاره از اول امسال تا حالا قدرت خریدش از نصفم کمتر شده.خدا خودش سزای این دزد ها رو بده که مملکت رو دارن زمین میزنن
  • حمید IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    14 0
    همه موارد ذکر شده واقعیت محض هست، بعلاوه مواردی که متاسفانه هنوز خبر ندارید...! مدیون خون شهدا هستید اگر از اینجور فسادها به راحتی بگذرید. و تا رسوایی کامل زالو صفتان در سیستم اداری که متاسفانه کم هم نیستن!. براحتی بگذرید. قطعاً! در صورت کوتاهی باید در قیامت جوابگوی شهدا و امام شهدا باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس