دکتر خجسته نماینده همدان

آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که با چه حجت و مجوزی میلیون‌ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با پرونده مفتوح در دستگاه قضایی، داده است.

به گزارش مشرق؛ حدود پنج سال پیش طرح تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با محوریت اختلاس از بانک دی در مجلس کلید خورد. دکتر خجسته نماینده همدان و فامنین، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس و مسئول این طرح که خود سابقه طولانی ای در بنیاد شهید استان ها دارد  در گفتگو با مشرق به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته و عزم جدی فراکسیون برای مبارزه با مفسدین اقتصادی از جمله آقای م. ص یکی از متهمین اصلی این پرونده که از ژن خوب نیز بهره برده، می پردازد.

**جناب آقای دکتر؛ بفرمایید آخرین وضیعت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و بانک دی به کجا رسیده است؟

این پروژه، بسیار طاقت فرسا و سخت بود چراکه مقاومت سیستمی و لابی ها زیادی در برابرش قرار داشت حتی تعدادی از همکاران خودمان نیز مدافع طرف مقابل شده بودند.   ولی با این اوصاف با تلاش و پیگیری شبانه روزی وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی با هدایت فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، در حال حاضر پرونده در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت شامل ۱۱ کیس پرونده و هزاران صفحه سند و نظرات کارشناسی در حال بررسی است که با دستور ریاست قوه و دادستان محترم استان تهران، موضوع به صورت ویژه و آنی دردستور کار قرار دارد و ان شاء الله تا یکی دو ماه آینده منجر به صدور کیفرخواست های لازم و برگزاری جلسات دادگاه خواهد شد.

همچنین با توجه به اهمیت موضوع و دغدغه جدی جامعه ایثارگری و عزم رهبری نظام برای احیای حقوق این قشر ارزشی و بابرکت، طرح دوم تحقیق و تفحص نیز در دستور کار قرار دارد که ان شاء الله به زودی کلید خواهد خورد.

** در رسانه‌­ها مطرح شده که مدیران متخلف در این پرونده عزل شده و برخوردهای لازم صورت گرفته است. این برخوردها به چه صورت و در چه سطوحی بوده است؟

ریاست بنیاد شهید، حجت الاسلام شهیدی در جلسه ای گفتند که چهار نفر از مدیران متخلف از بنیاد کنار گذاشته شده و با آنها کاملا قطع رابطه شده است. برای نمونه آقای م. ص، خواهرزاده یکی از مدیران ارشد بنیاد که با سی سال سن بدون هیچ گونه تخصص و سابقه خاصی به مدیریت عالی رسیده بود کلا از بنیاد اخراج شده است. متاسفانه علی رغم ادعاهای صورت گرفته طبق مستندات موجود در فراکسیون این فرد در طول این مدت از بنیاد حقوق و اضافه کاری دریافت کرده و با پول شهدا بورسیه دکتری در دانشگاه آزاد کیش شده و همین یکی دو روز اخیر با موافقت آقای شهیدی در حال مامور شدن از بنیاد شهید به شرکت نفت پاسارگاد از زیر مجموعه شستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

مردم و به ویژه جامعه ایثارگری از مسئولین نمی پذیرند به جای برخورد با فساد، چنین رانت و حاشیه امنی برای یک متهم اقتصادی ایجاد کنند و توده فساد از ارگانی به ارگان دیگر جابه جا و در جای جای سیستم اقتصادی تکثیر شود. ما در فراکسیون قاطعانه و بدون هیچ گونه ترسی پیگیر چنین موضوعاتی هستیم و تمام همت و عزم خود را برای سلب آسایش و ربودن خواب از چشمان مفسدین اقتصادی می کنیم.  

مردم دنبال شفافیت هستند. مردم از ما مطالبه دارند که اسامی این افراد به رسانه ها گفته شود نه این که آقازاده ها به مجموعه­ای اقصادی که حیاط خلوت دولت محسوب می شود، فرار کنند.

جالب است که همین فرد برای تطهیر و گم کردن رد درآمدهای مشکوک خود به حوزه های فرهنگی و هنری ورود کرده  و با جازدن خود به عنوان تهیه کننده فیلم‌­های ارزشی به دنبال کسب اعتبار بوده که با اطلاع رسانی به موقع، جلوی این کار گرفته شد.

**با توجه به مطالبه مردم و تاکید جنابعالی برای برخورد جدی، مطالبه شما و فراکسیون و گام بعدی چه خواهد بود؟

اولا آقای شهیدی باید پاسخگو باشد که علی رغم ادعاهای گذشته با چه حجت و مجوزی میلیون ها تومان پول بیت المال که متعلق به خانواده های شهدا و ایثارگران عزیز است را به یک جوان نالایق متهم با چنین پرونده مفتوحی در قوه قضاییه داده است.

دوما فراکسیون با توجه اسنادی که در دست دارد و از طریق مراجع مربطه از انتقال آقای م. ص به شستا جلوگیری به عمل خواهد آورد تا پرونده قضایی ایشان در موضوع اختلاس بانک دی تعیین تکلیف شود.

سوما دیگر با توجه به وضیعت اقتصادی و اجتماعی موجود، ملاحظه کاری را به هیچ اندازه جایز نمی دانیم. این فقط یک نمونه کوچک بوده و در موارد مشابه نیز همین گونه قاطعانه و جدی پیگیر موضوعات تا به سرانجام رسیدن پرونده‌ها هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    32 2
    ایکاش مشرق در بحث بورسیه های بنیاد شهید ورود کنه. الان یکی از فامیل های که اصلا اعتقادی به اسلام و انقلاب و نظام نداره به دلیل شهید شدن پدرشون در بمباران تا معاونت فرمانداری پیش رفتند و الان هم در دانشگاه آزاد بورسیه دکتری هستند. خداییش چنین فردی 4 روز دیگه دکتری بگیره به اسلام و انقلاب خدمت میکنه یا زیرآب میزنه؟؟؟
    • بی نام RO ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      2 0
      خجسته خودش
  • شناس IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    22 0
    کشتید ما رو با این حروف مُقَطِّعِه.
  • کرمانشاهی AE ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    7 0
    خب لطفا گزارش وقوع جرم و تخلف رو به مراجع قانونی و دادگستری ارسال کنین تا برخورد بشه و البته با پیگیری های دلسوزانه
    • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      2 2
      دادگستری ?
  • ناشناس AE ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    16 0
    متاسفانه سیستم بنیادشهید و بانک دی تحت کنترل آدم های فرصت طلب و سود جو افتاده که از بی سوادی و ناآگاهی خانواده ایثارگران بهره لازم را می برند.همه حکومت ها همین بوده.یه عده با صداقت و انسانیت فدا می شوند تا عده ای دیگر بهره ببرند از این سفره فرزندان شهدایی را می شناسم که در بدترین شرایط زندگی می کنند آیا این روش حکومت داریست
  • IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    13 0
    ایثار گران چه جانبازان وچه ازادگان سر بلند وچه خانواده های شهدا به خاطر مادیات دنیوی نه بلکه به خاطر مملکت وبه خاطر ناموس دفاع از وطن خودشان را فدای مملکت کردند ولی مسواین همین هایی که الان در مسند قدرت چه در بنیاد شهید وچه در دیگر ادارات دولتی یه کاری کردند که احاد جامعه ایران فکر میکنن که مملکت را دولت جمهوری اسلامی به این قشر از جامعه ایرانی /بودجه/بخشیده ند ولی قربان خداوند متعال برم کاری کرد این قشر از جامعه از اتهامات تبرعه گردیدند به عنوان یک ایثار گر رک بگم نمی توانیم پنچ سالی یاششسالی به بنیاد شهید برویم برخورد درست حسابی ندارند خلاصه عزیزان تقصیر از کسی می باشدکه این ادما را مسول کردند باور کنید وام مسکن را نتو نستم در یافت کنم در حیاط پدریم زندگی میکنم با تشکر از عزیزان مشرق موفق باشید به درود
    • انباز 60 درصد IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      3 0
      بنده بیش از 5 سال است درخواست وام مسکن داده ام ولی تاکنون هیچ اقدامی نکردند هر وقت مراجعه می کنم یا می کن وام نیامده یا می کن نوبت شما نرسیده است. فقط می توانم بگم در اوج نوجوانی و ناپختگی فریب خوردم و بیش از 30 سال است بودن سلامتی و روسیاهی در مقابل زن و بچه روزهای فلاکت باری را سپری می کنم.
  • احمد IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    11 0
    بله همینها هستند که مملکت اسلامی را به باد دادند از این بیشتر هست که مردم را نا امید کرده است
  • فرشاد IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    11 0
    سلام من فرزند یه جانباز هستم متاهل داری دو فرزند پسرم بزرگم هفت سالش و فلج مفزی تو این چند سال هرچی داشتم و نداشتم خرج مریضی پسرم کردم دستم خالی شده بیکار شدم اجاره نشین هستم صاحب خانه جوابم کرده تا آخر این ماه خونه رو باید تحویل بدم دخترم امسال قراره بره پیش دبستانی رفتم بنیاد جانبازان برای کار نگهبانی حتی بیرون از شهرمان میگن استخدام نداریم اگر پارتی داری خودت برو سرکار شاید ژن من خوب نبوده خدایا به کجا داریم میریم
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    16 0
    فقط با اعدام میشود سیستم فساد را از بین برد.
  • AE ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    9 16
    كجاست دكتر احمدي نژاد تا اين زالو ها را از گنداب هاشان بيرون بكشد !خداوندا هر دزدي را تحمل كرديم اما اجازه نده اين از خدا بي خبران نانشان را در خون شهدا بزنند و بخورند
    • صادق IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
      7 4
      قابل توجه شما این آقای م ص در زمان احمدی نژاد هم در نهاد ریاست جمهوری پست داشت و کثافت کاری می کرد
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    11 1
    ژن خوب چه بی معنی است بایدگفت.ازژن های آلوده
  • AE ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    8 0
    حالمون بهم خورده از این همه کوری و بی لیاقتی مسئولینی که بر این دستگاها نظارت میکنند اخه اگه خود مافوق این افراد فاسد نباشند مگه میشه باور کرد که از اینجور راحت دارن به کارشون ادامه میدن چقدر اختلاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    8 1
    ببینید اگر واقعآ اختلاس کرده چرا صراحتآ اسمش را نمی نویسید؟ اگر نوشتن اسم جرم است پس ذکر مطلب هم جرم است
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    7 0
    محض رضای خدا خب اسم شو بگین
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    7 0
    حتی خود ایثارگران هم از خدمات (بخوانید اقدامات )آقای شهیدی راضی نیستند...تغییر مدیریت دراین نهاد لازم و ضروری است.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    6 0
    مردم فقط زمانی باور میکنن که در زندان متهمان را ببینند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    5 2
    البته اقای دکتر خجسته ادم وارسته ورزمنده شجاعی هست امیدوارم همانطور که تا به الان نشون داده تسلیم باند مافیای قدرت وثروت وفساد که در حاشیه های امنی مثل انچه که در این گزارش اشاره شده مخفی شده اند واتفاقا کارهای بزرگی هم انجام می دهند نشود ومردانه بایستد .هر چند عزم قوه قضاییه ولابی های مافیا در انجا هم نگران کننده است .
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    7 0
    اینجا ایران است سرزمین فساد سرزمین رانت سرزمین اختلاس سرمین پرونده های همیشه باز
  • hadi IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    2 0
    اولا آقای خجسته کی دکتر شد؟
  • ناصحی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    9 0
    اقای شهیدی نمیدونم روز قیامت رو با چه رویی در مقابل جدت می ایستی در این دنیا شاید بتونی قسر در بری اما .....
  • علی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    4 0
    ارث پدریشان که نیست دلشان بسوزد گور پدر مردم و مملکت
  • صادق IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    4 0
    اختلاس و دزدی که عادی شده واسه مردم یه خبر جدید بگین،الان دیگه کافیه یه نفر حتی آبدارچی باشه در دولت راحت چند میلیارد به جیب میزنه،خب سفره انقلاب واسشون بازه دیگه،اصلا ما انقلاب کردیم که پول نفتو بدیم اینا بخورن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس