کفاشیان

رئیس کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی درباره هجمه‌هایی که این روزها بابت پرونده 316000 دلاری فروش سیگنال بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا و مقدماتی جام جهانی در سال 2014 در جریان است توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، چند سالی است که موضوع  پرونده ۳۱۶۰۰۰ هزار دلاری یا فروش سیگنال بازیهای مقدماتی جام ملتهای آسیا و مقدماتی جام جهانی در سال 2014 به  شرکت MP&SILVA به عنوان طرف قرارداد فدراسیون فوتبال برای پخش دیدارهای تیم ملی فوتبال ایران برابر گوام، عمان، هند و ترکمنستان در زمان ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال و عباس ترابیان مسئول و عضو بازاریابی این فدراسیون در رسانه ها و کمیته اخلاق مطرح است  و هر کدام از طرفین طرف قرارداد ادعا دارند که به تعهدشان عمل کردند.

از  یک طرف فدراسیون فوتبال مدعی عدم پرداخت فروش حق سیگنال  برای هر بازی ۷۹ هزار دلار  و جمعا به مبلغ  ۳۱۶ هزار دلار به حساب فدراسیون فوتبال شده و از طرف دیگر شرکت MP&SILVA مدعی است که این مبلغ را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کرده است. بر همین اساس یک بار علی کفاشیان رییس وقت فدراسیون فوتبال در کمیته اخلاق حاضر و مقرر شد مدارک مورد نظر را به این کمیته تحویل دهد که  تا به امروز این اتفاق صورت نگرفته و مجددا  هفته گذشته این کمیته وی را  جهت ادعای توضیحات و ارائه اسناد مدارک به این کمیته دعوت کرد و از طرف دیگر بعضی از سایتها و کانالهای ورزشی مدعی شدند که عباس ترابیان مسئول و عضو وقت کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال جهت روشن شدن این پرونده به کمیته اخلاق دعوت شده است.

 عباس ترابیان برای اولین بار در رابطه با قرارداد  شرکت MP&SILVA با فدراسیون فوتبال برای پخش دیدارهای تیم ملی  فوتبال ایران برابر گوام، عمان، هند و ترکمنستان در سال 2014 گفت: من برای بعضی از سایت‌های خبری متأسف شدم مخصوصا سایت هایی که خود را حامی فوتسال می‌دانند آنها گزارش‌هایی با  آب و تاب  تهیه می‌کنند که خودشان واقف بر حقایق آن نیستند.

وی افزود: این سایتها به راحتی و با  مطالبی که منتشر می‌کنند با شخصیت و آبروی افراد بازی  و خیلی راحت اتهامی را به آنها  وارد می‌کنند. البته این موضوع بارها  برای من اتفاق افتاده که تا به امروز  به هیچ کدام پاسخ ندادم. چرا که گسترش خبری که منتشر شده و آن منبعی که آن خبر را به چاپ رسانده و پخش کرده،در سایت‌ها و فضای مجازی برایم مهم نبوده است. 

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی گفت:  این سایتها امروز وضعیتی را برای من به وجود آوردند که مجبورم پاسخ دهم. من تا به امروز به کمیته اخلاق احضار نشده‌ام که عده‌ای این موضوع را بزرگ جلوه دادند و دوم این موضوع که  اگر کمیته اخلاق کسی را از فدراسیون فوتبال احضار کند موضوع خاص و مهمی نیست به این دلیل که این کمیته یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون فوتبال است که به دلایل کاری با یکدیگر ارتباط دارند.

ترابیان افزود: کمیته اخلاق دادگاه رسیدگی به اتهامات یک نفر نیست چون ممکن است این کمیته خیلی از افراد  فدراسیون فوتبال و یا باشگاهها  را به عنوان مطلع و... دعوت کنند. ما در کشورمان  قوانینی داریم که به راحتی می‌توان با این موضوعات برخورد کرد.  البته  بگویم کسانی که این ادعاهای دروغ  را دارند متأسفانه با باشگاه‌ها قراردادهایی منعقد کرده‌اند اگر زمانی لازم باشد در مورد آن صحبت می‌کنم که آیا یک منبع خبری می‌تواند به عنوان مشاور تبلیغاتی  با یک باشگاه دو قرارداد متفاوت با مبالغ قابل توجه منعقد کند و آن باشگاهی که توان پرداخت این پول را ندارد مورد ظلم و تعدی قرار می‌گیرد یکی را به واسطه پول قربانی دیگری کرده‌اند. این کمک به فوتسال نیست کمک به جیب بعضی از دوستان است. 

 رئیس کمیته فنی گفت: بحث شرکت MP&SILVA خیلی روشن است فدراسیون فوتبال با این شرکت قراردادی در سال 2014 منعقد کرد که سیگنال چهار مسابقه مربوط به بازی‌های مقدماتی جام جهانی و آسیا را که قرار بود  بین تیمهای فوتبال ایران با گوام، هندوستان، ترکمنستان و عمان برگزار شود بفروشد و مقرر گردید ۱۰ روز بعد از هر بازی یک صورتحساب جداگانه صادر و هر قراردادی تک تک مورد ارزیابی قرار بگیرد و برای هر بازی یک سیگنال و به مبلغ  ۷۹ هزار دلار از طرف آن شرکت  پرداخت شود البته قبل از این قرارداد مبلغ توافق شده ۴۰ هزار دلار بود که در قرارداد جدید تغییر کرد.

وی گفت: متأسفانه بعد از بازی اول با گوام طبق قرارداد صورتحساب را برای آن شرکت ارسال کردیم که به خاطر نقصانی که وجود داشت آن شرکت پرداخت را به تأخیر انداخت که  این موضوع را از طریق وکلای فدراسیون فوتبال پیگیر شدیم این موضوع ادامه داشت تا اینکه به مسابقه دوم با ترکمنستان رسیدیم این‌بار صداوسیما  از آن شرکت  مبالغی بیشتر از قرارداد را برای هر سیگنال خواستار شده بود و حتی سیگنال مسابقه را هم به آن شرکت ارسال نکرد. البته فروش سیگنال حق واقعی فدراسیون فوتبال است و صداوسیما فقط باید حق فنی آن را دریافت کند که نمی‌دانیم صدا و سیما به چه دلیل در خواست مبلغ بیشتر را کرده بود.

ترابیان افزود: این موضوعات و تحریم‌ها باعث شد که این شرکت از فدراسیون فوتبال درخواست کند که همین مبلغ(۷۹۰۰۰) دلار را با درهم پرداخت کنند و از این رو به خاطر اینکه ما در تحریم بودیم  طبق توافقاتی که داشتیم  قرار شد در امارات شرکت MP&SILVA مبالغ فروش سیگنال را به حساب فردی به نام مقدس پرداخت و سپس وی وجوه را به حساب فدراسیون فوتبال واریز کند و  آنها مدعی شدند چون صدا سیما سیگنال بازی‌ها را  ارسال نکرده ضرر کرده‌ایم  و از طرفی هم مدعی بودند که ما طبق قرارداد عمل کردیم.

ترابیان تصریح کرد: با توجه به همین مشکلات  این شرکت در آخر متوسل به تقلب و مدعی شد که پول فدراسیون فوتبال را پرداخت کرده‌اند. البته تمامی اسناد و مدارک وجود دارند و کاملاً‌ گویا است که ادعای آنها کذب محض است. طبق هماهنگی‌هایی که صورت گرفته همین هفته  قرار است گزارش و اسناد را به کمیته اخلاق  ارسال کنیم و در صورتی که مسئولین صلاح بدانند آنها را منتشر خواهیم کرد  و همه بدانند و ببینند  که چگونه این مسائل اتفاق افتاده است.البته ما  این موضوع را از طریق وکلای فدراسیون و هم از طریق فیفا  پیگیر شدیم که چرا آن شرکت در مورد پرداخت اینقدر طفره می‌روند.  

وی در پایان گفت: همانطور گه گفتم کل مبلغ بازی اول که پخش نشده ۷۹ هزار دلار بوده و این رقمی که بعضی از دوستان رسانه مدعی هستند و به نام پرونده ۳۶۵ هزار دلاری مطرح است و در جامعه انعکاس یافته در اصل کذب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس