کد خبر 874134
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
فائقی

کارشناس امور مدیریتی ورزش گفت: باید جلوی هر گونه تبعیضی در جامعه گرفته شود و بحث حضور و عملکرد تیم ملی یک موضوع جدا از مسئله سربازی است.

به گزارش مشرق، سعید فائقی در مورد مطرح شدن درخواست معافیت 7 تن از بازیکنان تیمی ملی به خاطر عملکرد تیم ملی در جام جهانی از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان،‌ گفت: زمانی که در سازمان تربیت بدنی مسئولیت داشتیم طرحی را تحت عنوان سرباز قهرمان به مجلس بردیم. بحث ما این بود که با توجه به اینکه در برخی مشاغل دیگر مثلا سرباز معلم، مهندسان سرباز و پزشکان سرباز .... وجود داشت  ما در مورد قهرمانان طرحی را به مجلس بردیم و بحث‌مان این نبود که قهرمانان معاف شوند بلکه درخواست کردیم دوران سربازی خود را مثل سرباز معلم‌ها و پزشکان در جایگاهی که قابلیت بهره برداری مفید هست  پشت سر بگذارند. در ادامه وقتی مسئولیت ما به پایان رسید دیگر متوجه نشدم سرنوشت این طرح به کجا انجامید.

وی افزود: در کل باید جلوی هر گونه تبعیضی در جامعه گرفته شود. نباید این مسائل را به هم گره بزنیم. تیم ملی در جام جهانی حضور داشت و این یک بحث جدا است. اینکه بخواهیم تبعیض قائل شویم باعث می‌شود قهرمانان دیگر ما در کشتی، والیبال، وزنه برداری و ... دچار دلسردی شوند. اگر امتیازی هست باید عمومیت پیدا کند. این مسئله انصاف نیست. همین الان پرداخت پاداش تیم ملی حین انجام مسابقات چقدر سر و صدا ایجاد کرده است؟ این اتفاق در شرایطی رخ داد که ما رشته‌هایی در ورزش داریم  که با وجود کسب قهرمانی هنوز پاداش خود را دریافت نکردند. این مسئله باعث شده که آنها ناراحت شوند. اگر طرح جدیدی برای گرفتن معافیت مدنظر هست باید این طرح برای همه ورزشکاران ارائه شود و اینکه بخواهیم تبعیض ایجاد کنیم این اتفاق عکس العمل خوبی در جامعه نخواهد داشت و این موضوع به ضرر فوتبال خواهد شد. در جامعه‌ای مثل ما که اسلامی است این تبعیض آثار مثبتی نخواهد داشت.

کارشناس امور مدیریتی ورزش در مورد اینکه بحث معافیت ورزشکاران با کسب مدال در المپیک و مسابقات جام جهانی و  قهرمانی در بازی‌های آسیایی اجرایی می‌شود اما در موضوع اخیری که مطرح شده وزیر ورزش درخواست کرده 7 بازیکن تیم ملی تنها به واسطه عملکرد خوب در جام جهانی از سربازی معاف شوند، اظهار داشت:‌ بحث سرباز قهرمانی که ما مدنظرمان بود معافیت از سربازی نبود. بلکه بستری ایجاد شود که قهرمانان حین فعالیت خود در ورزش خدمت را پشت سر بگذارند. البته این مسئله را هم بپذیریم که به وا... قسم ما در جام جهانی باختیم و این مسئله را هم باید قبول کنیم. امیدواریم این تیم به مسابقات آسیایی برود و به مقام قهرمانی برسد تا از این مشمولیت سرباز قهرمان استفاده کنند.

فائقی در مورد اینکه عملکرد تیم ملی در جام جهانی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت:  یک زمان به دلیل وحدت تیم و اینکه خللی در عملکرد تیم ملی به وجود نیاید نیاز بود همه حمایت کنیم اما بعد از اتمام کارمان در جام جهانی الان منتقد هستم. وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم ما خیلی نتیجه خارق‌العاده‌ای کسب نکردیم. باید الان نقاط ضعف را شناسایی کنیم تا بتوانیم شرایط بهتری را در ادامه به وجود بیاوردیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    1 0
    شروع کرده به سنگ انداختن جلوی پای کی روش. یادمون نرفته که وقتی مسئول بود به هرکس می رسید کلی بلیط استخر شیرودی و .... مفتی می داد انگار از جیب خودشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس