تیم ملی روسیه

تیم فوتبال روسیه ششمین میزبان جام جهانی بود که در بیست و یک دوره گذشته به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند و از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال روسیه با شکست مقابل کرواسی در دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ ششمین تیم در تاریخ این مسابقات لقب گرفت که همزمان با میزبانی در مرحله یک چهارم نهایی با مسابقات خداحافظی کرد. از سال ۱۹۸۶ که مکزیک برای دومین بار در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد، میزبانان جام جهانی یا به نیمه نهایی رسیدند یا در یک هشتم نهایی و یا مرحله گروهی حذف شدند. و حالا روسیه با عدم توفیق در راهیابی به جمع ۴ تیم تاریخ را پس از ۳۲ سال تکرار کرد.

بر اساس این گزارش، پیش از این ۴ کشور دیگر سابقه میزبانی و حذف در این مرحله را در ۵ دوره داشتند که در ادامه به تفکیک به آنها می پردازیم:

** فرانسه اولین میزبان ناکام

کشور فرانسه در سال ۱۹۳۸ میلادی میزبان سومین دوره مسابقات جام جهانی بود. رقابت‌هایی که قرار بود با حضور ۱۶ تیم به صورت حذفی برگزار شود ولی در آستانه شروع رقابتها با انصراف یک تیم مسابقات با حضور ۱۵ تیم برگزار شد. فرانسه در دیدار اول ۱-۳ بلژیک را شکست داد و به دور یک چهارم نهایی راه یافت ولی در مصاف با ایتالیا با همان نتیجه مشابه بازی اول نتیجه را به این تیم واگذار کرد و نخستین تیمی لقب گرفت که به عنوان میزبان مسابقات در یک چهارم نهایی از جام خداحافظی کرد. تیم ملی ایتالیا پس از آن به فینال رسید و در نهایت قهرمانی را برای دومین دوره متوالی از آن خود کرد.


** سوییس دومین میزبان ناکام

کشور سوییس در سال ۱۹۵۴ میزبان پنجمین دوره مسابقات جام جهانی بود. در آن دوره ۱۶ تیم در ۴ گروه ۴ تیمی به رقابت با یکدیگر پرداختند و از هر گروه دو تیم به مرحله بعد راه پیدا کردند. سوییس در دور گروهی بالاتر از ایتالیا و بلژیک به عنوان تیم دوم بعد از انگلیس به دور یک چهارم نهایی راه یافت ولی در مرحله حذفی مقابل اتریش تن به شکست ۵-۷ داد و دومین میزبان حذف شده در این دور لقب گرفت. اتریش سپس تا رده بندی بالا رفت و در نهایت آن سال سوم شد.


** مکزیک سومین میزبان ناکام

کشور مکزیک در سال ۱۹۷۰ میزبان نهمین دوره مسابقات جام جهانی بود. رقابت‌هایی که در ۴ گروه ۴ تیمی برگزار شد و مکزیک توانست به عنوان تیم صدرنشین گروهش همراه با شوروی سابق به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کند. اما این تیم در دور بعد با ایتالیا مصاف داد و ۱-۴ مغلوب این حریف عنوان دار اروپایی اش شد تا در خانه تماشاگر ادامه جام باشد. ایتالیایی ها پس از آن تا فینال بالا رفته و نایب قهرمانی را از آن خود کردند.


** اسپانیا چهارمین میزبان ناکام

کشور اسپانیا در سال ۱۹۸۲ میزبان دوازدهمین دوره مسابقات جام جهانی در خاک خودش بود. آن دور از مسابقات برای اولین با حضور ۲۴ تیم انجام می شد که شرکت کنندگان در ۶ گروه ۴ تیمی با هم رقابت می کردند. در پایان دور اول از هر گروه ۲ تیم به مرحله بعد راه می یافتند و در دور دوم ۱۲ تیم باقیمانده بار دیگر در ۴ گروه ۳ تیمی به مصاف هم رفتند تا سرگروه ها به نیمه نهایی برسند. اسپانیا در دور اول همراه ایرلند شمالی از گروه خود صعود کرد و در دور بعد با آلمان غربی و انگلیس همگروه شد تا در نهایت با یک تساوی (با  انگلیس) و باخت به آلمان غربی در خانه حذف شود. آلمان غربی در پایان آن مسابقات نایب قهرمان شد.


** مکزیک رکورددار ناکامی در میزبانی

کشور مکزیک برای دومین بار در سال ۱۹۸۶ میزبان جام جهانی شد تا سیزدهمین دوره این رقابتها باز هم در این کشور برگزار شود. در آن دوره هم مسابقات با ۲۴ تیم انجام شد ولی در پایان مرحله گروهی ۴ تیم سوم برتر ۶ گروه به دور یک چهارم نهایی راه می یافتند. مکزیک در آن سال با صدرنشینی درگروهش به دور بعد راه یافت و در یک هشتم نهایی در مصاف با بلغارستان ۰-۲ برنده شد تا به یک چهارم برسد. مکزیکی ها در آن دور در دیدار با آلمان غربی به نتیجه تساوی بدون گل در پایان ۹۰ دقیقه رسیدند و در ضربات پناتی ۱-۴ شکست خورده و در خانه شان حذف شدند. آلمان غربی آن سال نایب قهرمان شد.


** روسیه جدیدترین میزبان ناکام

کشور روسیه میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات جام جهانی در سال ۲۰۱۸ پس از فرانسه، سوییس، مکزیک و اسپانیا جدیدترین کشوری است که پس از ۳۲ سال به باشگاه میزبانان حذف شده در دور یک چهارم نهایی راه یافت. این تیم پس از تساوی ۲-۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه تلاش مقابل تیم ملی کرواسی در ضربات پنالتی با نتیجه ۳-۴ بازی را واگذار کرد و از راهیابی به نیمه نهایی بازماند تا ششمین کشوری باشد که در عین میزبانی در یک چهارم نهایی در خانه اش حذف شد.

روسیه در دور یک هشتم هم پس از تساوی ۱-۱ مقابل اسپانیا در ۱۲۰ دقیقه بازی در ضربات پنالتی موفق شد ۴-۳ قهرمان سال ۲۰۱۰ جهان را به خانه بفرستد ولی خودش هم در مرحله بعد حذف شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس