مایک پمپئو

وزیر خارجه آمریکا بعد از سفر دو روزه به پیونگ یانگ که آن را سازنده نامیده بود، تاکید کرد که تحریم‌های کره شمالی تا خلع سلاح کامل و غیر قابل بازگشت برنامه تسلیحات اتمی این کشور، برچیده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفته است تا زمانی که خلع سلاح اتمی کره شمالی کامل انجام نگیرد، تحریم‌ها برچیده نخواهند شد. 

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، بعد از دو روز مذاکره وزیر خارجه آمریکا با مقامات کره شمالی، پامپئو گفت با وجود آنکه مذاکرات با کره شمالی دلگرم‌کننده و سازنده بود، اما این به معنای تسهیل تحریم‌های کره شمالی نخواهد بود.

بلومبرگ نیز نوشت، پامپئو که بعد از سفر به کره شمالی اکنون به ژاپن سفر کرده، با «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد و دو طرف بر لزوم همکاری به منظور نابودی کامل، غیرقابل بازگشت و قابل راستی‌آزمایی برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

توافق کره شمالی و آمریکا برای ایجاد کارگروه مذاکرات هسته‎ای

وزیر خارجه آمریکا افزود، تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی تا خلع سلاح کامل اتمی برقرار خواهد بود و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی متوجه تعهدی که پذیرفته، است.

پامپئو روز گذشته پیش از خروج از کره شمالی گفته بود «موضوعات و مسائل، پیچیده هستند اما ما تقریبا در تمام موضوعات کلیدی و مرکزی پیشرفت کرده‌ایم. در برخی حوزه‌ها، پیشرفت زیاد بوده و در برخی دیگر از حوزه‌ها هنوز کار بیشتری باید انجام شود».

سفر پامپئو به کره شمالی بیش از سه هفته بعد از نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور صورت گرفته است. در نشست سنگاپور سران دو کشور با امضای یک سند مشترک تعهداتی را پذیرفتند که از آن جمله خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و دادن تضمین‌های امنیتی از سوی آمریکا به پیونگ یانگ بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    4 0
    دقیقا مثل لیبی میشه این کشور اگه خلع سلاح بشه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    5 0
    چه تضمینی هست که بعد از خلع سلاح ترامپ زیر حرفاش نزنه تحریم ها رو که برنداره که هیچ تازه مثل ونزوئلا که گفت که حالا که ضعیف شده چرا بهش حمله نکنیم .دقیقاً همین سناریو رو اجرا نکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس