عراق

تروریست‌های داعش تاکنون به دهها روستای دور افتاده در حومه مناطق «الحویجه و العباسی» حمله کرده اند و علاوه بر غارت اموال عمومی، دهها نفر را هم قتل عام کرده اند.

به گزارش مشرق، با وجود انجام دهها عملیات برای تامین امنیت استان کرکوک، از حومه مناطق مهمی از جمله «الحویجه و العباسی» خبر می رسد، عناصر تروریستی داعش به جنایت های خود ادامه می دهند.

به گفته منابع میدانی، تروریست‌های داعش تاکنون به دهها روستای دور افتاده در حومه مناطق «الحویجه و العباسی» حمله کرده اند و علاوه بر غارت اموال عمومی، دهها نفر را هم قتل عام کرده اند.

جولان تروریست‌های داعش در روستاهای دورافتاده استان کرکوک باعث شد کاروانی از نیروهای نخبه تیپ ۲۱ سپاه بدر به فرماندهی «سید خضیر المطرحی» که از نیروهای مجاهد باسابقه مقاومت اسلامی است برای تامین امنیت به منطقه اعزام شوند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات عملیات نیروهای عراقی اشاره کرد و  گفت: با رسیدن نیروهای نخبه تیپ ۲۱ سپاه بدر، عملیات از سه محور علیه عناصر تروریستی داعش در جنوب شرق استان کرکوک آغاز شد.

این منبع میدانی از ضربات سنگین نیروهای عراقی به تروریست های داعش خبر داد و افزود: در جریان درگیری ها در ساعات گذشته ۷ مقر مخفی تروریست های داعش کشف و منهدم شد.

وی گفت: رزمندگان نخبه سپاه بدر در جریان این عملیات، روستاهای «آغا مشیت، شیراوه، بلکانه، بلکا و النهروان» را به طور کامل از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی کردند؛ در این عملیات  ۸ کمربند انتحاری، ۲ قبضه خمپاره به همراه سه خودروی نظامی و ۲۰ تله انفجاری کشف شد.

این منبع میدانی افزود: عملیات با هدف تامین امنیت کامل جنوب شرق استان کرکوک و مناطق مرزی مشترک با استان های سلیمانیه و شمال شرق صلاح الدین (بیجی، سامراء و تکریت) انجام می شود.

به گزارش مشرق، گروهای از نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق عملیاتی را هم از محور شرقی جاده «دیاله - کرکوک» با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی آغاز کردند؛ هدف اصلی از انجام این عملیات تامین امنیت جاده دیاله به سمت استان کرکوک است.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری زیادی از مردم عراق در دو ماه گذشته در این جاده مهم  در حد فاصل استان های دیاله و کرکوک در دام تروریست های داعش افتاده اند و نیروهای عراقی درصدد هستند امنیت را به این محور بازگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    23 9
    باید حمله کنیم و با عملیات انتخاری به کشتی ها نفتی امارات و سعودی. من خودم آماده عملیات انتحاری برای بهبود وضع اقتصادی مردم کشورم هستم .
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      26 6
      عزیزم بیا ببندیمت به موشک ها بخوری به کشتی ها خخخخ همین حرفا رو میزنی میگن مذهبی ها .... خب موشک داریم بخدا داریم خوبش هم داریم نگران نباش کشتی ها رو باهاش میشه زد اگه موشک ها تموم شد نیاز به نفر داشتیم باشه شما هستید آفرین
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      8 0
      شاید از اینکه اینحرف رو زدی از عشق تو به کشورت حکایت داره ولی حرف بسیار چرتیه ما نیازی به انتحاری در این زمان نداریم ما نیاز به یروهای علمی داریم... این که انتحاری باشیم فرقی با داعش نداریم عزیزم ...پس بهتر بگید من اماده ام تا به کشورم خدمت کنم....
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    44 12
    رزمنده های عراقی تا زمانیکه بارزانی و خاندانشو با اردنگی از خاک عراق بیرون نندازن وضعیت همین میمونه
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      3 37
      شما خر کی باشین
    • US ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      26 0
      میبینم که مزدوران وطنفروش بارزانی در فضای مجازی خیلی جولان میدن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    8 0
    چرا حکومت عراق داعشو ریشه کن نمیکنه. حتما علتش نفوذ امریکاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس