کد خبر 871941
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
شهر ری

یک مسئول میراث‌فرهنگی به تشریح پیشنهاد پایتخت شدن شهر ری پرداخت.

به‌ گزارش مشرق، دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی ، تاریخی و مذهبی در شهر ری اظهار داشت: این فرصت وجود دارد تا گردشگری متنوعی را برای این شهرستان تعریف کرد.

بزرگ نیا با تاکید اینکه مطالعات پژوهشی در ری باید منتهی به پروژه های عملیاتی  شود، افزود: اجرای طرح جامع میراث فرهنگی ری موجب می شود تا حریم و ضوابط آثار تاریخی بدرستی صیانت شود.

وی در ادامه با استقبال از طرح پیشنهادی اعضای علمی نشست در نام گذاری «روز ری» در تقویم سالانه کشور و تجلیل از مشاهیر و مفاخر فرهنگی این شهرستان گفت: نباید رویدادهای بزرگ فرهنگی شهرستان ری به دلیل مجاورت با پایتخت نادیده گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: امروز دیگر زمان خام فروشی جاذبه های گردشگری نیست ، اگر میخواهیم برای گردشگری محصولی با نگاه علمی تعریف کنیم باید توسعه پایدار را در همه ی ابعاد تصمیات مد نظر داشته باشیم.

بزرگ نیا ادامه داد: روزهای سخت دهه های گذشته در ایجاد یک تعامل فراسازمانی برای توجه به صنعت گردشگری به پایان رسیده و امروز مجموعه مدیریت شهری نقش پرنگ و موثری در گردشگری شهری ایفاد می کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران در همایش «گردشگری در آینه ری» گفت: شهرستان ری به دلیل وجود  بارگاه متبرک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزادگان و بزرگان جهان اسلام  و حضور میلیونی گردشگران مذهبی در سال می‌تواند به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب و معرفی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    7 7
    طرح خوبیه موافقم. قبل از صفویه ری مرکز حکومت شیعیان بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس