آثار باستانی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین‌شهر از کشف اموال تاریخی فرهنگی از حفار غیر مجاز در مشگین‌شهر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، محرم جعفری اظهار کرد: افراد فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز اقدام به حفاری غیر مجاز و غارت اموال فرهنگی تاریخی در یکی از گورستان‌های تاریخی شهرستان مشگین‌شهر کرده بودند که توسط نیروهای هوشیار و تلاشگر پاسگاه انتظامی شعبان و مساعدت عوامل یگان حفاظت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی با بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل کوزه سفالی دسته‌دار، ظرف سفالی دهن شبدری، قوری ناودانی شکل و کاسه و پیاله سفالی است، یادآور شد: براساس بررسی کارشناسان باستان شناسی گمان می‌رود این آثار مکشوفه مربوط به دوره اشکانی باشند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به اینکه هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و با حفاران غیرمجاز و غارتگران میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

جعفری یادآور شد: در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک در حوزه میراث فرهنگی مراتب را به 110 نیروی انتظامی یا اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر به شماره 04532530005 اطلاع دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    0 2
    الله اکبر
  • ح IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
    0 3
    اون آفتابه مسی هم واسه زمان اشکانیانه؟؟؟!!! کیه این جناب کارشناس اشیا باستانی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس