کد خبر 871606
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
قالیباف

جالب این که همان جریان سیاسی که به واسطه‌ی نفرت از دولت منتخب مردم در سال ۸۸ علیه کلیت نظام آشوب‌گری کرد، امروز هر نوع انتقاد از جانب منتقدان را مصداق شکستن «وحدت» و مستوجب برخورد امنیتی می داند!

سرویس سیاست مشرق - از عجایب روزگار در سیاست ایرانی آن است که کسانی که در زمانه‌ی فراغت از قدرت، آن اندازه با دولت منتخب مستقر قانونی، کینه داشتند که حاضر شدند در سال ۸۸ تمام‌قد در هیات اپوزیسیون کلیت نظام قرار بگیرند، چرا که اعتقاد داشتند آزادی سیاسی یعنی این که اپوزیسیون و حتی «برانداز» نظام مستقر باشی، فارغ از این که تا چند سال قبل‌ترش نخست وزیر، رییس جمهور و رییس مجلس همین نظام بوده باشی، و همین‌ها امروز که دولت در تحقق وعده‌ها و اداره کشور با مشکلاتی مواجه شده، انتظار دارند که همه منتقدان پیشین دولت باید سکوت پیشه کنند و دم از دم برنیاورند تا «وحدت» خدشه‌دار نشود!

جریان سیاسی اصلاحات، که به واسطه قدرت‌طلبی و تمامیت‌خواهی، نه فقط به روی نظام، که به روی «دموکراسی» (که در ظاهر تقدیسش می کنند) شمشیر کشیدند، اکنون و با بروز برخی مشکلات در اوضاع اقتصادی کشور، به دو گروه عمده با دو رویکرد متفاوت تقسیم شده‌اند. یک عده (شامل اعضای دو ساختار قانونا منحل شده‌ی مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب) که اصطلاحا رادیکال‌های اصلاحات نامیده می شوند، عملا پروژه «عبور از روحانی» را کلید زده‌اند و در محافل خصوصی و عمومی خود عملا از لزوم کنار رفتن روحانی سخن می گویند که شاید شاخص‌ترین چهره این‌ها سعید حجاریان باشد. البته هدف اصلی و کنه نیت این دسته، از مطرح کردن چنین پروژه‌ای (آن هم در زمانی که اتفاقا دولت باید بماند و برای تحقق وعده‌هایش تلاش کند)، نه دلسوزی برای نظام (که رسما در خفا و در علن می گویند که دیگر اعتقادی به آن ندارند) که همراه شدن با پروژه «ناکارآمد نشان دادن نظام» است که توسط دشمنان ایران دنبال می شود. لُبّ مطلب این‌ها این است که نظام جمهوری اسلامی به آخر خط رسیده و هیچ امیدی به نجات ان نیست، مگر به یک شرط و ان هم درآوردن سران فتنه از حصر و سپردن زمان امور مملکت (با اختیار تام) به آن‌هاست!

دسته دوم اما کسانی هستند که به جریان موسوم به اعتدال (یا طرفدار دولت) نزدیک هستند. این‌ها ظاهرا هنوز بر سر بیعت خود با روحانی هستند، اما نسخه‌هایی که به خیال خود برای حل مشکلات کشور می پیچند، بعضا به اندازه نسخه‌های دسته اول شاذ است و همچنان بر محور تخریب جناح مقابل، محدود کردن منتقدان و مقصر جلوه دادن دیگران می گردد.

روز چهارشنبه(۱۳ تیرماه)، خبرگزاری اصلاح‌طلب ایلنا گفتگویی با جلال میرزایی، رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید مجلس، انجام داد که گرچه نکات مثبتی در جهت لزوم وحدت و کاهش اختلافات در جریان‌های سیاسی در آن وجود داشت، اما پیشنهادات شاذ و غیرمنطقی در آن کم نبود. در انتهای مصاحبه او با ایلنا، در ادامه خط «فرافکنی» و دشمن-نمایی از جناح مقابل چنین آمده است:

" میرزایی در پایان به تلاش برخی چهره‌های اصولگرای همچون قالیباف برای تصاحب کرسی ریاست‌جمهوری و برخی تحرکات انتخاباتی همچون ساخت فیلم تبلیغاتی گفت" این اقدامات نه به صلاح کشور است، نه به منفعت مردم و کلیت نظام. این اقدامات و تحرکات برای زمین‌گیر کردن دولت در شرایط فعلی بسیار خطرناک هستند و مسئولان امنیتی و اطلاعاتی باید با این دست اقدامات برخورد کنند."

به نظر می رسد که بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان که هنوز در طیف «طرفداران دولت» محسوب می شوند، در همان حال و هوای اردیبهشت ۹۶ و  مقطع رقابت‌های انتخاباتی هستند و هنوز در خواب انتخاباتی که بیش از یک سال از آن گذشته به سر می برند. ظاهرا سایه سنگین «مدیریت جهادی» قالیباف و ناکامی اولین گزینه اصلاح‌طلبان (کسی که شخصا توسط لیدر اصلاحات برای شهرداری انتخاب شده بود) در اداره شهر و استعفا بعد از ۶ ماه، چنان بر سر این بخش از طرفداران دولت سنگینی  می‌کند که انتشار عکسی از حضور قالیباف در خرمشهر، این چنین آن‌ها را برمی آشوبد، تا آن حد که از «دستگاه‌های امنیتی» خواهان برخورد با او می شوند!

ظاهرا این روایت کوتاه قالیباف از حضورش در خرمشهر بر حامیان دولت بسیار سنگین آمده است

باید از این نماینده محترم پرسید که نظرش درباره همنوایی‌های گاه و بیگاه برخی چهره‌های شاخص فراکسیون امید با ضدانقلاب در زمینه سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی و زدن اتهامات دروغین، چیست؟ آیا این رییس کمیته سیاسی فراکسیون امید، سیاه‌نمایی‌های مداوم و بی وقفه روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب و چهره‌های حامی(پیشین) دولت چون تاجزاده، شکوری راد و عباس عبدی را مصداق ریخت آب به آسیاب ترامپ و وحدت‌شکنی و تضعیف دولت نمی داند؟

احتمالا این جریان سیاسی و حامیان آن نمی‌دانند که در قاموس یک مدیر جهادی، خدمت کردن به ملت ایران محدود به اتاق مدیریت فلان نهاد و وزاتخانه و چک کردن کارتابل روزانه و «توئیت بازی» نیست، و کسی همچون قالیباف و مدیرانی از سنخ او، هر جا که مردم دچار مشکل جدی شوند، لباس کار بر تن کرده و در صحنه حاضر می شود، چه مسوولیت رسمی داشته باشند و چه نداشته باشند. فرق است بین مدیری که سفرهای پیاپی به «کیش» را به حل معضلات و مسایل بزرگ و کلان ابر-شهر تهران ترجیح می دهد، و مدیری که آن اندازه کارنامه مدیریت جهادیش تابناک است که رسانه‌های جریان اصلاحات خود درباره پیشنهاد «معاون اولی» به او از سوی دولت خبرسازی می کنند و خود هم درباره این خبرسازی مشغول ارایه توهمات توطئه می شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    58 8
    درود برقالیباف میر و مدبر و جهادی به تمام معنا و لعنت بر هر مسئول بی کفایت و تنبل و آقازاده پروره
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    44 2
    دولت وعده وتکذیب. دولت دروغ و نیرنگ . دولت چپاول وغارت . گلابی برجام . وووودولت تخریب وفساد. دولت دلارو سکه . دولت تورم وگرانی . دولت رکودو بیکاری. دولت اشرافیت و بیدینی
  • US ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    5 22
    همه از روحانی گرفته تا قالیباف نباید خفت
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    13 45
    مشرق قالیباف تعریف ندارد انصاف داشته باش
  • 01 IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    18 7
    الفضل ما شهد به الاعداء. فضل و برتری آن است که دشمن به آن اعتراف کند.
  • علی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    46 8
    زنده باد سردار سرافراز پیرو امام علی ع قالیباف
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    4 10
    اقای قالیباف که ازخدماتش استفاده کنن ؟
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    27 6
    خدارو شکر که چهره واقعی این جونورای اسلاحتلب عیان شده این بدبختا حتی از سایه آقای قالیباف هم می ترسن
  • AU ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    21 6
    ما قدرشناس نیستیم متاسفانه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    12 2
    دولت فشل ناکار امد تا زمانی که حزب است نه در قدرت می تواند فقط حرف بزند الان وقت کار است اگر نمی تواند ؟80 میلیون ادم را سر کار نگذارد کنار برود یک شخص قدرتمند بیاید.
  • سید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    20 5
    از اصلاح طلبان تهوع آور به جز این انتظاری نداریم!
  • BE ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    10 6
    درود بر آقای قالیباف عزیز/ نگران نباشید زیر ابروها در راه است
  • فرشاد IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    5 1
    زرششششششششششششک میرزائی توهم یک شئی بازیچه بیشتر از کاوه معدنی نیستی که بوی پول بشنوی همه چیت رها می کنی همه چی متوجهی همه چی فقط جسم خودت با یک شورت از کشور فرار میکنی از آن ریش معلوم
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    10 13
    خدا از رییسی مغرور نگذره که کنار نرفت و نذاشت قالیباف رییس جمهور بشه ینی خاک تو ....
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    15 4
    حتی اگر برای ریا هم باشد آقای قالیباف کارهای مفیدی انجام داده اند ولی دولت .........
  • محسن IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    5 3
    یک سوال از شرق وهمه کسانی که دلسوز این نظام و انقلابند : اگر جریان موسوم به اصلاحات که مولود نامبارک چپ و کارگزاران بوده و ازظهورش در ۲خرداد ۱۳۷۶ تاکنون مسبب و علت آشوبها و فتنه ها و انحراف در خط امام و رهبری هستند ، چرا درحکومت جمهوری اسلامی تنفس میکنند ، شورای نگهبان انان را تایید میکند ، .... بابا به چه زبانی بگوییم که شماها بفهمید فرق اصلاحات با سازمان مجاهدین خلق فقط در اعلام رسمی جنگ مسلحانه هست .
  • علی IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    18 3
    درود بر مدیر جهادی دکتر قالیباف
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    14 2
    قالیباف و مدیریت اون هنوز برای ما زیاده.اشتباهی که در رای دادن به روحانی کردیم رو با پوست و استخوانون حس کردیم.امیدوارم بتونیم این اشتباه رو دراینده نزدیک جبران کنیم قبل از اینکه دیر بشه.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    17 3
    با قالیباف باید برخورد امنیتی شود چون هرجا بوده شاهکار کرده . همین مرعشی گفته بود نگذارید قالیباف رییس جمهور شود و اگر بشود چنان کارهایی خواهد کرد و توسعه ای ایجاد میکند که ما تا دهها سال حرفی برای گفتن نخواهیم داشت
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    14 1
    پسرجان نه فقط برنامه و بودجه بلکه هیچکدام از نهادهای دولتی با مدیریت فعلی خود کارایی ندارند سیف . آخوندی و........ حالمون دیگه بهم میخوره که اسم اینها رو می شنویم همه دنیا پیشرفت کردند ما بواسطه بی لیاقتی این افراد داریم به قهقرا میریم
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    2 2
    دمش گرم
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    3 19
    خاک تو سرت مشرق، اصولگرا کم آوردی داری سنگ قالیباف رو به سینه میزنی. مدیر جهادی خخخخخخ معنی جهاد جهاد که می کردید این بود
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    7 3
    قالیباف هرجا بوده شاهکار کرده . همین مرعشی گفته بود نگذارید قالیباف رییس جمهور شود و اگر بشود چنان کارهایی خواهد کرد و توسعه ای ایجاد میکند که ما تا دهها سال حرفی برای گفتن نخواهیم داشت
  • جنگیر BE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    8 3
    هر کی بیشتر خدمتگذار مردم باشه بیشترم تهمت میخوره /کار اجنه ی لوسیفری است
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    11 1
    خدایا دست مدیران فرصت طلب فاسدی رو که فقط به فکر منافع خودشون هستن و نه مردم، از مدیریت بر این مملکت و مردم دور کن.
  • افشین IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    8 4
    قالیباف جلوی دزدی خیلی ها رو گرفت و کارهای بزرگی کرد یکی گفته بود نگذارید قالیباف رییس جمهور شود و اگر بشود چنان کارهایی خواهد کرد و توسعه ای ایجاد میکند که ما تا دهها سال حرفی برای گفتن نخواهیم داشت
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    8 2
    بیایید خیالی فکر کنیم که ما می توانستیم ریس جمهور امریکا را انتخاب کنیم چه کسی را برای بیشترین ضربه انتخاب می کردیم به جز روحانی ودوستانش که در 5سال 1000 هزار میلیارد پول چاپ کنه فقط بتواند خرج کارمندانش را بدهد دریغ از یک پروژه .
  • US ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    12 2
    خداوکیلی قالیباف توی هر پست و منصبی بوده خداییش خوب کار کرده از فرمانده نیروی هوایی سپاه از فرمانده پلیس کشور از شهرداری و ...
  • میرزا US ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    7 0
    از جلال میرزایی بی عرضه تر تا حال نماینده ای ندیدم بجای تلاش برای حوزه انتخابیه اش همانند قنبری نماینده پیشین ایلام چسبیده اند به جناح و جناح بازی شهر ایوان غسالخانه ندارد و مردم در منزل مرده های خودشونو غسل میدن شهر دره شهر زادگاه جلال میرزایی در فقر و محرومیت بسر میبره که اگه یک اتوبس مسافر وارد این شهر بشه باید در خونه ها رو بزنی در راه خدا کسی بهت جا بده
  • پویا IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    5 2
    حیف!!! هشت سال عمر همه کسانی که دل در گرو سربلندی وطن و اسلام داشتند و نه دغدغه الواتی و بی بندوباری و مسافرت با هواپیمای نو ، با روی کار آمدن این دولت به باد رفت .
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    7 3
    قالیباف مرد عمل هست. او مدیری توانمند و فرمانده ای لایق هست. من چند سال تحت فرماندهی او کار کردم و این سخن را بر مبنای تجربه و در مقایسه با مدیران دیگری که دیده ام می گویم.
  • باغبان پیر FR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
    13 1
    لازم نیست با قالیباف برخورد امنیتی کرد بهتر است دست از برخوردهای سیاسی و حزبی با ایشان برداشته شود تا گام های بلند کار و کوشش را برای سازندگی این آب و خاک بردارد .در ایام شهرداری ایشان شاهد افتتاح پروژه های زمانبدی شده فراوانی بودیم. او جلوه یک مدیر اجرایی با کفایت, پر تلاش و خستگی ناپذیر می باشد .
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    10 2
    بدون هیچ اغراق دوست دارم حتی یک بارم که شده دست قالیباف را ببوسم به پاس جنم گفتمان زیبای او جنم مدیریتی اش
  • AE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    9 2
    قالیباف مرد سازندگی هست
  • AE ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    8 2
    قالیباف قالیباف هرجا بوده که عالی بود. حسین مرعشی گفته بود نگذارید قالیباف رییس جمهور شود و اگر بشود چنان کارهایی خواهد کرد و توسعه ای ایجاد میکند که ما تا دهها سال حرفی برای گفتن نخواهیم داشت
  • حمید IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    13 4
    اصلاح طلبا فقط بلدن تو سونا و استخرشون استراحت کنن برای کارهای نکرده. فقط لطفا توی استخر خفه نشن!
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    6 3
    مردم ایران بیدارشوید برای آبادانی ایران قیام کنید .دست دزدان بیت المال راقطع کنید .مثل قالیباف ها راکنار نزنند .بیایید برای 1400قلباف را انتخاب کنید مردی است برای تمام فصول زنده بادجهادگر قالیباف ....
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    3 6
    قالیباف امیرکبیرزمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس