کد خبر 870739
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
9.jpg

ابتکار مقاومتی جوانان فلسطینی حال با ایجاد ساختار در قالبی با نام «واحد بادبادک های کاغذی و بالون های آتشین ، فرزندان الزواری» خود را منسجم کرده است و پتانسیل بالایی حتی تا آزادی فلسطین دارد.

به گزارش مشرق، از روز 30 مارس که به مناسبت روز زمین در فلسطین، فلسطینیان ساکن غزه اعلام کردند هر جمعه در اعتراضات مسالمت آمیز علیه صهیونیست ها در نقطه مرزی نوار غزه با فلسطین اشغالی تجمع خواهند کرد، طی 3 ماه گذشته این تجمعات ادامه یافته و هر هفته شهدایی را تقدیم فلسطین کرده اند. اما این تجمعات اعتراضی تنها حرکتی نمادین و خروج از خانه نبوده است زیرا علاوه بر ایجاد فضایی مقاومتی در جامعه جهانی و فلسطینی علیه ظلم و ستم های رژیم غاصب صهیونیستی، به مرور ابتکارات و نوآوری هایی را نیز در عرصه مقاومت به ارمغان آورده است.

یکی از مهمترین ابتکارات حاصل از این راهپیمایی ها، بادبادک ها و بالون های آتشینی است که به عنوان یک راهکار مقاومتی به سلاحی جدید برای عقب راندن صهیونیستها بدل شده است.

سابقه بادبادک ها در نوار غزه

نوار غزه به دلیل آنکه منطقه ای است که در طول ساحل مدیترانه امتداد یافته است، به اندازه طول خود دارای ساحل دریایی است یکی از ویژگی های سواحل برخورداری از وزش بادی دائمی است. از این رو هرآنچه با وزش باد در ارتباط داشته باشد به سواحل می آید. در تمامی سواحل دنیا همواره کودکان به بازی با بادبادک ها روی می آورند. نوار غزه به دلیل عمق کم و فاصله کمی که بین ساحل مدیترانه و مرزهای این منطقه با فلسطین اشغالی دارد تقریبا در تمامی خاک خود از موهبت این باد برخوردار است لذا بهره گیری از وزش باد در تمامی روزهای سال تقریبا ممکن است. به همین دلیل بادبادک بازی برای کودکان و نوجوانان غزه ای امری دائمی است.

بیشتر بخوانید:

موج جدید مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها در اروپا

افشاگری خبرنگار زن بی بی سی از پشت پرده یک شعار/ درآمدهای لبنان را شیوخ عرب می دهند یا ایران+عکس

رکورد بادبادک ها در غزه

سال 2012 با هماهنگی مدارس انروا در نوار غزه مسابقه بادبادک بازی در سواحل غزه برگزار شد. طی آن برنامه دانش آموزان نوار غزه با فرستاندن 1 هزار بادبادک به آسمان ساحل غزه تلاش کرد با ثبت یک رکورد در کتاب گینس، ضمن همدری با دانش آموزان ژاپنی که سال قبل از آن در سونامی غرق شده بودند، صدای مظلومیت خود را نیز به گوش جهانیان برساند.

وقتی بازی کودکانه ابزار مقاومت می شود

سال 2018 تنها 6 سال از آن واقعه گذشته است. نوار غزه در محاصره ای 12 ساله قرار دارد و راهپیمایی های بازگشت آغاز می شود. اما هنوز چند هفته از این راهپیمایی ها نگذشته است که بادبادک ها نیز در کنار راهپیمایان حضور پیدا می کنند. در ابتدا به صورت نمادین و با طرح پرچم فلسطین اما به مرور بازی های کودکان فلسطینی هم رنگ مقاومتی می گیرند. با ابتکار تعدادی از جوانان فلسطینی مخزن های سوخت به بادبادک ها متصل می شوند و پس از رسیدن بادبادک ها به مناطقی که صهیونیست ها حضور دارند نخ های آنها بریده می شوند. مخزن سوخت منطقه ای را به آتش می کشد و مبارزه آغاز می شود.

ساختارمند شدن مبارزه با بادبادک ها

حال پس از گذشت 3 ماه از راهپیمایی های بازگشت و تبدیل شدن بادبادک های آتشین به سلاحی حقیقی، نوجوانان و جوانان غزه گرد هم جمع شده اند و واحدی را با نام «واحد بادبادک های کاغذی و بالون های آتشین، فرزندان الزواری» تشکیل داده اند. محمد الزواری، نخبه تونسی عضو گردان های عزالدین قسام و مغز متفکر پهبادهای حماس بود که سال 2016 به دست جوخه های اعدام موساد در تونس، پایتخت کشور تونس به شهادت رسید. حال جوانان فلسطینی با ابزاری بسیار دست پایین تر از پهباد راه الزواری را پیش گرفته اند و بلای جای صهیونیست ها شده اند.

حال واحد بادبادک ها، همچون گردان های عزالدین قسام، سخنگو دارد، نشست خبری برگزار می کند، بیانیه صادر می کند و برای غاصبان صهیونیست خط و نشان می کشد.

آخرین دستاورد واحد بادبادک های آتشین

واحد بادبادک های کاغذی و بالون های آتشین، فرزندان الزواری، در آخرین بیانیه ای که این هفته صادر کرد از موفقیتی جدید خبر داد. جوانان فلسطینی واحد بادبادک ها اعلام کردند در دستاوردی جدید توانسته اند بادبادک های آتشین را به شهرک صهیونیست نشین «بیت شِمِش» در فاصله 45 کیلومتری مرز غزه با فلسطین اشغالی برسانند. آنها ابراز امیدواری کردند بتوانند با بادبادک های آتشین تمام خاک غصب شده فلسطین را هدف قرار دهند.

خسارت های سنگین به کارگیری بادبادک ها علیه صهیونیست ها

به دلیل آنکه شهرک های صهیونیست اطراف نوار غزه اغلب کشاورزی محور (کیبوتص) هستند و این شهرک های کشاورزی بیشتر غلات رژیم صهیونیستی را تأمین می کنند به دلیل آتش سوزی هایی که در اثر به کارگیری ابتکار بادبادک های آتشین در شهرک های اطراف نوار غزه ایجاد شده، بخش قابل توجهی از زمین های کشاورزی موجود در این منطقه دچار آتش سوزی های وسیع و خسارت های کشاورزی شده اند. برخی انبارهای کشاورزی موجود در این منطقه نیز از آتش سوزی های متضرر شده اند.

از سوی دیگر به دلیل رعب و وحشتی که این بادبادک ها ایجاد کرده اند فضای شهرک های اطراف غزه به محیطی ناامن تبدیل شده است. صهیونیست ها اعلام کرده اند یک گردان کامل را برای خاموش کردن آتش سوزی های ناشی از بادبادک های آتشین در اطراف غزه به کار گرفته و در آنجا مستقر کرده اند. همه اینها هزینه های سنگینی  را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است که نمی تواند تا دراز مدت آن را تحمل کند.

اقدامات مقابله ای صهیونیستها

صهیونیستها که از بادبادک های آتشین به ستوه آمده اند و هیچ اقدام در راستای جلوگیری از آنها نتوانسته اند به عمل آورند اعلام کرده اند کسانی که بادبادک های آتشین را هدایت می کنند در زمره تروریست به شمار می آورند و سربازان صهیونیست می توانند به سمت آنها تیر مستقیم شلیک کنند.

از سوی دیگر آنها دو فن آوری پهباد و رادارهای خود را برای مقابله با این پدیده جدید مقاومتی به کار گرفته اند که به رغم ادعاهای متعددشان هیچ توفیقی در مقابله با بادبادک ها نداشته اند.

در اقدامی با ظاهر مردمی صهیونیست ها تلاش کردند با فلسطینی ها مقابله به مثل کنند و تعدادی از یهودیان اقدام به ساخت و ارسال بادبادک های آتشین به سمت نوار غزه کردند اما در همان یک روز کمپینی که چند بادبادک از سوی صهیونیست ها به هوا رفت یکی از همان بادبادک ها به سمت خود صهیونیست ها بازگشت و موجب ایجاد آتش سوزی در مواضع خودشان شد. 

جمع بندی

بادبادکهای آتشین سلاح جدیدی است که با ساختارمند شدن به کارگیری آن در قالب یک واحد عملیاتی منسجم، قدرت و توان بیشتری را نیز خواهد یافت. این سلاح جدید در کنار راهپیمایی بازگشت کمر صهیونیست ها را خم خواهد کرد. آنچه در این موارد همواره از سوی صهیونیست ها مطرح می شود مکر و نیرنگ و خدعه هایی است که برای نپذیرفتن شکست هایشان و از بین بردن سلاح مقاومت به کار خواهند گرفت. مسئولان و جوانان فلسطینی در این برهه حساس باید مراقب خدعه و نیرنگ صهیونیست ها و حامیانشان باشند. آنها همواره در تاریخ در این موارد به نیرنگ روی آورده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    15 6
    همان طور که خداوند با ابابیل کمر لشکر فیل سوار ابرهه را شکست ان شا الله این بار با بادبادک ها کمر لشکر صهیون را خواهد شکست
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    8 6
    همان طور که خداوند با ابابیل کمر لشکر فیل سوار ابرهه را شکست ان شا الله این بار با بادبادک ها کمر لشکر صهیون را خواهد شکست
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    11 3
    مرگ بر اسراییل آپارتاید درود بر مقاومت فلسطین
  • حسين IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
    12 8
    مى توانند كمى پيشرفته ترش هم بكنند؛ با استحصال فسفر سفيد (كه خطرناك ولى قابل استحصال در خانه هم مى باشد) از همان طريقى كه اولين بار كشف شد، يك بمب فسفرى تاخيرى به جاى محموله مشتعل فعلى درست كنند.با ابتكارهاى بيشتر مى توانند ناپالم، ترميت و محموله هاى خوشه اى نيز جهت تاثير بيشتر توليد كنند. البته اگر مطابق معمول نظر من را منتشر نكنيد ناراحت نمى شوم ولى لطفا اين پيشنهادها را از طريق دوستانتان به حماس و جهاد برسانيد!
    • حسين IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
      8 3
      با الهام از مقاله "بالنهاى فوكوى ژاپنيها در زمان جنگ جهانى دوم" مجله صنايع هوايى (؟) . با اين تفاوت كه بالنهاى آنها بايد مدت دو روز پرواز مى كردند و به صورت خودكار ارتفاع خود را در چند مرحله تغيير مى دادند تا بتوانند پس از طى اقيانوس آرام به آمريكا برسند ولى در مورد غزه، فاصله كم هدف و فشردگى بالاى آن و نيز فرا رسيدن تابستان خشك، به نفع مبارزان مقاومت بوده و حتى نياز به پيچيدگى هاى بالن فوكو را نيز ندارد. قبلا نوشته بودم ولى حذف كرده بوديد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس