نفیسه کوهنورد

افشاگری خبرنگار زن BBC درباره پشت پرده شعار دروغین نه غزه نه لبنان بسیاری از اعضای ضدانقلاب در شبکه اجتماعی توئیتر را عصبانی کرد.

سرویس سیاست مشرق – دروغی که ضدانقلاب در روز قدس سال 88 آنرا با شعار « نه غزه نه لبنان، فقط فلات ایران» سر داد و رسانه‌هایی مانند بی بی سی فارسی و صدای آمریکا آن را رنگ و لعاب دادند، هر روز باطل بودن آن بیشتر نمایان می‌شود.

حالا خبرنگار بی بی سی فارسی هم در توئیتی لب به اعتراف گشوده است و بیان می کند که لبنان با منابع و تجارت عظیمی که با کشورهای آفریقایی و عربی دارد احتیاجی به پول ایران ندارد و این دروغ به همان اندازه که بزرگ است به همان اندازه هم عوام فریبانه و تو خالی است.

بیشتر بخوانید: 

وقتی کارشناسان اصلاح‌طلب «نه غزه؛ نه لبنان» را تئوری‌سازی کردند +عکس

خبرنگار بی بی سی فارسی در خاورمیانه، در یک رشته توئیت در این باره نوشت:

اما اشتباه ترین تصور که اغلب ایرانیها دارند این است که پول حزب الله و حتی لبنان همه از ایران می آید. وقتی این تصور را به رئیس اتاق بازرگانی لبنان گفتم قهقهه زد و با اعداد و ارقام نشان داد که لبنان چه حجم گسترده درآمدی از آفریقا و برخی کشورهای عربی دارد.

وی در توئیتی دیگر می نویسد:

لبنان روابط تجاری خوبی با کشورهای عربی هم دارد و البته به خاطر آزاد بودن فضا کلی توریست عربی از کشورهای خلیج فارس جذب می کند که غالبا ثروتمند هستند. خیلی از شیوخ قطری و سعودی به طور مثال کنار دریا لوکسترین آپارتمان را خریده اند یا با قیمت های هنگفت اجاره می کنند.

این خبرنگار بی بی سی در ادامه درباره درآمدهای حزب الله لبنان هم می نویسد:

لبنان کشوری است که تقریبا سه برابر جمعیت داخلش در خارج زندگی می کنند که در زمان جنگ داخلی رفته اند. گروهی در آفریقای جنوبی معدن دارند و جالب آنکه بیشتر این معدن داران تا جایی که فهمیده ام شیعه و اهل جنوبند که به حزب الله هم کمک می کنند.

وی در انتهای این رشته توئیت‌ها به مخاطبان ایرانی این اطمینان را می دهد که پول های لبنانی ها از جای دیگری تامین می شود نه جمهوری اسلامی ایران.

اما به نظر می رسد این توئیت‌ها بسیاری از کاربران ضدانقلاب توئیتر را عصابی کرده که با رکیک ترین توهین‌ها به این خبرنگار بی بی سی حمله ور شدند. وی در ادامه در توئیت‌هایی که بازتاب توئیت‌های بالا را در خود دارد بیان می کند که عده ای که این خبرنگار زن بی بی سی فارسی آنها را کاربران آمدنیوز می خواند، که اغلب از اکانت های فیک و جعلی استفاده می کنند به وی با شدیدترین توهین‌ها حمله ور شده اند.

البته این خبرنگار وقتی با این توهین ها روبرو می شود سعی می کند تا برای جلوگیری از توهین‌های بیشتر که به طور قبیله ای به صفحه توئیتر وی حمله ور شده اند از گفته های خود بازگردد و لااقل حرف‌هایش درباره حزب الله را تکذیب کند. البته این تناقض هم نمی‌تواند واقعیتی که وی در یک فضای عادی ابراز داشته و سپس در یک فضای سراسر فشار پروپاگاندا گونه آنرا تکذیب کند، پنهان سازد.

از یک سو این خبرنگار ماهیت خبرپراکنی‌های بی بی سی فارسی و شبکه های ضدانقلاب علیه کشورمان که چندین سال است این دروغ را منتشر می کند را برملا می سازد و از سوی دیگر موضوع جعلی بودن آزادی بیانی که جامعه غربی و ضدانقلابیون مدعی آن هستند را نشان می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    فکر کنم یه کم برای این دست از شفاف سازی ها یه کم دیر شده .دشمن کار خودشو کرد و در جبهه فرهنگی و اقتصادی شکست سختی خوردیم وهمش هم به خاطر واگذار کردن این عرصه ها به مدیران وابسته و غیر جهادی بود. اگر در راس نهاد های مربوط به فرهنگ واقتصاد غرب زده ها قرار نمی گرفتند به مانند عرصه های منطقه ای و موشکی و... که در اختیار مدیران با کفایت و ولایت مدار بود و پیشرفت های چشمگیری داشتیم اینطور در این روز دچار مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی نبودیم.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    17 6
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • روشنک IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    66 92
    درست فهمیدی خانم محترم . بله به معنای واقعی تندرو و داعشی اند بعضی از مدعیان روشنفکری
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    چقدر خبیثند این افساداتیها
  • مسلم IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    خدا لعنت کنه این به اصطلاح اصلاحطلب ها رو...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس