کازان شهری که نامش برگرفته از لغت تاتاری به معنی ظرف آشپزی است، بواقع درخور این نام است. قدمت این شهر صدها سال از مسکو بیشتر بوده و تلفیقی از فرهنگ های تاتاری و اسلاوی، پایتخت جمهوری تاتارستان را به گنجینه ای ارزشمند تبدیل کرده است.

در ادامه، آیتورز چند پیشنهاد جالب برای شما دارد تا بیشترین بهره را در بازدید از این شهر ببرید.

bauman

شانه به شانه محلی ها در خیابان بائومان(Bauman) قدم بزنید.

خیابان بائومان که یکی از مراکز پیاده روی اصلی کازان است به روزها و حتی شب های مرکز شهر، پویایی و شادابی خاصی بخشیده است. علاوه بر فروشگاه های سوغاتی، کافه ها و موزه ها، گروه های موسیقی خیابانی نیز شما را سرگرم خواهند کرد. اگر میخواهید اوقات خوشی را در شب های این شهر سپری کنید، رستوران ها، کلاب ها و بارها گزینه های جذابی خواهند بود. مناظری نظیر ناقوس کلیسای اپیفنی و مجسمه گربه، قدمت کهن ترین خیابان کازان را به زیبایی به تصویر میکشند.

فرهنگ این منطقه را در موزه هرمیتاژ کازان (Hermitage-Kazan) لمس کنید.

با اینکه موزه هرمیتاژ کازان شهرت کمتری نسبت به موزه همنام خود در شهر سن پترزبورگ دارد، اما همچنان یکی از بناهایی است که هنردوستان می بایست از آن بازدید کنند. معماری این بنا که به اوایل قرن نوزدهم برمی گردد در کنار فضای داخلی فاخر آن، از شاهکارهای هنری چشم نواز هرمیتاژ است. در این موزه، آثار هنری روسیه و جهان در طول دوره های هنری گوناگون به نمایش گذاشته شده اند.

زمان بازدید:

دوشنبه تا پنجشنبه  ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

جمعه                ۱۱ صبح تا ۸ شب


کاخ کرملین کازان

کرملین کازان تنها بازمانده تاتارها در روسیه است که قدمت آن به قرون ۱۶ و ۱۷ بازمیگردد. این کاخ به دستور ایوان مخوف بنا شده و دیوارهای ماسه ای سفید رنگ آن مرکز تاریخی شهر و بناهای قدیمی آنجا را احاطه کرده است. مهمترین بناهای این منطقه، مسجد قل شریف، موزه هرمیتاژ و موزه تاریخی تاتارستان هستند.

تماشای مسجد قل شریف

مسجد قل شریف در قرن شانزدهم بنا شده و به بزرگترین مسجد اروپا در زمان خود شهرت یافت. این بنا در زمان حمله ایوان مخوف در سال ۱۵۵۲ ویران و در سال ۲۰۰۵ کاملا مرمت شد. اگرچه بازسازی این بنا بسیار بطول انجامید اما ارزش انتظار را داشت. مسجد قل شریف با طاق های سفید رنگ، گنبدها و مناره های آبی آسمانی رنگ خود، همانند گذشته بزرگ و تاثیرگذار است.

زمان بازدید

سه شنبه تا پنجشنبه  ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر

جمعه                 ۹ صبح تا ۹ شب

شنبه و یکشنبه       ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر

غذاهای تاتاری را بچشید.

در کافه ها و رستوران های بینظیر کازان طعم غذاهای تاتارستان را تجربه کنید. غذاهای این منطقه متاثر از هر دو سبک شرقی و روسی و شامل، انواع سوپ ها، لبنیات، چغندر، دانه های کنجد و شیرینی های سبک ترکی هستند. اگر شما از طرفداران غذاهای شیرین هستید موزه چاک چاک را از دست ندهید. در فضای منحصربفرد چاک چاک از طعم غذاها و نوشیدنی های سنتی تارتار، بشقاب ویژه چاک-چاک متشکل از خمیرهای توپی پخته شده با عسل که در جشن ها و مراسم خاصی رو میشوند، لذت ببرید.
شما میتوانید برای، رزرو هتل خارجی و خرید بلیط هواپیمای خارجی سایت آیتورز را انتخاب کنید.

**محتوای تبلیغاتی**

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس