خبر ویژه

اقدام عجیب دولت در عدم رسیدگی به مشکلات مردم و اولویت دادن به مصوبه تعیین مکان برای تجمعات، انتقاد محافل حامی دولت را هم برانگیخته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل و حقوقدان در روزنامه آرمان نوشت: سابقه تجمعات و اعتراضات صنفی و سیاسی و اجتماعی و غیره در مکان‌های خاص در کشورهای غربی به چند دهه قبل برمی‌گردد که از جمله معروف‌ترین آنها هایدپارک لندن است و سال‌هاست که معترضان در گوشه‌ای از آن محل تجمع کرده، سخنرانی می‌کنند و قصد این دارند که اعتراضاتشان به گوش مسئولان برسد که البته ظاهرا تجمع در هایدپارک لندن سال‌هاست عادی شده و جذابیتی  برای دیگران ندارد.

بیشتر بخوانید:

محتکران گرانفروش دولتی انبارها را خالی کنند

آش سوء مدیریت اقتصادی شور شد؛ صدای حامیان دولت هم درآمد


وی می‌افزاید: اساسا سخن اینجاست که اولا، چگونه مسئولان بعد از سال‌ها هنوز خمیرمایه صدای اعتراض مردم که همانا مشکل مسکن و کار و نان و بهداشت می‌باشد را نشنیده‌اند؟ که می‌خواهند از طریق این مکان‌های خاص این صداها را بشنوند

ثانیا، از قدیم گفته شده، علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد. بدیهی است اگر مسئولان مربوطه مشکلات و مسائل معیشتی مردم را جدی بگیرند و در جهت رفع آنها عزمشان را جزم کنند، ریشه اغلب اعتراضات خود به خود از بین خواهد رفت.

ثالثا، اصل این است که دولتمردان باید خیلی بیشتر از اینها گوششان نسبت به خواسته‌های حقه مردم که اغلب برمی‌گردد به مسائل یاد شده، حساس باشد.

انتقادها و اعتراضات اصولی مردم را نمی‌شود نادیده گرفت. مطابق اصول قانون اساسی تامین کار، نان، مسکن، بهداشت از حقوق اولیه شهروندان است.

به ضرس قاطع می‌توان گفت که اغلب اعتراضات صورت گرفته در گذشته حول این محورها بوده. هدایت کردن تجمعات مردمی به مکان‌های خاص یک ایده شکلی و ظاهری و شاید نوعی ظاهرسازی است. صدای اعتراضات مردم را از هرجا و هر مکان می‌توان به سهولت شنید.

مهم این است که مسئولان محترم خود با این خواسته‌ها همدل و همصدا باشند و در جهت برآوردن خواسته‌های آنان عزمشان را به صورت جدی جزم کنند. و الا اگرصرفا قرار باشد که تجمعات اعتراضی مردم را به صورت گفته شده در مکان‌های خاصی محدود کرد که هیچ اتفاقی صورت نگیرد و دل مسئولی نلرزد و احساس همدردی نکند، باید گفت که دریغ از راه دور و رنج بسیار!

قطعا اگر مسئولان همراه با مردم و در دل مردم باشند، دقیقا می‌دانند که خواسته‌های آنان چیست و قطعا از کوچکترین تلاشی در جهت رفع مشکلات و خواسته‌های قانونی آنان فروگذاری نخواهند کرد. معروف است از شخصی پرسیدند که قیمه با «قاف» درست است یا با «غین» گفت با هیچکدام، با گوشت! مکان‌های خاص در جهت تجمعات مردمی هیچ مشکلی را آنطور که انتظار می‌رود حل نخواهد کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس