کد خبر 863989
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
علیرضا فغانی

علیرضا فغانی، داوران ایرانی حاضر در جام جهانی قضاوت در فینال این مسابقات را یکی از آرزوی‌های خود دانست.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه جام جهانی به معرفی علیرضا فغانی پرداخت و از آن تمجید فراوانی کرد. طبق نوشته‌ی این سایت علیرضا فغانی در دنیای فوتبال نیاز به تعریف و تمجید ندارد. وی بازی‌های مهمی را در سطح آسیا و هم‌چنین در سطح جهانی و بین‌المللی، بدون کوچک‌ترین اشتباهی قضاوت کرده است.


در ادامه آمده است: داور ۴۰ ساله ایرانی سابقه قضاوت در فینال‌های مهم و گوناگون از جمله لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۴، جام ملت‌های ۲۰۱۵، مسابقات جام کنفدرانسیون‌ها و المپیک ۲۰۱۶ را بر عهده داشته است.


وی فعالیت خود در حوزه داوری را از سال ۱۹۹۴ شروع کرد و در سال ۲۰۰۸ جزو داوران فیفا قرار گرفت. وی تنها یک سال بعد و در سال ۲۰۰۹ به لیست الیت فیفا راه یافت. فغانی در ابتدا داوری مسابقات لیگ قهرمانان و هم‌چنین مسابقات ای اف سی کاپ را انجام می‌داد اما در سال ۲۰۱۴ به عنوان داور چهارم راهی جام جهانی برزیل شد. او در این سال‌ها با توجه به تجربیاتی که به دست آورده بود، قضاوت مرحله نیمه نهایی کنفدراسیون‌ها در سال ۲۰۱۷ و هم‌چنین بازی استرالیا و سوریه را در مرحله پلی‌آف صعود به جام جهانی ۲۰۱۶ را به عهده داشت.


جام جهانی روسیه دومین حضور فغانی در جام جهانی است. او در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داور چهارم هفت بازی از جمله بازی افتتاحیه برزیل - کرواسی بود.


حال سایت AFC گفت و گوی مختصری با علیرضا فغانی انجام داده که به شرح زیر است:


نظر شما درباره‌ی انتخابتان برای قضاوت در جام جهانی چیست؟

در AFC همیشه یک تیم از ما حمایت کرده است. از نظر پزشکی، فیزیکی و تکنیکی ما به خوبی پشتیبانی شدیم و در تمامی سمینارها تمرینات عملی را پشت سر گذاشتیم. به همین خاطر است که با آمادگی در تمامی تورنمنت‌ها شرکت می‌کنیم. هم‌چنین رقابت سالمی با دیگر داوران در سطح قاره داشته‌ایم و من مطمئن هستم که داوران آسیایی در جام جهانی قضاوت خوبی از خود نشان می‌دهند.

برای آینده چه آرزویی‌ای دارید؟

قطعا قضاوت در فینال جام جهانی آرزوی هر داوری خواهد بود و این آن چیزی است که ما به دنبال آن هستیم. من امیدوارم که یک داور آسیایی شانس قضاوت در فینال جام جهانی را داشته باشد. البته پیش از آن امیدوارم تیم‌های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشند و اگر آن‌ها به مراحل پایانی برسند خوب خواهد بود، اما اگر این اتفاق نیفتد، داوران خوبی از آسیا هستند که می‌توانند نماینده شایسته‌ای برای قاره باشند. داوران آسیایی توان و ظرفیت بالایی دارند و می‌توانند با داوران برتر دنیا رقابت کنند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس