کد خبر 861910
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
تیم ملی ایران

سرانجام روز گذشته انتظار برای هواداران، کارشناسان و حتی خود بازیکنان تیم ملی برای مشخص شدن آخرین بازیکن حذف شده از فهرست تیم ملی به پایان رسید.

به گزارش مشرق، در آخرین روز اردوی یک هفته ای ملی پوشان کشورمان در ترکیه، علی قلی زاده که به تازگی به جمع لژیونرهای ایرانی پیوسته بود، از جمع نفرات اعزامی به جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ خط خورد تا ۲۳ بازیکن فهرست نهایی تیم ملی ایران به فیفا اعلام شود. سایت رسمی مسابقات جام جهانی هم با اعلام اتمام زمان انتشار لیست تیم های شرکت کننده، خبر داد اسامی ۲۳ بازیکن نهایی تمامی ۳۲ تیم شرکت کننده در این دوره به فیفا اعلام شد و دیگر امکان تغییر در آن وجود ندارد. در ادامه نگاهی دوباره به مسافران تیم ملی کشورمان به روسیه ۲۰۱۸ خواهیم داشت. بازیکنان به ترتیب شماره پیراهن های آنها در جام جهانی معرفی شده اند.

هرچند آمار رسمی در این باره وجود ندارد (یا حداقل منتشر نشده)، اما بسیار بعید است که دروازه بانی در سطح دنیا عملکرد بالاتری داشته باشد؛ بیرانوند در ۱۱ بازی رسمی ابتدایی خود، کلین شیت کرد و دروازه اش را بسته نگه داشت.  

او به عنوان دومین بازیکن تاریخ باشگاه سایپا لقب گرفت که به جام جهانی می رود؛ پیش از وی، مسعود شجاعی بازیکن سایپا در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت. 

علیرغم آنکه هنوز به سی سالگی نرسیده، اما با داشتن ۹۱ بازی ملی، باتجربه ترین بازیکن ایران در فهرست ۲۳ نفر نهایی است. 

 

با توجه به پست بازی، خیلی گلزن نشان نداده اما پس از ۴ سال هم برای استقلال گلزنی کرد و هم اولین گل ملی خود را در برابر ازبکستان در ورزشگاه آزادی به ثمر رساند. 

تا کنون نه در لیگ برتر فوتبال ایران گلزنی کرده و نه در تیم ملی؛ در سطح فوتبال حرفه ای، محمدی فقط ۲ گل برای گروژنی زده است. AFC او را یکی از ۵۰ استعداد آینده دار فوتبال آسیا معرفی کرد. 

اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایرن در جام های جهانی لقب گرفت که با محرومیت انضباطی فیفا مواجه شد. در دیدار با مراکش، سعید غایب بزرگ تیم ملی است. 

با یک دقیقه حضور در ترکیب تیم ملی در یکی از سه بازی جام جهانی، نام او به عنوان اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که در ۳ دوره جام جهانی به میدان رفته، ثبت خواهد شد. 

چهره درخشان تیم ملی در جام ملت های ۲۰۱۵ بود؛ در دیدار با عراق همه اولین های بازی های ملی اش را رقم زد؛ اولین گل ایران در جام ملتها، با برخورد به پای او وارد دروازه شد، اولین گل ملی اش را به ثمر رساند، اولین پنالتی را در تیم ملی مرتکب شد، و اولین شکست در بازی های رسمی ملی را هم تجربه کرد. 

یکی از گزینه های احتمالی برای جانشینی عزت اللهی غایب در بازی با مراکش خواهد بود؛ در صورتی که فرمانده خط میانی استقلال بتواند برای تیم ملی گلزنی کند، پنجاهمین گل دوران حرفه ای خود را در بازی های ملی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به ثبت می رساند. 

سومین گلزن برتر این فصل سوپرلیگ یونان، در سال ۲۰۱۸ هنوز برای تیم ملی گلزنی نکرده و امیدوار است این اتفاق در جام جهانی برای و تیم ملی بیفتد. 

امیری

دومین دروازه بان تاریخ باشگاه ذوب آهن اصفهان است که مسافر جام جهانی می شود، اما مظاهری که فقط ۳ بازی ملی انجام داده، می خواهد اولین سنگربان این باشگاه باشد که در جام جهانی بازی می کند. در جام جهانی ۱۹۷۸ کربکندی فرصت حضور در میدان را پیدا نکرد.  

اگر مثل جام جهانی ۲۰۱۴، کی روش به او فرصت حضور در میدان را ندهد، اولین بازیکن تاریخ ایران لقب خواهد گرفت که در دو دوره جام جهانی حضور داشته اما بازی نکرده است. 

سوئد نتوانست او را برای بازی کردن در تیم ملی راضی کند و به تیمش سامان بیشتری ببخشد؛ کوتاه قامت ترین بازیکن اعزامی به روسیه در تیم ملی، آرزوهای بزرگی در سر دارد. 

برای باتجربه ترین بازیکن تیم ملی از نظر سن، بازی در مقابل ستاره های بزرگ اسپانیا و پرتغال، بدون شک دشوارتر از ۹۰ دقیقه دفاع بدون نقص و فراتر از انتظار مقابل چهار شگفت انگیز آلبی سلسلته یعنی لیونل مسی، دی ماریا، سرخیو آگوئرو و گونزالو هیگواین نبوده و نخواهد بود. 

 

زننده تک گل تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۴ می خواهد با گلزنی در روسیه، نامش را به عنوان اولین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که در دو دوره جام جهانی گلزنی کرده، به ثبت برساند. 

با گلزنی او تیم ملی ایران بلیط سفر به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را دریافت کرد. طارمی می تواند دومین لژیونر گلزن ایران در جام های جهانی لقب بگیرد. 

پس از تاریخ سازی و کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر هلند، با درخشش در جام جهانی می تواند یک سال رؤیایی را در دوران حرفه ای خود رقم بزند؛ جهانبخش به احتمال زیاد به رکورد تعداد بازی های مهدوی کیا و آندرانیک تیموریان در جام های جهانی خواهد رسید. 

 

پس از قهرمانی در جام حذفی و حضور در تیم منتخب بهترین های فصل گذشته، اولین و تنها بازی ملی خود را هم برابر ازبکستان انجام داد و صاحب پیراهن شماره ۱۹ ایران در جام جهانی روسیه شد. 

جام ملت های استرالیا اولین و مهم ترین تورنمنت فوتبالی او بود که بهترین گلزن تیم ملی در بین نفرات اعزامی به روسیه، از این آزمون سربلند بیرون آمد؛ فیفا در گزارشی با تمجید از سردار، او را با خداداد عزیزی مقایسه کرده بود. 

تجربه بین المللی کاپیتان تیم ملی کمک بسیار بزرگی برای ایران خواهد بود؛ اشکان بسیار امیدوار است تا با رسیدن به آمادگی کامل، 

اولین پدر و پسر ملی پوش در جام جهانی، احمدرضا و امیر عابدزاده لقب گرفتند؛ البته اگر امیر مثل پدرش بتواند در جام جهانی بازی کند، این رکورد جاودانه شده و لذت غیرقابل وصفی برای او و پدرش خواهد داشت. 

انتخاب او با انتقاداتی مبنی بر این همراه بود که در فصل گذشته بازی بسیار کمی برای تیم باشگاهی اوستنده بلژیک انجام داده است، اما نباید فراموش کرد که رامین یکی از مهره های اصلی در راه رسیدن به روسیه بود؛ رضاییان، چه از نظر تعداد بازی و چه از نظر دقایق حضور در زمین، جز سه بازیکن برتر ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود. 

منبع: وب سایت برنامه نود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس