ماجرای درگیری در حزب اعتماد ملی

«استخدام گروه فشار» در کنگره پرحاشیه حزب اعتماد ملی؛ دعوای احزاب اصلاح طلب بر سر چیست؟

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

محتشمی‌پور: حفظ نظامی که دروغ و شکنجه و انحراف دارد، اوجب واجبات نیست!

«علی‌اکبر محتشمی‌پور»، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی و در آستانه فرارسیدن ایام سالگرد ارتحال امام(ره) در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، پیرامون «اوجب واجبات بودن حفظ نظام اسلامی از دیدگاه امام خمینی(ره)» گفته است:

«یک وقت است که امام(ره) می فرماید، حفظ نام و حکومت جمهوری اسلامی، واجب است و محتوا را کاری نداریم، ولی همین امام می‌فرمودند که اگر شما برخلاف معالم اسلام راستین و ناب عمل کنید و در شما انحراف ایجاد شود، اسلام و روحانیت آن چنان سیلی می خورد که صد سال دیگر نمی‌تواند سر بلند کند، بنابراین امام نظامی را نمی‌گوید که در هر شرایط و با هر انحرافی استقرار آن از اوجب واجبات است بلکه منظور ایشان نظامی است که در چارچوب و قاعده انقلاب اسلامی تعریف شده و نظامی است که با دروغ، حقه، تبعید، زندان و شکنجه سازگار نیست.»[1]

*ما قضاوت درباره اظهارات محتشمی‌پور را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

گفتنیست، او از فعالان فتنه سال 88 نیز بوده است.

***

 کرباسچی: جهانگیری کاندیدا شد چون امکان داشت رئیس‌جمهور سکته کند

«غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از مصاحبه خود با شماره یکشنبه گذشته روزنامه سازندگی(ارگان این حزب) در پاسخ به این سؤال که «نظر شما درباره حضور اقای جهانگیری در انتخابات گذشته چیست و فکر می‌کنید پس از آن انتخابات آقای جهانگیری چه میزان توانستند در دولت دوم آقای روحانی مؤثر باشند؟» گفته است:

در فضای سال 96 استراتژی درستی اتخاذ شد. آنچه اتفاق افتاد خیر بود اما پیش از انتخابات هر لحظه و هر آن احتمال هر مسئله‌ای مانند سلامت افراد یا مسائل سیاسی وجود دارد. بنابراین اگر احیانا برای رئیس‌جمهوری اتفاقی رخ داد حضور کسی که بتواند به عنوان کاندیدای دیگری مطرح باشد، لازم است.

در این لحظه خبرنگار می‌پرسد: «یعنی ترس از ردّ صلاحیت آقای روحانی؟» و کرباسچی پاسخ می‌دهد: البته رد صلاحیت هم مطرح بود. اما اتفاقات دیگری هم ممکن است رخ بدهد، یکی سکته می‌کند، یکی ترور می‌شود، حادثه‌ای برای او پیش می‌آید...

*علیرغم این اظهار نظر شاذ کرباسچی اما همه می‌دانند که اولین مخالف سخت و جدی کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات 96، شخص رئیس‌جمهور روحانی بود اما دست آخر با اصرار بی‌امان اصلاح‌طلبان این مسئله را پذیرفت.

این در حالیست که رئیس‌جمهور روحانی به لحاظ امنیتی و رعایت موارد احتیاطی و تأمینی، سابقه بیشتری از کرباسچی و سایر اصلاح‌طلبان دارد.

از طرفی این حدّ از دلسوزی برای آقای روحانی از طرف جریانی که این روزها صراحتا آهنگ «عبور از روحانی» دارد و حتی از این می‌گوید که اگر روحانی را بیشتر می‌شناختیم به او رأی نمی‌دادیم[2]، قابل تأمل است.

برخی اینطور گمانه‌زنی می‌کنند که کاندیداتوری اسحاق جهانگیری در انتخابات 96 که با اصرار اصلاح‌طلبان صورت گرفت، بیشتر نوعی تست بوده است. زیرا آنها طی 17 سال گذشته در هیچ انتخاباتی پیروز اکثریتی نبوده‌اند و این مسئله اتخاذ تدابیر ویژه‌ای برای انتخابات سال 1400 را از سوی آنها طلب می‌کند.

***

«استخدام گروه فشار» در کنگره پرحاشیه حزب اعتماد ملی

رسانه‌های کشور به تازگی از درگیری در کنگره حزب اعتماد ملی که روز جمعه گذشته برگزار شد، پرده برداشتند.[3]

درگیری و ضد و خوردی که گفته می‌شود برخی اعضای حزب اعتماد ملی در آن با «پایه میکروفون» به نزاع با یکدیگر برخاسته‌اند.

در میان حاشیه‌های این رخداد اما برخی فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها از این خبر می‌دهند که یکی از علل اصلی بروز درگیری در کنگره اعتماد ملی، وارد کردن آدم‌های ناشناس به داخل کنگره و تأکید بر رأی‌گیری بصورت قیام و قعودی بوده است تا منافع برخی طیف‌های حزب و خواسته‌های آنها رأی بیاورد!

«رحمت‌الله بیگدلی»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در این باره به قانون گفته است:

کنگره دو بخش افتتاحیه و دستور کار داشت. در بخش اول، با استقبال زیادی روبه‌رو شده و البته ورود برای عموم آزاد بود. بعد از آنکه کنگره وارد دستور بررسی و اصلاح اساسنامه و نیز انتخابات شورای مرکزی شد، همه کسانی که عضو حزب نبودند و کارت نداشتند، باید سالن را ترک می‌کردند؛ درحالی‌که این اتفاق نیفتاد. در واقع اختلافات از همین نقطه آغاز شد.

او گفته است:

اتفاق دیگر این بود که هیات‌رییسه کنگره باید منتخب اعضای کنگره بوده و بعد از معرفی و رای‌گیری در جایگاه قرار می‌گرفتند؛ درحالی‌ عده‌ای از اعضا که همزمان اعضای شورای مرکزی احزاب دیگر هم هستند، در جایگاه هیات‌رییسه موقت قرار گرفتند. اعتراض ما این بود که اساسنامه حزب رعایت نشده است. همچنین اعضایی که حق رای نداشتند، از سالن بیرون نرفته و در میان اعضای حزب حضور داشتند. با وضعیتی که پیش آمد، امکان رای‌گیری برای اعضای شورای مرکزی مهیا نشد.

بیگدلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش نیز تصریح می‌کند:

برخی حضرات یک سری نیرو را از خارج وارد سالن کرده بودند و هرچه ما اعلام کردیم افرادی که اجازه حضور در جلسه را ندارند باید سالن را ترک کنند، احدی تکان نمی‌خورد. در چنین فضایی آن‌ها می‌گفتند که باید با قیام و قعود رای‌گیری کنیم...من برای حفظ آبروی حزب بلند شدم و میز هیات‌رییسه را ترک کردم و پایین آمدم. تا اینکه دیدم فضا شلوغ شده و آن عده هم می‌خواهند کنگره را به سمت و سوی برنامه از پیش طراحی‌شده خودشان ببرند و باوجود تذکر نماینده وزارت کشور به دنبال قیام و قعود غیرقانونی برای تصویب اساسنامه با قانون جدید و سپس ابقای شورای مرکزی سابق بودند که موفق نشدند.[4]

*در برخی محافل زمزمه‌هایی وجود دارد و پیرامون نام اشخاصی که این افراد با هویت‌های نامعلوم که عضو حزب اعتماد ملی هم نبوده‌اند را وارد جلسه کرده‌اند نیز گمانه‌هایی وجود دارد.

مسئله تعجب‌برانگیز اما آنست که ارکانی از حزب اعتماد ملی در ساعات پس از انتشار خبر درگیری در جلسه کنگره، اعلام کردند که این رخدادها کار «گروه فشار» و «حزب اصلاح‌طلب ندای ایرانیان» بوده است!

ادعایی که تکذیب شد و بر عمق حاشیه‌های کنگره حزب اعتماد ملی افزود.

اختلافات اعضای حزب اعتماد ملی همچنین در حالیست که برخی اعضای این حزب انتقادات وسیعی از شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز دارند و برای مثال این رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب بود که چندی قبل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به «دیکتاتوری» وصف کرد.[5]

برخی محافل تحلیلی معتقدند اختلافاتی نظیر آنچه این روزها از جلسات دو حزب اعتماد ملی و اتحاد ملت درز کرده است، متأثر از دو انتخابات آتی در سال‌های 98 و 1400 نیز هست.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-929955

2_ mshrgh.ir/857944

3_ mshrgh.ir/858945

4_ http://www.ghanoondaily.ir/fa/news/main/102588

5_ http://www.rouydad24.ir/fa/print/110326

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 116
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 45
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    166 5
    همدیگر را بجوید بی قانونهایی که کشور را به این روز انداختن
    • نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      محتشمي پور غلط كرد .
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      70 13
      منظورآقای محتشمی از ظلم و فساد انحراف همان اصلاح طلبان و روحانیون شکم سیر و غربگرا و کدخدا منش هستند که به اصطلاح به دنبال اصلاح مملکت و سپس سپردن آن به غربیها هستند. یک موقع فکر بد نکنید.
    • DE ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      29 4
      فکرکنم حتی اگه نظام دیگه ای مستقر بشه امثال محتشمی پور توش جای که ندان هیچ محاکمه واعدام میشن
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    35 26
    حرف محتشمی پور چیز دیگری بوده فکر کنم
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      61 38
      مشرق سابقه دروغگویی ندارد. ولی محتشمی پور و اصلاح طلبان دارند.
    • IT ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      5 1
      شاید حکومت با فساد پایدار بمونه ولی با ظلم خیر
  • سیدعلی طباطبائی آشنانی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    با سلام؛ نظام ما درقاعده و چارچوب انقلاب اسلامی تعریف شده و حفظ آن از اوجب واجبات است .حال اگر مجریانی فاسد مثل محتشمی پور دارد؛باید این مجریان حذف ومجازات گردند نه کل نظام اسلامی.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      4 3
      از روزی که انقلاب اسلامی به سرانجام رسید یک لغت رو زیاد شنیدیم : باید .... باید عدالت برقرار شود. باید اسلام حاکم شود ، باید با فساد برخورد شود ، باید علوم انسانی اسلامی شوند و .... خسته نشدید اینقدر حرف بدون پشتوانه زدین؟ حکومتی که کارامدی داره کار رو انجام میده ، بعد میگه من این کار رو کردم. اینجا آقایون عادت کردن گفتار درمانی کنن. ما باید فلان کنیم . ما باید بهمان کنیم. این روند صحیح نیست. شما هم نگو باید ، بگو چکار کردی؟ آیا وقتی فساد دیدی ، رفتی باهاش مبارزه کنی؟ آیا اگر میخواستی می تونستی؟ آیا اگر می تونستی الان اینجا راحت پیام میدادی؟ آیا ...؟
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      8 0
      مرسی از نظر خوبتون. مردم کوچه و بازار ایران فهم و شعور سیاسی و موقعیت شناسیشون از خواص بیشتر هست . و انقلاب هم متعلق به همین مردم هست و نیازی نیست کسی از خواص براش نسخه بپیچه.
  • US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    91 33
    به خصوص دروغ بزرگ تقلب!!
  • اصلاح طلب واقعی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    درود بر محتشمی پور جاوید اصلاحات
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      ایشان سالهاست که با بیگانگان است و پشت به مردم و کشور لذا اگه نظام را قبول ندارد و خارج شده به درک
    • محمد کریمی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      76 18
      درود به چی ش؟ چه کار مثبتی برای مردم کردن که براش درود میفرستی خوش انصاف؟! سی و اندی سال دولت دست همین اصلاح طلب ها بوده، چیکار کردن با مردم؟!! امثال ملک مطیعی رو همین ها ممنوع التصویر کردند و حالا پز روشن فکری و مردمی بودن میزنن؟! خدا این مملکت و نظام رو از ریا و تزویر دور کنه که این دولت حسابی خودشون رو نشون دادن. درود فرستدن تو اینها رو وقیح تر میکنه برای ادامه راهشون و دوری از مردم. ای کاش یکمی منطق در حرفاتون بود.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 4
      هوشا
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      3 2
      این مزدور اسلاحتلب مامور سایت مشرق شده
    • محمد US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      6 2
      اساسا کارهای اقای محتشمی پورازاوایل انقلاب مشکوک میزنه به جریان حمله به سفارت امریکا دقت کنید
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      4 0
      راست میگه درود بر افسادطلبها که خون ملت رومیخوردندودرلباس دین تیشه به ریشه اسلام میزنند لعنت برشون جایگاهشون جهنمه.عقاید امام راحلمان کجا یک مشت ابله کجا.اینها همان وسوسه الخناس هستن
  • علی از تهران IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    42 11
    ببین چه میگوید نبین که میکوید
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      17 3
      درود به چی ش؟ چه کار مثبتی برای مردم کردن که براش درود میفرستی خوش انصاف؟! هو...هو...هو...
  • علی علیمحمدی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    59 21
    خداوند متعال شیر مادرت را حلالت کند
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      8 15
      ایشان ظاهرا گاز می گرفت
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      8 7
      منظورت مشرقه یا محتشمی؟
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    64 11
    این محتشمی پور وامسال او از ترس جونشان در اینده شده ند . مثلا به تفکر خودشان ضد ایران ولی کور خوندند این طیف ادما باید حساب پس بدن ومحاکمه و........
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    11 4
    حرف رو باید شنید
  • محمدرضا IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    44 86
    درود ب شرف محتشمی پور.. بچاپ مشرق تو که بی طرفی خخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    84 15
    جالبه چهل سال ازین انقلاب و نظام خوردن و بردن و جمع کردن به این حال و روز انداختن مملکت رو بعد میگن حفظ نظام از واجبات نیست خدا لعنت کنه اینها رو
  • NL ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    69 4
    اقای محتشمی پور لطفا نگاهی به پرونده خود و دوستانتان که بیش از سی سال است در راس حاکمیت قرار دارید بیندازید سپس خورده فرمایش بفرمایید . واعظان کان عشوه در محراب و منبر میکنند چون به خلوت میرسند ان کار دیگر میکنند / جناب محتشمی پور ! بخش قابل توجه از مشکلات سیاسی و مفاسد اقتصادی و ناهنجاریهای فرهنگی دیروز و امروز جامعه ما به گردن شما و دوستان وهم حزبی های شما است . اگر گاهی سیاسیون به مریضی فراموشی مبتلا میشوند و یا خود را به این مریضی مینمایانند مردم و تاریخ دچار این عارضه نمیشوند .
  • محمدصالح IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    45 16
    سید علی تنها است
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 1
      تو هم تنهاش گذاشتی؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    32 1
    مردم خودشان قضاوت میکنند شما نگران نباشید
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      20 2
      با سلام در فساد اختلاص وتباهی فرقی بین اصلاح طلب اصول گرا و غیره نیست همه این عناصر در بوجود آمدن این وضعیت ناگوار تبعیض بی عدالتی ، فساد فراگیر مدیران و آقا زاده های فاسد مقصر و باید جوابگوی خون ریخته شده فرزندان این ملت و فقر و تنگدسستی مردم مظلوم باشند
  • a.K IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    27 4
    جناب شيخ خوب ميدانيد كه بحث حمايت از نظام- از حمايت افراد كه در چند صباحي در حكم مسئول جولان ميدهند جدا است. اگر علم ديني شما كمك شما نباشد هلاك خواهيد شد.
  • علی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    21 5
    منظور محتشمی پور مربوط به پرونده قتلهای زنجیره ای بود که در زمان خاتمی اتفاق افتاد وعلی رغم مشخص شدن عامل اصلی این پرونده که از جبهه اصلاحات بود چرا علت مرگ سعید اسلامی آخر مشخص نشد ؟ ولی حالا ایشان مدعی است که در زندانهای کشور در حال حاضر این اتفاقها میافتد در صورتی که نمایندگان آین جریان در مجلس برای کوچکترین مسئله از زندانهای کشور بازدید میکنند و در صورتی که اگر مورد می یافتند در بوق و کرنا میکردند نمی کردند ؟
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      6 3
      افرین علی
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    9 2
    محتشمی پور حرف زده؟
  • بینام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 4
    سعی کنید با هم باشدی احزاب همه دریک کشتی نشسته ایم
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      0 0
      اره درکشتی که هران ممکن است با سوارخ منافقین خلق تروریست نشست کنه
  • بینام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 3
    سعی کنید با هم باشدی احزاب همه دریک کشتی نشسته ایم
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    22 4
    محتشمی‌پور در زمان تصدی وزارت کشور نامه‌ای به حضرت امام خمینی سلام‌الله‌علیه در خصوص صلاحیت نهضت آزادی نوشت و جواب علنی هم مبنی بر عدم صلاحیت آن گرفت. اما در کودتای فتنه ۸۸ با نهضت آزادی اتحاد استراتژیک داشت.
    • احسان IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      4 14
      ایشان از سوی امام به لقب ابوالفضل انقلاب مفتخر شدند وتا یک قدمی شهادت پیش رفتند " نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند "
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    15 1
    ... خودش که اصل و اساس خشونت بوده
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    23 2
    آقای محتشمی‌پور در زمان تصدی وزارت کشور برای تصاحب مجلس سوم چه جنایت‌هایی را که در حوزه انتخابات مرتکب نشد. لطفاً یادآوری کنید. آیا آن موقع حفظ نظام از اوجب واجبات بود حالا که چند سالی از عیش و نوش دور شده حفظ نظام اوجب واجبات نیست. با طلحه و زبیر محشور بشی ای محتشمی‌پور
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    9 20
    درود برایشان.حرف حق تلخ هست.
  • ناشناس IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 3
    نظام اسلامی که مجری بود الان هم داره شهید میشه و حالش خرابه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    8 24
    به آقای محتشمی پور کاری ندارم ولی نمیشه نظام را حفظ کرد جنگ بزرگ جهانی نزدیک و ایران هم نابود است
  • مردم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    15 6
    محتشمی شکر خورد هم خودش هم طیف همیشه معترض و همسو با دشمن(اصلاح طلبان)
  • بهرام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    14 1
    همین کنگره مصداق اراجیف محتشمی است اینها اگه سوار برگرده نظام شوند اوجب واجبات نیستند
  • سی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    11 11
    اصلاح طلب واصول گرا فقط دنبال رانت وبار بستن خود هستند بیچاره مردم که فقط موقع رای عزیز هستند
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    12 3
    اصلاح طلبانی مثل محتشمی پور، حرفشان را با کنایه می زنند و شما هم با کنایه حرف آنها را منتشر کردید. امیدوارم چشمان رصدگر نظام هم متوجه این کنایه ها باشند.
  • k NL ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 26
    تو این مملکت یک نفر پاک بود و آنهم امام راحل بود.
  • رضا IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 2
    سلام معیار اسلام و اصول آن است چون رعایت عدالت و مبارزه با فقر و فساد و ...ایا رسول مکرم و امیر المومنین با کجی ها برخورد نمی کردند داستان تذکرشان به فرزندان دلبند شان امام حسین (ع) و ام کلثوم (ع) معروف است
  • US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    18 19
    دمت گرم مشرق تا میتونی اصلاح طلبا رو تخریب کن مردم که از اصولگراها و انقلابیا بریدن مونده همین اصلاح طلبا که ردم به کل ازشون نا امید بشن و بفهمن این نظام همشون سر و ته یه کرباسن دستتون درد نکنه
  • ایلیا IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    45 3
    اگرحفظ آن واجب نباشد ... واجب میشود .!!!! حالا برای جایگزینی اندیشه دینی. چه فکری کرده اید . . از زمین شهری چه خبر بی...بی.... بی....
  • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    59 3
    وقتی یاد محتشمی پور وامثال آن که کم هم نیستند میافتیم یادحرف امام خمینی ره میافتم که میفرمود یک روحانی فاسد دنیا را به فساد میکشد... نتیجه اش این اظهارنظر میشود که میکنی انشاالله خداوند تو وامثال تورا بامنافقان صدر اسلام درجهنم همنشین فرماید به حق چهارده معصوم ما از نظام مقدس به رهبری آقای خامنه ای تاحدمرگ دفاع خواهیم کردرزمنده دفاع مقدس
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    27 10
    هر کس حلال خورده باشد تا آخر بااین نهضت حسینی خواهد ماند برای ما پیروان امام راحل حفظ این نظام اوجب واجبات هست شما با فتنه 88ثابت کردید دنبال ببراندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید
    • .. IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      11 23
      اره... فقط تو حلال خوری... من موندم با اینهمه حلال خور چرا اینهمه اختلاس و فقر و فحشا زیاده
  • علی IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    15 7
    هر کس حلال خورده باشد تا آخر بااین نهضت حسینی خواهد ماند برای ما پیروان امام راحل حفظ این نظام اوجب واجبات هست شما با فتنه 88ثابت کردید دنبال ببراندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید
  • سجاد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    30 1
    این آقا تا در قدرت حضور داشت حفظ نظام و انقلاب واجب بود اما الان نظام شده بد . این فرد فکر می کنه سنگ این افرادی را که به سینه می زنه نجاتش می ده خبر نداره اگر اتفاقی برای این نظام وانقلاب بیافتد اول همه ایشان را آویزان می کنند .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    22 1
    فعلا با دلار هفت هزارتومانی ملت را سکته داده اند..
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    38 2
    اصلاح طلبان به کنایه و آشکار از حکومت بعدی سخن می گویند و منتظر هستند تا تکلیف جمهوری اسلامی یک سره شود و اینها با چهره واقعی خودشان در حکومت بعدی هم حضور داشته باشند بله باید گفت که در حکومت بعدی که همان دوره جدید جمهوری اسلامی خواهد بود بعد از جراحی نظام و دور انداختن غده سرطانی اصلاحات و مسئولان مفت خور، شرایط به گونه ای خواهد بود که سابقه عضویت در احزاب و جریان اصلاحات، مثل سابقه عضویت در حزب رستاخیز تلقی خواهد شد
  • US ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    24 1
    فرمایش اقای محتشمی بنده را یاد جلسه ای انداخت که مرحوم اقای خلخالی در بین جمعی از مسئولین نظام در زمان ریاست جمهوری اقای رفسنجانی به سخن امد و از همین گلایه های اقای محتشمی کرد و نسبت به خشونت و سختگیری و .. انتقاد کرد و اسلام به اصطلاح رحمانی و تساهل و تسامح و... را یاد اور شد . وقتی سخنان ان مرحوم تمام شد همه اهل مجلس به اتفاق خندیدند و یکی از یزرگان مجلس به ایشان گفت اقای خلخالی شما دیگه چرا ؟!اقای خلخالی منفعل شد .حالا باید به جناب اقای محتشمی و دوستانشان گفت " شما دیگه چرا"؟!اینگونه اظهار نظرها و دلسوزیها و انتقادات اگر هم صحیح باشد از افرادی مثل اقایان محتشمی و تاجزاده و خلخالی وحجاریان و موسوی خوئینی و دوستانشان مورد قبول مردمی که ناظر و شاهد کارهای ایشان بودند اصلا مورد قبول قرار نمیگیرد .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    18 0
    کاری به نیت و حرف محتشمی پور ندارم، اما درصد زیادی از کارگزاران و مسئولین نظام سالهاست از مسیر انقلاب اسلامی خارج شده اند و نابسامانی و فساد موجود در کشور نتیجه همان است، لذا یقیناً اگر چنین مسیری ادامه پیدا کند نظام جمهوری اسلامی پایدار نخواهد ماند. انقلابی که شعارش مستضعفین بوده است
  • هامون IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    11 1
    در مقام عمل خیلی چیزها فرق میکند . اگر ایشان دوباره وزیر بشوند ، به همین منوال عمل خواهند نمود . آمریکا فشار وارد میکند ، این را میدانید ، آقای محتشمی پور . چون کنار نشستید و ریلکس هستیدو راحت در مورد همه چیز اظهار نظر میکنید
  • جواد IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    12 3
    باعرض خداقوت با سلام؛ نظام ما درقاعده و چارچوب انقلاب اسلامی وقانون اساسی جمهوری اسلامی تعریف شده و حفظ آن از اوجب واجبات است برای ما که انقلاب کردیم وآقای محتشمی پورورفقا به مقدارکافی ووافی خود واطرافیانشان هرچه دلشان بخواهد از این انقلاب وبانک هایش سودبرده اند من نمی دانم الان چه اسراری دارند که از انقلاب دیگران ماها صحبت کنند یعنی حقی ندارند برای این مطالب!!!!
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    16 2
    جناب محتشمی امان از لقمه های حرام !!!!!!!!!!
  • م-ا-ی IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    8 1
    اقای محتشمی پور فراموش کرده اید که بیش از سی سال است نام انقلاب اسلامی را یدک می کشی و خود را در این عرصه عرضه کرده اید دزدها و دروغ گوها و مختلصین و فراریان و توطئه گران و فتنه گران و کشته سازان و ندا پروران و طرفداران منتظری و و محکومان دادگاه های انقلاب همه از اقارب و اصلاح طلبان همراهان شما هستند نه امام
  • NL ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 1
    مگر امام(ره) می فرماید، حفظ نام و حکومت جمهوری اسلامی، واجب است ؟
  • مصطفی IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    6 1
    جناب آقای محتشمی پور زمینی که در آن دار و الزهرا را بنا نهادید مال بنده هست که با زد و بند عوامل آستان به زور از بنده گرفتند تمام همسایه های محل بنده را میشناسند التماس دعا
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    14 1
    مرگ بر فتنه گر ، مرگ برضد ولایت فقیه
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    15 1
    حزب فقط حزب "علی" رهبر فقط "سیدعلی" خداوندبه این رهبر عزیز،فهیم و بابصیرت سلامتی و عمر طولانی اعطا بفرماید انشالله.
  • حبیب IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 1
    دیرین دیرین!؟
  • ف IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 2
    آینده رو آینده مشخص میکنید
  • ممد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 3
    فورا در ملاعام اعدامش کنید .خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    6 2
    ننگ بر کسانی که رهرو همچین حزبی هستند. حزبی که معلومه در انتخابات درون حزبی اینقدر دچار تشنج است و بعد هم میخواد در سیاست کشور دخیل باشه معلومه که یه مشت سلبریتی بی سواد باید حامی باشن
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 0
      بههمین خاطر است که براشون هو...هو..................هو می کشند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 3
    . چراترش می کنید؟
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 1
    مثال این رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب بود که چندی قبل شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را به «دیکتاتوری» وصف کرد.[5]
  • امیر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    9 2
    با سلام در فساد اختلاص وتباهی فرقی بین اصلاح طلب اصول گرا و غیره نیست همه این عناصر در بوجود آمدن این وضعیت ناگوار تبعیض بی عدالتی انحراف در ارزشهای انقلابی فساد فراگیر مدیران و آقا زاده های فاسد مقصر و باید جوابگوی خون ریخته شده فرزندان این ملت و فقر و تنگدسستی مردم مظلوم باشند
  • ایرانی IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 4
    ایا واقعاًً دروغ گفته دروغ رانت و اشرافیگری وپارتی بازی وشکنجه و تبعید وووووووو وجود ندارد ؟
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      8 6
      شکنجه و تبعید سیاسی که نداریم. با مابقیش هم داره برخورد میشه. و این همون کاری بود که در حکومت امیرالمومنین هم انجام میشد.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    5 7
    شکاف عقیدتی و سیاسی آنقدر بین روحانیون و مسئولین نظام عمیق شده که... کلک هر دوشون را خواهد کند
  • علی صالحی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    6 0
    محتشمی پور سخنش را در لفافه و با کنایه گفته چون خودش همه در این معرکه بیگناه نیست....
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    11 1
    جالبه چهل سال ازین انقلاب و نظام خوردن و بردن و جمع کردن به این حال و روز انداختن مملکت رو بعد میگن حفظ نظام از واجبات نیست خدا لعنت کنه اینها رو اصلاح طلب واصول گرا فقط دنبال رانت وبار بستن خود هستند بیچاره مردم که فقط موقع رای عزیز هستند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    5 0
    سی و اندی سال دولت دست همین اصلاح طلب ها بوده، چیکار کردن با مردم؟!! امثال ملک مطیعی رو همین ها ممنوع التصویر کردند و حالا پز روشن فکری و مردمی بودن میزنن؟!
  • علی AE ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 9
    حکومت بعدی ایران یعنی تجزیه هیچ جایگزینی برای انقلاب اسلامی متصور نیست به نظر شما کدوم خصلت این سیاسیون فعلی میتونه مردم ایران رو زیر یه پرچم نگه داره نه وطن پرستی دارن نه دین ونه حتی توان انجام یک مسئولیت کوچک
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      0 0
      الان هم تجزیه شده و هر شهر یه ساز میزنه شده ملوک الطوایفی
  • احسان IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    0 8
    ایشان لقب ابوالفضل انقلاب را از امام رحمه الله علیه گرفتند
    • ج IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      9 0
      ملاک حال افراد است. طلحه و زبیر هم القابی از حضرت رسول گرفتند اما ...
  • محمد IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 3
    محتشمی پور از صهیونیستها هم ... تر است .
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    10 0
    خدایا در این ماه پاک مبارک رمضان ارزو دارم نوجوانان وجوانان وتمام افراد خوب مملکت مارا به سلامت حفظ کنی ، خانواده ها با مهربانی با هم صله رحم داشته باشند،کلیه فساد وتهدیدوظلم و ستم واعتیاداز کشور ایران عزیز برچیده شودایران ماروزی از لحاظ اقتصادی کشور بزرگی شود. خدایا چیزبدی ازتو نخواستم ، تو را قسم می دهم به شرفت ،عزتت
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      3 0
      انشاالله به زودی زود ارزویت را خداوند مهربان وتوانا براورد مینماید زیرا خداوند داناست وانسان دانا ومهربان را دوست دارد.درود به شرف شما کاربرگرامی
  • علی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    12 1
    یک زمانی امام از فهم سیاسی محتشمی تعریفی کرد. اما امام یک ملاک اصلی داد و گفت میزان حال فعلی افراد است. اینها بعد از امام تغییر کردند. عده ای به لجاجت افتادند. عده ای دنبال مال دنیا رفتند. عده ای خسته شدند. این آقای محتشمی فهمش آنقدر کج شد که در جنگ امر یکا علیه عراق گفت::صدام،فاتح بزرگ اسلام و خالد بن ولید است ! و گفت ما باید به کمک صدام برویم. صدام قاتل دویست هزار نفر از جوانان ما شد سردار اسلام! شعور سیاسی این جماعت در این حد است. اینها که امروز اینطور از جنگ می ترسند آنوقت می خواستند مردم ما را به یک جنگ بی فایده با امریکا به نفع صدام بکشانند.مرور زمان نشان داد تدبیر رهبری در عراق درست بود یا تخیلات این آقایان.ضمنا ایشان در همین ملاقات اخیر کارگزاران نظام با رهبری در جمع همین مدیران ... و منحرف و شکنجه گر و دروغ گو! حاضر شده بود. این جماعت اصلاح طلب دیگه چه موجوداتی هستند؟
    • محمود IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 2
      قاط زدی اون شیخ تهرانی بود که از منافقین و صدام تعریف و تمجید می کرد
    • محمود IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      1 1
      اصلاح طلبان بدند ،مملکت که دست اصول گرایان بود ،چه گلی سر ما زدند کشور را که به ناکجا آباد رساندند لطفا قضاوت نا به جا نکنید
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    1 10
    نه با محتشمی پور کار داریم نه با اصول گرایان.فقط به صحبت امام توجه کنید.این انقلاب از حکومت زمان امام علی (ع) بالاتر نیست آن حضرت انتقادپذیربود واجازه اعتراض به مخالفان خود رامی داد تاجایی که به اصل اسلام صدمه ای نرسد.اما آیا اکنون این عمل می تواند صورت پذیرد؟
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      6 3
      شما مثل اینکه در جریان نیستی اینا حتی دارن درباره حکومت آینده هم حرف می زنن و باهاشون برخوردی نمیشه.
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    11 2
    محتشمی خود تندرو تمام عیار است. دروغ، حقه، تبعید، زندان و شکنجه در دولتهای محبوب او شاید بوده. ح خان و اکبر شاه که آخر دروغگو ها بودند و دولت تند رو زمان جنگ خودش دولت شکنجه ابود.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    6 9
    درود برکسانی که واقعیت وبیان میکنندایاکسی هست که ندونه مشکلات مملکت ازکجاست وقتی بکل جهان فهاشی می کنیم مرگ همه روخواهانیم روزگارمابهترازاین نخواهدشدمی بینیم ک سال بسال روزگارمون درحال نابودیست دلارهفتومان شد هفتهزارتومان
    • فرشاد IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      2 0
      بابا ببند .............. مگر رئیس جمهورتان با کدخدا مذاکره نکرد و قلب آب سنگین بتن نریخت و انرژی هسته ای را تعطیل نکرد آخرش چه شد پس .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      2 1
      مشکل فقط شما یید و امثال شما
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      2 0
      مرگ برآمریکا و حامیایش
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 2
    همه دریک کشتی نشسته ایم
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    12 3
    آقای علی‌اکبر محتشمی‌پوراگرمردم قیام کنندامثال شما رابه دریاخواهند ریخت
    • IT ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
      0 1
      البته سیل که بیاد دیگه اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نداره براش همرو میبره به قعر دریا
  • دلسوز IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    7 6
    جناب مشرق ارجاعتون میدم ب وجدانتون!!
  • اسماعیل ن IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    2 1
    انقلاب رو شماها به روز انداختید محتشمی پور ها خاتمی ها هاشمی ها کرباسچی ها حالا شدین اپزوسیون آرزوی بهم خوردن نظام رو شما و همفکرانتان به گور خواهید برد مثل اربابان آمریکایی و انگلیسی و ...انشاءالله.
  • محمد IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 0
    این که نظام ما تا یک حکومت اسلامی ناب خیلی فاصله داردشکی نیست دریک جامعه واقعی اسلامی نباید ده میلیون نفر درخط فقرمطلق باشند وتعداد اندکی روزانه میلیون ها تومان درآمد این یعنی یکجای کارمیلنگه
  • سرباز گمنام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    4 1
    حالا خوبه امنیتی ترین دولت هارو همین اصلاحات چی ها داشتن اونو فیلم ها که بیرون اومد از شکنجه در زمان کدوم دولت بود؟ من یادم نمیاد شما یادتون میاد دوستان؟
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    5 1
    محتشمی پور در سال های اول انقلاب خیلی آتش سوزاند. حالا داره از سوابق خودش فرار میکنه
  • محمد غ IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    5 3
    لطفا مدل سخنرانی امام راحل را در سال ۵۷ در بهشت زهرا را با ان شور و حال را با سالهای بعد وی مقایسه کنید ,تا بفهمید که امام از همان اول ,پس از پیروزی انقلاب ,پی برد که چه افرادی و با چه تفکراتی او.را احاطه کرده اند.اکنون نیز مقام رهبری دل خونی از چنین افرادی دارند.لطفا پشت سر رهبری حرکت کنید,حتی اگر فکر کنید که ایشان اشتباه میکنند,چون ایشان هیچوقت اشتباه نمیکنند,رجوع به گذشته و تفکر انقلابی,نافع منافع انقلاب و مردم است.لطفا رهبری را دریابید,تنها فردی که منافع کشور در اولویت اول اوست.
  • محمد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 1
    چپ راست اصولگرا و اصلاح طلب فرقی نمیکنه کسانیکه به مردم دروغ بگن اختلاس بکنند بخور بخور را بندازن از نظر مردم مطرودند و غیر قابل اصلاح و... باید....
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    3 1
    جالبه همسن آقای محتشمی پور در ایام فتنه اصرار به تقلب در نظام جمهوری اسلامی داشت و شعار نه غزه نه لبنان را برای مرحوم آیت الله موسوی اردبیلی توجیه می کرد!!!
  • امیر IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    2 2
    محتشمی خود فروخته است
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    3 1
    کافر همه را به کیش خود پندارد چون اینها خودشان شکنجه گر بودند و سعید امامی را به آنروز انداختند فکر می کنند همه مثل خودشان هستند و محتشمی پور چیزی جز خیانت به جمهوری اسلامی کار دیگری نکرده ست و عاقبتش به بدی ختم خواهد شد اینها اینقدر نسبت به نظام و رهبری کینه دارند که وقت مرگ هم کلمه لا الاه الالله را فراموش میکنند
  • مسعود IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
    2 2
    حرف های اقای محتشمی پور در حقیقت قولیست که جملگی بر انند. حرف حرف بزرگیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس